طالع بینی بچه متولد فروردین

در همان حال که پدر خانواده دارد سیگار تعارف می کند ، کودک متولد فروردین برای جلب توجه ، در گهوار خود جیغ و داد به راه می اندازد . شما به چه اجازه ای به جای توجه به او ، مشغول صحبت با پرستارش هستید ؟ اصلا معلوم است رئیس کیست ؟ تا جواب این سوال معلوم نشود نمی توانید او را از بیمارستان بیرون ببرید . بچه مریخی از همان بدو تولد می خواهد حاکم باشد . شک دارید ؟ مدتی تنهایش بگذارید تا ببینید چگونه قاشق خود را محکم بر روی سینی می کوبد و هر نوع تردیدی را در شما از بین می برد . در هیکل قوی و چهارشانه این بچه حتی یک استخوان ظریف هم نمی بینید . او اگر از غذایش خوشش نیاید آن را تف می کند تا به همه نشان بدهد که غذا مورد دلخواهش نیست . دختر بچه های فروردینی نیز به همین اندازه و شاید بیشتر رک و راست هستند . اگر چه هیچ کس از دختری کوچولو و شیرین انتظار چنین رفتار خشنی را ندارد . گفتم شیرین ؟ فلز ماه فروردین آهن و سنگ آن الماس است یعنی سخت ترین ماده شناخته شده !

بچه متولد فروردین احتمالا زودتر از بقیه بچه ها راه می افتد و زودتر زبان باز می کند . کنترل این بچه چندان ساده نیست. کافی است او را از کاری باز دارید ، آن وقت انگشت چاق و کوچک خود را به علامت مخالفت با شما تکان می دهد. تربیت او را باید از همان سنین اولیه شروع کنید . مراقب باشید زمین نخورد و سر و صورتش را زخمی نکند . آمادگی صدمه خوردن را دارد بنابراین چاقوی تیز را جلوی دستش نگذارید و مواظب باشید خودش را نسوزاند . اگر در اطرافش جسم داغ یا خطرناکی باشد شک نداشته باشید که مشتش را بر روی آن می کوبد . اما فکر می کنید از این کار خود درس می گیرد ؟ ابدا . بلکه سعی می کند رکورد شکنی کند . در موقع دندان در آوردن احتمالا دچار تب می شود ، اما مشکل چندانی ایجاد نمی کند . بنابراین زیا سخت نگیرید . 

وقتی که کمی بزرگتر شد چنان محکم شما را در آغوش می گیرد که احتمالا نفستان بند می آید . نوجوان مریخی احساسات و عواطف خود را راحت بروز می دهد . اما عده کمی از آنها در اوایل دوره نوجوانی خیلی با احساس هستند ولی به زودی گرمای عواطفشان رو به سردی می گراید و خاموش می شود . اینها گوسفندهای کوچک و ساکت و غمگینی هستند ولی به هر حال شاخصهای خطرناکی دارند.از من به شما نصیحت ، هیچ گاه از نزدیکان خود نخواهید که از بچه شما مراقبت کنند - مگر اینکه از قبل هشدارهای لازم را به آنها بدهید . مثلا اگر عمه بیچاره او بخواهد در مدتی که شما مسافرت هستید از او مراقبت کند ممکن است بچه دستش را توی ظرف شکر کند و عمه هم از کوره در برود و پایش را به زمین بکوبد . این واکنش عمه ممکن است قوچ کوچولو را متعصب و عصبانی کند و او هم پاهای کوچکش را به زمین بکوبد و اولین جمله اش بگوید : عمه ! به من چیزی نگو ! عمه هم ممکن است تا مدتی چیزی نگوید . این احتمال هم هست که شما مجبور شوید از سفر خود برگردید زیرا انگشت شست پای فرزند دلبندتان در هنگام کوبیدن به زمین شکسته است !

