تعبیر خواب دسر

دسر ها و شیرینی ها در تعبیر خواب روانشناسی، با مفهوم غذای روح مرتبط است. یعنی مسائلی که شادی را در روان ما تامین کرده و می توانند موجب بروز انگیزه و خلاقیت شوند. دسر ها معمولا دارای مواد قندی یا شیرینی هستند و ممکن است در ترکیب آن ها از میوه نیز استفاده شده باشد. دسر در مجموع، با سمبل غذا و ترکیبات بغرنج مرتبط است. چرا که از ترکیب چند ماده ی مختلف و طی پروسه ای خاص به دست می آید.

به همین دلیل این که شما چه نوع دسری را در خواب مشاهده می کنید اهمیت دارد. هر احساسی که در به یاد آوردن خواب تجربه کرده اید، در تعبیر این خواب تاثیر گذار است. مثلا اگر احساس کنید که در یک مهمانی در حال خوردن دسر هستید، باید بدانید که مهمانی سمبل افکار و محیطی است که به طور موقت در آن ها قرار گرفته اید. مثل فردی که به طور موقت در جایی سکونت داشته یا مشغول کار خاصی است. اگر در مهمانی احساس بدی داشته باشید، یعنی این موقعیت موقت را چندان با میل و رغبت نپذیرفته اید.

زمانی که یک دسر را از میزبان دریافت می کنید، باید بدانید فردی که به عنوان میزبان مشاهده می کنید، سمبل بخشی از خواسته ها و درونیات شماست. این خواب پیامی از جانب ناخودآگاه شماست مبنی بر این که حتی اگر بدون میل درونی در یک موقعیت خاص قرار گرفته اید، یا اگر احساس می کنید مجبور به انجام کاری هستید که بر خلاف اهداف شماست، از شیرینی ها یا موقعیت های کوچکی که می تواند برای شما شادی آفرین باشد نیز لذت ببرید.

شاید یک شیرینی کوچک نتواندیک مهمانی کسل کننده را سرگرم جلوه کند، اما می توانیم از طعم شیرینی لذت ببرید.

اگر در خواب مشاهده کنید که در حال تهیه کردن دسری خاص هستید، نشان دهنده ی این معناست که هم اکنون ایده ها و خلاقیت زیادی در ایجاد سرگرمی های مفرح در زندگی بیداری دارید که ممکن است آن ها را دست کم گرفته باشید. این خواب از شما می خواهد تا در هر شرایطی، به غنای درونی خود اهمیت داده و اجازه ندهید که ضعف و کسالت بر شما غلبه پیدا کند.

اگر در خواب مشاهده کنید که برای شخص دیگری، دسر آماده کرده اید اما او از دسر شما بیزار است، باید بدانید که آن فرد در اصل، نماینده و سمبل بخشی از افکار و درونیات شماست. مثلا اگر آن شخص را در حقیقت بسیار دوست داشته باشید، باید بدانید که او در واقع سمبل بخش زیادی از درونیات شماست که موجب ایجاد انگیزه و هدف در زندگی شما می شود.

زمانی که او از دسری که شما تدارک دیده اید بیزار است، می تواند نشان دهنده ی این معنا باشد که، برخی ایده ها یا سرگرمی های حال حاضر خود را مغایر با اهداف و انگیزه های خود مشاهده می کنید و این موضوع ممکن است باعث شده باشد تا برخی سرگرمی های خوب را از خودتان محروم کرده باشید.

این خواب از شما می خواهد تا درباره ی خواسته های خود با خودتان صادق باشید و اجازه ندهید که عادت های غلط، یا غلبه ی هیجانات به جای شما تصمیم گیری کنند و شما را از چیز هایی که دوست دارید محروم کنند. 

سایر مطلب های مرتبط

تعبیر خواب کیک خامه ای خوردن

تعبیر خواب خوردن شیرینی از دست مرده

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...