داستان حضرت یوسف برای کودکان پیش دبستانی

داستان حضرت یوسف برای کودکان پیش دبستانی : در مورد قصه حضرت یوسف در این بخش از توپ تاپ ، می توانید مطلبی ساده و شیرین با زبانی اسان را مناسب برای کودکان و بچه های پیش دبستانی مشاهده کنید.

سلام بچه ها ! امروز می‌ خواهم داستان حضرت یوسف را برای شما بگویم. این داستان در کتاب مقدس و قرآن آمده است.

داستان حضرت یوسف

در زمان‌ های قدیم ، مردی به نام یعقوب زندگی می‌ کرد. او دوازده پسر داشت. یوسف ، کوچک‌ ترین پسر یعقوب بود ، اما بسیار زیبا و باوقار بود. پدرش او را خیلی دوست داشت. این موضوع باعث حسادت برادران یوسف شد.

یک روز ، برادران یوسف تصمیم گرفتند او را از بین ببرند. آنها یوسف را به صحرا بردند و او را در چاه انداختند. سپس لباس یوسف را به خون آغشته کردند و به پدرشان گفتند که یوسف را گرگ خورده است.

پدر یعقوب بسیار ناراحت شد. او فکر می‌ کرد که یوسف مرده است. یوسف در چاه بود که یک کاروان از آن جا عبور کرد. یکی از کاروانیان یوسف را از چاه بیرون آورد و او را به مصر برد.

یوسف در مصر به خدمت پادشاه مصر درآمد. پادشاه مصر خوابی دیده بود که یوسف تعبیر آن را گفت. پادشاه از یوسف خوشش آمد و او را به مقام بالایی رساند.

برادران یوسف هم به مصر آمدند. آنها نمی‌ دانستند که یوسف زنده است و در مصر به مقام بالایی رسیده است. یوسف آنها را دید و آنها را نشناخت.

مصر دچار قحطی شد و برادران یوسف برای خرید گندم به مصر آمدند. آنها یوسف را دیدند و از او گندم خواستند. یوسف آنها را شناخت، اما آنها او را نشناختند.

یوسف به برادرانش گندم داد، اما در ازای آن ، آنها را به زندان انداخت. برادران یوسف پشیمان شدند و از یوسف طلب بخشش کردند. یوسف آنها را بخشید و آنها را آزاد کرد.

یوسف به برادرانش گفت که او همان پسری است که آنها در صحرا انداخته بودند. برادران یوسف از کارشان پشیمان شدند و از یوسف عذر خواهی کردند.

یوسف برادرانش را به مصر دعوت کرد و آنها را به خانواده خود معرفی کرد. پدر یعقوب خوشحال شد که پسرش را پیدا کرده است.

یوسف در مصر به حکومت رسید و کشور را به خوبی اداره کرد. او همیشه به دیگران کمک می‌ کرد و از آنها مهربانانه رفتار می‌ کرد.

درس‌ های اخلاقی داستان حضرت یوسف

حسادت: حسادت باعث می‌ شود که انسان کارهای بدی انجام دهد. برادران یوسف به خاطر حسادت ، تصمیم گرفتند او را از بین ببرند.

بخشش: یوسف برادرانش را بخشید ، حتی اگر آنها او را آزار داده بودند. بخشش باعث می‌ شود که انسان از آرامش و شادی بیشتری برخوردار شود.

توکل به خدا: یوسف در همه شرایط ، به خدا توکل می‌ کرد. او می‌ دانست که خدا همیشه به او کمک خواهد کرد.

    در ادامه ببینید :

    خلاصه زندگی حضرت یوسف در یک صفحه

    تحقیق دانش آموزی درباره حضرت یوسف

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...