در جواب ممنون چه بگوییم

وقتی یکی بهتون میگه ممنون، شما باید محیط، شرایط و موقعیت رو بسنجید، با توجه به یک زبان بدن مناسب و داشتن لبخندی زیبا پاسخ بدید و به نکات دیگه این توجه کنید تا بتونید پاسخی مناسب به طرف مقابل تون بدید. وقتی به شرایط توجه کنید و با توجه به اونها پاسخ بدید قطعا پاسخ تون زیباتر خواهد بود.

به نظرتون وقتی یکی بهمون میگه ممنون در جوابش چی باید بگیم؟ یکی از ساده ترین جواب ها همون خواهش میکنم خودمونه که خیلی ها هم استفاده اش میکنن. اما اگه شما میخواین در جواب دادن کمی خلاق تر باشید و از کلمات و جملات جالب تر و بهتر استفاده کنید در این مطلب همراه ما باشید چون ما در ابتدا به شما شیوه ها و روش های پاسخ به این عبارت و بعد از اون هم چندین جواب مناسب براش رو تهیه کردیم که در اختیارتون گذاشتیم.

بهترین جواب برای ممنون

برای اینکه بهترین جواب به عبارت ممنون رو بدید خیلی خوبه که به شیوه ها و روش هایی که در ادامه گفته میشه توجه کنید. تموم این شیوه ها و روش ها میتونن کمک تون کنند که یک پاسخ عالی و فوق العاده به طرف مقابلتون بدید.

به محیط توجه کنید

اگه زیادی شلوغ بود و نتونستید از جواب های طولانی استفاده کنید پس این کار رو انجام ندید. استفاده از جواب های طولانی در محیط های شلوغ و جاهایی که تعداد افراد زیاده فقط باعث خسته شدن خودتون و شخص مقابلتون میشه. همینطور اگه در محیطی بودید که تعداد افراد کم بود یادتون باشه از جواب های طولانی تری استفاده کنید که فکر نکنه براش وقت نمیذارید و بهش اهمیتی نمیدید.

به طور کلی باید به محیطی که در اون هستید توجه کنید و به اون اهمیت بدید و با توجه به اون یک پاسخ مناسب تهیه کنید.

به موقعیت توجه کنید

ببینید که طرف مقابلتون با شما چه نسبتی داره! اگه یک همکار یا شخصی بود که در محیطی رسمی با شما ارتباط گرفته بود و چنین عبارتی رو بهتون گفت جوابتو نباید خیلی فرق کنه تا وقتی که میخواین با دوستتون ارتباط برقرار کنید و پاسخ اون رو بدید.

ببینید که طرف مقابلتون تا چه حد باهاتون صمیمی هست و با توجه به صمیمیتی که بین تون وجود داره سعی کنید یک پاسخ مناسب به اون بدید.

اگه به موقعیت توجه نکنید ممکنه خیلی اوضاع براتون بد بشه. به عنوان مثال اگه به شخصی که صمیمیت زیادی باهاتون نداره پاسخی مثل قربون تو اضلا حرفشو نزن که برات کار نکردم سلطان یا جملاتی مثل این که خیلی تم صمیمی و دوستانه ای دارند بدید اون موقع ممکن جایگاه تو پیش اون خیلی پایین بیاد و این اصلا براتون خوب نیست پس همیشه با توجه به موقعیت پاسخ بدید.

زبان بدن و لبخند فراموش نشه

در زمانی که یکی بهتون گفت ممنون زبان بدن مناسبی داشته باشید و لبخند رو فراموش نکنید. به عنوان مثال اگه یکی بهتون گفت ممنون و شما درگیر کاری بودید برای لحظاتی هم که شده اون کار رو رها کنید، بدن تون رو به سمت اون شخص متمایل کنید و سپسی پاسخ اون رو با یک لبخند بدید.

فرض کنید که به یکی میگید ممنون و اون سرش تو گوشیشه یا یک جای دیگه و پاسخ تون رو میده، در چنین موقعیتی آیا واقعا از اون شخص احساس مثبتی میگیرید؟ قطعا نه، پس همیشه به زبان بدن تون توجه کنید و زبان بدن مناسب تون رو با یک لبخند زیبا آمیخته کنید تا بتونید پاسخی مناسب به طرف مقابل تون بدید.

به جنسیت افراد توجه کنید

نکته مهم دیگه جنسیت افراده. اگه شما یک آقا یا خانم هستید باید توجه کنید که طرف مقابلتون هم خانومه یا آقا. به عنوان مثال آقایون در جواب به یک آقا که بهشون میگه ممنون میتونن بگه چاکرتیم یا نوکرتیم ولی چنین جوابی برای یک خانم اصلا مناسب نیست و اگه یک آقا چنین چیزی به یک خانم بگه شاید اون خانم زیاد احساس راحتی با این کلمه یا عبارت نکنه.

حتما به جنسیت در زمان پاسخ دادن به عبارت ممنون توجه کنید تا بتونید تاثیر خیلی خوبی در طرف تون بذارید. اگه قرار بود پاسخ هم جنس تون رو بدید میتونید صمیمیت رو بیشتر کنید و اگه قرار بود پاسخ جنس مخالف رو بدید باید از این صمیمت تا حد زیادی کاسته بشه و بیشتر حالتی رسمی تر به خودش بگیره.

