برای نوزاد چی بخرم

 

برای نوزاد چی بخرم

خب قبل از مشاهده ی مقاله پایین بخوانیم سوالات متداول کاربران سایت را در این زمینه:سیسمونی نوزاد چی بخرم؟تولد نوزادم هست چی بخرم؟برای تولد نوزادم چی بخرم؟لباس نوزاد چی بخرم؟برای نوزادمون چی بخریم؟واسه نوزاد چی بخریم بهتره|راهنمایی برا اینکه واسه نوزاد چی بخریم|کدوم هدیه را برا نوزاد بگیریم؟برا نوزاد چی بگیرم|مطلب درباره گرفتن کادو برای سیسمونی نوزاد

خب در مقاله ی پایین راهنمایی جامع رد زیمنه خرید سیمونی نوزاد و همچنین پاسخ سوالات بالا ارعه شده است که امیدواریم مورد استفاده قرار بگیرد

برای نوزاد چی بخرم 

نی‌نی‌ها به دنیا می‌آیند و مثل یک آدم گنده به کلی وسیله نیاز دارند. از شیشه شیر و ظرف غذا و لوازم بهداشتی بگیرید تا کمد و رختخواب و کالسکه و صندلی و از همه مهم‌تر لباس.


چقدر لباس؟

بچه که زبان ندارد که بگوید سردش است یا نه. همین سوال همیشه مادران جوان را گیج می‌کند. برای فهمیدن این‌که آیا لباس نوزاد کافی است یا نه، به جای استفاده از دماسنج و این جور راه‌های سخت، به خودتان نگاه کنید. پزشکان کودکان توصیه می‌کنند لباس نوزاد همیشه یک لایه از لباس پدر و مادر بیشتر داشته باشد. نگاه کنید ببینید چقدر لباس تن‌تان است و آیا در آن لباس راحت هستید یا نه. اگر راحتید، همان لباس را به اضافه یک لایه به نوزاد بپوشانید. مثلا اگر یک پیراهن تن‌تان است و گرمتان نیست، یک پیراهن به اضافه یک زیرپوش تن نوزاد کنید و اگر زیر پوش و پیراهن پوشیده‌اید، یک لباس آستین بلند به لباس نوزاد اضافه کنید.


برای نوزاد چی بخرم

چه رنگی؟

علاوه‌بر اینکه لباس نوزاد باید رنگ شاد داشته باشد اما بهتر است رنگ شاد روشن را انتخاب کنید تا آلودگی و کثیفی روی آن خوب معلوم شود. رنگ‌های تند نوزاد را کلافه خواهد کرد. رنگ‌هایی مثل سبزروشن، لیمویی، صورتی، آبی و سفید رنگ‌های مناسب برای لباس نوزاد هستند.


چند تا بخریم؟

شما به 3 یا 4 دست لباس برای نوزاد نیاز خواهید داشت. نوزاد به سرعت بزرگ می‌شود و تجربه نشان داده خیلی از مادرها حتی فرصت یک بار پوشاندن لباس‌هایی که خریده‌اند را به نوزاد پیدا نخواهند کرد. پس در خرید لباس هول نشوید و همان تعدادی را که نیاز دارید، بخرید. کوچولوی شما همیشه با شما هست و می‌توانید تا چند سال آینده هر چقدر می‌خواهید برایش لباس‌های بامزه بخرید. در دوره نوزادی راحتی لباس از زیبایی آن مهم‌تر است.


برای نوزاد چی بخرم

گول ظواهر را نخورید

فقط نخی: این دو کلمه را به یاد داشته باشید. لباس نوزاد باید حتما نخی باشد چون پوست لطیف تن او احتمال دارد به الیاف پلاستیکی یا مصنوعی دیگر حساسیت نشان دهد. به علاوه ممکن است در اثر تعرق پوست او عرق سوز شود. پس در انتخاب لباس مخصوصا لباس‌های زیر که مستقیم با تن نوزاد در ارتباط هستند صرفه جویی و سلیقه و رنگ را کنار بگذارید و فقط به انتخاب جنس خوب فکر کنید. نگران نباشید. برای لباس‌های رویی می‌توانید تا دلتان می‌خواهد لباس‌های بامزه و رنگی را انتخاب کنید. برچسبی روی لباس‌ها هست که مشخصات پارچه لباس روی آن نوشته شده. یکی از این مشخصات درصد کتان است. لباس نوزاد یا باید 100 درصد کتان باشد یا درصد بالایی از آن را داشته باشد. توجه کنید، حتما قبل از لباس پوشاندن به نوزاد، لباس را یک‌بار بشویید.

