تولد و شهادت حضرت علی علیه السلام در کدام مساجد اتفاق افتاد ؟

۱- تولد و شهادت حضرت علی علیه السلام در کدام مساجد اتفاق افتاد ؟

(1) مسجد الحرام - مسجد النبي

(۲) مسجد النبي - مسجد الحرام

(۳) مسجد الحرام - مسجد کوفه (پاسخ صحیح ) ✓

تولد حضرت علی علیه السلام در سیزدهم رجب سال سی‌ام عام الفیل در خانه کعبه اتفاق افتاد. در آن زمان، مادر ایشان، فاطمه بنت اسد، در حال درد زایمان بود و به مسجدالحرام پناه برد. در حالی که دیوارهای کعبه شکافته شد و فاطمه بنت اسد وارد کعبه شد، دیوار دوباره به هم پیوست. حضرت علی علیه السلام در داخل خانه کعبه متولد شدند و نام ایشان را بر اساس پیامی که از غیب شنیده شد، علی گذاشتند.

شهادت حضرت علی علیه السلام در نوزدهم ماه رمضان سال چهلم هجری در مسجد کوفه اتفاق افتاد. در آن روز، حضرت علی علیه السلام در حال نماز صبح بودند که ابن ملجم مرادی، یکی از خوارج، به ایشان ضربت زد و ایشان را به شهادت رساندند.

در مورد تولد و شهادت حضرت علی علیه السلام در مساجد، چند نکته قابل توجه است:

تولد حضرت علی علیه السلام در خانه کعبه، نشان دهنده جایگاه ویژه ایشان در نزد خداوند است.

شهادت حضرت علی علیه السلام در مسجد کوفه، نشان دهنده اهمیت مسجد و نماز در اسلام است.

در مورد تولد حضرت علی علیه السلام در خانه کعبه، روایات متعددی وجود دارد که این واقعه را تایید می‌کنند. به عنوان مثال، در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است:

«فاطمه بنت اسد در حال درد زایمان بود و به مسجدالحرام پناه برد. در حالی که دیوارهای کعبه شکافته شد و فاطمه بنت اسد وارد کعبه شد، دیوار دوباره به هم پیوست. حضرت علی علیه السلام در داخل خانه کعبه متولد شدند و نام ایشان را بر اساس پیامی که از غیب شنیده شد، علی گذاشتند.»

در مورد شهادت حضرت علی علیه السلام در مسجد کوفه، نیز روایات متعددی وجود دارد که این واقعه را تایید می‌کنند. به عنوان مثال، در روایتی از امام صادق علیه السلام آمده است:

«در نوزدهم ماه رمضان سال چهلم هجری، حضرت علی علیه السلام در حال نماز صبح بودند که ابن ملجم مرادی، یکی از خوارج، به ایشان ضربت زد و ایشان را به شهادت رساندند.»

شهادت حضرت علی علیه السلام، یکی از غم‌انگیزترین وقایع تاریخ اسلام است. ایشان، بزرگترین یاور پیامبر اسلام بودند و پس از پیامبر، رهبری مسلمانان را بر عهده داشتند. شهادت ایشان، ضربه بزرگی به اسلام وارد کرد و باعث شد که مسلمانان دچار اختلاف شوند.

جواب سوالات درس هایی از قرآن 5 بهمن 1402

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...