از بین بردن چینهای زیر چانه و جلوی گردن

(کرم لازم نیست ) این نرمش را فقط در صورتی که چانه شما بیش از اندازه درشت و یا جلوی گردنتان بیش از اندازه تو رفته است ، در برنامه خود بگنجانید . برای آن که نتیجه رضایت بخش تری به دست آورید می توانید چند نرمش دیگر هم انجام دهید. هر دو دست را روی پیشانی قرار دهید طوری که انگشتها روی یکدیگر و کف دست رو به پایین باشد . روی پیشانی -درست بالای ابروها - فشار بیاورید . (دستها ممکن است چشمها را بگوشاند)

ساعد هر دو دست را آن قدر بالا ببرید تا آرنجها با کف دستها در یکسطح قرار بگیرد .سعی کنید سر را با فشار ، همزمان به جلو و پایین بیاورید و در عین حال با دو دست خود در مقابل این حرکت مقاومت کنید . آرنجا را پایین نیاورید .تا وقتی که انقباض عضله های زیر چانه و روی گردن را احساس می کنید کماکان سعی میکنید که سر خود را با فشار به پایین بیاورید . این حرکت را می توانید تا وقتی که سر تقریبا به سینه می رسد ادامه بدهید پانزده بار فشار دهید و مقاومت کنید استراحت کنید دست ها را پایین بیاورید این نرمش را یک تا سه بار تکرار کنید .

لیفتینگ و سفت کردن عضله های قسمت پایین صورت ، سفت کردن عضله های گردن ، انعطاف پذیر نگه داشتن عضله دور گردن یا مقداری زیادی کرم نرم کننده و مقوی ناحیه گوش را کاملا بپوشانید.از هر دو دست خود استفاده کنید . این نرمش در دو قسمت است .ا- انگشت سبابه دست راست را پشت گوش راست و انگشت وسط را جلوی آن قرار دهید . هر دو انگشت باید حتی الامکان به گوش نزدیک باشند . کف دست روی صورت که پوشیده از کرم است قرار میگیرد .

انگشتتان را محکم روی گوش قرار داده و تمام دست را در یک دایره کامل حرکت دهید طوری که بافت زیر انگشتها به حرکت در آیند. گوش را به آرامی وی محکم رو به بالا ، عقب ، پایین و سپس به صورت دورانی ماساژ دهید . انگشتها نباید حرکت کنند ولی آن چهار انگشتی که استفاده می شود بین پوست و عظله روی استخوان پشت گوش راحرکت دهد . 

این ماساژ دورانی را پنج بار تکرار کنید .

می توانید از هر دو دست استفاده کنید و عضله های دو طرف صورت را همزمان ماساژ دهید.2- دسته را مانند اولین قسما این نرمش روی دو طرف گوشها قرار دهید. پوست دور گوش راست را به بالا فشار دهید ، در عین حال پوست دور گوش چپ را به پایین بکشید . این حرکت رو به پایین تا وقتی ادامه پیدا می کند که انگشتها به پایین گردن یعنی گردی زیر نرمه گوش در پشت استخوان آرواره برسند.

بدون آنکه انگشتهایتان را بلند کنید ، جهت دستها را تغییر دهید تا دست چپ رو به بالای سر و دست راست رو به پایین گردن کشیده شود . این حرکت بالا بردن و پایین آوردن را چهارده بار تکرار کنید ( هفت بار برای هر گوش در هر جهت ) تو پر کردن گردن ، خوش ترکیب کردن 

حالت نگه داشتن سر 

این نرمش در چهار قسمت است . آرواره ها و گردن و شانه ها را با دقت کرم بمالید . 

1- سر را تا آنجا که امکان دارد به عقب ببرید . با منقبض کردن عضله های جلوی گردن این عضلات را سفت و کشیده نگه دارید . دندان ها را ببندید و آرواره ها را سفت کنید تا رگهای گردن بیرون بزنند . دهان را پنج مرتبه بازو بسته کنید .

دندانها را کلید شده ، عضله های گردن را منقبض و رگهای گردن را کشیده نگه دارید ، به آهستگی سر را به حالت عمودی بالا بیاورید .در حالی که سر را بالا می برید ، سعی کنید بدون باز کردن دهان چانه را به طرف پایین بکشید و با این کار به عضلات پشت گردن فشار وارد کنید .این حرکت را شش بار تکرار کنید 

2- سرتان را به حالت شماره 1 درآورید و دندانها را محکم کلید کنید ، سرتان را بچرخانید تا نگاهتان مستقیما روی شانه راست باشد . تا چهار بشمارید . سرتان را به طرف راست نگاه داشت ، با انگشتهای دست چپ به آرامی طرف چپ گردن را با حالت چرخشی - رو به بالا و بیرون ماساژ بدهید .

جای سر را عوض کنید ، سر را رو به عقب نگه داشته ، تا آنجا که امکان دارد آن را چپ بچرخانید. تا چهار بشمارید . هر یک از این پنج نرمش ، برای نرمش روزانه کافی خواهد بود ، ولی در صورت تمیال می توانید آنها را به تناوب انجام دهید و می توانید در هفته یک روز ، نرمش چشم را انجام ندهید تا عضلات چشم استراحت کنند .

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...