سگهای پاپی و معرفی انواع نژاد سگ + آۀبوم تصاویر

┘◄ برای مشاهده ی ادامه ی متن و تصاویر به ادامه ی مطلب بروید| ▼▼ |

نژادی است سر سخت و باهوش دارای اسکلت بندی متناسب. یک سگ شکاری کوچک است. نگهداری از بیگِل آسان می باشد و به سه رنگ: 1- قرمز- سفید ، 2- نارنجی - سفید ، 3- لیمویی - سفید یافت می شود. پوشش خارجی کوتاه دارد و شبیه به English Fox Hound کوچک می باشد. دارای پنجه های تخم مرغی شکل و قدرتمندی است. گوشها آویزان و چشم ها به رنگ قهوه ای و مشکی یافت می شود. توجه داشته باشید که دم نباید به حالت فر خورده قرار گیرد

سگ سرابی یکی از معروفترین و زیباترین در عین حال بزرگترین سگ‌های گله نه در ایران بلکه منطقه محسوب می‌شود. این سگ دارای 4 تیپ اصلی می‌باشد که عبارت است از:
۱) مو کوتاه
۲) مو بلند
۳) سیاه (مو بلند و مو کوتاه)
۴) قرمز (مو کوتاه و بلند)
بدلیل کار نشدن علمی روی این سگ و کارهای اصلاح نژادی و تعیین دقیق اندازه و قد به طور تقریبی از طریق مشاهدات، اندازه و قد در ماده‌ها بین 70-75 و نرها 75تا 80 است. (که 80 به بالاهم زیاد دیده شده)
وزن:
ماده‌: بین 50-65
نر: متغیر 60 هستش تا 90 و به بالا.
طول بدن:طول بدن در سگ سرابی کشیده است. سگ ورزیده‌ایی هستش به دلیل تنوع نمی‌توان دقیق عددی رو بیان کرد.
جنس مو:این سگ‌ها 2 دسته اصلی مو بلند و مو کوتاه هستند. مو کوتاه‌ها دارای 2 لایه‌ی مو هستند که لایه‌ی زیرین زبر و ضخیم و لایه‌ی دوم و بیرونی نرم هست که باعث شده سگ سراب در آب و هوای سرد آذربایجان مقاوت زیادی داشته باشد.

رُتوایلِر دارای جثه عضلانی بزرگ و قدرتمندی است. دارای سر پهن است وجمجمه اش گرد می باشد. چشمانی سیاه و نافذ دارد. گوشها به شکل مثلث می باشد و بسمت جلو متمایلند. بینی سیاه و پهن دارد. لب ها به رنگ سیاه هستند و داخل دهان تیره رنگ می باشد. دارای پوشش کوتاه و ضخیم است که رنگ آن سیاه به همراه لکه های قهوه ای بر روی سینه ، پاها و گونه می باشد. (رنگ سرخ به همراه لکه های قهوه ای نیز گزارش می شود). معمولاً رُتوایلِر های ماده توله های زیادی به دنیا می آورند. حتی دوازده توله نیز غیر عادی نمی باشد

سگهای قهدریجان , سگهایی بسیار مهاجم و قدرتمند می باشند که نسبت به صاحب خود کاملا مطیع,عاطفی و وظیفه شناس هستند، از این نژاد جهت گله داری و گارد به دلیل هوش و قدرت بالایش استفاده میشود , این سگها بسیار مقاوم در برابر شرایط مختلف آب و هوایی بوده و به سرعت خود را با شرایط محیط مانوس می کنند.این نژاد در منطقه ی قهدریجان اصفهان معروف به قدرجون از گذشته ای دور مورد استقبال قرار گرفته و تا به حال پرورش یافته است ,در حال حاضر به دلیل بی توجهی در حال نابودی و انقراض می باشد.

بلژین مالینویز ( Belgian malinois ): بلژین مالینویز سگ گله بلژیکی می باشد. بسیار باهوش ، فرمانبردار و مراقب است ، با غریزه حفظ قلمرو و دفاعی بسیار خوب. باید به خوبی از سنین تولگی اجتماعی شوند تا در سنین بالا حساس و یا خجالتی نشوند. بلژین مالینویز به صاحبی با تجربه و محکم نیاز دارد که خیلی هم سخت گیر نباشد. اگر شما شخصی نا ملایم و خشن باشید این سگ با شما همکاری نخواهد کرد. صاحب مالینویز باید اعتماد بنفس و قدرت ذاتی خود را به آن نشان دهد. قوانین باید به وضوح به سگ فهمانده شود. این نژاد ذاتاً نگهبان و محافظ است بنابراین حتماً باید در تولگی به خوبی اجتماعی شود. توله ها را باید از همان بدو تولد اجتماعی کرد. سگهای کاری خوبی هستند ، همچنین مالینویز یکی از بهترین سگهای گارد پلیس می باشد و امروزه بیشتر در این زمینه از آن استفاده می گردد. دیدبانهای بسیار خوبی ، هوشیار و با وفایی هستند. اگر از ابتدا اجتماعی شوند رابطه خوبی با کودکان خواهند داشت. این نژاد باید عضوی از خانواده باشند نه اینکه تمام عمر خود را در قفس و به تنهایی بگذراند. آنها نیاز به یک رهبر مسلط ، فعالیت بدنی روزانه به همراه آموزش دارند. در غیر اینصورت ممکن است به حیوانی بدخلق و مخرب تبدیل شود. در زمان مواجه شدن با سایر حیوانات باید به خوبی مراقب بود. همچنین مالینویز در برخورد با سایر سگها حس حاکمیت و گاهاً تهاجمی دارد. باید به آنها آموزش داد که دور خود نچرخند ، دنبال سایر حیوانات نکنند (همانند اسب ها)و پاشنه کفش افراد را گاز نگیرند. بلژین مالینویز سگی است پر انرژی با قابلیت یادگیری بسیار بالا که فرامین را به سرعت می آموزد. آنها نیاز دارند که دائماً کاری را انجام دهند و مشغول باشند. طریقه صحیح آموزش بلژین مالینویز می تواند تاثیر بسزایی در خلق و خو و خوشنت آن داشته باشد. قبل از خرید این نژاد ، حتماً با فردی با تجربه مشورت کنید ، پیشنهاد می کنم هرگز تا زمانی که معنای واقعی آلفا بودن را نمی دانید ، اقدام به خرید این نژاد ننمائید

کانگال (Kangal) :کانگال، سگ چوپان و یکی از نژاد های برتر جهان است که زیستگاه اصلی آن کشور ترکیه و ایالت سیواس می باشد. این سگ با ناک های دیگری چون آناتولی شیفرد و سگ کانگال سیواس شهرت داشته و به علت ویژگی های خاص خود در بین نژاد های مختلف جهان جایگاه خوبی را پیدا کرده است.
کانگال یکی از 30 سگ نگهبان احشام است که در کشورهای متعدد اروپایی و آسیایی پرورش یافته و هر کدام قسمت مهمی از فرهنگ و تاریخچه آن منطقه محسوب می شود.
این نژاد دارای جثه ای بزرگ، قدی بلند، استخوان بندی قوی، سری بزرگ و پهن می باشد. گوش های مخملی سیاه و آویزان و دم پیچیده و نیز داشتن دو لایه مو که با دو اندازه مختلف سطح بدن را پوشانیده زیبایی خاصی به این حیوان می بخشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...