طالع بینی بچه متولد تیر

این نکته را در جایی بنویسید تا برای همیشه در ذهن تان حک شود و هر روز متعجب نشوید : خلق و خوی بچه متولد تیر شما با همان سرعتی که پوشک او را عوض می کنید تغییر می کند . این دنیا برای کودک قمری جای جدیدی است. او از همه چیزهای خوشمزه ای که می خورد یا می نوشد بسیار لذت می برد و مجذوب تصاویر رنگارنگی می شود که از جلوی چشمان تیزبین او میگذرند و این همه را در حافظه پر بار خود ثبت می کند . او هر چه را که تجربه کند به یاد می سپرد و قادر است آن را به طور دقیق به یاد یاورد. یک زن متولد تیر را می شناسم که در اروپا به دنیا آمده بود و هر بار که بیمار می شد لالایی روسی را که در کودکی شنیده بود کلمه به کلمه می خواند ، اگر چه حدود نیم قرن می شد که در آمریکا زندگی میکرد . اکثر ما به سختی می توانیم کلمات یا آهنگ لالایی زبان مادری خویش را به یاد بیاوریم .

ذهن فعال کودک تیرماه ، از صبح تا شب ، هر چه را می بیند و می شنود در حافظه خود ثبت می کند . والدین او خیلی مشکل می توانند او را تا اوج رویاهایش دنبال کنند، یا همراه با او در رودخانه تخیلات درخشان او غوطه ور شوند . احساسات او بسیار غنی ، فراوان و گوناگونند ، ولی گاهی اوقات پیش می آید که احساس تنهایی می کنند . بازی کردن با بچه های متولد تیر بسیار شادی بخش و سرگرم کننده است . آنها بچه هایی شیرینی هستند ، قیافه هایی مضحک دارند ، و با چشمهایشان انگار حرف می زنند .وقتی گریه می کنند چهره شان حالت عادی خود را از دست می دهد ، وقتی ادا در می آورند صورت آنها چین می خورد ، و موقعی که لبخند می زنند می شکفند. تماشای چهره آنها سرگرم کننده است ، ولی احتمالا همیشه آرزو می کنید که ای کاش فهمید که چه موقع می خواهد بخندد ، به چه چیز در دوردستها خیره شده است ، و به چه موسیقی جلب کننده ای گوش می دهد.

نوزادان متولد تیرماه چگونه رفتار می کنند

نیازهای عاطفی بچه های متولد تیر بیش از بچه های متولد اسفند است. قوی ترین عاملی که بر متولدین تیز تاثیر می گذارد محیط اولیه خانواده است . خرچنگها ، از دوران نوزادی تا نوجوانی ، دقیقا همان واکنشهای پدر و مادر و خواهر و برادر های خود را تقلید و تکرار می کنند . کودک تحت تاثیر ماه شما احتمالا خجالتی است و نمی تواند تمایلات درونی خود را برای شما بازگو کند ولی از صمیم قلب خواهان آن است که او را در آغوش بگیرید و دوستش داشته باشید . اگر این بچه نتواند توجه خانواده ، اقوام و دوستانش را به خود جلب کند از بین می رود . یک شب دیر وقت در آشپزخانه یکی از دوستان نزدیکم که متولد تیر است بودیم و داشتیم راجع به دوران کودکی او صحبت می کردیم . او گفت : وقتی که دختر مدرسه ای بودم پدر و مادرم هفته ای ده پانزده سنت به من پول تو جیبی می دادند . ولی من هیچ وقت پولم را خرج نمی کردم.بلکه آن را پس انداز می کردم تا بتوانم آن را جایزه بدهم . من پرسیدم برای چی ؟ جواب داد: خوب ، من تا آخر ماه به آن دوستی که بهترین رفتار را در طی آن ماه با من داشت پنجاه سنت جایزه می دادم . تعجب کردم و می خواستم به او بگویم که با آن پول می توانست چقدر شکلات و چیزهای جالب دیگری بخرد ولی در چشمهایش چیزی دیدم که نظرم عوض شد.

