طالع بینی بچه متولد خرداد

از همان لحظه که پرستار ، نوزاد متولد خردادتان را به دستتان داد چرخهای خود را روغن بزنید و تارعنکبوتهای مغزتان را پاک کنید . با داشتن این بچه از همین الان تا بیست سال آینده باید حواستان خوب جمع باشد و بهتر است از همین حالا که او در گهواره خوابیده است شروع کنید . به زودی یاد میگیرد حرف بزند و راه برود و اگر مراقب نباشید ممکن است همچون ماهی از لای انگشتانتان لیز بخورد . تا حالا سعی کرده اید حبابی را در دست های خود نگه دارید ؟

سرشماری های آمریکا نشان می دهد که تعداد دوقلو یا سه قلوهای متولد ماه خرداد بیش از ماههای دیگر است . پس بچه خردادی شما می توانسته دوقلو یا چندقلو باشد . درست است . شاید تعداد انگشتان دست و پای بچه های دیگر ده تا باشد ولی دلیل ندارد که این موضوع در مورد بچه های خردادی نیز صدق کند . در رابطه با این بچه ، شاید مجبور شوید تصوری را که از ریاضیات داشتید تغییر دهید . هنگامی که چهاردست و پا شروع به راه رفتن می کند لحظه ای او را در آشپزخانه می بینید که دستش را توی همزن برقی کرده و لحظه ای بعد او را توی ایوان می بینید که دارد گل های اطلسی را می جود . بعد با تعجب از خود می پرسید مگر امکان دارد به طور همزمان در دو جا باشد ؟ به یاد داشته باشید که بچه متولد خرداد تحت نفوذ سیاره عطارد است . و عطارد همان خدای یونانی است که عکسش را در کتاب ها دیده اید و بالهایی به پاهایش متصل شده و یک کلاهخود نقره ای رنگ در سر دارد . روی سر کودک خود قابلمه وارونه ای بگذارید از قوه تخیل خود بهره بگیرید و تصور کنید بالهایی از پاهای گوشتالود او بیرون آمده اند . اکنون بین آن خدای یونانی و بچه خود شباهتی نمی بینید ؟

بچه های خردادی

من هرگز آن بند و افسارهایی را که مادرها به بچه های خود می بندند تا در موقع خرید بچه به این طرف و آن طرف ندود تاکید نکرده ام ولی به مادرهایی که بچه متولد خرداد دارند اکیدا توصیه می کنم یکی دو تا از این جور بند و زنجیرها بخرند .نخستین فکری که احتمالا به مغزتان خطور می کند آن است که برای این بچه فعال و پرجنب و جوش خود یک کالسکه بخرید . البته من این منطق شما را قبول می کنم و با شما همدردی می نمایم ولی مطمعن نیستم کالسکه به درد این بچه بخورد . این جور بچه ها دائما در جستجو و تقلا هستند ، و هر لحظه می خواهند چیز جدیدی یاد بگیرند. اگر این بچه را به فضای کوچکی محدود کنید به او ظلم کرده اید . بدتر از آن ، این است که او را در آن جعبه پلاستیکی قرار دهید و از دیدن دنیای هیجان انگیز اطراف محروم کنید . فراموش نکنید که عنصر او باد است و باد همواره باید در حرکت باشد . چنانچه مجبور شوید او را در کالسکه نگه دارید و تعداد زیادی کتاب و اسباب بازی نیز جلویش بگذارید . البته اگر خسته شود تارهای صورتی خود را چنان به ارتعاش در می آورد که شما هاج و واج می مانید که او این صداها را چگونه از آن دهان کوچک بیورن می دهد . آنگاه مجبور می شوید فورا او را از کالسکه بیورن بیاورید . مگر آن که همسایه ها گوش سنگینی داشته باشند تا خیلی ملاحظه شما را بکنند !

