تحقیق در مورد پروین اعتصامی برای کودکان

تحقیق در مورد پروین اعتصامی برای کودکان : در ادامه ی این مطلب از سایت توپ تاپ ، دو تحقیق زیبا و ساده ، در مورد پروین اعتصامی ، مناسب برای بچه ها ارسال شده است ، در ادامه همره باشید.


مطلب پیشنهادی : شعر زیبا درباره کمک به دیگران


پروین اعتصامی ، شاعری که قصه های قشنگ می گفت

پروین اعتصامی ، کسی بود که خیلی دوست داشت قصه بگوید. او از بچگی قصه های زیادی می دانست و آنها را برای بچه های دیگر تعریف می کرد.

پدر پروین ، مردی دانشمند و ادیب بود. او به پروین کمک کرد تا خواندن و نوشتن یاد بگیرد و با ادبیات آشنا شود. پروین از این فرصت استفاده کرد و شروع به نوشتن قصه های خودش کرد.

قصه های پروین اعتصامی خیلی قشنگ بودند. آنها درباره حیوانات ، گیاهان ، انسان ها ، و حتی درباره چیزهای غیرواقعی مانند پری ها و جن ها بودند. پروین در قصه هایش از زبان ساده و کودکانه استفاده می کرد. به همین دلیل، بچه ها خیلی از قصه های او خوششان می آمد.

یکی از معروف ترین قصه های پروین اعتصامی، قصه «بلبل و مورچه» است. در این قصه ، بلبلی که از گرمای تابستان خسته شده است ، زیر سایه درختی می خوابد. مورچه ای از کنار او رد می شود و می بیند که بلبل بیدار نیست. مورچه به بلبل می گوید که اگر می خواهد از سرمای زمستان جان سالم به در ببرد ، باید برای خودش لانه درست کند. بلبل به حرف مورچه گوش نمی دهد و می گوید که تابستان هنوز تمام نشده است.

وقتی زمستان می شود ، بلبل از سرما می لرزد. او به یاد حرف مورچه می افتد و پیش او می رود. مورچه به بلبل کمک می کند تا لانه درست کند. بلبل از مورچه تشکر می کند و می فهمد که باید به حرف بزرگترها گوش دهد.

پروین اعتصامی در قصه های خود ، مفاهیم اخلاقی و تربیتی را به کودکان آموزش می داد. او به کودکان می آموخت که باید مهربان و بخشنده باشند ، به حق دیگران احترام بگذارند ، از زورگویی و ظلم دوری کنند ، و در برابر مشکلات تسلیم نشوند.

پروین اعتصامی ، شاعری بزرگ و ارزشمند بود. او با قصه های زیبای خود، قلب کودکان را تسخیر کرد و به آنها درس های مهمی آموخت.


مطلب پیشنهادی : شعر درباره رفیق بی معرفت


تحقیق در مورد پروین اعتصامی برای کودکان

پروین اعتصامی یکی از شاعران معروف ایرانی بود که دوست داشت با کلمات خودش دنیای زیبایی بسازد. او در 24 اسفند 1285 در شهر تبریز به دنیا آمد و بزرگ شد تا تبدیل به یکی از بهترین شاعران ایران شود.

1. زندگی پروین:
 پروین دختر یوسف اعتصامی بود که او هم شاعر و روزنامه‌ نگار بود. از وقتی که پروین کوچک بود، دوست داشت شعر بگوید و داستان‌ ها بنویسد. پدرش خیلی به او کمک کرد تا یاد بگیرد و بهترین شاعر شود.

2. شعرهای پروین: 
شعرهای پروین مثل قصه‌ های قشنگ بودند که همه دوست داشتند بشنوند. او در شعرهایش در مورد چیزهای خوب مثل دوستی ، مهربانی ، و اهمیت دانش و علم حرف می‌ زد. کودکان هم می‌ توانند شعرهای پروین را بخوانند و از آن‌ها لذت ببرند.

3. شاعر معروف: 
پروین با استعداد بزرگی که داشت توانست نام خودش را به عنوان یکی از بهترین شاعران ایران ثبت کند. خیلی‌ ها از شنیدن شعرهای او خوشحال می‌ شدند و او را تحسین می‌ کردند.

4. کتاب‌ های پروین:
 پروین کتاب‌ هایی داشت که پر از شعرهای زیبا و داستان‌ های قشنگ بود. این کتاب‌ ها حتی الان هم وجود دارند و می‌ توانیم آن‌ها را بخوانیم و از شعرهای قشنگش لذت ببریم.

5. الگو بودن پروین:
 پروین نشان داد که دخترها و زن‌ ها می‌ توانند شاعرهای خوبی باشند و دنیا را با شعرهای زیبایشان تغییر دهند. او به همه نشان داد که با تلاش و عشق به کاری که انجام می‌دهیم می‌ توانیم موفق شویم.

پروین اعتصامی با اینکه الان در بین ما نیست ، اما شعرها و داستان‌ هایش همیشه با ما هستند و می‌ توانیم از آن‌ ها چیزهای زیادی یاد بگیریم. او مثل یک ستاره درخشان در تاریخ ادبیات ایران می‌ درخشد و همیشه یادش زنده است.


مطلب پیشنهادی : شعر های انقادی زیبا در مورد دورویی و ریاکاری


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...