به سن افراد توجه کنید

نکته با اهمیت دیگه ای هم وجود داره و اون هم سن افراده. اگه به سن طرف مقابل تون در پاسخ دادن به عبارت ممنون توجه نکنید در اینجا باز هم ممکنه شان و شخصیتتون پیش اون آدم پایین بیاد.

به عنوان مثال شما یک فرد جوان هستید و شخصی سالخورده این عبارت رو بهتون میگه، اگه در جوابش عبارتی مثال چاکرتیم قابلی نداشت جیگر یا چیزی مثل این بگید قطعا اون احساس راحتی ای که با شما داشت رو از دست میده و دیگه نمیخواد که باهاتون ارتباطی برقرار کنه.

به شخصیت افراد توجه کنید

شخصیت افراد در پاسخ دادن به حرف هایی که میزنند خیلی اهمیت داره. به عنوان مثال اگه شما میخواین پاسخ یک آدم درونگرا رو بدید باید خیلی بیشتر حواستون باشه تا وقتی که میخواین پاسخ یک شخص برونگرا رو بدید.

سعی کنید به عنوان مثال در ارتباط افراد درونگرا زیاد حرف نزنید و پاسخ تون رو طولانی نکنید، سعی کنید برای اون ها احترام بیشتری در جملات به وجود بیارید و میزان صمیمیت رو تا حدی که میتونید کم کنید چون اگه کاری خلاف این انجام بدید ممکنه اون از ارتباط با شما دلزده بشه.

به طور کل شخصیت افراد خیلی مهمه پس اون رو هم در هنگام پاسخ دادن مد نظر بگیرید و با توجه به شخصیت طرف مقابلتون یک پاسخ در شان پیدا کنید و به اون بدید.

به زمان توجه کنید

زمان رو به هیچ وجه فراموش نکنید. به عنوان مثال ممکنه شما فروشنده یک مغازه باشید و مشتری با عجله میاد داخل، خریدش رو میکنه و میخواد بره و به شما عبارت ممنون رو میگه، در اینجا شما باید به حالت های طرف مقابلتون دقت کنید و ببینید که اگه زمان نداشت یک پاسخ سریع به اون بدید و دیگه به دنبال این نباشید که حرف رو ادامه بدید یا در مثالی که زدیم بخواین مشتری رو تبدیل به مشتری دائمی بکنید.

اگه کاری خلاف این انجام بدید ممکنه طرف شما رو متهم به یک انسان بدون درک بشناسه که هیچ درکی از اینکه اون عجله داره و نمیتونه صبر کنه تا شما حرف هاتون تموم بشه.

به اهمیت کاری که انجام دادید توجه کنید

حتما به این موضوع دقت کنید و با توجه به کاری که انجام دادید به طرف مقابل تون پاسخ بدید. به عنوان مثال ممکنه شما یک کار بزرگ و یک کار خیلی سخت رو برای طرف تون انجام داده باشید، در اینجا اون اگه گفت ممنون نباید با عبارت های کاری نداشت، راحت بود یا ... پاسخش رو بدید چون در واقع اینجوری نبوده و شما با این کار ممکنه ارزش کار خودتون رو پایین بیارید.

همیشه دقت کنید که چقدر برای طرف مقابل زمان گذاشتید و برای زحمت کشیدید سپس با توجه به همین موضوع به اون یک پاسخ مناسب بدید که هم ارزش کار خودتون پایین نیاد و هم به طرف مقابل تون با اون پاسخ احترام گذاشته باشید.

عزت نفس فراموش نشه

بعضی ها وقتی برای کسی کاری میکنن اونقدر اون کار رو از نظر خودشون پایین میارن و کوچیک میکنن که طرف حتی بعضی وقت ها یادش میره یک ممنون خشک و خالی بگه. یادتون باشه که شما جزو این دسته از افراد نباشید و برای کاری که میکنید و زمانی که میذارید ارزش و احترام قائل بشید.

وقتی یکی بهتون میگه ممنون سعی نکنید که بهش بفهمونید کاری انجام ندادید یا زمانی نذاشتید، به جای این کار با کمال احترام از کسی که بهتون گفته ممنون قدردانی کنید تا اینجوری اون هم ارزش کار شما رو بیشتر متوجه بشه و درک کنه.

اگه چنین کاری انجام ندید طرف تون برای دفعه های بعدی ممکنه این کار رو وظیفه تون بدونه و حتی یک تشکر خشک و خالی هم ازتون نکنه پس اپه چنین چیزی نمیخواین ارزش کارتون رو پایین نیارید و عزت نفس تون رو فراموش نکنید.

بزرگ نمایی نکنید

اینکه کارتون رو بزرگنمایی کنید و وقتی یکی بهتون گفت ممنون اونقدر سرش منت بذارید و کارتون رو تو سرش بزنید تا خسته بشه یکی دیگه از نشونه های کمبود عزت نفسه.