بچه های متولد تیر ماه

کودک متولد تیر در دوره نوجوانی ممکن است برای مدتی کوتاه ، بدون هیچ دلیلی ، کمی یاغی گری کند ، ولی در طی سال های حساس زندگیش ، معمولا نظم و انضباط را می پذیرد . زندگی درونی او برایش خیلی واقعی و زنده است و از همین رو می تواند ساعتها در تنهایی بماند و با خود بازی کند . حتی ممکن است یک همبازی خیالی به اسم بوریس یا بتی داشته باشد که به او کمک می کند تا گلهای خیالی بکارد و با هم دزد بازی کنند . همبازی خیالی او همیشه با ادب و خوش رفتار است و می گذارد که او در بازیها برنده شود . گاهی اوقات این همبازیهای خیالی برای چند هفته ای غیبت می کنند ، ولی به محض آن که دوستان واقعی او احساساتش را جریحه دار می سازند و مقام ریاست را از او می گیرند آنها دوباره سروکله شان پیدا می شود. با وجود آن که اغلب متولدین تیر آدمهایی ساکت و سر به زیر هستند ولی نشانه خورشیدی آنها دلالت بر حاکم بودن آنها می کند . آنها علیرغم احساسات ظریف و رفتار آرام خود ، به هیچ وجه مطیع و فرمانبردار کسی نخواهند شد . همچنین از نظر فکری بچه های مستقلی هستند.

معمولا بچه های جیغ جیغو بیشترین توجه را جلب می کنند ، اما بچه متولد تیر از چنین روشی پیروی نمی کند ، ولی اگر به او بی اعتنایی کنید یا او را مورد بی مهری قرار دهید گریه را سر خواهد داد . البته گریه ای که سیل راه می اندازد و ممکن است اتاقش را آب ببرد . انگار که کسی شیر آب را باز گذاشته باشد و آب همه جا را برداشته باشد . اگر این اشکها نتواند آن احساس ترحم و دلسوزی را که سخت بدان محتاج است جلب نکند آنگاه این پسر یا دختر کوچولو وقتی که بزرگ شد درونگرا می شود و احساسات خود را پنهان می کند و قادر نیست عشق بورزد و از دیگران محبت دریافت کند . آنگاه به تنهایی پناه می برد و کمتر دوست میگیرد و در سنین پیری آدم گوشه گیری خواهد شد.

وقتی که سرپرست چنین خرچنگ کوچولوی حساسی می شوید باید با او بخندید ، گریه کنید ، و ترسهای او را تسکین دهید . این بچه از خیلی چیزها می ترسد ، مثلا از خوابیدن در تاریکی ، آتش و کبریت ، ماشینهایی که با سرعت زیاد حرکت می کنند و پر سرو صدا هستند . او همچنین از غریبه ها ، حیوانات بزرگ ، نورهای درخشان ، غذایی که قبلا نخورده باشد ، و رعد و برق وحشت دارد . وقتی که باران می بارد مثل اغلب پرنده ها غمگین می شود . باران بهاری یا پاییزی در روح او اثر می گذارد و او را وادار می کند شعری بگوید ، تابلویی  بکشد ، یا آهنگی بسازد . گاهی اوقات هم سرش را زیر پتو می کند و از ترس می لرزد.

بچه متولد تیر همیشه به یک همدل خوب نیاز دارد تا بتواند استعدادهای هنری و خلاق خود را آشکار کند . چنانچه در سالهای اولیه زندگیش از صمیم قلب با او همدردی و همدلی کنید آنگاه در سن بلوغ فردی صبور ، شکیبا ، سخاوتمند و متکی به نفس بار می آید . اما اگر به او بی اعتنایی کنید خوش قلبی او تغییر می یابد و تبدیل به ترحم به خود و سکوت می شود . هراس و وحشت او نیز ممکن است به تعصب غیرمنطقی و تنفر شود ، مگر آن که در سنین کودکی این مسئله را به نوعی حل کرده باشد . خرچنگهای کوچولو وقتی که از نظر احساس و عاطفه درست رشد نکرده باشند گاهی تبدیل به آدمهایی بداخلاق ، شکاک و کینه توز می شوند . در بهترین حالت ، این مردان و زنان غمگین و دمدمی مزاج ، زندگی غمبار و کسالت باری خواهند داشت مگر آن عزم خود را جزم کرده و همه تلاش خود را برای ساختن یک امپراطوری مالی صرف کنند و یا در پی شکوفا کردن استعداد های نهانی خود برآیند. این دو روش می تواند جایگزین عشق و عاطفه ای گردد که در دوران کودکی ، زمانی که بیش از هر وقت دیگر از لحاظ احساسی آسیب پذیر بوده اند از آنها دریغ شده است.

