چند نکته مهم برای آشنایی زوجین از تفاوت های طبیعی یکدیگر


زن و مرد، نه تنها از نظر ویژگی های فیزکی ، بلکه از نظر روحی و روانی ، تفاوت های عمده دارند. بسیاری از زوج های جوان، حتّی کسانی که سال ها، با هم زندگی کرده اند، از وجود این تفاوت ها بی اطلاعند، درحالی که ساختار ژنیتیکی زنان و مردان با یکدیگر متفاوت است، در نتیجه، هر یک از آنان ویژگی های خاص خود را دارند. در اینجا، به برخی تفاوت های زنان و مردان اشاره می کنیم.
1- مردان، کلّی نگرند و زنان، جزئی نگر برای مثال، وقتی زن و مردی به خانه ای می روند، مردان به رفتار و روابط توجه دارند، در حالی که زنان، حتّی، به قاب عکس کوچک خانه نیز توجه می کنند.
2- مردان، به راحتی از روی مسائل، عبور می کنند، در حالی که زنان ، جزئیات مسائل را در حافظه خود نگه می دارند و پس از سال ها به هنگام نیاز از آنها به نفع خود بهربرداری می کنند.
3-زنان همیشه هیجان پذیر تر از مردان هستند.
4- حالات عاطفی زنان، بیش تر از مردان است.
5- زنان به کارهای ظریف و زیبا بیش تر علاقه دارند.
6- زنان، کم تر از مردان، به مقولات سیاست اقتصاد و ورزش علاقه نشان می دهند، و گاه مسائل مورد علاقه آنان با مردان تفاوت می کند. آنان به مسائل عاطفی ، زیبایی و ... بیش تر علاقه نشان می دهند؛ بنابر این، نمی توان، برخوردها را یکسان انگاشت.
7- زنان، از بویایی بیش تری برخوردارند. آنان گاهی با بوی عرق بدن یکایک برادر و خواهر خود آشنا هستند و بوی بد حساس ترند، لازم است مردان این حسّاسیت را درک نموده حال آنان را رعایت بکنند.
8- انضباط و نظم در زنان بیش تر از مردان است. مردان عادت ندارند لباس های خود را در جای مخصوص آویزان کنند ولی زن ها در این ریزه کاری ها دقت دارند.
9- زنان رابطه گرا و مردها هدف گرا هستند. زن ها رابطه حمایتی را جست و جو می کنند و از این که به نیاز ها و عواطف دیگران توجه دارند به خود می بالند.
10- زنان بیش تر درباره آرایش خانه داری لباس و زینت صحبت می کنند، و از این که هر روز به شکل و رنگی لباس بپوشند، لذت می برند.
11- زنان، در بیش تر موارد با شوهر خود مشورت می کنند و انتظار دارند شوهرانشان قبل از انجام هر کاری با آنان مشورت کنند.
12- مردان خشن تر و پرخاشگرتر از زنان هستند. آنان ، بدون آن که قصد بدی داشته باشند، خشن صحبت می کنند.
13- مردان بیش از زنان تحت تأثیر ماجراها و فعالیت های خارج از خانه قرار دارند.
14- خانم ها در هنگام صحبت دنبال همدرد می گردند؛ ولی مردها کم تر همدردی می کنند.
15- خانم ها بیش تر از مردها، مسائل و ویژگی های دیگران را با زندگی خود و اطرافیان خود مقایسه می کنند؛ به طور مثال، اگر زنی گفت شوهرم خسیس یا ید اخلاق است، مخاطب او می گوید:« شوهر من هم همین طور » یا می گوید:« شوهر من برعکس» و اگر در حضور شوهر باشد به نحوی با ایما و اشاره به او می فهماند: مثل شما.
-صحبت های مردها، کوتاه است
16- صحبت های مردها، کوتاه است ولی صحبت های زنان معمولاً طولانی است؛ به ویژه هم جنس خود زن ها شکایت دارند که شوهرانشان با انان کم صحبت می کنند و مردها مدّعی اند، زنان مدام حرف می زنند.
