پاداش صلوات در دنیا و آخرت + آهمیت صلوات

صلوات نور پل صراط و شفیع انسان است.

صلوات موجب استجابت دعا و تقرب انسان به خدا است.

صلوات انیس انسان در عالم برزخ و قیامت و جواز عبور انسان به بهشت است.

صلوات ذکر الهی موجب زینت و کمال نماز است.

صلوات از جانب خداوند رحمت و از سوی فرشتگان پاک کردن گناهان و از طرف مردم دعا است.

صلوات فقر و نفاق و گناهان را از بین می برد.

صلوات بهترین داروی معنوی است.

صلوات ذکر جامع و مختصر و نورانی است.

صلوات به عمر خودمان ارزش داده ایم و خود را بیمه کرده ایم.

صلوات موجب گشایش ابواب مادی و معنوی می باشد.

صلوات نوری است در قبر مومن و سنگین ترین حسنه ای است که فردای قیامت در کفه حسنات او نهاده می شود.

صلوات روح خود را جلا و فضای محیط خود را نورانی میکند.

صلوات تولدی دیگر در عالم نور و سرور و رسیدن به حوائج دنیوی و اخروی می شود.

صلوات برطرف کننده غصه ها و سختی ها و مشکلات می شود.

صلوات موجب یاد آمدن فراموشی است.

مشغول بودن زبان به صلوات

چه خوب است همیشه زبان انسان مشغول به ذکر صلوات باشد در فضای جامعه و محیط کار خود را معطر به صلوات نماییم و این ذکر دلنشین را زمزمه کنیم.

پاداش صلوات بر محمد و آل محمد

از حضرت رسول اکرم (ص) روایت شده است که فرمود : بسیار یاد کردن خدا و بر من صلوات فرستادن موجب برطرف شدن فقر می شود و از احتیاج به خلائق خلاصی می بخشد.

سهل بن سهد روایت کرده که مردی خدمت حضرت رسول آمد و از فقر شکایت کرد ، آن حضرت فرمود : چون داخل حانه خود شدی ، سلام کن خواه کسی باشد در خانه و خواه نباشد و بر من سلام و صلوات فرست و بعد از آن سوره اخلاص را بخوان . آن مرد چنان کرد و در اندک زمانی روزی توانگر گردید چنان که بر همسایگان و خویشان خود افاضه می کرد.

صلوات سبب به یاد آوردن چیز فراموش شده 

پاداش صلوات بر محمد و آل محمد

از حضرت رسول (ص) روایت شده است که فرمود : چون فراموش کنید چیزی را بر من صلوات بفرستید که موجب یاد آوردن آن چیز خواهد شد.

صلوات سبب شفای فرزندی که چشم و گوش و دست و پا نداشت 

روایت شده است که زنی به خدمت حضرت رسول(ص) آمد عرض کرد که : فرزندی دارم که چشم و گوش و دست و پا ندارد و حال به لطف و عنایت شما پناه آورده ام . آن حضرت فرمود : برو و بر من بسیار صلوات فرست که بزودی به آرزوی خود خواهی رسید . آن زن در همان جا شروع به فرستادن صلوات نموده به هر قدمی که بر می داشت صلواتی می فرستاد و چون به خانه در آمد فرزند خود را دید که به صحت و سلامت نشسته است و تمام اعضاء و جوارحش سالم گردیده از فرح و شادی با فرزند خود سخن نگفته و به مسجد برگشت و آنچه را که مشاهده کرده بود به عرض رسانید . آن حضرت با حاضران شادمان گردیدند. پس جبرائیل نازل شد و عرض کرد : یا رسول الله ! حق تعالی شما را سلام می رساند و می فرماید چنان که امروز به برکت صلوات بر شما اعضاء این شکسته حال را به اصلاح آورده ام ، فردا به شفاعت تو شکسته های امت تو را دست خواهم کرد .

از حضرت رسول (ص) نقل شده است که فرمود : هر کس یک بار بر من صلوات فرستد ، از گناهان او ذره ای باقی نمی ماند.

در کتاب دعوات راوندی از حضرت رسول رسول (ص) روایت شده است که فرمود : هر که هر روز از روی شوق و محبت به من سه مرتبه صلوات بفرستد ، بر خدا لازم می گردد که در آن شب و در آن روز گناهان او را بیامرزد.

از حضرت رسول (ص) نقل شده است که : هر که یک مرتبه صلوات بر من فرستد ، حق تعالی در عافیت را بر وی بگشاید.

سیدبن طاووس به سند خود از حضرت امام جعفر صادق 0ع) روایت کرده است که : حضرت رسول فرمود : صلوات فرستادن شما بر من باعث روا شدن حاجت های شما است و خدا را از شما راضی می نماید و اعمال شما را پاکیزه نگه می دارد.

صلوات و ادا شدن قرض 

در کتاب الاعمال از ابن مسعود روایت شده است که حضرت رسول (ص) فرمود : هر که بر من صلوات بفرستد ، دین او ادا خواهد شد.

صلوات و ادا شدن شصت حاجت 

از حضرت امام رضا (ع) روایت شده است که فرمود : هر که در روز جمعه بر من صد مرتبه صلوات بفرستد ، حق تعالی شصت حاجت او را روا می کند ، سی در دنیا و سی در آخرت.

