طالع بینی بچه متولد اردیبهشت

دقیقا در همان لحظه ای که در بیمارستان می خواهید لباس تن این بچه کنید و او را به خانه ببرید مشخص می شود که او متولد اردیبهشت است . با لحن مادرانه می گوید : حالا دستهای کوچولویت را توی آستین بلوزی که مادربزرگت برایت بافته بکن . چرا دستهایت را مشت کرده ای ؟ چرا آنها را اینقدر سفت گرفته ای ؟ دستهایت را مثل یک بچه خوب شل کن . خواهش می کنم ...همسرتان می گوید : اجازه بده من امتحان کنم . بسیار خوب ، دستهایت را توی آستین بکن . آرام ...شنیدی چی گفتم ؟ شل کن . دستهایت را شل کن !

بعد از مدتی پرستار می آید و می گوید : اصلا خودتان را ناراحت نکنید . لباس پوشاندن به نوزادان سخت است. به به ! چه بچه خوبی  ! با این که بیدار است ولی اصلا سر و صدا نمی کند. مادر می گوید : بله ، بچه ساکتی است ولی دستهایش را چنان محکم به بدنش چشبانده که نمی شود آنها را جدا کرد . چقدر هم زورش زیاد است که من نمی توانم دستهایش را از هم باز کنم . دلش نمی خواهد لباس تنش کنیم . و این نخستین مادرانه ناخوشایند است.

سرانجام پرستار موفق می شود و لباس را تن او می کند . اما در همین لحظه چهره این اردیبهشتی کوچولو سرخ می شود و چنان جیغ و دادی به راه می اندازد که همه پرسنتاران بخش را به آنجا می کشاند . صدای جیغ و داد او شبیه صدای انفجار است . حتی یکی از مستخدمین فکر می کند که در طبقه پایین دیگ بخار ترکیده است  ! بچه متولد اردیبهشت با این داد و هورا اعلام می کند که دوست ندارد به زور کاری را انجام دهد . این یک هشدار است و بعدها نیز تکرار خواهد شد . همسایگان شما هر بار که این بچه نخواهد کاری را که بر خلاف میلش است انجام دهد آن را خواهند شنید . خودتان را آماده کنید چون از این به بعد با مسائل کوچکی همچون فرو کردن غذا در دهانی که انگار با چسب بسته شده است ، فشار دادن پای آهنین او در شورت پلاستیکی ، فرو کردن بدن گوشتالوی او در وان حمام و غیره سروکار خواهید داشت . در طی این مدت به سرعت وزن کم می کنید و عظلات بدنتان محکم و سفت می شود . مادران بچه های اردیبهشتی همیشه اندامی قوی و عظلانی دارند ولی آثار خستگی و نگرانی در چهره آنها به خوبی قابل مشاهده است . اما علیرغم این که بزرگ کردن بچه اردیبهشتی روی هم رفته سخت و دشوار است ولی لذتبخش است .بچه های اردیبهشتی روی هم رفته دوست داشتنی و شیرین هستند . از این که محکم آنها را در آغوش بگیرید لذت می برند و وقتی که برای بوسیدن به بغل شما می پرد نفستان بند می آید. اگر به دوستان شما نیز اعتماد کند با آنها نیز همین گونه رفتار خواهد کرد

بچه های اردیبهشتی معمولا ورزش دوست ، قوی و سالم هستند . پسرهای قوی ، خشن ، بامزه و گهگاه شیطان هستند و دخترها به عروسک بازی مشغولند و وسایل خود را مرتب و منظم نگه می دارند . بعضی از دخترهای اردیبهشتی مثل پسرها از درخت بالا می روند یا با پسرها تیله بازی می کنند ولی ظرافت زنانه خود را حفظ می کنند .

