ارگاسم زنانه از نظر روانشناسی چگونه است؟

ارگاسم زنانه

ارگاسم زنانه عبارت است از اوج لذت جنسی و رها شدن تنشهای جنسی و از دیدگاه روانشناسی، ارگاسم درک ذهنی اوج عکس العمل فیزیکی نسبت به محرک های جنسی است . وعغیده بر این است که دوره واکنش جنسی انسان از نیازهای با منشاء بیولوژیکی- رفتاری سرچشمه می گیرد. شروع فیزیو لوژیکی ارگاسم با انقباض های عضای هدف مشخص می شود . موقع ارگاسم ظاهر چین و شکنج در صورت زن تنش خاصی را در سراسر بدن او نشان می دهد. عضلات گرن و ماهیچه های بازو و پاها عمدتاً در اسپاسم های غیر رادی شرکت می کنندو زن ممکن است با دست ها و پاهای خود شریک جنسی اش را محکم بگیرد و اندام های انتهایی اسپاسم کار پوپدال از خودش مشان می دهد. عضلات شکم و سرین به صورت ارادی در زمان تلاش زن برای بالا بردن تنش های خود ، پی در پی منقبض می شود. تعداد و شدـت انقباضات سکوی ارگاسمی، اندازه های مستقیم خشونت ذهنی و دوام عینی تجربه ارگاسمی را بیان می کند.

انقباض های سکوی ارگاسمی تظاهر عینی تجربه ارگاسمی زن را تأمین می کند. فروکشی احتقان عروقی هاله پستان بعد از ارگاسم سریع صورت می گیرد و به چروکی ظاهر آن می انجامد. از نقطه نظر تنفس - قلبی ارگاسم با تنفس عمیق مشخص می شود. به صورتی که در زمان وقوع ارگاسم تعداد تنفس به ازای هر دقیقه به 40 بار می رسد و ضربان قلب در حالت ارگاسم به 180-110 ضربه در دقیقه افزایش می یابد. افزایش فشار خون نیز در حالت ارگاسم محتمل است. کلیتوریس، لب های کوچک و بزرگ و غدد بارتولین اعضایی هستند که هیچ عکس العملی در مرحله ارگاسم ندارند و یا اگر دارند شناخته نشده است.

ارگاسم با یک احساس توقف شروع می شود، این احساس از یک حالت ملایم به حالت شوک می رسد. با پیشروی حالت ارگاسمی احساس گرما نخست در ناحیه لگن شکل می گیرد و نهایتاً در سرتا سربدن پیشروی می کند و بالاخرهانقباضاتی غیر ارادی در مهبل و لگن تحتانی احساس می شود. با شناخت فیزیولوژیکی مراحل ارگاسمی برای زن فرصتی پدید می آید که بتواند بدور از تعصبات مختلف به طوری واقع بینانه سطوح واکنش جنسی خود را رشد دهد.

زمان هم آغوشی

مهمترین موقع برای هم آغوشی در هر زوج فرق دارد بعضی از زوجها بهترین ساعات را ساعات آخر شب و دسته ای دیگر بعد از ظهر را ترجیح می دهند در هر صورت بهترین زمان می تواند زمانی باشد که هر دو زوج به تنهایی از آرامش برخوردار باشند و هیچ نگرانی و اضطرابی نداشته باشد

مکان هم آغوشی

مکانی را برای هم آغوشیانتخاب کنید که به بیرون اشراف نداشته باشد و در محیطی بسته و کاملا آرام که از دیدها محفوظ باشد. سعی کنید جائی را که انتخاب می کنید با رنگ جذاب و مورد علاقه شما تزئین شده باشد و چراغ خوابی با نور ملایم اتاق شما را زینتدهد تا هیچ گونه اضطرابی در شما ایجاد نکند.

شرایط جسمانی و روحی طرفین

بعد از صرف غذا با معده پر باید از هم آغوشی پرهیز کنید زیرا بعد از غذا بیشترین انرژی صزف سوخت و ساز بدن است و فرد ممکن است به اوج لذت جنسی نرسد ، باید هم زن و هم مرد از هیچ نقطه ای از بدن خود احساس درد و ناراحتی نداشته باشند و هیچ گونه ضعفی در خود احساس نکنند.

از نظر روحی مرد و زن نباید از مسأله ای رنج ببرند و یا اینکه هر دو خسته باشند یا نگرانی مهمی داشته باشند در این صورت هیچ کدام قادر نیستند تا شریک جنسی خود را به اوج لذت برسانند. از طرف دیگر اگر زن نگران مسأله بارداری باشد. مخصوصاً برای زوج های جوان که اوایل زندگی را پشت سر می گذارنند شاید این مسأله برایشان رنج آور باشد و همین ترس از نگرانی ممکن است برایش زیان آور باشد که نتواند به اوج لذت جنسی برسد از طرف دیگر زنی که از شوهرش رنجیده خاطر باشد ممکن است زمانی که مرد نیاز جنسی دارد یا به این خواسته مرد جواب مثبت ندهد و یا اگر بدهد از روی بی میلی باشد حتی ممکن است این فکر پیش آید که شوهرش او را برای تمایلات جنسی خود می خواهد. در هر صورت باید هر دو فرد هم زن و هم مرد از نظر جسمانی و روحی در شرایط مطلوب باشند.

نویسنده و تهیه کننده: توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...