17- زن ها و مردها از روش های متفاوت برای گوش کردن استفاده می کنند. زن ها در حین گوش دادن بیشتر سر تکان می دهند و از کلماتی همچون: آهان !خب! یا اهوم! استفاده می کنند و مقصودشان نیز از استفاده این کلمات این است که به حرف های شما گوش می کنم اما مردها کم تر این حرکات را انجام می دهند و بیش تر زمانی کلمات مذکور را به کار می برند که بخواهند توافق خود را اعلام نمایند.
18- وقتی، مرد از کار روزانه خسته به خانه برمی گردد به آرامش و استراحت نیاز دارد از این رو ممکن است به اخبار گوش کند یا روزنامه بخواند. خواندن روزنامه یا گوش کردن به اخبار وسیله ای برای فراموش کردن مشکلات است و اگر زنان با حالات روحی شوهران خود آشنا نباشند روزنامه خواندن آنان را بی اعتنا به خود تلقی می کنند.
19- زنها در هنگام صحبت کردن چشم در چشم کمتر به چشم طرف مقابل نگاه می کنند. آنان در حالی که به اطراف و زوایای مختلف خیره می وند با دیگران صحبت می کنند. گاهی این حالت موجب سوءتفاهم و حمل بر بی اعتنایی از سوی بر خی زنان می شود.
20- بسیاری از زنان شکایت می کنند که مردها شنونده مناسبی نیستند در اصل حوصله شنیدن حرف های آنان را ندارند.
21- زن ها بیش تر از مردها به حرف زدن و صحبت کردن اهمیت می دهند و آن را روش برقراری ارتباط با همسر خود می دانند دوست دارند همه وقایع را با بیان جزئیات برای همسر خود تعییف نمایند.
22- دنیای مرد استدلالی و دنیای زن احساسی و عاطفی است.
23- زنان ، به طور معمول در مکالمات سؤالات بیش تری دارند.سؤال کردن را راهی برای ادامه گفت و گو می دانند درحالی که مردان پرسیدن را راهی برای کسب اطلاعات بیش تر می دانند . مردان کم تر دوست دارند سؤالات شخصی مطرح کنند. مردان پرسش های زیاد را نشان دهنده فضولی شؤال کننده مطرح می دانند. زنان مشکلات خود را با زنان دیگر در میان می گذارند و از تجربیات هم استفاده می کنند.
24- مردان ، هنگام سختی دوست دارند به درون خود بروند و کسی خلوت آنان را بر هم نزند؛ اما زنان وقتی که دچار مشکل می شوند دوست دارند حرف بزنند و مشکل خود را به زبان آورند.
25- مردها دوست دارند، مسائل و مشکلاتشان را به تنهایی حل کنند؛ از این رو کم تر مسائل خود را با دیگران در میان می گذارند . زن ها باید توجه داشته باشند وقتی که مردشان درخواست کمک و یاری ننموده است، راهنمایی آنان ممکن است، مداخله محسوب شود.
26- مردها و زن ها دیدی متفاوت به زمان دارند و این تفاوت خود منشأ بسیاری از سوءتفاهم ها میشود .مانند دیر کردن و مهم نشمردن رویدادهای مهم. زن ها، گذر زمان را ثبت می کنند و حساب کارها را با دقّت نگه می دارند؛ به خوبی می دانند، سالگرد ازدواج و سایر مناسبت های مهم چه زمانی است و ...
این توانایی که گاه مردها را حیرت زده می کند، برای زن ها بسیار طبیعی است و در ساختار زیستی آنان برنامه ریزی شده است.
نکته جالب درباره زمان این است که زن ها هر واحد زمانی را طولانی تر از مردها حس م یکنند بریا مثال زن می گوید: « چند هفته پیش این کار را انجام دادی» و مرد تصوّر می کند، فقط چند روز پیش بوده است.
بنابر این اگر گاهی با همسرتان بر سر چنین مسائلی اختلاف نظر پیدا کردید بهتر است بر نظر خود پافشاری نکنید و به زمان سنجی همسرتان بیش تر اعتماد کنید.مطمئن باشید دقت زن ها در این گونه موارد از شما بیش تر است.

نویسنده: توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...