انشا در مورد میلاد پیامبر اکرم صلی الله

درباره ی ولادت پیامبر اکردم ص در این بخش از سایت توپ تاپ ، انشایی مختصر و مفید گردآوری شده است که میتوانید در ابتدا با مطالعه ی دقیق آن ، و تفکر در مورد این انشا ، آن را به عنوان مقاله ای که از شما خواسته اند ، به کلاس و دبیر خود تقدیم کنید.

انشا در مورد میلاد پیامبر اکرم صلی الله

همیشه وقتی به تاریخ ولادت یکی از چهارده معصوم علیه السلام نزدیک می شویم ، مردم خوب ایران و تمامی شیعیان در جهان ، از چند روز قبل تر در این مورد اطلاع رسانی می کنند ، و رسانه ها و تلویزیون نیز در مورد این خبر به مردم بشارت می دهد ، و آهنگ های شاد و زیبایی درباره ی ولادت هر یک از امامان معصوم پخش می شود .

من امروز میخوام در مورد ولادت پیامبر اکرم صلی الله ، یک انشای خلاصه تهیه کنم ، در این مورد در ابتدا با پدر و مادر خود مشورت کردم و از آن ها خواستم تا به من برای نوشتن این انشا کمک کنند و اطلاعاتی را که مورد نیاز هست به من بدهند.

شیعیان هر ساله در زمان ولادت پیامبر اکرم ص مراسم های مختلفی را برگزار میکنند و در خیابان های سطح شهر از طرف شهرداری چراغانی می شود ، هر یک از ادارات از طریق یک بنر ، فرا رسیدن این روز بزرگ را به مردم تبریک می گویند.

در خیابان ها مراسم جشن و شادی برپا می شود و مغازه دارها به مردم شیرینی و کیک میدهند ، ما این روز را باید گرامی بداریم و در این روز خوشحال باشیم ، چرا که ولادت یکی از بهترین بندگان خدا و پیامبر مهربانی ها حضرت محمد ص می باشد. ادارات و مدارس در این روز تعطیل هستند. و بیشتر کشورهای شیعه نشین در این روز تعطیل هستند.

من متوجه شدم که مردم اهل سنت و مردم شیعه بر اساس روایات معتبری که نزد خودشان دارند هر کدام تاریخی را به عنوان سالروز میلاد پیامبر اکرم ص معرفی کرده اند ، مردم اهل سنت معتقد هستند که تاریخ تولد پیامبر اکرم 12 ماه ربیع الاول می باشد و مردم شیعه نیز معتقد هستند که تاریخ ولادت ایشان 17  ربیع الاول می باشد .

شاید بارها و بارها نام هفته ی وحدت به گوش ما خورده باشد ، من تحقیق کردم و متوجه شدم که هفته وحدت فاصله ای است که میان 12 تا 17 ربیع الاول می باشد . و برخی از بزرگان و علما تصمیم گرفته اند تا این فاصله را هفته ی وحدت بنامند. رهبر کشور عزیزمان حضرت خامنه ای ، همیشه در این روز و در ایام هفته ی ولادت سخنرانی میکنند و در مورد این روز با مردم صحبت میکنند و در مورد مهمترین فضایل اخلاقی پیامبر اکرم ص با مردم صحبت میکنند.

رهبر عزیزمان همیشه در این سخنرانی ها تاکید میکنند که باید این روز را گرامی بداریم و در هفته وحدت ، تمام تلاش خود را به کار ببریم تا میان مسلمانان وحدت ایجاد شود چون که دشمنان ایران از وحدت مردم هراس دارند. 

توصیه شده است تا در روز میلاد پیامبر اکرم ص مردم به اندازه ی تکلیف و توان خود صدقات و خیرات بدهند و در این روز خیلی زیاد بر محمد و خاندان محمد صلوات بفرستند. می توانیم این روز با برپا کردن جشن و شادمانی و چراغانی کردن خیابان های سطح شهر و همچنین دادن شیرینی به مردم گرامی بداریم.

نام پیامبر محمّد بن عبداللّه است ، حضرت محمد اولین کسی هست که بنا به خواست خداوند دین اسلام را به مردم سراسر جهان معرفی کرد ، یکی از معجزات بزرگ و همیشه ماندگار حضرت محمد کتاب خدا ( قران) است ، حضرت محمد آخرین پیامبر می باشد.و ایشان خاتم پیامبران هستند.

حضرت محمد بسیار مهربان بودند و بسیار عبادت میکردند ، یکی از بهترین و برترین بندگان خدا بودند ، پروردگار در قران به ما فرموده است که همیشه بر محمد و خانوادنش درود و صلوات بفرستیم. ما در مدرسه همیشه قبل از شروع مراسم در ابتدا صلوات می فرستیم. و روز خود و درس و کلاس خود را با صلوات آغاز می مکنیم.