خصوصیات کامل بچه های متولد خرداد

بچه های متولد خرداد معمولا آدمهای سالخورده را با جنب و جوش پرنده وار خو عصبی می کنند. بزرگترها بارها به کودک خردادی می گویند آرام باشد ، بی قراری نکند ، و کارها را با نظم و ترتیب انجام دهد . اما انجام چند کار به طور همزمان برای این بچه کاملا طبیعی است. چیی که دیگران آن را بی قراری می دانند در مورد این کودک عادی است . خیلی اشتباه است اگر از او بخواهیم مانند بچه های آرام و کم تحرک در گوشه ای بنشیند تا همه دوستش داشته باشند . به او یاد بدهید که کمی آرامتر باشد ولی اگر بخواهید سرشت او را تغییر دهید به تمایلات طبیعی او لطمه خواهید زد . فراموش نکنید که چابکی و جنب و جوش بچه متولد خرداد و سکوت و کم تحرکی بچه متولد دی ، که والیدن آن ها را نگران می کند در واقع ناشی از طبیعت ذاتی آن هاست و همین فطرت ذاتی به اندازه کافی برای آن ها مشکل ساز است و اگر بخواهیم فطرت دیگری را به آن ها تحمیل کنیم کار مشکلتر خواهد شد . کودک خردادی خود را همان گونه که هست ، یعنی کنجکاو ، مهربان ، باهوش و پیشرو دوست بدارید. شما که نمی توانید سوسک را تبدیل به حلزون کنید و پلنگ هم نمی تواند خال های خود را پاک کند . اگر سعی کنید خال های او را پاک کنید آنگاه با یک پلنگ غمگین و عصبی مواجه خواهید شد . البته شما بچه پلنگ بزرگ نمی کنید بلکه بچه ای باهوش و کنجکاو را پرورش می دهید ولی این قیاس منطقی است . اجازه دهید کودک خردادی تان با همان دوگانگی ذاتی خود بزرگ شود . در آینده به ساختمانی که طراحی کرده و به جایزه ادبی که برنده شده است افتخار خواهید کرد و هنگامی که این استعداد دوگانه او را می بینید از خود می پرسید که چرا از ابتدا سعی می کردم او را در قالب واحدی بریزم . اگر دائم به این طرف و آن طرف می پرد بی شک فطرت ذاتی خود را تمرین می کند . ذهن فعال او ممکن است شما را گمراه کند ولی به یاد داشته باشید که ذهن او در حال جشتجوی رویاهای خود ، نظم بخشیدن به آن ها ، و تصمیم گیری راجع به این است که کدام را رها کند و کدام را در سینه خود محفوظ دارد .

معلمان فورا متوجه می شوند که دختر یا پسر متولد خرداد در خواندن مشکل ندارند و حتی از خود لغت می سازند . آ ن ها در دروس حفظ کردنی مهارت دندارند و حتی از خود لغت می سازند . آنها در دروس حفظ کردنی مهارت دارند و به راحتی از عهده تکالیف خود در این مورد برمی آیند . این بچه ها از مکاتبه با دیگران لذت می برند و دانش خود را سخاوتمندانه در اختیار دیگران قرار می دهند . اغلب این بچه ها قادرند با هر دوست خود بنویسند و اگر دیدید او با دست چپش می نویسد و با دست راست خود نقاشی می کند تعجب نکنید . ممکن است ناخنهایش را بجود ولی انگشتانش ظریف و انعطاف پذیر هستند و برای نواختن ساز یا شعبده بازی مناسب هستند . شاید هم روزی یک جراح ، دندانپزشک ، یا ساعت سازی ماهر شود . دست های او حساس ، پرقدرت و ماهر هستند .

نوزادان متولد خرداد ماه

متولدین خرداد خیلی ماهرانه می توانند ادای دیگران را دربیاورند .تیزهوشی و بذله گویی آن ها از همان دوران اولیه زندگیشان آشکار می شود . بچه متولد خرداد ، در خانه یا مدسه ، در عالم خیال و واقعیت سیر می کند و همواره این دو دنیا را در هم می آمیزد . به طوری که اغلب اوقات واقعیت به صورت رویا ظاهر می شود و رویا به صورت واقعیت . از همین رو اغلب تصور می کنید که او دارد اغراق می کند یا دروغ به هم می بافد . البته وقتی ماجرایی را تعریف می کند دچار اغراق می شود به طوری که حتی خودش هم باورش می شود که گویا ماجرا همانگونه که می گوید رخ داده است . در این جور مواقع با ملایمت با او برخورد کنید چون او در حال تمرین خیالبافی است . به جای آنکه کاری کنید که از خیالبافی خود دچار شرمندگی شود از او بخواهید که حقیقت را بگوید و آن را بنویسد .بدین طریق او می تواند تفاوت بین واقعیت و خیال را دریابد و از حالت پریشانی خارج شود . نوجوان متولد خرداد اگر نتواند به طور طبیعی اظهار وجود کند آنگاه به عالم خیال پناه می برد . یک کار خوب این است که او را از همان کودکی به فراگیری زبان های خارجی تشویق کنید . زیرا او نیز مانند متولدین آذر اهل مسافرت و گردش است و دانستن زبان برای او سودمند خواهد بود.