یادتون باشه همونطور که نباید کارتون رو کوچیک جلوه بدید، کارتون رو نباید خیلی هم بزرگ جلوه بدید تا حدی که طرف پشیمون بشه از اینکه کارش رو به شما سپرده.

سعی کنید فقط ارزش کارتون رو درک کنید و بعد از اون با توجه به ارزش کارتون یک پاسخ مناسب به طرف بدید تا اون هم نه بخواد ارزش کارتون رو پایین بیاره و نه بخواد از اینکه کارش رو به شما سپرده زده بشه.

طلب جبران کنید

اینکه گفته میشه طلب جبران کنید ممکنه با مذاق خیلی ها خوش نیاد و بگن که این ارزش کار رو میاره پایین در صورتی که اگه درست انجام بشه به هیچ وجه اینجوری نیست.

اگه کاری دارید که طرف مقابل میتونه انجام بده میتونید در وقتی که گفت ممنون حس خوبتون رو به اون انتقال بدید و سپس کاری که از اون میخواین رو در کمال احترام بیان کنید.

خیلی وقت ها هم میتونید کارتون رو به شکل یک خواهش نه جبران ابراز کنید و این کاملا به موقعیت و طرفتون برمیگرده که در چه موقعیتی هستید و با چه کسی ارتباط دارید. به طور کل اگه کاری میخواین که طرف میتونه انجام بده چنین موقعیتی بهترین زمانه تا کارتون رو به اون بگید تا اون هم در صورت توان براتون انجام بده.

کار رو به طرف یاد بدید

بعضی ها ممکنه به اینکه کارشون رو به شما بسپرند عادت کرده باشند و بعد از انجام کارشون یک عبارت خشک و خالی مثل ممنون بگن تا شما هم به قول معروف دلتون نشکنه. در پاسخ به چنین افرادی سعی نکنید که به دنبال جوابی ساده و مختصر باشید و سعی کنید کاری کنید که اون شخص از اون به بعد خودش کار رو انجام بده.

مثلا اگه کاری هست که بلد نیست میتونید بعد از گفتن عبارتی مثل خواهش میکنم ازش بخواین که برای مدتی زمان بذاره و کار رو ازتون یاد بگیره که دیگه کارش رو به شما نسپره.

یادتون باشه که خیلی از افراد به دنبال سوءاستفاده هستند و اگر شما چیزی نگید ممکنه بارها و بارها برای کارهای مختلف بخوان زمان و وقت شما رو بگیرن. این اجازه رو به چنین افراد ندید و سعی کنید با یک پاسخ مناسب و آمیخته به احترام اونها رو مجاب کنید که خودشون کارهاشون رو انجام بدن.

پاسخ های مناسب برای عبارت ممنون

خب حالا که روش ها و شیوه های پاسخ به عبارت ممنون رو در اختیارتون گذاشتم بد نیست که پاسخ هایی آماده هم بهتون بدیم که در صورت نیاز در موقعیت های مختلف از اونها استفاده کنید.

خواهش میکنم.

قابل شما رو نداره.

کار زیادی نداشت اما میتونم بهتون یاد بدم که از این به بعد این کار رو خودتون انجام بدید.

خواهش میکنم، انجام وظیفه بود.

شما بیشتر از اینها به گردن ما حق دارید پس ما این رو وظیفه مون میدونیم.

دربست چاکرتیم.

خواهش میکنم، دفعه دیگه هم امر یا کاری بود بنده در خدمت تون هستم.

این کار برای من بیشتر از زحمت لذت داشت، خواهش میکنم.

فدای شما بشم.

فداتون بشم، مسئله ای نبود.

نیازی به تشکر نیست، این کار رو وظیفه خودم میدونستم.

کار سختی بود اما بالاخره انجام شد چون شما برای من اهمیت زیادی داشتید و حتما باید این کار رو براتون انجام میدادم.

این کار سخت بود اما اهمیت شما هم به همون اندازه برام زیاد بود پس وظیفه ام دونستم که براتون انجامش بدم.

خواهش میکنم، اتفاقا من هم کاری داشتم که ازتون میخوام اگه میشه اونو برام انجامش بدید.

فدای شما، اگه میشه لطفا در جواب این کار، کار مربوط به ..... رو برام انجام بدید. ممنونم.

من از شما ممنونم که برای انجام این کار به من اعتماد کردید.

از شما متشکریم که تا انتهای این مطلب همراه ما بودید.اگر نظر، پیشنهاد یا انتقادی داشتید میتونید اونو از بخش نظرات برای ما به اشتراک بذارید.


در ادامه تماشا کنید :

در جواب خوش اومدین چی بگیم

در جواب قابلی نداشت چه بگوییم

در جواب بزرگوارید چه بگوییم

در جواب جبران می کنم چه بگوییم

در جواب دستتون درد نکنه چی بگیم

در جواب زنده باشید چه بگوییم

در جواب خوشبخت بشین چی بگیم


1 نظر

  1. کیارش مکرم ایدنلوکیارش مکرم ایدنلوsays:

    ممنون که اطلاع دادید🤚