شاید از همان دوران کودکی بارها و بارها دیده باشیم که بزرگتر ها همیشه در نماز ، قبل نماز و یا برای انجام خیلی از کارها صلوات می فرستند ، وقتی که از پدر خودم درباره ی حضرت محمد ص سوال کردم به من گفتند که ایشان فرستاده ی خداوند و از پیامبران اولوالعزم هستند ، و قران کریم کتابی سراسر از پند ، نور و اندرز هست که از طرف خداوند متعال به ایشان وحی شده است. و او از طرف خدا مامور شده بود تا قران و دین اسلام را تبلیغ کنند .

وقتی که پیامبر اکرم ص به دنیا آمده اند ، جهان تغییراتی بزرگ را در خود احساس کرد ، انگار همه چیز و همه جا میخواست تا این مژده ی بزرگ را اطلاع رسانی کند ، از زمین گرفته تا آسمان و از آب دریاها همه از این خبر مهم اطلاع داشتند و میدانستند که تاریخ ولادت پیامبر اکرم ص چقدر روز بزرگ و با اهمیتی می باشد.

در روز ولادت حضرت محمد به خواسته و اراده ی خداوند ، تمامی شیاطین از رفتن به آسمان های هفتگانه ی و گرفتن این خبر بزرگ محروم شدند و در واقع خداوند به شیطان چنین اجازه ای نداد که از لحظه و زمان ولادت پیامبر مطلع شود .

در آن زمان جاهلیت به شدت رواج داشت و مردم به جای پرستش خداوند سبحان ، بت ها و یا مجسمه های چوبی و سنگی دست ساز را پرستش میکردند ، اما در روز ولادت حضرت محمد تمامی این بت ها به صورت ناگهانی در هر جایی که نصب شده بودند به روی زمین افتادند و شکستند. تا نشانه ای از قدرت خداوند برای مردم باشد.

در آن زمان جادوگری و سحر نیز رواج بسیار زیادی داشت و ساحران و جادوگران در آن زمان مردم زیادی را از خداوند که خالق این جهان هستی هست غافل کرده بودند ، ولی در روز ولادت پیامبر اکرم سحر جادوگران باطل شد و آن ها دیگر هیچ توانایی در این زمینه نداشتند و به طور کلی از سحر و جادو عاجز شدند. تا این هم نشانه ای از طرف خداوند برای مردمان جاهل آن زمان باشد که به جای توکل به خداوند به ساحران و جادئگران روی آورده بودند.

در آن دوران دریاچه ی معروف ساوه برای ایرانیان بسیار مقدس بود و جمعیت خیلی زیادی همیشه در این محل تجمع داشتند ولی به خواست خداوند در هنگام ولادت پیامبر اکرم این دریاچه با همه زیبایی هایش به یکباره خشک شد تا مردم با دیدن چنین صحنه ای از خواب غفلت بیدار شوند.

اگر خداوند بخواهد امر و دستور خود را محقق کند هیچ قدرتی جلودار آن نیست و حتما آن امر بدون شک محقق خواهد شد ، بنابراین در آن روز و دقیقا همزمان با ولادت پیامبر اکرم ص ، تخت پادشاهی و قدرت پادشان سرنگون شد ، و هر کسی در آن زمان در جهان صاحب تخت پادشاهی بود ، خود را ذلیل و بدون قدرت پیدا کرد و همگی حاکمان و پادشاهان در طول آن روز مهم لال شدن و قدرت تکلم نداشتند.

نام غار حراء برای همه ی آشنا هست و بارها این نام را شنیده ایم ، این جا ( غار حراء) مکانی بود که حضرت محمد ص در آن به عبادت خداوند می پرداخت ، وقتی که حضرت محمد ص به بعثت رسیدند 40 سال داشتند.

اگر قرار هست تا انشایی درباره ی ولادت پیامبر اکرم ص تهیه کنیم و یا درباره ی این روز مقاله ای تهیه کنیم به این خاطر است که بیشتر و بهتر در مورد اتفاقات این روز تحقیق و جست و جو کنیم و درباره ی صفات اخلاقی ایشان اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

حضرت محمد ص از نسل حضرت ابراهیم می باشند ؛ و آخرین پیامبر بودند ، بنا بر روایت قوی ایشان در 17 ربیع الاول و در شهر مکه به دنیا آمدند. حضرت محمد برای تبلیغ دین اسلام و کتاب قران سختی های بسیار زیادی را متحمل شدند و در این راه رنج فراوانی دیدند ولی به خواست خداوند به بهترین شکل ممکن در این مسیر موفق شدند.


مطلب پیشنهادی :

انشا درباره هفته وحدت کلاس ششم و مناسب برای ابتدایی

انشا درباره رحلت پیامبر اکرم با مقدمه


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...