این بچه وقتی بزرگتر و قوی تر شد و دوران آبله مرغان ، سرخچه ، سرخک ، و مخملک را پشت سر گذاشت آنگاه دوران خشم و عصبانیت او شروع می شود . اگر بخواهید او را از کاری که می خواهد انجام دهد بازدارید خشمگین می شود اما عصبانیت او زیاد طول نمی کشد . بعد از چند بار انفجار خشم ، لبخند دلنشینی به نشانه پیروزی بر روی لبهای او ظاهر می گردد.

کودک فروردینی بسیار دست و دلباز است و اسباب بازیهای خود را با همبازیها ، پستچی ، سگ همسایه ، و حتی گربه ی توی خیابان شریک می شود . البته این کار تا وقتی ادامه می یابد که  آنها احساسات او را جریحه دار نکنند . دختر و پسر فروردینی احتمالا از همان دوران کودکی در انجام تکالیف مدرسه کوتاهی می کنند . اگر بچه های منضبط دیگر را سرمشق قرار دهید باز هم فایده ای ندارد . من این احتمال را می دهم شما بیش از یک بچه فروردینی نداشته باشید زیرا معمولا ستارگان چنین بلایی را به سر پدر و مادر نازل نمی کنند ! برای اینکه او را وادار به انجام تکالیفش کنید به جای خجالت زده کردن او ، با او مبارزه کنید . او شیفته جدال و مبارزه است . کافی است به او بگویید در ردیف شاگردان تنبل کلاس است و نمره هایش به نمره های بچه های زرنگ نمی رسد ولی در هر حال او را دوست دارید . بعد می بینید که با شتاب خاکهای روی کتابش را پاک میکند و با اراده ی محکم به شما ثابت می کند که سخت در اشتباهید و کسی جرات آن را ندارد از او جلو بزند . وقتی که اثر مثبت چنین روشی را دیدید موضوع را با معلمانش در میان بگذارید و آنها نیز چنانچه بیش از یک شاگرد فروردینی در کلاش داشته باشند از شما تشکر خواهند کرد . البته نباید زیاد نگران باشید چون موقعی که این بچه ها وارد جامعه می شوند و متوجه می گردند اشخاص زرنگتر از خودشان هم وجود دارد زمان از دست رفته را جبران می کنند . و هنگامی که چند دفعه جلوی بچه های کلاس تحقیر شدند با شتاب درس می خوانند و حتی چند کلاس یکی میکنند  تا به سطح دیگران برسند.

بچه متولد فروردین آمیزه ای از آرمانگرایی و خیالپردازی و همچنین عملگرایی و لجاجت است . او همان طور که سمج و ساده است ملایم و قوی نیز هست . این خصوصیات متضاد در این موجود کوچک چنان با هم ترکیب شده است که باعث شگفتی و تحیر شما ، دوستانتان ، بعدها رئیس اداره اش ، دشمنان آینده اش ، و بالاخره موجودی که احتمالا بعدها با او ازدواج خواهد کرد خواهد شد .

بچه های متولد فروردین همیشه در بازی با همسن و سالان خود نقش رئیس گروه را بازی می کنند . آنها بازیهای جدید را مطرح می کنند و همیشه راه خود را می روند و در برابر مسئولین و بزرگترها می ایستند . بنابراین از همان ابتدا قوانین و مقرارت محکمی را برای او وضع کنید . بچه فروردینی که در کودکی و نوجوانی ؛ اطاعت از بزرگترها را یاد نگیرد مجبور خواهد شد که در سنین بزرگتر دروس فشرده ای را بیاموزد . فراموش نکنید که او موجودی دل نازک و حساس است . و علیرغم آنکه ظاهر پرجرات و قوی ، اگر بفهمد که دوستش ندارند خیلی وحشت می کند . مقاومت در برابر خواسته های او ، یا بی اعتنایی به اشتیاق و شور و شوق او ، باعث می شود گریه کنان به سمت خانه بگریزد . در این مواقع او را در آغوش بگیرید زیرا قلبش شکسته است . او به خاطر سادگی و خوشبینی و خوش قلبی ذاتی اش ، بارها و بارها ضربه می خورد و به همین دلیل بیش از آنچه تصور می کنید باید مراقبش باشید .