نوجوان اردیبهشتی از همان دوران کودکی نشان میدهد که بیشتر از بچه های دیگر شایستگی دارد . یک دلیل آن شاید به خاطر این باشد آنها از نظر عاطفی بسیار محکم و استوارند و به ندرت دچار افسردگی یا جسارت بیش از حد می شوند و تمایل زیادی به خودنمایی ندارند . البته گاهی یکدنده و لجوج و گاهی خجالتی می شوند اما مشکلات دوران بلوغ کمتر در آنها دیده می شود . آنها معمولا آرام و شاد هستند و کمتر نگران و مضطرب می شوند . اگر کسی به آنها زور نگوید آدمهایی آرام ، پرنشاط و معقول هستند . حتی اردیبهشتی های خیلی کم سن و سال در برابر دیگران بسیار خوش رفتار هستند ولی اگر همه به آنها توجه کنند ناگهان ساکت می شوند و در خود فرو می روند . آنها را درگوشه ای تنها رها کنید تا بازی کنند آنگاه خواهید دید که تربیت خوب آنها مورد توجه دیگران قرار می گیرد .

جوان اردیبهشتی همیشه سرش به کار خودش است و خیلی به ندرت ممکن است با پررویی یا زرنگ بازی ، شما را در برابر دیگران خجالت زده کند . اگر او را اذیت کنید ، او را به مبارزه طلب بطلبید ( چیزی که از آن تنفر دارد ) ، یا با او قلدری کنید و به زور از او بخواهید کاری را بر خلاف میلش انجام دهد ، آن وقت به یک جنگجو تبدیل می شود . در چنین مواقعی فقط با ابراز علاقه به او می توانید او را از حالت جنگندگی بیرون بیاورید . هرگز چیزی را به او تحمیل نکنید . اگر به بچه اردیبهشتی خود زورگویی کنید ساکت ، گستاخ و خشن می شود . اگر به او ابراز علاقه کنید نرم می شود و آرام میگیرد . او را در آغوش بگیرید و ببوسید و به او لبخند بزنید تا دست از لجاجت بردارد . او اغلب به گونه ای منطقی و آرام حرف می زند . اگر با خشونت سرش داد بکشید و به او دستور بدهید چشمها و گوشهایش را می بندد. ممکن است در مقابل سختگیری و زور تا قیامت مقاومت کند ولی در برابر ابراز احساسات و علاقه یک دقیقه هم نمی تواند تاب بیاورد.

از همان ابتدای جوانی در برابر عقل و منطق کوتاه می آید و اگر مسئله ای را بپذیرد آن را به خوبی انجام میدهد . البته از شما توضیح کافی می خواهد.هیچ لزومی ندارد موضوع را پیچیده کنید ، کافی است حقیقت را رک و پوست کنده به او بگویید . مطمعن باشید قبول می کند . چنانچه به او بگویید : همین الان برو توی تختخواب ، چون من می گویم . آن را قبول نمی کند . اما اگر با لحنی آرام بگویید : الان نروی بخوابی آن وقت فردا خسته هستی و نمی توانی بازی کنی . یا بپر توی تختخواب گرم و نرمت ، لای آن ملافه های تمیز و قشنگ ، تا من بیایم یک قصه خوب برایت بگویم . آنگاه به زودی برای خواب آماده می شود . بنابراین مهم نیست او چقدر گستاخ و پررو است بلکه آنچه اهمیت دارد این است که او در مقابل دلیل و منطق و عاطفه واکنش مثبت نشان می دهد . تحت فشار قرار دادن او فقط باعث تخریب شخصیت او می شود .

اصوات و رنگها عمیقا بر احساسات او اثر می گذارند . رنگهای تند قرمز و نارنجی او را بی قرار و ناآرام می سازند . کودک اردیبهشتی در مقابل رنگها از خود واکنش نشان میدهد . اگر این رنگها با طبیعت او سازگار باشد منجر به آرامش او می شود .ولی اگر ناسازگار باشد تعادل عاطفی او را بر هم می زند. صداهای بلند و ناهنجار نیز همین تاثیر را بر او دارند . بهتر است از همان سنین کودکی به او موسیقی و آواز یاد بدهید . اکثر اردیبهشتی ها صدایی دلنشین دارند و برخی از آنها از استعداد موسیقی برخورداند . این قریحه را از همان دوران کودکی باید کشف کنی و به ترتیب آن بپردازید . آنها حتی اگر دلشان نخواهد موسیقی یاد بگیرند می توانند به موسیقی گوش بدهند و لذت ببرند . آنها همچنین موسیقی کلاسیک پاپ یا اشعار کودکانه ترجیح می دهند . احتمالا از نقاشی و طراحی نیز خوششان می آید و در این زمینه نیز استعداد دارند . مقداری کاغذ و رنگ به او بدهید تا استعداد خود را نشان بدهد .

