انواع ارتباط جنسی + دفعات آمیزش جنسی

الگوهای مقاربت

اصولاً مردان سریع تر از زنان دچار تحرکات جنسی می شوند. مرد در مدت زمان پنج الی ده دقیقه می تواند تحریک شود و آماده ی برقراری ارتباط جنسی باشد. حال آنکه در مورد زنان، زمان بیشتری به طول می انجامد تا آنکه حتی سیستم بئنشان شروع به تحریک شدن نماید. در حقیقت برخی از مطالعات انجام شده، گواه این امر است که زنان دست کم نیم ساعت زمان لازم دارند تا مهبل شان کاملاً لغزنده و آغشته شود.

برای ارتطباط جنسی افراد مختلف با عادت گوناگون جنسی ، راه های متفاوتی وجود  دراد:

  •  ارتباط جنسی سریع یا کوتاه:

بیشتر مردان این گونه مقاربت را ترجیح می دهند ( که کمتر از 5 یا 10 دقیقه به طول می انجامد) چرا که آنها همانند زنان به زمان زیادی برای آمادگی جنسی نیاز ندارند. در این حالت مرد به ارگاسم می رسد اما زن بدون ارضاء می ماند.

  •  ارتباط جنسی معمولی:

این نوع مقاربت حدوداً نیم ساعت به طول می انجامد و نیازهای هر دو طرف را برآورده و هر دو زوج به انزال و اوج لذت جنسی می رسند.

  •  ارتباط جنسی آرام و دلپذیر:

برای اولین بار جان گری نویسنده ی کتاب مران مریخی، زنان ونوسی، اصطلاح ارتباط جنسی دلپذیر را به کار برد. در این نوع مقاربت، زوج زمان زیادی را صرف روابط رمانتیک و عاشقانه می کنند، که البته این امر بسیار برای سیستم فیزیولوژیکی بدن زن و طبیعت وی مفید و سودمند است.

دفعات آمیزش جنسی

تعیین دقیق دفعات آمیزش جنسی زوجین ممکن نمی باشد و این مسئله بستگی تام به چگونگی میل و سلامتی جسمانی و روحی طرفین ازدواج دارد.

دفعات مقاربت در بین زوج ها متفاوت بوده و تقریباً 1 الی 5 بار در هفته می باشد و این دفعات نیز، بستگی تام به سن زوجین و موقعیت ها و شرایط گوناگون دارد. چنانچه اگر زوجین جوان باشند، امکان دارد هر روز هفته را آمیزش داشته باشند. هر چه سن زوجین بیشتر، تمایلات آنها جهت مقاربت کاهش می یابد. بطور معمول ، 2 بار آمیزش در هفته مناسب می باشد.

با این وجود، دقیقاً نمی توان دفعات مناسب آمیزش زوجین را مشخص کرد. چون امیال جنسی تابع عوامل گوناگونی می باشد که باید اینگونه فاکتورها را مورد ملاحظه قرار داد . به بیان دیگر تغذیه خوب، استراحت و آرامش ، موقیت مطلوب اقتصادی و شرایط روحی ایده آل ، محرک های جنسی قوی می باشند و برعکس نگرانیها و استرس ها ، ضعف اقتصادی و سوء تغذیه عمل عکس دارند و مانع بروز تمایلات جنسی می شوند.

هر چه فاصله بین دو عمل بیشتر باشد، میل و شوق به عمل جنسی بیشتر و نزدیکی با لذت بیشتری انجام می شود. بهترین روش این است که جنبه تعادل رعایت شود.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...