نمونه متن نامه اداری درخواست عفو و بخشودگی

درخواست عفو و بخشودگی باید از طریق یک نامه اداری به مقامات قضایی ارائه شود. این نامه باید حاوی اطلاعات و مدارک لازم باشد تا مقامات قضایی بتوانند تصمیم‌ گیری درستی در این زمینه داشته باشند.

در این مقاله ، نمونه متن نامه اداری درخواست عفو و بخشودگی را ارائه می‌ کنیم. این متن می‌ تواند به عنوان یک الگو برای نوشتن نامه درخواست عفو و بخشودگی استفاده شود.

نمونه اول

ریاست محترم قوه قضائیه

با سلام و احترام

اینجانب [نام و نام خانوادگی] فرزند [نام پدر] به شماره ملی [شماره ملی] که به موجب دادنامه شماره [شماره دادنامه] صادره از شعبه [شماره شعبه] دادگاه [نام دادگاه] به اتهام [جرم] به [حکم] محکوم شده‌ ام ، ضمن عرض پوزش و عذرخواهی از مقامات محترم قضایی و ملت شریف ایران، به استحضار می‌رساند:

[شرح جرم و دلایل ارتکاب آن]

اینجانب از زمان صدور حکم ، همواره در حال گذراندن محکومیت خود بوده‌ ام و در طول این مدت ، رفتاری شایسته و قانون‌ مدار از خود نشان داده‌ ام. همچنین، از فرصت‌ های آموزشی و فرهنگی زندان نهایت استفاده را برده‌ ام و در حال حاضر ، دوره [نوع دوره آموزشی] را با موفقیت به پایان رسانده‌ ام.

با توجه به شرایط فوق ، از مقامات محترم قضایی تقاضا دارم ، با عنایت به ندامت و پشیمانی اینجانب و همچنین اقدامات اصلاحی و تربیتی انجام شده ، در راستای مصالح نظام و جامعه ، با صدور رأی عفو یا تخفیف مجازات، اینجانب را مورد لطف و کرم خود قرار دهند.

پیشاپیش از حسن توجه حضرتعالی کمال تشکر و قدردانی را دارم.

با تجدید احترام

[نام و نام خانوادگی] [تاریخ]

نمونه دوم

ریاست محترم سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور

با سلام و احترام

اینجانب [نام و نام خانوادگی] فرزند [نام پدر] به شماره ملی [شماره ملی] که به موجب دادنامه شماره [شماره دادنامه] صادره از شعبه [شماره شعبه] دادگاه [نام دادگاه] به اتهام [جرم] به [حکم] محکوم شده‌ ام ، ضمن عرض پوزش و عذرخواهی از مقامات محترم قضایی و ملت شریف ایران ، به استحضار می‌ رساند:

[شرح جرم و دلایل ارتکاب آن]

اینجانب از زمان صدور حکم، همواره در حال گذراندن محکومیت خود بوده‌ ام و در طول این مدت، رفتاری شایسته و قانون‌ مدار از خود نشان داده‌ ام. همچنین ، از فرصت‌های آموزشی و فرهنگی زندان نهایت استفاده را برده‌ام و در حال حاضر ، دوره [نوع دوره آموزشی] را با موفقیت به پایان رسانده‌ ام.

با توجه به شرایط فوق، از مقامات محترم قضایی تقاضا دارم، با عنایت به ندامت و پشیمانی اینجانب و همچنین اقدامات اصلاحی و تربیتی انجام شده، با صدور رأی عفو یا تخفیف مجازات ، اینجانب را مورد لطف و کرم خود قرار دهند.

پیشاپیش از حسن توجه حضرتعالی کمال تشکر و قدردانی را دارم.

با تجدید احترام

[نام و نام خانوادگی] [تاریخ]

نمونه سوم

ریاست محترم دادگستری استان [نام استان]

با سلام و احترام

اینجانب [نام و نام خانوادگی] فرزند [نام پدر] به شماره ملی [شماره ملی] که به موجب دادنامه شماره [شماره دادنامه] صادره از شعبه [شماره شعبه] دادگاه [نام دادگاه] به اتهام [جرم] به [حکم] محکوم شده‌ ام ، ضمن عرض پوزش و عذرخواهی از مقامات محترم قضایی و ملت شریف ایران، به استحضار می‌رساند:

[شرح جرم و دلایل ارتکاب آن]

اینجانب از زمان صدور حکم ، همواره در حال گذراندن محکومیت خود بوده‌ام و در طول این مدت ، رفتاری شایسته و قانون‌ مدار از خود نشان داده‌ ام. همچنین، از فرصت‌ های آموزشی و فرهنگی زندان نهایت استفاده را برده‌ ام و در حال حاضر ، دوره [نوع دوره آموزشی] را با موفقیت به پایان رسانده‌ ام.