بچه متولد خرداد وقتی به شما می گوید که می تواند در حین انجام تکالیف ، به رادیو هم گوش بدهد حرفش را باور کنید . اگر نمرات او در پایان سال حرف او را تایید کند پس چرا باید مانع او شوید ؟ این بچه ها معمولا در هر زمان نمی توانند یک کار انجام دهند . انگار دلشان می خواهد دوبار زندگی کنند ولی فقط یکبار فرصت این کار در اختیارشان گذاشته شده است. به همین خاطر تلاش می کنند هر چه سریعتر همه چیز را یاد بگیرند . تنها نقطه ضعف بچه متولد خرداد این است که کمی عجول است و نمی تواند یک موضوع را تا به آخر یاد بگیرد . بنابراین شما نباید اجازه دهید که هوش و استعداد آن ها در راه تعجیل در کار تلف شود . بچه متولد خرداد وقت شناس نیست و کارهای خود را به موقع انجام نمی دهد چون معمولا در مسیر خود به کشفیات جدیدی می رسد . همچنین برای او خیلی سخت است که حرف کسی را تا آخر گوش بدهد و بعد در پی جواب برآید . چون او حرف طرف نقابل را خیلی زود می فهمد و دیگر نمی خواهد جزئیات را بشنود . احتمالا ممکن است حرف خود را تکرار کند ولی به دیگری اجازه نمی دهد این کار را بکند و در نتیجه دیگران از کار او عصبانی می شوند . در سر کلاس وزوز یک مگس ، تکه ای کاغذ رنگی ، یا دودی که ازدودکش بیرون می آید حواس او را پرت می کند . به راحتی نمی توانید توجه او را به موضوعی جلب کنید ولی اگر موفق به این کار شوید آنگاه کنجکاوی و علاقه شدید او را پاداش خواهید گرفت ، پسر نوجوان متولد خرداد شما معمولا پای تلفن خواهد بود ، هر هفته دوست جدیدی می گیرد ، تصمیم خود را در خصوص شغل آینده اش بارها عوض می کند ، و در رانندگی کمی تند می راند . دختر نوجوان متولد خرداد نیز محبوب همه است ، اشکش خیلی زود جاری می شود ، ولی بلافاصله می تواند لبخندی به گرمای آفتاب بزند . این نوجوانان باعث می شوند احساس جوانی کنید . هنگامی که فرزند خردادی شما بزرگ می شود ، دائم با این شکایت مردم رو به رو هستید که آن ها در هر کاری مداخله می کنند . بعد شما تبسمی می کنید و آن ها ناراحت می شوند . تبسم شما به این خاطر است که یادتان آمده است که او در سن هفت سالگی دستش را توی کیک ، خمیر ریش پدرش ، ظرف ماهی ، سطل زباله ، و کاسه سوپ داغ و پریز برق می کرد و شما را شدیدا عصبانی می کرد . کمی بعد در هنگام غروب ، در روی چمن ها دنبال کرم شب تاب می گشت . و شما آهی از سینه بیرون می دادید و از خود می پرسیدید : این بچه دنبال چی میگردد ؟ چرا توی هر کاری دخالت می کند ؟ چقدر تکان می خورد ؟ بعد او صدای شما را می شنید و ناراحت می شد و شما هیچ گاه نگاه او را از یاد نخواهید برد هنگامی که در جوابتان گفت : سخت نگیر مامان .... نمیدانم چرا این کارها را می کنم . ولی نگران نباش بالاخره علتش را پیدا می کنم.

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...