آشنایی با اصول ارتباط جنسی در زندگی زناشویی

اهمیت ارتباط جنسی

در پس ارتباط جنسی اهداف بی شماری نهفته است. گذشته از آ« که عمل مقاربت موجب تداوم نسل بشر می گردد، در واقع نوعی رهایی فیزیکی نیز محسوب می شود، ارتباطی که عشق و تعهد در آن یکی می شوند و به انسان فرصتی می دهد تا خلاقیت کسب کند.علاوه بر این ارتباط جنسی، هر گونه ترس و واهمه و قید و بند را در زن و مرد از میان می برد همچنانکه موجب التیام زخم های روحی می شود.

مراحل واکنش جنسی طبیعی

معمولاً زن و مرد یک سلسله واکنش های فیزیولوژیک بصورتی طبیعی نسبت به تحریکات جنس از خود بروز می دهند. این واکنش به شکل طبیعی خود در چهار مرحله پیدایش انگیزش ، پلاتو، ارگاسم، و فرونشستی روی میدهد.

1- مرحله پیدایش انگیزش یا مرحله برانگیختگی

این مرحله با تحریک روانی، تخیل و تجسم ، وجود موضوع جالب بوجود می آید که نشانه های آن در مرد با نعوظ و در زن با لیز و مرطوب بوجود می آید که نشانه های آن در مرد با نعوظ و در زن با لیز و مرطوب شدن مهبل که با فاصله ای در حدود ده ثانیه پس از تحریک مؤثر پدید می آید. کلیتوریس سفت و متورم می شود. نوک پستان در هر دو جنس راست می شود لب های کوچک و بزرگ آلت تناسلی در زن ضخیم تر می شود این مرحله از چند دقیقه تا چند ساعت به طول می انجامد.

2- مرحله پلاتو یا کفه

با ادامه یافتن تحریک در محوطه ارگاسمی انقباض مشخص روی می دهد. کلیتوریس بالاتر قرار می گیرد و به آسانی قابل لمس نیست. حجم پستان ها در زن بیشتر افزایش می یابد و همین طور آلت مرد سفتو متورم می شود. در مهبل تغییر رنگ خاصی ایجاد و لب های کوچک پهن تر می شود.

3- مرحله ارگاسم

این مرحله عبارت از : اوج لذت جنسی و رفع تنش های جنسی است. ارگاسم در مرد با احساس ذهنی غیر قابل اجتناب انزال شروع شده و با دفع منی پایان می یابد. اما ارگاسم در  زن با انقباض غیر ارادی مهبل و مجرای ادرار همراه است. تغییرات دیگری چون حرارت غیر ارادی و پس از ارگاسم مرد تا مدتی ارگاسم دیگری ندارد ولی زن می تواند ارگاسم های متعدد و متوالی هم داشته باشد.

4- مرحله فرونشینی

بازگشت بدن به حالت شکون اولیه، احساس آرامش، خوشی و رفع تنش عضلانی از مشخصات این مرحله است. با ظهور ارگاسم این مرحله سریع روی می دهد.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...