با توجه به شرایط فوق ، از مقامات محترم قضایی تقاضا دارم ، با عنایت به ندامت و پشیمانی اینجانب و همچنین اقدامات اصلاحی و تربیتی انجام شده ، با صدور رأی عفو یا تخفیف مجازات ، اینجانب را مورد لطف و کرم خود قرار دهند.

پیشاپیش از حسن توجه حضرتعالی کمال تشکر و قدردانی را دارم.

با تجدید احترام

[نام و نام خانوادگی] [تاریخ]

در این نامه‌ ها ، باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

در مقدمه نامه ، خود را معرفی کنید و به مقامی که نامه را به آن می‌نویسید

نکات مهم در نامه اداری درخواست عفو و بخشودگی

در بدنه نامه، توضیح دهید که به چه جرمی محکوم شده‌ اید و دلایل ارتکاب آن را بیان کنید.

توضیح دهید که از زمان صدور حکم ، همواره در حال گذراندن محکومیت خود بوده‌ اید و در طول این مدت ، رفتاری شایسته و قانون‌ مدار از خود نشان داده‌ اید.

همچنین، توضیح دهید که از فرصت‌ های آموزشی و فرهنگی زندان نهایت استفاده را برده‌ اید و در حال حاضر ، دوره‌ های آموزشی خاصی را با موفقیت به پایان رسانده‌ اید.

در پایان نامه ، با بیان ندامت و پشیمانی خود ، از مقامات قضایی تقاضا کنید که با صدور رأی عفو یا تخفیف مجازات ، شما را مورد لطف و کرم خود قرار دهند.

علاوه بر نکات فوق ، در نامه خود می‌ توانید به موارد زیر نیز اشاره کنید:

تأثیرات جرم شما بر زندگی خود و خانواده‌تان

اقداماتی که برای جبران خسارت واردشده به شاکی انجام داده‌اید

تعهد خود به عدم تکرار جرم

در صورت امکان ، می‌ توانید مدارک و مستنداتی را که نشان‌ دهنده ندامت و پشیمانی شما و اقدامات اصلاحی و تربیتی انجام شده است ، به نامه خود پیوست کنید.

در نهایت، توجه داشته باشید که نامه درخواست عفو و بخشودگی باید با زبانی مودبانه و محترمانه نوشته شود.

نمونه‌ ای از متن نامه اداری برای درخواست عفو و بخشودگی

[سربرگ سازمان یا نهاد ارسال کننده]

تاریخ: [تاریخ ارسال]

به: [نام و سمت فرد یا نهاد مورد نظر]

[آدرس دقیق]

موضوع: درخواست عفو و بخشودگی

با سلام و احترام ،

احتراماً ، بدینوسیله بنده [نام و نام خانوادگی] به عنوان [سمت] در [نام سازمان یا نهاد]، درخواست عفو و بخشودگی خود را در رابطه با [توضیح مختصری درباره موضوع یا اتفاقی که منجر به نیاز به درخواست عفو شده است] ، ارائه می‌دارم.

[در این بخش، جزئیات موضوع را با صداقت و شفافیت بیان کنید. توضیح دهید که چرا این اتفاق رخ داده و چه عواملی منجر به آن شده‌ اند. همچنین ، اگر اقدامات یا تدابیری برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقی در آینده اندیشیده‌ اید ، آن‌ ها را ذکر کنید.]

با توجه به [شرایط خاص ، اشتباهات یا تخلفاتی که رخ داده‌اند] ، از شما خواهشمندم که در نظر گرفتن شرایط و اعمال بخشودگی را مد نظر قرار دهید. اطمینان می‌دهم که [تدابیر یا اقداماتی که برای جلوگیری از تکرار مشکل در نظر گرفته‌اید] انجام خواهد شد تا مطمئن شوم چنین اتفاقی مجدداً رخ ندهد.

در پایان ، از توجه و در نظر گرفتن این درخواست سپاسگزارم و امیدوارم که با بخشودگی و درک شما بتوانیم فصل جدیدی از همکاری و اعتماد متقابل را آغاز کنیم.

با احترام،

[امضا]

[نام و نام خانوادگی]

[سمت]

[نام سازمان یا نهاد]

این نمونه نامه اداری برای ارائه درخواست عفو و بخشودگی نوشته شده و می‌ تواند بسته به شرایط خاص شما تغییر یابد. مهم است که نامه به صورت صادقانه و محترمانه نوشته شود و تمام جزئیات مربوطه به صورت دقیق و مستند ارائه شوند.

مطلب پیشنهادینمونه نامه عذرخواهی اداری

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...