هفت نکته کلیدی برای یک طلاق موفق و سالم

ممکن است بپرسید چگونه ممکن است دو نفر که قادر نبوده اند با هم در طول زندگی مشترکشان کنار بیایند ، برای طلاق با هم همکاری کنند و کارها را با هم پیش ببرند . به شکل تناقض آمیزی طلاق امکان آزادی بیانی را به همراه می آورد که هنگام زندگی مشترک وجود نداشت . می توانید هر چه احساس می کنید بیان کنید چون چیزی برای از دست دادن ندارید . اکنون با چیزی رو به روئید که همیشه از آن ترس داشتید . دیگر دلیلی وجود ندارد که انکار کنید زندگی چقدر بد بوده است . بسیاری از زوج ها گزارش می کنند که وقتی با واقعیت جدایی رو به رو شدند ، در نهایت توانستند ، برای اولین بار گفتگویی صادقانه داشته باشند ، همچنان که یکی از مراجعان می گوید : ما ظرف سه روز ، بیش از سه سال با هم صحبت کردیم ، سپس او خانه را ترک کرد .

همان طور که زمان پیش می رود ، این امکان ایجاد می شود که ارتباط متفاوتی با یکدیگر به وجود آورید ؛ زیرا دیگر بنیان ارتباط بر اعتماد سازی قرار ندارد . قوانینی که انگیزه ها و انتظاراتش حاکم بر نگه داشتن زندگی مشترک بود ، دیگر کاربردی ندارند . همچنان که رقص ماهرانه عشق تمام می شود بده بستان عاطفی زندگی مشترک - نیاز به توجه ، تصدیق پشتیبانی - اهمیت کمتری پیدا می کند . چیزهایی که زمانی مهم بودند. دیگر جاذبه ندارند . وقتی مسئله دیگر برایتان اهمیتی ندارد، واکنش تان نسبت به چیزهایی که همسرتان انجام می دهد یا نمی دهد ، می گوید یا نمی گوید ، متفاوت خواهد بود . این تغییر ، زمان می برد تا اتفاق بیفتد و فرصت هایی را به وجود می آورد که از عادت های رفتاریتان فرا می رود و منجر به این می شود که طوری با هم رفتار کنید که شاید قبلا نمی توانستید . به شکل طنز آمیزی ، آسیب طلاق می تواند انگیزه ای را برای تغییر آنچه که قبلا نمی توانستید تغییر دهید ، فراهم آورد.

داستان های واقعی زندگی

من همیشه با آنچه او می خواست ، کنار می آمدم . نمی خواستم او را ناراحت کنم . تقریبا هیچ وقت آنچه که فکر می کردم را به زبان نیاوردم . همه زندگی مشترک ما این گونه بود و برایم یک زخم معده و یک طلاق به ارمغان آورد . حالا آنچه را که در ذهنم هست می گویم و به مخالفت او اهمیتی نمی دهم . حالا دیگر مجبور نیستم که موقع شب به خیر او را ببوسم  ( جان ، شش ماه است که جدا شده است)


تا آخرش هم با طلاق مبارزه کردم. در نهایت باید می پذیرفتم که نمی توانم او را مجبور کنم دوستم داشته باشد . دیگر دست به هر کاری که مورد تایید او قرار گیرد نزدم . یازده سال این کار را کرده بودم . به جای مراقبت از وی ، مواظبت از خودم را شروع کردم . برای اولین بار احساس کردم مثل او قوی هستم . او حالا یک طور دیگر به من نگاه می کند و دیگر به من فشار نمی آورد. ( لیندا ، یک سال است که جدا شده است)


ماه عسل طلاق 

خیلی از روج ها در ابتدای جدایی وارد مرحله ای می شوند که می توانند صادقانه و بی رودربایسستی با یکدیگر صحبت کنند ، و آن زمانی است که به عوض حالت دفاعی گرفتن ، خویشتن نگر می شوند و سعی می کنند بفهمند ایراد کار کجا بوده است . وقتی که انگیزه فهم مسائلی که منجر به طلاق شده و جلوگیری از تبدیل شدن آن به میدان جنگ به قوی ترین حد می رسد ، وقت انجام کار فرا رسیده است . پرداختن به تسویه حساب های بعد از طلاق ، ممکن است بعدها به کشمکش جدی منجر شود و این مسئله می تواند احساس تمایل به همکاری را نابود کند . هنگامی که هنوز می توانید با منطق هم صحبت کنید و پیش از آن که پای عشقا جدید ، دوستان و خانواده وسط بیاید ، سعی کنید برای همکاری دو طرفه با همسرتان به توافق برسید . وقتی کارها رو به سختی می روند ، اگر می توانید سعی کنید طلاق تان را متمدنانه و بدون کمک رسمی پیش ببرید ، این خود منجر به کسب امنیت برای شما می شود .

هفت نکته کلیدی :

اصولی که در ادامه خواهد آمد ، زیربنای ساخت آینده ای است که به وسیله گذشته از هم گسسته نشده است . واضح است که اگر به عناصر یک طلاق کارا ، به وسلیه احساسات سخت گذشته نگاه کنید این مسائل مشکل زا خواهند شد . بسیار ساده است در مورد آنچه که روی می دهد ، بی توجه بود و رفتار مخرب را توجیه کرد . ساده است که در دام دشمنی های بی پایان افتاد . موارد زیر را به عنوان اصلول راهنمایی تان به کار ببرید :

1- بدون قید و شرط سازنده باشید . در مدیریت رفتارتان قبول مسئولیت کنید حتی اگر همسرتان چنین نمی کند . نگذارید که احساساتتان اعمالتان را کنترل کند .

2- هیچ تصمیمی بر مبنای عصبانیت نگیرید . احساسات خود را از فرایند تصمیم گیری جدا کنید . در کشمکش با همسرتان ، میزان قابل قبولی از منطق و منافع شخصی به کار ببرید.

3- کارتان را به عنوان پدر یا مادر از کشمکش با همسرتان جدا کنید . هر گاه لازم می بینید که شما و همسرتان یکدیگر را تنبیه کرده یا به هم آزار برسانید . فرزندانتان را وارد این ماجرا نکنید.

4- مسئولیت سهم خود برای طلاق را بپذیرید . در آن مرحله گیر نیفتید که مدام همسرتان را مقصر بدانید ، زیرا مانع رشد شما و درس گرفتن از تجربیاتتان می شود . 

5- یاد بگیرید که عقاید همسرتان را درک کنید . سعی کنید که هر دو سوی مسئله را ببینید . برای حل موثر کشمکش و کم کردن میزان عصبانیت ، این کار ضروری است .

6- برای حل اختلافاتتان ، به مذاکره ، مصالحه و همکاری ، راغب باشید . وقتی که پای فرزندان هم در میان است ، طلاق پروسه ای طولانی می شود . هر چه درباره مذاکره کردن راجع به اختلافاتتان بیشتر یاد بگیرید . بعدها بیشتر خواهید توانست از مشکلات جدی اجتناب کنید

7- فرآیند تسویه حساب منصفانه و غیرخصمانه طلاق متعهد باشید . دادگاه را به عنوان آخرین گزینه به کار ببرید . اگر پولتان را به عوض دادخواهی ، صرف مشاوران و واسطه ها بکنید ، به نفع شما خواهد بود.

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...