سنگ مرمر چه نوع سنگی است کلاس چهارم

سنگ مرمر چه نوع سنگی است کلاس چهارم : سنگ ها از مواد مختلفی تشکیل شده اند و به انواع مختلفی تقسیم می شوند. یکی از انواع سنگ ها، سنگ مرمر است. سنگ مرمر یک سنگ دگرگونی است که از سنگ آهک تشکیل شده است. در این مطلب، قصد داریم به معرفی سنگ مرمر و انواع آن بپردازیم.

سنگ مرمر چه نوع سنگی است کلاس چهارم

سنگ مرمر یک سنگ دگرگونی است. سنگ های دگرگونی از سنگ های دیگر تشکیل می شوند که در اثر فشار، دما یا ترکیبی از هر دو تغییر شکل داده اند. سنگ مرمر از سنگ آهک تشکیل شده است که در اثر فشار و دمای زیاد تغییر شکل یافته است.

سنگ آهک از کانی کلسیت تشکیل شده است. کلسیت یک ماده معدنی کربناتی است که حاوی کربنات کلسیم است. در اثر فشار و دمای زیاد، کانی کلسیت در سنگ آهک تغییر شکل می دهد و به سنگ مرمر تبدیل می شود.

سنگ مرمر دارای سطحی صاف و براق است. این سنگ در رنگ های مختلفی یافت می شود، از جمله سفید، سیاه، خاکستری، قهوه ای و صورتی. سنگ مرمر یک سنگ ارزشمند است که برای ساخت مجسمه ها، ستون ها، کفپوش ها و سایر تزئینات استفاده می شود.

سنگ مرمر در بسیاری از نقاط جهان یافت می شود. برخی از منابع مهم سنگ مرمر عبارتند از:

ایتالیا

یونان

چین

هند

ایالات متحده

سنگ مرمر یک سنگ زیبا و ارزشمند است که در بسیاری از کاربردها استفاده می شود. این سنگ از سنگ آهک تشکیل شده است که در اثر فشار و دمای زیاد تغییر شکل یافته است.

بیشتر بخوانید :

تفاوت خشت و آجر چیست علوم چهارم

تحقیق در مورد خانه های خشتی و آجری کلاس چهارم

سنگ آهن چه نوع سنگی است کلاس چهارم

تحقیق در مورد تهیه خشت و آجر کلاس چهارم

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...