صلوات و نوشته شدن صد حسنه

ابن عمیر روایت کرده از حضرت امام صادق (ع) که فرمود : هر که صلوات بر محمد و آل محمد بفرستد ، برای او صد حسنه نوشته شود.

صلوات قبل و بعد از طلب نمودن حاجت

از حضرت امام صادق (ع) روایت شده است که فرمود : هر که را به سوی خدا حاجتی باشد ، اول باید به صلوات فرستادن ابتدا نماید و بعد از آن حاجت خود را طلب کند و در آخر هم نیز به صلوات فرستادن ختم نماید ، زیرا که حق تعالی کریم تر از آن است که دو طرف ( دو صلوات ) را قبول نماید و وسط ( حاجت) را واگذارد.

صلوات سبب روا شدن حاجات

از حضرت امام جعفر صادق (ع) روایت شده است : چون یکی از شماها دعا کند و پیغمبر را یاد ننماید ، آن دعا در بالای سر او پر می زند و چون آن حضرت را یاد نماید ، دعا بالا می رود.

هشام از حضرت صادق 0ع) روایت کرده است که فرمود : دعا محجوب و ممنوع است تا آن که بر محمد و آل محمد صلوات فرستاده شود.

صلوات سبب بخشش گناهان اهل قبور

نقل شده است که : زنی دختری داشت و آن دختر وفات نمود مادرش او را در خواب دید که به عذاب الیم و عقاب عظیم گرفتار است . آن مادر با اندوه بسیار از خواب بیدار شد و ناله و زاری آغاز نمود ، چند روز بر حال فرزند خود اشک می بارید و می نالید و آنگه بار دیگر دختر را در خواب دید در حالی که خودش دل و شادمان و د روضه فردوس خرم بود به او گفت : ای دختر ! آن چه حال بود که دیدم و این چه صورت است که مشاهده می کنم ؟ جواب داد : ای مادر ! به جهت گناهان خود در عذاب بودم چنان که دیدی و در این روزها عزیزی از کنار مقبره ما گذشت و چند نوبت صلوات فرستاد و ثواب آن را به اهل گورستان بخشید . حق تعالی به برکت آن صلوات ها عذاب از اهل قبرستان برداشت.

صلوات نوری در قبر و صراط و بهشت

حضرت رسول (ص) فرمود : بر من زیاد صلوات بفرستید پس به درستی که صلوات بر من نوری است در قبر و نوری است بر صراط و نوری است در بهشت

صلوات برآورنده ی صد حاجت دنیوی و اخروی 

حضرت صادق (ع) فرمود : هر کس بر پیامبر (ص) یک بار با نیت خالص و توجه قلبی صلوات فرستد ، خداوند صد حاجت او را روا نماید ، سی حاجت را برای دنیا و هفتاد حاجت را برای آخرت.

امام صادق (ع) فرمود : پیوسته میان دعا و استجابت آن ،حجاب و پرده ای حائل است تا بر محمد و آل محمد صلوات فرستاده شود که در این صورت آن حجاب و پرده برطرف می گردد.

صلوات توشه ای برای آخرت

حاجی نوری نقل کرده است از حاج شیخ احمد بن شیخ زین الدین که فرمود : شبی امام زین العابدین (ع) را در خواب زیارت کردم . گفتم : آقا چه کار کنم تا همیشه به فکر قبر و قیامت باشم و توشه ای برای آن موقع جمع کنم ؟ آقا چه کنم توفیق توبه پیدا کنم و عمل صالحی انجام دهم ؟ آقا ناراحتم چه کنم توفیق توفیق و سعادت از من گرفته شده است؟

آن حضرت فرمود : اگر می خواهی توفیق و سعادت پیدا کنی بر خودت لازم کن که همیشه بگویی اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ.

صلوات سبب ریزش گناهان بسیار زیاد

از حضرت رسول (ص) روایت شده است که فرمود : هر که مرا یاد کند و بر من صلوات بفرستد ، حق تعالی جمیع گناهان او را بیامرزد اگر چه به عدد ریگ عالج باشد. (عالج نام موضعی است که ریگ در آنجا از سایر جاها بیشتر است) 

در کتاب های شیعه و سنی نقل شده است که : اگر بنده ای در روز قیامت بیاید با جمیع حسنات اهل دنیا و با آن ، صلوات نباشد ، آن حسنات را بر او باز می گردانند . از حضرت صادق (ع) روایت شده است که حضرت رسول اکرم (ص) فرمود من در روز قیامت در نزد میزان خواهم بود و هر کفه که سیئاتش سنگین تر از کفه حسنات باشد ، من صلواتی را که بر من فرستاده است می آوردم و در کفه حسنات او می گذارم تا آن که کفه حسنات به صلوات سنگین تر گردد.

فرستنده صلوات ، وارد جهنم نمی شود 

از حضرت رسول اکرم (ص) روایت شده است که فرمود : هرگز داخل آتش جهنم نخواهد شد کسی که بر من صلوات بفرستد.

فرستنده صلوات ، در قیامت سیراب می شود

در اخبار آمده است که حق تعالی به حضرت موسی وحی کرد که ای موسی ! دوست داری که عطش قیامت تو را در نیابد و در مواقف آن روز تشنه نباشی؟ عرض کرد : بلی . ای پروردگار عالمیان ! خطاب رسید که : امروز در دنیا بر حبیب من صلوات فرست تا فردا از تشنگی قیامت ایمن باشی.

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...