متن پاییزی غمگین برای اینستاگرام جدید

با آمدن فصل پاییز و شروع شدن این فصل زیبا ، خیلی از متن ها و شاید دکلمه های کوتاه و قشنگ پاییز در اینستاگرام به چشم میخورند ، بسیاری از افراد از جملات قصار پاییزی برای بیو و یا استوری استفاده میکنند ، افرادی نیز این جملات را به همراه عکس های مد نظر خود برای دیگران و دوستان خود نشر میدهند ، در این بخش موضوعی تهیه شده است با مضمون : متن پاییزی غمگین برای اینستاگرام جدید ، که در مهر ماه 1402 توسط سایت توپ تاپ گرد آوری شده است.

متن پاییزی غمگین برای اینستاگرام جدید

برای تک تک عزیزان و دوستانم از صمیم قلب آرزو دارم تا حال دلشان خوب و شاد باشد و خدای ناکرده مثل فصل پاییز غم زده نباشند.

****************

به اندازه همه ی حجم برگ های فصل خزان و پاییز برای تو آرزوهای خوب و قشنگ دارم ، دوستت دارم مهربان.

****************

یکی از خوبی های فصل پاییز اینه که نقاب به صورت ندارد و آشکار حرف از زردی ، ریزش و شاید غم می زند ، ای کاش آدم ها نیز به اندازه فصل پاییز جرعت داشتند و دو رو نبودند !

****************

هر چقدر هم که در فصل پاییز احساس غصه ، دلتنگی و حتی افسردگی کنیم اما باز هم هیچکس قشنگی های پاییز را انکار نمی کند.

****************
من ایمان دارم که برگ های پاییزی و ریزش برگ های پاییز نویدی از کم شدن دلخوری ها و ناراحتی های تو دارد دوست خوب من.

****************

بعد از سه ماه خوش رقصی فصل تابستان ، نوبتی هم که باشه نوبت رو به رو شدن با فصل پاییز است.

****************

تنها دلیل اینکه پاییز را دوست دارم برای اینه که تو عاشق این فصل هستی محبوب من.

****************

شاید تنها بودن و تنها ماندن نام های دیگری برای فصل پاییز باشند.

****************

این یک توصیه دوستانه و جدی برای تو هست رفیق : پاییز از راه رسیده ، فصل خزان کم کم خودنمایی میکند ، در این فصل تنها نمان ، چرا که این یک باخت بی چون و چراست.

****************

از شروع کردن فصل پاییز ، از صدای مرموز و دلگیر باد های عصر پاییزی و از قدم زدن های پر از فکر و خیال بدون تو می ترسم. از شروع این فصل زیبا بدون تو هراس دارم.

****************

در دلم احساس آشوب و نگرانی میکنم ، افکار مسموم اذیتم میکند ، همه جای شهر خبر شروع شدن فصل پاییز را می دهند.

جملات کوتاه پاییزی برای اینستاگرام

بدرستی که خداوند خالق زیبایی هاست ، احساسی به من میگوید که خدا به پاییز بیشتر از سایر فصل ها جان بخشیده و هنرمندانه و استادانه پاییز را به تصویر کشیده.

****************

در این روزهای بی مهری و نامهربانی ، امیدارم که آمدن پاییز فصلی برای عوض شدن حال دلمان باشد ، و پر از نوید عشق و مهربانی باشد. 

****************

نمدونم چرا هر وقت پاییز میشه ؛ به سن و سالم بیشتر فکر میکنم ، به اینکه چقدر زود گذشت ، به این که شاید میتونستم بهتر باشم ، آینده ای بهتر داشته باشم ، بهتر زندگی ، کنم ، شاید پاییز و رنگ و رخساره زرد آن تلنگری باشد برای فرصت هایی که از دست دادیم !

****************

یک احساس مشترک در بین بسیاری از افراد در پاییز موج می زند ، این حس چیزی نیست به جز دلتنگی.

****************

ظاهر و رنگ و رخ من مثل عصرهای پاییزه .

****************

اینک چرخ روزگار به جایی رسید که من قدم زنان در کوچه های غمگین شهرم ، به یاد تو قدم برمیدارم ، هیچ چیزی بیشتر از صدای باد ، و خش خش برگ ها نمی تواند برای من در این فصل آزار دهنده و تلخ باشد.

****************

وقتی تصمیم بگیری شاد باشی و شاد زندگی کنی ، حتی برگ های زرد پاییزی و عصرهای پاییز هم نمی تونه تو را دلتنگ و آزرده خاطر کنه.

****************

انگار واقعا پاییز مامور شده است تا به جز اینکه زندگی ، شادابی و طروات را از درختان ، گلها و گیاهان بگیرد و زندگی را برای آن ها به کام مرگ بکشد ، موظف است تا کاری شبیه به این موضوع را با دل های آدمیان نیز بکند.

