استغفاری که گناه را محو می کند

امام صادق (ع) فرمودند : هر کس یک گناه انجام دهد خداوند به او هفت ساعت مهلت می دهد چنانچه در این زمان این ذکر استغفار را سه مرتبه بگوید گناهی که کرده است نوشته نمی شود و آن این چنین است : أستَغفِرُاللّهَ الَّذّی لا الهَ الّا هوَالحیِّ القَیّوم ذوالجلالِ والاکرامِ وَ أتوبُ الیه

امام باقر فرمود : برای هر دردی دارویی است و داروی گناهان استغفار است.

2- حضرت رسول اکرم (ص) فرمود : هر کس استغفار زیاد بگوید خداوند برای او در هر هم و غمی فرجی و برای هر تنگنایی گشایشی و برای هر خوفی آسایش قرار می دهد و از جایی که گمان ندارد به او روزی دهد.

3- امام صادق (ع) فرمود : هر کس به هنگام خواب صد مرتبه استغفار گوید همانند برگ هایی که از درخت می ریزد گناهانش پاک می شود.

4- حضرت رسول (ص) به اصحاب فرمودند : آیا می خواهید به شما چیزی را تعلیم دهم تا این که شیطان همانند دوری مشرق از مغرب از شما دور گدرد ؟ اصحاب گفتند بلی ، یا رسول الله ! پیامبر فرمود : روزه ، شیطان را روسیاه می کند و صدقه کمرش را می شکند . و دوستی در راه خدا همراه با کمک به کارهای شایسته ریشه کنش می کند و استغفار شاهرگش را می برد .

5- در حدیث قدسی آمده که خداوند می فرماید : هر کس گناهی انجام دهد و بداند که من می توانم او را عذاب نمایم و بداند که می توانم او را ببخشم از گناهش می گذرم و او را عفو می نمایم.

6- رسول خدا فرمود : هر کس به دیگری ظلم کند و به او دسترسی نداشته باشد برای او استغفار کند که همین استغفار سبب کفاره او خواهد بود.

7- محمدبنریان گفت : برای ابوالحسن الثالث نوشتم که دعایی به من بیاموزید تا در سختی ها و پیش آمد ها و گرفتاری ها آن را بخوانم. آن حضرت برای من نوشتند ( ألزم الاستغفار) بر تو باد که همیشه به ذکر استغفار مداومت نمایی.

8- حضرت رسول (ص) فرمود : همانند آهنی که زنگار می گیرد دل ها زنگار می گیرد ، پس زنگار دل ها را با ذکر استغفار و تلاوت قران برطرف کنید.

9- دعای مختصری در حمد و استغفار.

10- از حضرت امیرالمونین نقل است که : مردی را دید که می خواند از روی دفتری دعای طولانی . حضرت فرمود : ای مرد ! آن خدایی که می شنود کثیر را جواب می دهد از قلیل . آن شخص عرض کرد : ای مولای من ! می فرمایی چه کنم ؟ فرمود بگو : الْحَمْدُ لله عَلَى کُلِّ نِعْمَةٍ وَ أَسْأَلُ اللهَ مِنْ کُلِّ خَیْرٍ و اعوذ بالله من کل شر، اسئل الله من کل خیر، استغفرالله من کل ذنب.

11- در یکی از اعمال روز جمعه وارد شده است که بعد از نماز عصر روز جمعه هفتاد مرتبه گفته شود استغفرالله و اتوب علیه تا حق تعالی گناهان گوینده را بیامرزد.

رسول خدا (ص) از هیچ مجلسی برنمیخاستند ، هر چند که اندکی هم نشسته باشند تا آن که بیست و پنج مرتبه استغفار می کردند.

12- از حضرت امام صادق (ع) نقل شده است که فرمود : حق تعالی ملائکه ای دارد که در زمین می گویند بایستید که مطلب خود را یافیتم و می نشینند و با آن ها در یاد اهل بیت شریک می شوند : اما اهل آن مجلس وقتی برمی خیزند اگر بیمار شوند ملائکه به عیادتشان می روند و اگر گم شوند به جستجوی آنان می پردازند و اگر بمیرند بر جنازه ی آنان حضار می شوند.

امام صادق (ع) از رسول خدا (ص) روایت نموده است که فرمود : خوشا به حال کسی که تحت هر گناهی از گناهانش استغفار نوشته شده باشد و از آن گناه استغفار کرده باشد.

از حضرت رسول (ص) نقل شده است که فرمود : أكثروا الاستغفار، تجلبوا الرزق بسیار استغفار کنید که روزی را به سوی شما سوق می دهد.

تهیه کننده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...