بچه فروردینی به افسانه های پریان و غول و عصای جادیی اعتقاد دارد و متاسفانه همه مردم را به این دو گروه - پری و غول -دسته بندی می کند و راجع به آنها قضاوت می کند . ولی وقتی که فهمید در دنیای ما قاتلهای غول پیکری وجود دارند که به راحتی می توانند طلسم عصاهای جادویی را خنثی کنند سر عقل می آید.

هدایای تولد بچه قوچ را در جای امنی مخفی کنید چون او اصلا تحمل انتظار را ندارد . اعتقادات او را به شخصیت های تخیلی مثل بابانوئل خیلی زود از بین نبرید . زیرا وقتی که نخست شدیدا به چیزی اعتقاد داشته باشد و بعد خودش به تدریج به اشتباه خود پی ببرد و از آن اعتقاد دست بردارد آدم قوی و با اراده ای بار می آید . او پول تو جیبی خود را خیلی زود خرج می کند ولی همیشه آماده است آخرین سکه ای که برایش باقی مانده را به شما بدهد که برای خود شیر بخرید .دختر فروردینی ممکن است هفته ای پنج پنس به چه های محله خود بدهد که مورچه ها را لگد نکنند . اگر در کودکی با او بدرفتاری شده باشد بعدها رفتاری تهاجمی پیدا خواهد کرد . ولی اگر با ملایمت او را راهنمایی کند حق خود را با زورگویی کمتری مطالبه می کند و با همسالان خود رفتار مهربانتری خواهد داشت . اگر با مهربانی و عطوفت چیزی از او  بخواهید با خوشرویی می پذیرد ، ولی امان از موقعی که چیزی را به او حکم کنید ! یادتان باشد که هرگز غرور او را جریحه دار نکنید . همچنین اعتماد به نفسش مثل هوایی که تنفس می کند برایش مهم است . او خیلی زود خواهان استقلال است . او هرگز دلش نمی خواهد آدم نامهربانی باشد. بنابراین به او یاد بدهید که اگر به بچه های دیگر زور بگوید و با بچه های مخصوصا مظلوم قلدری کند آنوقت آنها تصور می کنند که موجودی نامهربان است .

کودک متولد فروردین وقتی که در کنار افراد منفی باف و تلخ قرار میگیرد عصبی می شود ولی چیزی نمی تواند او را از پای دربیاورد . الماس را که خوب می شناسید ! او به کتاب و مطالعه علاقه زیادی دارد ولی با همه اینها ممکن است یکی دوسال بیشتر در مدرسه نماند او بیشتر اهل جدال و مبارزه است ولی مراقب باشید زود تسلیم او نشوید . او باید راهی مدرسه شود زیرا نظم و انضباط آنجا هنوز به دردش می خورد و احساسات آتشین را کنترل می کند .هر چه بیشتر از نظم و مقرارت شانه خالی کند بیشتر به آن نیاز دارد.

بچه متولد فروردین باید احساس مسئولیت را یاد بگیرد و آن را می تواند با اتکا به منطق و احساس به آو اموزش دهید . والدین و معلم ها همواره باید بدانند که بچه متولد فروردین اگر مورد تشویق قرار گیرد همه سعی و کوشش خود را می کند  اما اگر مورد خشم قرار گیرد از کوره در می رود و انگیزه خود را برای انجام کار از دست می دهد . او را همیشه باید سرگرم به کار کرد و گرنه دردسر درست می کند . برای او بیکاری خیلی خطرناک است . بچه فروردینی احتیاج به خواب زیاد دارد تا بتواند انرژی زیادی که مصرف می کند دوباره از نو بدست بیاورد.

تهیه کننده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...