معلمان معمولا از شاگردان اردیبهشتی خود راضی هستند و آنها را مایه افتخار کلاس خود می دانند - البته اگر در وضعیت نجومی آنها تعارض و کشمکشی وجود نداشته باشد. این بچه ها در مدرسه خیلی خوب درس می خوانند و از قدرت تمرکز خوبی برخوردارند . البته آنها مثل بچه های متولد فروردین و خرداد و بهمن نابغه نیستند ولی بی نظمی و شرارت هم از آنها سر نمی زند . بچه متولد اردیبهشت شاگردی حرف گوش کن و سر به راه است . اگر چخ ذهن او مطالب درسی را به آرامی فرا می یگرد ولی وقتی چیزی را فهمید دیگر هرگز فراموش نمی کند . او معمولا با آمادگی قبلی به سر امتحان می رود و موفق می شود . بچه متولد اردیبهشت دلبستگی خاصی به عدالت ، عقل و منطق ، و قضاوت صحیح دارد و از همین رو معمولا در مدرسه به عنوان مبصر برگزیده می شود .

چون بچه متولد اردیبهشت کمی لجوج و یکدنده است ممکن است در برخورد با بزرگترها دچار کمی مشکل شود . مادری را می شناسم که روزی فرزد خود را به مدرسه برد ، ولی آرزو می کرد این کار را نکرده بود . چون کودک هم با معلم خود مخالفت کرد هم با نویسنده کتاب درسی اش . روز بعد این مادر از کودکش خواست که از معلمش معذرت خواهی کند . این جمله را ساعت 9 صبح به او گفت . ساعت دوازده این جمله در دفتر مدرسه شنیده شد . در پایان هم این جمله را شنید ، البته این دفعه با صدایی لرزان و التماس گونه . روز بعد بچه دوباره پشت نیمکت خود نشسته بود ولی هرگز از معلمش عذرخواهی نکرد .

فرزند اردیبهشتی شما ممکن است انگشتان را در خاک و پل فرو کند و همه جا را کشف کند ولی شما از بزرگ کردن او لذت خواهید برد . او ممکن است هر آشغال و کثافتی را روی اسباب بازی های خود بمالد و یا موهایش بوی پرهای پرنده را بدهد و هر چند دفعه هم او را حمام کنید باز بوی آشغال بدهد . ولی وقتی که بزرگتر شد هرگز یادش نمی رود که در روز تولد شما برایتان هدیه بخرد . همچنین ماشین پدرش را آن قدر تند نمی راند که به باجه تلفن همگانی بخورد . ممکن است به یخچال حمله رو شود و مرغی را که برای شام گذاشته اید بخورد ، لباس میمهمانی اش را کثیف کند ، از درخت بالا برود ، و وقتی صاحب خانه و خانواده شد شما را با آغوش باز می پذیرد . نوه های شما نیز بچه های خوب و مودبی خواهند شد . بچه اردیبهشتی خود را با محبت و عشق بزرگ کنید . به جای سیم خاردار نامرئی ، او را با احساسات و عواطف مرئی احاطه کنید . به او زورگویی نکنید و اجازه دهید کارهایش را با همان سرعتی که میخواهد انجام دهد . گوشهایش را با موسیقی و چشمانش را با زیبایی نوازش دهید تا او هم روزی قلب شما را مملو از عشق و محبت کند . در آن روز حتی معلم او نیز او را خواهد بخشید.

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...