واسه نوزاد چی بخریم
دکمه ممنوع

مدل لباس نوزاد هم از آن چیزهایی است که انتخاب نادرست آن برای‌تان دردسر درست خواهد کرد. برای انتخاب درست مدل لباس باید به هر بخش لباس دقت کنید.

یقه: سر نوزاد به نسبت تنش بزرگ است. در نتیجه  یقه لباس نوزاد باید آنقدر بزرگ باشد که راحت از سرش رد شود. یقه‌هایی که روی هم می‌آیند مناسب‌ترین یقه‌ها هستند. بهتر است از یقه‌هایی که دکمه یا چسب دارند استفاده نکنید چون گردن نوزاد را آزار خواهند داد. مگر اینکه لباس دکمه کوچکی روی شانه داشته باشد.

خشتک: لباس سرهمی بهترین لباس برای نوزاد است چون بغل کردن او راحت خواهد بود و با هر باز گذاشتن و برداشتن بلوز از شلوارش بیرون نخواهد آمد. اما چون مرتب نوزاد را عوض می‌کنید، بهتر است از سرهمی‌هایی استفاده کنید که در ناحیه فاق دکمه داشته باشند تا برای هر بار عوض کردن مجبور نشوید لباس نوزاد را از تنش درآورید.

دکمه یا زیپ: دکمه یا زیپ یا وسایل تزئینی روی لباس، نوزاد را آزار خواهد داد. مخصوصا اگر این دکمه یا زیپ در پشت لباس باشد. سعی کنید از این لباس‌ها تا آنجا که ممکن است استفاه نکنید و اگر لباس دکمه‌دار انتخاب می‌کنید، این دکمه در جلوی لباس باشد.


برای نوزاد چی بخریم

چقدر کوچولو؟

لباس تنگ به تن نوزاد می‌چسبد و او را اذیت خواهد کرد. لباس گشاد هم به او آویزان می‌شود و علاوه بر این‌که جلوی حرکت نوزاد را می‌گیرد، موقع در آغوش گرفتن شما را اذیت خواهد کرد. پس لباسی انتخاب کنید که درست اندازه نوزاد باشد. آستین لباس باید گشاد و راحت باشد. لباس‌هایی که آستین آن‌ها کشبافت‌های سفت دارد نوزاد را آزار خواهند داد. موقع خرید انگشت‌های‌تان را در آستین فرو ببرید و ببینید آستین به اندازه کافی قابلیت ارتجاع دارد یا نه. آستین باید به اندازه انگشت‌های شما که دست نوزاد را گرفته‌اید جا داشته باشد. یادتان باشد، اگر برای بچه‌ای که چهار دست و پا می‌رود لباس می‌خرید باید دقت کنید که پاچه شلوارش بلند باشد تا زانویش موقع حرکت کردن آسیب نبیند و خراش بر ندارد.


این تکه‌های دوست داشتنی

نوزاد شما به لباس‌های مختلفی نیاز دارد. لباس‌هایی مثل:

1. زیرپوش: زیر پوش هم نوزاد را گرم نگه می‌دارد و هم باعث محافظت او می‌شود. زیرپوش‌ها را از جنس نخی روشن و برای این فصل با آستین‌های رکابی انتخاب کنید.

2. لباس رو: لباس‌های رویی نوزاد بهتر است سرهمی باشند و رنگ‌های شاد داشته باشند.

3. کلاه: نوزاد در هر فصلی به کلاه نیاز دارد تا از سرش محافظت شود. کلاه‌های نخی خنک برای تابستان و کلاه‌های ضخیم‌تر برای زمستان مناسب هستند.

4. پیش‌بند: در ابتدای تولد پیش‌بند را موقع شیر خوردن و موقع بادگلو زدن به نوزاد بپوشانید تا شیر روی لباسش نریزد و برگرداندن شیر لباسش را کثیف نکند. وقتی  خواست دندان دربیاورد، برای جلوگیری از ریختن آب دهان روی لباس بهتر است به او پیش‌بند بپوشانید. پیش‌بندهای چسبی از گره‌ای‌ها ایمن‌تر هستند.

5. دستکش و جوراب: در روزهای اول تولد این دو بخش لباس برای گرم نگه داشتن نوزاد استفاده می‌شود. علاوه‌بر این چون ناخن‌های نوزاد بلند است، دستکش نمی‌گذارد صورت خودش را چنگ بزند. موقع خواب دستکش را حتما دستش کنید.

حتما از لینک پایین هم دیدن کنید

سیمونی نوزاد

دانلود متن کارت تولد کودک متن دعوت نامه تولد کودک

 

منبع:برترین ها

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...