عکس های کشته شدگان حادثه مکه

 

عکس های کشته شدگان حادثه ی مکه

عکس ها و علت کشته شدگان حادثه مکه|حادثه مکه|آخرین اخبار از تعداد کشته شدگان حادثه وحشتناک در مکه|علت اصلی کشته شدن زائران درمکه|حادثه در مکه بدلیل ازدحام جمعیت|آیا کشته شدگانه در مکه بخاطر شلوغی جمعیت بوده است؟|تعداد دقیق کشته شدگان در حادثه مکه|تصاویر ناراحت کننده از مکه|جزییات و بحث کشته شدگان حادثه مکه|آخرین تصاویر ارسالی و خبرها از کشته های مکه|حادثه مرگبار در مکه|

عکس های کشته شدگان حادثه مکه 

 حاجی در ازدحام «منا» کشته و حدود 2000 نفر زخمی شدند/ ۱۳۳ کشته از زائران ایران
سرزمین «منا» در پنج کیلومتری مکه مکرمه، امروز قربانگاه بیش از سه هزار حاجی شد. تاکنون کشته شدن ۱۳۳ حاجی ایرانی تائید شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روز پنجشنبه (دیروز) در جریان برگزاری مراسم حج در سرزمین منا حضور گسترده حجاج در این منطقه حادثه آفرین شد و صدها نفر کشته و زخمی شدند.

سازمان حج و زیارت ایران اعلام کرده که شمار کشته‌شده‌ها از 1300 نفر گذشت و بیش از 2000 نفر زخمی شده‌اند؛ این در حالی است که سازمان دفاع شهری عربستان شمار کشته‌ها را تا کنون 717 کشته اعلام کرده است.


عکسهای کشته شدگان حادثه مکه


به گفته سازمان حج و زیارت ایران جان باختن 133 نفر از حجاج ایرانی تأیید شده و بیش از 60 نفر هم زخمی شده‌اند که دولت عربستان در انتقال زخمی‌ها به بیمارستان تعلل می‌کند.

از سوی دیگر به گفته مقامات سعودی این حادثه به دلیل ازدحام بالای جمعیت اتفاق افتاد که عربستان تا کنون زخمی شدن 863 را تأیید کرده است.

مسئولان عربستانی از جمله وزیر بهداشت و سخنگوی وزارت کشور عربستان مسئولیت وقوع این حادثه را بر عهده حجاج دانستند (جزئیات بیشتر).

سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان نیز در اولین واکنش در مراسمی با حضور مقامات، شاهزادگان، مفتی عربستان و مقامات بلندپایه کشورهای عربی خلیج فارس، عید قربان را تبریک و کشته شدن حجاج را تسلیت گفت.


حادثه مگربار در مکه


با وقوع این حادثه برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی اعلام کرده‌اند ازدحام جمعیت برای رسیدن به ایستگاه قطار در این منطقه یکی از دلایل اولیه این حادثه بوده است؛ بیشترین اعمال حج مانند قربانی کردن و رمی جمرات در منا انجام می‌شود.

پایگاه خبری العاجل عربستان نیز خبر داده که خیابانی که این حادثه در آن رخ داده خیابان رابط میان چادرهای ایجاد شده برای حجاج بوده و گزارش برخی رسانه‌ها درباره اینکه این حادثه در مسیر رمی جمرات رخ داده را رد کرده است.

روزنامه «الوطن»، عربستان گزارش داد که با افزایش شمار قربانیان، بیمارستان‌ها و هلال احمر عربستان به حالت آماده باش درآمده‌ و مجروحان بین سه بیمارستان توزیع خواهند شد؛ وزارت بهداشت عربستان نیز به حالت هشدار درآمده و وضعیت قرمز اعلام کرده است.

* شورای عالی اسلامی شیعیان لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده هیچ کدام از حجاج لبنانی در میان کشته شدگان نیستند.

* پایگاه خبری «الشروق»، به نقل از وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که یک نفر از حجاح مصری در حادثه امروز سرزمین منا کشته و 10 تن دیگر زخمی شده‌اند.

* کویت نیز خبر داده که هیچکدام از حجاج این کشور در این حادثه کشته یا زخمی نشده‌اند از سوی دیگر اما الجزائر اعلام کرد که 6 نفر از حجاج این کشور کشته و 7 تن دیگر زخمی شده‌اند.

* وزارت بهداشت عربستان تلاش می‌کند عامل این حادثه را عمل نکردن گروهی از حجاج به دستور العمل‌های مربوط به برگزاری مراسم عنوان کند و در همین راستا حجاج آفریقایی را به بی نظمی متهم کرده است.

عکس های کشته شدگان حادثه مکه

 

حادثه کشته شدن حجاج در ازدحام جمعیت منا

 چهارشنبه (دیروز) نیز  کمیته امدادرسانی عربستان اعلام کرد که 204 نفر از حجاج به دلیل خرابی درهای قطار در مکه مکرمه دچار حالت خفگی و بیهوشی شدند.

عکس کشته شدگان حادثه مکه

 

تصاویر کشته شدگان حادثه مکه

 از آغاز مناسک حج تاکنون عملکرد ضعیف دولت عربستان که متولی انجام این مراسم است انتقادهای زیادی به همراه داشته در یازدهم ماه جاری میلادی (سپتامبر) نیز سقوط بالابر ساختمانی در مسجدالحرام به کشته شدن 118 نفر از جمله 11 ایرانی منجر شد.

حادثه مکه

در حادثه‌ای دیگر آتش سوزی هتل حجاج در مکه نیز منجر به زخمی شدن شماری از آنها و تخلیه 1500 نفر از حاجیان شد.

تاکنون بیشترین آمار مرگ حجاج در حوادث مشابه در مکه به حادثه کشته شدن 1426 نفر به دلیل ازحام جمعیت در سال 1990 باز می‌گردد.

از سوی دیگر «حسین امیرعبداللهیان» معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه کشورمان از تشکیل ستاد ویژه ای در این وزارتخانه و رسیدگی فوری به وضعیت حجاج ایرانی حادثه منا خبر داد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه مقامات عربستان سعودی مسوول این حادثه هستند تصریح کرد: «آنها باید فوراً اقدامات موثری را برای مدیریت بحران موجود وتأمین امنیت کامل زورار به عمل آورند.» وی همچنین از فراخوانده شدن نماینده سفارت عربستان در تهران به وزارت خارجه برای ارائه توضیحات درباره این حادثه خبر داد.

حادثه مکه

 

کشته شدگان حادثه مکه

 

علت کشته شدن زائران در مکه

برای مشاهده ی جدیدترین تصاویر از کشته شدگان حادثه مکه روی لینک پایین کلیک کنید

مکه

عکس های کشته شدگان حادثه مکه (2)

 

منبع خبر:شبکه ی خبر

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...