حکم بد حجابی عروس مطلب و عکس

حکم بدحجابی عروس

حکم بد حجابی عروس

سوال: در صورتی که یک عروس بخواهد لباس محجب در عروسی خود بپوشد اما تحت فشار خانواده ها باشد که باید مطابق مد روز لباس بپوشد دراین صورت آن عروس چه باید بکند؟

الحمدلله،

اولا حضور عروس در میان مردهای نامحرم حرام است، بنابراین عروس نباید در مکانی باشد که در آنجا مردهای نامحرم حضور دارند.

دوما، پوشش عروس باید کاملا شرعی باشد و جایز نیست برای هیچ زنی که در مراسم عروسی خود حجاب کامل را رعایت نکند، و بی حجابی در هنگام عروسی و یا غیر آن حرام و گناه است.

اما اگر والدین یا داماد یا هر کس دیگری زن را وادار نمود تا در وقت عروسی حجاب شرعی نداشته باشد، در آنصورت عروس حق ندارد به خواسته ی آنها عمل کند، زیرا آنها به کاری غیر شرعی و حرام امر می کنند و جایز نیست که در امورات گناه و حرام از احدی از خلایق اطاعت کرد.

الله تعالی می فرماید: « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تُقَدِّمُوا بَیْنَ یَدَیِ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَاتَّقُوا اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ سَمِیعٌ عَلِیمٌ»(حجرات 1)

یعنی: ای کسانی که ایمان آورده اید! چیزی را بر خدا و رسولش مقدّم نشمرید (و پیشی مگیرید)، و تقوای الهی پیشه کنید که خداوند شنوا و داناست!

در این جا به شدّت از این نهی شده که گفته کسی دیگر بر گرفته پیامبر مقّدم داشته شود، پس هرگاه سنّت و حدیث پیامبر مشخّص و واضح گردید پیروی از آن واجب است و باید بر گفته دیگران هرکسی که باشد مقدّم داشته شود.

و پیامبر صلی الله علیه وسلم می فرماید: « إِنَّمَا الطَّاعَةُ فِی الْمَعْرُوفِ»{بخاری 7145 و مسلم 1840} فقط در کار خوب باید اطاعت کرد.

و می فرماید: « لَا طَاعَةَ لِمَخْلُوقٍ فِی مَعْصِیَةِ اللَّهِ عَزَّ وَجَلَّ»« نباید از مخلوق در کاری که معصیت الله است اطاعت کرد.» (احمد 1/131،129،94)

بنابراین نباید در امر بی حجابی از کسی از جمله والدین یا شوهر اطاعت کرد زیرا اطاعت کردن از امر خداوند واجب تر است و بر اطاعت از والدین یا هر کس دیگری مقدمتر است.

تشکر از همه تان دوستان ..
  التماس و دعا .

عروس بد حجاب

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...