نکات آموزشی در مورد فعالیت جنسی در بارداری

1- با معده ی خالی رابطه ی جنسی برقرار نکنید.

2- در سه ماهه اول حاملگی حساسیت سینه ها شایع است . بنابراین از همسرتان بخواهید تحریک سینه ها را به حداقل برساند.

3- از وضعیت مناسب استفاده کنید.

4- وضعیتی را انتخاب کنید که حین رابطه جنسی کمترین فشار را به شما وارد می کند.

5- از فعالیت جنسی به هنگام خستگی بدنی بپرهیزید.

6- به علت افزایش ترشحات واژن مراقب بهداشت خود باشید.

7- ناحیه تناسلی را با اب گرم شستشو داده از مصرف صابون های معطر خودداری کنید.

8- بعد از ارگاسم ، ماساژ کمر می تواند کمی از ناراحتی شما بکاهد.

9- افزایش یا کاهش میل جنسی در بارداری طبیعی است.

چهار تا شش هفته بعد از زایمان ، اعضای بدن به حالت عادی برمی گردد . اندازه دیواره واژن و فرج بتدریج کاهش می یابد ولی هرگز به حالت پیش از حاملگی برنمی گردد. معمولا بهبود زخم رحم به دو هفته زمان احتیاج دارد ولی ممکن است چهار هفته طول بکشد تا محل جوش خوردن آن حالت لاستیکی پیدا کند تا نزدیکی راحت و بدون درد انجام شود . اغلب به زنان توصیه می شود برای شروع فعالیت جنسی بین چهار تا شش هفته بعد از زایمان صبر کنند.

در زمان بارداری هیچگونه مانعی برای نزدیکی کردن زوج ها وجود ندارد مگر اینکه خانم احساس ناراجتی کند ، لکه بینی داشته باشد و یا به هر دلیل دیگری پزشک و ماما نزدیکی کردن را منع کرده باشد .

حتی در مواردی که نزدیکی ندارند می توانند از نظر فیزیکی با هم در تماس باشند . ماساژ دادن و نوازش کردن خانم ها در دوران بارداری به آرامش فکری و عضلانی آن ها کمک می کند . بنابراین در نهایت فرزند شاداب تری هم خواهند داشت . این کار همچنین باعث می شود که زوج پس از تولد فرزندشان زودتر به حالت طبیعی جنسی خود برگردند.

پس از زایمان طبیعی اگر خانم احساس راحتی کند پس از چند روز نزدیکی ممکن است ، البته این زمان بستگی به نوع زایمان و داشتن بخیه یا نداشتن آن دارد . پس از سزارین این دوره ممکن است طولانی تر باشد . سزارین جزو عمل های بزرگ به حساب می آید و فرد باید مراقبت های بعد از عمل را رعایت کند.

نویسنده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...