****************

پاییز می تواند به قدری بی رحم باشد که صحنه هایی تلخ مثل تنها گریه کردن ، تنها قدم زن ، تنهایی فکر کردن و تنهایی غصه خوردن را برای تو رقم بزند ، شاید مجبور باشیم با این فصل دست و پنجه نرم کنیم و این فصل را با تمام دلتنگی ها و با تمام زیبایی هایش مرور کنیم.

متن کوتاه پاییزی برای پست اینستاگرام

شاید بهتر باشد که با آمدن پاییز و شروع شدن فصل خزان ، یکدیگر را خیلی بیشتر از قبل درک کنیم ، بعضی از اطرافیان و حتی بعضی از دوستان و آشنایان واقعا در بعضی از لحظات حساس زندگی تومخی و غیر قابل تحمل هستند ؛ شاید بهتر باشد به یکدیگر اجازه بدهیم در پاییز بیشتر تامل کنیم ، بیشتر فکر کنیم و کسی مزاحم این حس و حال عجیب و غیرقابل توضیح نشود.

****************

احساس میکنم من و پاییز دو دوست خوب برای همدیگر باشیم ، هر کدام از ما قصه های زیادی برای گفتن دارد ، جملات و صحبت هایی که شاید هیچکسی آن ها را نمی تواند درک کند به جز یک دوست خوب که با ما همدرد باشد ، بنابراین من و پاییز همدرد هستیم.

****************

این یک حقیقت تلخ و غم انگیز است که با تمام سال هایی که پشت سر گذاشته ام و سن و سالم را شماره کردم ، هیچوقت مهر پاییز به من نرسید و من موفق نشدم مثل بقیه دوستانم که از زیبایی های پاییز ، از خاطرات آن و از اتفاقات قشنگ آن صحبت میکنند ، من هم حرفی برای گفتن داشته باشم و همیشه دکلمه های من در صفحه ی شخصی خودم در اینستاگرام در این فصل ناراحت کننده و سرد بوده.

****************

قلبا اعتقاد دارم که فصل پاییز حداقل برای خودم به عنوان یک مربی و یک استاد عمل کرده است و خیلی آشکار با بعضی از صحنه هایی که پدید می آورد می خواهد درس هایی از زندگی را به من بیاموزد ، بطور مثال زردی و خزان ، ریزش برگ ها و از دست رفتن و سوخت شدن طراوت و شادابی درختان میتواند برای من نمادی از رها کردن باشد ، این رها کردن می تواند حتی شامل چیزهای باارزش باشد ، شاید با رها کردن و دل کندن از برخی از آدم ها و اطرافیان می توان در آینده رشد بهتری داشت میتوان بیشتر پیشرفت کرد.

****************

این بی انصافی بزرگی است که خیلی ها پاییز را که یکی زیباترین و جذاب ترین آفریده های خداوند بی همتاست ، بخاطر برخی از تجربه ها و شاید خاطراتی که به اشتباه رقم زده اند ، تلخ و غم انگیز معرفی میکنند. بهتر است دست از گلایه و یا افکار منفی و ناامید کننده و شاید نشر استوری ها و پست های دلگیر کننده در این فصل زیبا برداریم و فقط از تماشای آن لذت ببریم و از خوبی ها و قشنگی های آن بنویسیم.

****************

شاید فصل پاییز از بسیاری از آدم ها شکایت داشته باشد که چرا مقصر دلتنگی ها  ، تنهایی ها و حتی شکست های خود را در فصل پاییز جست و جو میکنند ، چرا همیشه برگ های زرد و خشکیده را نمادی از غم و دلتنگی به دیگران معرفی می کنند ، و چرا پاییز را به جرم هایی که هیچوقت مرتکب آن نشده محاکمه و متهم میکنند !

****************

حتی اگر بارها و بارها فصل بهار را با تمامی زیبایی های آن تجربه کنیم ، حتی اگر زمستان و تابستان را با وجود قشنگی های خاص خودشان دنبال کنیم ، اما اگر این وسط پاییزی وجود نداشته باشد از قشنگی های دیگر فصل ها هم کاسته میشد و به صورت جدی جای خالی پاییز احساس می شد.

****************

وقتی که یک درخت تنومند با آن همه زیبایی که به نمایش گذاشته بود و به قول معروف خوش رقصی و چشم نوازی کرده بود ، شروع به ریزش برگ ها می کند و تمام خود را در مدت زمان کوتاهی فدا میکند ، انگار شروع به گلایه کردن میکند ، انگار ظرف زمان کمی تهی می شود و تصمیم دارد تا به انزوا برود ، و به باد سپردن برگ های خود را به تماشا بنشیند ، این روزها خیلی زیاد این احساس مشترک بین من و پاییز وجود دارد.

