در ماه عسل چه تجربه های خوبی بدست می آوریم؟

در ماه عسل چه می آموزیم؟

اولین روزهای ازدواج معمولاً روزهای بسیار خوب و فراموش مشدنی زندگی به شمار می آیند. زن و شوهر ، دور از هراسها و نگرانیهای زندگی با لذّتی وصف ناشدنی چند صباحی را می گذارنند. این فرصتی است که نوعروسان و تازه دامادها به اکتشاف دلپذیر دست زده و تازه هایی در یکدیگر کشف نمایند.

بدین ترتیب می توانند دور از مشکلات روزمره زندگی سعادتمندانه ای ارا آغاز نمایند. ماه عسل می تواند به عنوان « یک دوره تحول » تلقی گردد یعنی زمان تغییرات ضروزی میان زندگی مشترک به عنوان زن یا شوهر. ماه عسل فرد را به مسیری می برد که دیگر تصمیمات مهم را بر اساس منافع شخصی اتّخاذ نمی کند بلکه علائق یک تیم را در نظر می گیرد. از این پس هر دو همیشه باید در این فکر باشند که به چه طریق می توانند اخلاق رفتار و اندیشه ای خود و شریک زندگی خود را تحت تأثیر بگیرند.

ماه عسل رفتن

وقتی به ماه عسل می روید. شاید اولین بار باشد که از والدین خود جدا بوده و مانند فردی بالغ زندگی می کنید. ماه عسل تاریخچه مفصلی دارد که نشان می دهد از قدیم تشخیص داده شده که زن و شوهر احتیاج به زمان و مکانی دارند که با تکامل یکدیگر با حداقل اختلاف و ناراحتیها زندگی سعاتمندانه ای را آغاز نمایند.

هر قدر عروسی مفصل تر و دوره برقراری مراسم ازدواج طولانی تر باشد. به نظر ماه عسل ضروری تر خواهد بود. پس از هفته ها انتظار آماده کردن صورت میهمانان، برقراری مراسم عقد و پذیرایی، پس از عادت سریع به زندگی روزمرّه ناراحتیهای روانی فوق العاده ای به همراه دارد.

آنهایی که ماه عسل می روند نشان می دهند که روحاً و جسماً با گذشته قطع رابطه کرده و پس از آن در نظر دارند که روابط فی ما بین خود و همسرشان را تقویت نموده و توسعه دهند.

عقیده عمومی بر این است که در ماه عسل عروس و داماد هر دو کوشش دارند که جر و بحث پیش نیاید. چنین رویه ای جهت حلّ اختلافات می تواند الگویی برای زندگی زناشویی آنها باشد.

در ماه عسل زن و شوهر در شرایط بهتری شروع به شناختن یکدیگر می نمایند. در دوران نامزدی و مناسبات این مدت حتّی نزدیک ترین زن و مرد نیز تا حدودی برخی خصوصیات را از هم می پوشانند. شاید به این خاطرر باشد که ترس دارند با افشای آن ازدواج صورت نگیرد. به علّت کمبود اطمینان در رفتار خود با زن  یا مردی که شاید زن یا شوهر آینده باشد تا حدودی محتاط می باشند.

زن و شوهر با یکدیگر بوده و در ماه عسل در تمام مدّت شبانه روز بهتر همدیگر را می شناسند. مردی که نامزدش را همیشه آرایش کرده با موهای مرتب می دید حالا او را به طور طبیعی در ملحفه مچاله شده، بدون آرایش می بیند. زن نیز نامزد مؤدب و مرتبش را به طرز جدیدی می بینید.

در ماه عسل در مورد همسرتان با هزاران نکته جدید برخورد می کنید. مثلاً مرد به محض بیدار شدن از تختخواب پایین پریده و پرنشاط است، زن مرتب از این پهلو به پهلوی دیگر می غلطد و با زحمت یک چشمش را باز می کند.

ماه عسل عاشقانه

مرد هرگز درک نکرده است که زن برای زیبا نگه داشتن خود تا چه حدً به انرژی و استراحت احتیاج دارد. تازه عروس و تازه داماد با چنین مشکلاتی مواجه می باشند: کجا و چه موقع باید غذا بخورند؟ آیا زن و شوهر تا چه مدّت باید منتظر لباس پوشیدن همدیگر باشند؟ آیا یک زن منطقی تا چه حدّ می تواند شوهری را که هنگام عبور دختری بر می گردد و  به او نگاه می کند تحمل نماید؟ عکس العمل شوهر نسبت به مردی که از زن او تحسین می کند چیست؟ هر اندازه که در ماه عسل این مسایل مطرح و منتفی گردند، هنگام شروع زندگی روزمرّه زن و شوهر راحتتر با همان مشکلات روبرو خواهند شد.

نحوه برقراری رابطه جنسی نیز از همین جا شروع می شود. لذّت جنسی واقعی که از عمل آمیزش در این مرحله حاصل می گردد برای یک زوج آنقدر اهمیّت ندارد بلکه بیشتر از این خوشحالند که می توانند بی هیچ هراسی رابطه جنسی داشته و این رابطه آنان مورد تأیید اجتماع نیز می باشد. تازه عروس و تازه داماد آنطور که باید و شاید به عمل آمیزش علاقه مند نیستند، حالا که دیگر محدودیت در بین نیست زن از تمایل شدید و یا عدم تمایل مرد به عمل آمیزش متعجب می گردد، مرد نیز از علاقه مفرط و یا عدم تمایل زن به آمیزش تعجب می کند.

اضطرابها و نگرانیها در ماه عسل

در ماه عسل معمولاً نگرانیهایی نیز وجود دارد. زن و شوهر جوان ممکن است اینگونه نگرانیها را طبیعی بدانند.

این نگرانی ها اکثراً ناشی از این است که از طرفی تجربه ای جدید در زندگی شما است که قبلاً بدان آشنا نبوده اید. شما قبلاً زن یا شوهر نبوده اید و علیرغم تعلیماتی که ممکن است دیده باشید باز تجربه ای را که بعد ها پس از مدتی زندگی زناشویی به دست می آورید، نخواهید داشت.

از طرف دیگر بخاطر اقدامی که نموده اید دستخوش اضطراب می شود. خوشبختی و سعادت آینده شما به طور کلی بستگی به همین تصمیم دارد و نگرانی شما از آن جهت است که مبادا حرفی بزنید و یا کاری بکنید که آینده تان را به مخاطره اندازد.

و بالاخره آنجا که ازدواج تنها طریقی است که اجتماع رابطه جنسی میان زن و مرد را تأیید می کند، آنها به ماه عسل می روند، اضطرابی درونی دارند که آیا می توانند از لحاظ جنسی لذّت مورد نیاز همسر خود را تأمین نمایند یا نه.

چنانچه عروس و دامادی بدانند که چنین نگرانیهائی در پیش دارند، سعی می کنند که بهترین و لذت بخش ترین رابطه زناشویی را پایه گذاری نمایند و با تقسیم احساسات درونی خود با یکدیگر سعی در بهبود وضع ازدواج خود می نمایند. با منطقی شدن این نگرانی ها فرصتی به دست می آید تا بدان وسیله ارزش درونی همسرشان را بهتر بشناسد، این روح قبول و ترغیب دو جانبه به نوبه خود احترام و عشقی عمیق را سبب می گردد که تا مدّتها پس از کم شدن احساسات جنسی نیز ادامه خواهد داشت.

نویسنده و تهیه کننده: توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...