با رژیم و فعالیت بدنی سلامت خود را تضمین کنیم

نکاتی که ساده به نظر می رسند اما تاثیرگذارند

همه ی ما دوست داریم جسم و جان خود را در سلامت ترین وضعیت ممکن نگاه داریم. اما دنبال کردن اصول صحیح پزشکی و سلامت، گاهی کار چندان ساده ای نیست. یکی از دلایل این امر، عدم دسترسی به اطلاعات متقن، دقیق و استوار است. ما در این نوشته کوشیده ایم مجموعه تکنیک هایی که منجر به تامین و تضمین سلامت شما می شود را چکیده وار گردهم آوریم. با ما همراه باشید.

به H2O سلام کنید

تفاوتی ندارد که به یک جلسه ی کاری می روید یا قرار است عضلات خود را در باشگاه به کار بگیرید، همواره یک بطری آب همراه داشته باشید. اینکه شما در طول روز احساس عطش نداشته باشید به این معنی است که بدن خود را در شرایط مناسبی نگاه داشته اید.

باید دوست ورزشی پیدا کنید!

 فعالیت شما تا حدود زیادی وابسته به افرادی است که در زندگی روزانه خود ملاقات می کنید. اگر بتوانید فردی را بیابید که به صورت منظم با شما ورزش کند و به سلامت آن چه می خورد و می نوشد اهمیت دهد، نیمی از راه سلامتی را پیموده اید.

بادام زمینی و گردو را جایگزین شکلات سازید

گاهی احساس گرسنگی می کنیم و شرایط برای دریافت یک وعده ی غذایی کامل فراهم نیست. در چنین زمانی معمولا افراد سراغ خرید شکلات، کیک، بیسکوییت و تنقلاتی از این دست می روند. پیشنهاد ما به شما اما همراه داشتن یک مشت بادام زمینی و یا گردو است. به خاطر داشته باشید سلامت شما در گرو نکات ریز و جزئی است.

دوش آب سرد هم کمک می کند!

اگر از آن دسته افرادی هستید که تازه به وادی ورزش افتاده اید، حتما یکی دو مرتبه به دلیل گرفتگی عضله وسوسه شده اید عطای ورزش و فعالیت بدنی را به لقایش ببخشید. در صورتی که چنین است، باید بدانید دوش یا قرار گرفتن در آب سرد می تواند عضلات شما را ترمیم کند. در نتیجه از ورزش و فعالیت استعفا ندهید.

برای عادات غلط جایگزین پیدا کنید

شاید تا به حال افرادی را ملاقات کرده باشید که مثلا نیمه شب به هنگام بی خوابی، یک تکه کیک شکلاتی میل می کنند. یا آن هایی که صبحانه نمی خورند و به جایش در ناهار به چیزی رحم نمی کنند. از آن جا که ترک عادت کار دشواری است، باید تلاش کرد تا آن را تغییر داد. مثلا می توان کیک شکلاتی را با یک میوه و ناهار گوشتی را با ظرفی پر از فیبر جایگزین کرد.

کاری کنید که ورزش شما تفریح باشد

اول از همه اینکه البسه و کفشی را به فعالیت ورزشی اختصاص دهید که در آن شاد باشید و راحت. پس از این، همواره سعی را بر این قرار دهید که بیست یا سی دقیقه فعالیت روزانه ی شما جنبه ی شادی و تفریح داشته باشد. به بیان عامیانه، آن فعالیتی را انتخاب کنید که به سلیقه ی شما نزدیک است.

رژیم و سلامتی بدن

یک پلی لیست شخصی داشته باشید

در ادامه ی توصیه ی بالا، برای اینکه از ورزش و فعالیت خود لذت ببرید، مناسب است که یک آلبوم، آرشیو یا پلی لیست شخصی تهیه کنید. با این ترفند، به بهانه ی شنیدن چند ترک مورد علاقه ی خود هم که شده، ورزش و فعالیتی که می کنید را با جان و دل دوست خواهید داشت.

خود را وزن کنید

اگر متن مقاله را تا اینجا دنبال کرده اید، یعنی اینکه دوست دارید سلامت بمانید و برای اینکار حاضر به فعالیت هستید. در نتیجه، نیاز به ارزیابی منظم کار خود هستید. توصیه ی ما این است که در فواصل یک یا دو ماهه، صبح زود، قبل از صبحانه وزن خود را ثبت کنید و اینکار را ادامه دهید.

پلیس سلامت خود باشید

شاید روزی به یک میهمانی دعوت شوید که غذای آن جا برای سلامتی شما سم باشد. چه می کنید؟ توصیه ی ما این است که در حد رفع نیاز و ماندن در جمع میل کنید، نه بیشتر. به طور کلی خود شما بهترین فردی هستید که می تواند نسبت به آن چه می خورد قضاوت داشته باشد. در نتیجه، هیچ گاه چشم خود را به روی رفتارهای غلط غذایی و رفتاری نبندید.

خود را ملامت نکنید و نا امید نشوید

همه ی ما گاهی دوست داریم فلان ژله ی میوه ای را میل کنیم، بهمان کیک خامه ای را بخوریم و غیره. در چنین شرایطی کافی است در دفترچه ای یاد داشت کنیم که فعالیت بدنی امروز، سنگین تر خواهد بود. به همین راحتی.

با این تکنیک دو تیر همزمان زده ایم. اول اینکه کالری اضافه ی رسیده به بدن خود را با فعالیت بیشتر دفع کرده ایم و دوم اینکه، زمانی که بیشتر ورزش می کنیم و عرق می ریزیم، شاید با خود عهد ببندیم که دفعه ی بعد هیچ پدیده ی خوشمزه ای نمی تواند ما را برای شکستن عهد و پیمان سلامتی وسوسه کند.

امیدواریم این چند نکته ی ساده بتواند شما را در مسیر سالم تری قرار دهد.

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...