****************

انگار یک نمایش بسیار بزرگ و غیر قاصل وصف توسط فصل پاییز و زمستان طراحی شده است ، یک کار مشترک و قابل تامل که اگر به آن دقت کنیم و واقعا ریزبین باشیم متوجه می شویم که بعد از روزهای سخت و حتی روزهایی که احساس می شود همه جا رنگ و بوی نیستی و ناامیدی دارد ، همه جا سرد ، تاریک و پوچی است ، یک مرتبه بوی زندگی در اوج ناباوری به مشام می رسد ، نمایش مشترک پاییز و زمستان قدرت خارق العاده خداوند سبحان را به رخ می کشد ؛ و باید این حقیقت را قبول داشته باشیم که شاخه های درخت باز هم جوانه می زنند ، باز زندگی جریان خود را از سر میگیرد و گلهای بهاری در این جشن بزرگ شادمانی می کنند.

****************

شاید پاییز با حرکات و با رفتارهایی که از خود نشان میدهد به نوعی قهر کرده است ، یا شاید فصل خزان عاشق شده و این چنین بی رحمانه تمام خود را به نیستی می سپارد .

****************

دوباره بوی فراموش ناشدنی و نم دار خاک ، دوباره بوی عطر غیر قابل وصف قطره های زیبای باران ، و دوباره آماده شدن برای رو به رو شدن با فصل قشنگ ها ( پاییز)

****************

چند نفس عمیق بکش ، لباس های کمی گرم تر خود را به تن کن ، موهای خود را همان طور که راحت تر هستی شانه بزن ، قدم های خود را کوتاه تر بردار ، با اطرافیان کمی مهربان تر از قبل رفتار کن ، تو هم حس میکنی ؟ پاییز از راه رسیده...

****************

یکی از رازهای شاید لو رفته پاییز و یکی از اسرار قشنگ و همیشگی که این فصل هر بار با آمدنش هدیه میکند ، عشق است...

متن پاییزی برای اینستا 1402

انگار روزها ، دقیقه ها ، ثانیه ها و زمان در حق پاییز کوتاهی کرده اند ، انگار گذر زمان با فصل پاییز خصومتی ناشناخته دارد ، چرا نوبت به پاییز که رسید روزها کوتاهی کردند و پاییز را دلشکسته و ناراحت کردند.

****************

با آمدن پاییز باید بیشتر مراقب آدمهایی باشیم که زودرنج و حساس هستند ، مراقب آدم های مهربان اطراف خود باشیم ، مراقب پدر و مادر و مراقب بزرگ ترها باشیم ، در هر صورت پاییز می تواند بی رحم باشد و بی رحمانه بتازد همانطور که طراوت و خنده ها و قهقه ی درختان ، شادی و قشنگ های چمن سبز ، خوش رقصی های گل های رنگارنگ را در مدت زمان بسیار کوتاهی به غم و گریه بدل می کند ، در این فصل انگار باید بیشتر مراقب خود و دیگران باشیم ، شاید در پاییز همه ما شکننده تر و احساسی تر از قبل باشیم.

***************

پاییز ذره ذره آب میکند آن حجم از تراکم برگ درختان را ، تدریجی جان میستاند از میوه های رسیده و خوش رنگ درختان ، کم کم و با صبوری زیبایی های خاص تابستان را ، کمی جدی تر بگیریم پاییز را و حواسمان به خودمان و اطرافیان باشد.

متن پاییزی غمگین برای اینستاگرام جدید

دقیقا در همین روزهای ابتدایی مهر ماه می باشد که وقتی در یکی از خیابان های شلوغ شهر خودمان با یکی از دوستان خود قدم می زنیم ، با انگشت به برگ های پاییزی و به بادهای پاییزی اشاره میکنیم و آن ها را به دوست خود نشان میدهیم که نگاه کن دوباره پاییز آمده ، اما هیچوقت نخاستیم این حقیقت را قبول کنیم که چه بخواهیم و چه نخواهیم تمامی فصل ها در نوبت خود ظهور میکنند و یکی از پس از دیگری همدیگر را پشت سر میگزارند ، می آیند و می روند ، چه ما خوشحال باشیم چه زانوی غم بغل بگیریم ، چه جشن بگیریم و چه عزا ! در حقیقت باید قبول کنیم که این عمر ماست که به سرعت در حال سپری شدن هست و فصل ها سر جای خود باقی هستند و در حال انجام وظیفه هستند.

****************

بگذارد تا کمی در رویای خیال خود پرواز کنیم ، آیا شما دوست نداشتید که روزی قادر باشید تا بتوانید با فصل های خداوندی صحبت کنید ؟ بتوانید از آن ها سوال کنید آن ها نیز به پرسش شما پاسخ بدهند ؟ در این صورت اگر شما با فصل پاییز مواجه می شدید و حق داشتید تا یک سوال از او بپرسید ، ایا در مورد علت دلتنگی های و یا دلگیری های این فصل از او سوال نمی کردید ؟ این که چه کسی پاییز را ترک کرده که اینگونه بی رمق و ناامید خود را به دست باد سپرده است !


در ادامه تماشا کنید :

متن فوق العاده غمگین و احساسی پاییزی

متن در مورد پاییز و دلتنگی

جملات ادبی، کوتاه و زیبا درباره پاییز

متن زیبا در مورد چهار فصل


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...