خصوصیات کودکان تیرماهی

در ارتباط با این بچه ها باید نکته مهی را همیشه به خطار داشته باشید : این کودکان راجع به بی اعتنایی دیگران و عدم پذیرش خود از طرف جمع همیشه پیش خود خیالبافی می کنند . از همین رو دائم باید به آنها گوشتزد کنید که بچه هایی خوب ، باهوش ، دوست داشتنی و زرنگ هستند . بعضی از پدر و مادر ها متوجه این نکته می شوند و آنقدر به آنها توجه می کنند که لوس بار می آیند و هنگامی که وارد جامعه می شوند از همه توقع دارند که به آنها توجه کنند و چون به خواسته خود نمی رسند رنجیده خاطر و عصبانی می شوند. عجیب نیست که اغلب متولدین تیر خاطره خوبی از مادر خود دارند و هر چقدر بزرگ تر می شوند مادر خود را بیشتر مورد ستایش و تمجید قرار می دهند. چون هیچ کس دیگری به اندازه مادرشان به آنها توجه نشان نمی دهد. در این مورد بچه متولد تیر ، پرسش مهمی مطرح می شود این است که آیا با این بچه قمری باید بیش از حد سختگیری کرد و او را مقید و محدود کرد یا باید بیش از حد به او آسان گرفت و او را لوس کرد ؟ یافتن راه میانه چنان ساده نیست .ولی نومید نشوید . بهترین روش آن است که با او طبیعی رفتار کنید . یعنی به روش قدیم هر موقع که لازم بود تنبیهش کنید و در بقیه مواقع او را در آغوش بگیرید و ببوسید و به او محبت کنید.

معلمهای مدرسه خیلی زود متوجه استداد عجیب و غریب متولدین تیر در درس تاریخ می شوند . آنها خیلی خوب تاریخ ها و وقایع را به خاطر می سپرند و به مدد حافظه پرقدرت خود می توانند همه چیز را درباره گذشته حفظ کنند . طوری که انگار خودشان در آنها حضور داشته اند . اگر پل ریور، توماس جعفرسون ، یا آبراهام لینکلن می توانستند برگردند و داستان زندگی خود را تعریف کنند احتمالا قادر نبودند به خوبی متولدین تیر راجعه به گذشته خود حرف بزنند. به همین دلیل به راحتی میتوان فهمید که چرا آنها به سمت تئاتر می روند ، عکاسان خلاقی می شوند ، و در موسیقی یا هنر فعالیت می کنند.

معلمین این بچه ها ممکن است گاهی اوقات از سماجت و لجبازی یا خیالپردازی آنها شکایت کنند ولی این نقاط ضعف آنها چندان جدی نیست. آنها گاهی اوقات در مورد همه چیز اغراق می کنند. مثلا پسر متولد تیر وقتی که زا ایوان خانه پایین می افتد و صورتش کمی زخمی می شود می گوید خراشهای روی آن بر اثر حمله خرس خطرناکی در جنگل ایجاد شده است. دختر متولد تیر هم اگر یک جر و بحث عادی با پدر و مادرش داشته باشد ممکن است آن را برای دیگران این طور تعریف بکند که او را در اتاقش زندانی کرده اند و در راه به رویش قفل کرده اند و به او غذا نداده اند . بدیهی است که متولدین تیر با خواندن داستانهای هیجان انگیز و آن تخیل قوی که دارند می توانند داستانهای پرماجرایی از خود ببافند . اما وقتی که احساساتش واقعا جریحه دار شود به جای سرهم کردن تراژدیهای خیالی،به گوشه ای می رود و ساکت می شود . ضرب المثل قدیمی چینی می گوید : کسی که واقعا آزرده شده است سکوت می کند.

کودک تیرماهی چه نشانه هایی دارد

کودکان متولد تیر مانند کودکان متولد مهر می توانند با پرخوری خویش هزینه مربوط به غذای خانواده را افزایش چشمگیری بدهند . و وقتی هم کسی به آنها می گوید چاقالو رنجیده خاطر می شوند و شما باید آنها را آرام کنید . اما اگر دچار افسردگی باشند طوری ضعیف و لاغر می شوند که همه به آنها می گویند لاغر مردنی . اما بهتر است در مورد این بچه ها از به کار بردن هر نوع لقبی خودداری کنید.

