چرا ماه شبها در آسمان دیده می شود سوم دبستان

چرا ماه شبها در آسمان دیده می شود سوم دبستان

ماه یکی از اجرام آسمانی است که همیشه برای انسان ها جذاب بوده است. ماه شب ها در آسمان دیده می شود و زیبایی خاصی به آن می بخشد. اما چرا ماه شب ها در آسمان دیده می شود؟

در این مطلب، به این سوال پاسخ خواهیم داد.

چرا ماه شبها در آسمان دیده می شود سوم دبستان

ماه شبها در آسمان دیده می شود زیرا نور خورشید را منعکس می کند. ماه خودش نوری تولید نمی کند، اما سطح آن بسیار روشن است و نور خورشید را به سمت زمین منعکس می کند. این نور منعکس شده باعث می شود که ماه در آسمان شب درخشان به نظر برسد.

ماه در مداری به دور زمین می چرخد. این مدار یک بیضی است، بنابراین فاصله ماه از زمین همیشه یکسان نیست. زمانی که ماه به زمین نزدیک می شود، نور بیشتری را منعکس می کند و درخشان تر به نظر می رسد. این ماه را می گویند ماه بدر. زمانی که ماه از زمین دور می شود، نور کمتری را منعکس می کند و کم نور تر به نظر می رسد. این ماه را می گویند ماه محاق.

ماه همچنین در مدار خود به دور زمین می چرخد. این چرخش باعث می شود که قسمت های مختلف ماه در طول ماه در معرض دید زمین قرار گیرند. زمانی که قسمت کامل ماه در معرض دید زمین قرار می گیرد، ماه کامل می شود. زمانی که قسمت کمی از ماه در معرض دید زمین قرار می گیرد، ماه هلال می شود.

در برخی موارد، ماه را می توان در طول روز نیز دید. این به این دلیل است که ماه در طول روز نیز نور خورشید را منعکس می کند. با این حال، ماه در طول روز به اندازه شب روشن نیست، زیرا نور خورشید با نور درخشان روز رقابت می کند.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...