اکثر خرچنگهای جوان با اشتیاق منتظر روزی هستند که بتوانند کار کنند و پول دربیاورند . آنها برای پیدا کردن کار در کوچه و خیابان راه می افتند و همسایه ها را به ستوه می آورند . بچه متولد تیر شما ممکن است از همان دوران کودکی به کارهایی مثل چمن زدن ، جارو کردن برگها ، یا نگهداری بچه های همسایه بپردازد . بطریهای خالی را جمع آوری می کند و آنها را به مغازه دار می دهد و گرویی آنها را می گیرد . لباسهای شسته را روی بند پهن می کند ، به رفتگر محله کمک میکند ، شربت می فروشد و خلاصه هر کاری که از دستش بر می آید انجام میدهد تا چند سکه بدست بیاورد و از صدای جرینگ جرینگ آنها لذت ببرد . البته او بخش مهمی از پولی را که به دست می آورد پس انداز می کند . او احتمالا زودتر از بچه های همسن و سال خود یاد می گیرد که پول تو جیبی خود را بدست بیاورد و از این بابت به خود افتخار خواهد کرد . خلاصه آنها از نظر مالی چندان مشکلی برای شما ایجاد نخواهند کرد . مثلا وقتی که دانشجو می شوند به کار دانشجویی می پردازند . پسران متولد تیر اصولا کنجکاوی خاصی به دنیای تجارت و کسب دارند. دخترهای متولد تیر در امور مالی با لیاقت و کاردان هستند و علاوه بر آن وقت زیادی را به بازی با عروسکهایشان و پخت و پز اختصاص می دهند و برای شغل آینده خود که کدبانویی است به تمرین کردن می پردازند.

بچه متولد تیر با شوخی و لطیفه های خنده دار خود باعث سرگرمی شما می شود . او با شکلکهایی که در می آورد شما را به یاد ماسکهای جشن هالوین می اندازد . اگر برایتان امکان دارد قطعه زمینی در گوشه حیاط به او بدهید تا با دست خود پیاه بکارد و رشد آنها را تماشا کند . این بچه نسبت به بیماری اقوام و بستگان خود مشکلات مالی آنها و همچنین دردسرهایی که برایشان پیش می آید حساس است و به یاری آنها می شتابد.

نوجوان متولد تیر عاشق کتابهایی است که راجع به قهرمانانی است که با شجاعت و دلاور از پس مشکلات برمی آیند . آنها با حیوانات رفتاری دلسوزانه و خوب دارند . اگر احساس کنند کسی به آنها زور می گوید و با آنعا بدرفتاری می کند عقده دل خود را بر روی بچه های کوچکتر از خود خالی می کنند . خرچنگهای جوان گاهی اوقات دچار کج خلقی می شوند و ترشرویی می کنند ، ولی این رفتار چند ساعت بیشتر طول نمی کشد و دوباره همان خنده شاد و پرنشاط خود را سر می دهند.

وقتی که چراغ اتاق خواب او را خاموش می کنید ، احتمالا مثل همه والدین دیگر به یاد روزهایی در آینده نزدیک می افتید که او دیگر نیست تا سر کوچک خود را لای در بیرون بیاورد و یک لیوان آب بخواهد . و کمی غمگین می شوید . هنگامی که او خانواده را ترک می کند تا خود خانواده تشکیل دهد،دیگر صدای خنده ها و گریه های پرسروصدای او را نخواهید شنید . آیا او هرگز خانواده خود را فراموش می کند ؟ اگر در اواخر خرداد یا اوایل تیر به دنیا آمده باشد هرگز این کار را نمی کند . ممکن است برای چند سال به نقاط دور دست سفر کند ولی شما بهتر است که آن تیله های کوچکی را که بعد از یک دعوا به شما داد ، یا آن عروسک پارچه ای کهنه او را دم دست نگه دارید چون فرزند متولد تیر شما به زودی به خانه برمی گردد تا خاطرات گذشته خود را از نو زنده کند . مهم نیست چقدر از شما دور است ، چون او هر جا باشد خانواده خود را فراموش نمی کند

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

1 نظر

  1. ساراساراsays:

    واقعن متن دلچسبی بود