دلنوشته زیبا و پدرانه برای پسرم

یک پدر درست است که زیاد از احساساتش سخن نمی گوید، اما گاهی چنان این احساسات غلیان می کنند که دوست دارد آن ها را بیان کند. یک پدر نسبت به فرزندش بی نهایت احساسات دارد و لازم است که این احساسات بیان شوند. اگر تو هم یک پدر هستی می توانی حرف های دلت را در قالب دلنوشته نسبت به فرزند پسر یا دخترت بروز دهی.

در ادامه این مطلب متن ها، جملات و دلنوشته های پدرانه ای برای فرزند پسر تهیه کرده ایم که شما را به خواندن آنها دعوت میکنیم. همراه ما باشید.

دلنوشته پدرانه برای عشق به پسرم

پسرم، عاشق تو هستم و هر لحظه این عشق بیشتر و بیشتر می شود. نمی توانم لحظه ای از عاشق بودن دست بکشم چرا که عشق تو برای من به مانند نفس کشیدن است و من با آن زنده ام. از تو میخواهم که همیشه در زندگی ام بمانی و همیشه با بودنت پدرت را زنده و سالم و سرحال نگه داری. باور کن که اگر لحظه ای از زندگی ام محو شوی من هم محو خواهم شد و برای همیشه نابود خواهم گشت. اگر این اتفاق را نمی خواهی پدرت را از بودنت و عشقت محروم نکن.

*************

پسر عزیزم، نمی دانم که چه در وجودت داری که مرا اینقدر وابسته حضورت در زندگی ام کرده. من حس میکنم که خداوند این حس را در وجودت تمام پدران نسبت به فرزندشان قرار می دهد و همه پدران وابسته فرزندشان هستند تا حدی که لحظه ای بدون او نمی توانند زندگی بگذرانند. پسر عزیزم، با اینکه عاشقت هستم و وابسته ات هستم و نمی خواهم که لحظه ای از من جدا شوی اما زندگی ات برایم مهمتر است و از تو میخواهم که به پی زندگی ات بروی و هر جا که می دانی خوشبختی ات همانجاست به آنجا بروی و زندگی ات را در آنجا بسازی.

*************

پسر عزیزم، خداوند را شکر میکنم که روزنه ای از عشق و امید را به زندگی ام هدیه داد. خواستم بدانی تو آن روزنه عشق و امید هستی که دارم در موردش صحبت می کنم. هر وقت که ناامید شوم، هر وقت که احساس کردم دیگر عشقی برایم نمانده و تمام وجودم لبریز از حس ناراحتی و خشم شده است فقط لحظاتی به تو نگاه کردم و دوباره به حالت عادی ام بازگشتم. خدا را شکر میکنم که تو را به من داد چرا که اگر نبودی قطعا من هم حال خوب الانم را نداشتم و همچنین آدمی که الان بودم نبودم و لبریز از خشم و حس ناراحتی بودم.

*************

پسرم، نمی توانم از عشقم برای تو بگویم چرا که انقدر بی اندازه است که به زبان آورده نمی شود و در کلمات گنجانده نمی شود. تو برای من معنای زیبای زندگی هستی و من با وجود تو زندگی را زندگی میکنم. فقط از تو میخواهم که به پای عشق بسیاری که ب تو دارم همیشه در زندگی ات مراقب گام هایی که برمیداری باشی چرا که اگر گام اشتباهی برداری و احساس ناراحتی کنی پدرت بیشتر از تو ناراحت خواهد شد و تمام وجودش لبریز از غم خواهد گشت.

*************

پسرکم، عشق پدرت به تو بی بدیل است و تو به مانند آن را در هیچ جا نمی توانی بیابی. خواستم بدانی که هر چه عشقی را می توان جایگزین کرد و برای آن جایگزین بسیار است اما عشق پدرانه و عشق مادرانه هیچ وقت جایگزینی ندارند و اگر آنها را از دست بدهی برای همیشه از دست داده ای. اینها را نمی گویم که منت عشقی که به تو دارم را بر سرت بگذارم بلکه میگویم که بدانی هر اتفاقی هم که بیفتد تو عشق من و مادرت را خواهی داشت و به هیچ وجه این عشق از بین نخواهد رفت.

دلنوشته پدرانه برای تولد پسرم

پسرم، امروز روز خوشحالی پدر و مادرت است چرا که در چنین روز خدا تو را به ما داد. نمی دانم که قبل از تو زندگی بر ما چگونه می گذاشت چرا که بعد از اینکه تو وارد زندگی ما شدی گویی زندگی گذشته مان کلا به فراموشی سپرده شد و بعد از تو زندگی برایمان آغاز گشت. اینها را گفتم تا بدانی که از همان زمان تولدت ما عاشقت بودیم و دوستت داشتیم و تا همین حالا و تا هر وقت که زنده هستیم تو را از عشق مان بی بهره نخواهیم گذاشت. تولدت مبارک.

*************

پسرکم، امروز تولد توست و نمی دانی که بابت این اتفاق چقدر خوشحالم و چقدر خدا را شکر میکنم. درست از همان روزی که وارد زندگی من شدی خوشحالی من هم تضمین شد و من توانستم حال خوب به معنای واقعی را دریابم. تا قبل از تو واقعیت را بخواهم بگویم نمی دانستم که حال خوب حقیقی چیست اما تو که آمدی حال خوب حقیقی را هم با خودت به همراه آوردی و پس از تو من به معنای حقیقی آن دریافتم. از تو برای این اتفاق متشکرم و تولدت را تبریک میگویم.

*************

پسرم، پدرت امروز روز آغاز عشقی دیگر در قلب پدرت است، امروز روز تولد توست و از روزی که تو به دنیا آمدی من هم با معنای حقیقی تری عشق آشنا شدم. درست است که قبل از آن عشق را در کنار مادرت تجربه کردم اما عشق به تو برای من معنای متفاوت داشت و وقتی که تو به دنیا آمدی و من تو را در آغوشم گرفتم توانستم درک بیشتری از عشق داشته باشم و آن را در زندگی ام بیشتر تجربه کنم. همه اینها را گفتم تا بدانی که چه احساس خاص و منحصر به فردی به تو دارم، تولدت مبارک باشد.

*************

پسر نازنینم، امروز روز تولد توست و تو در چنین روزی متولد شدی و لبخند را بر روی لب های پدرت آفریدی. بعد از تو دنیا برای من رنگ و رویی دیگر داشت و تا به همین امروز هم همینگونه بود و حتم دارم که در آینده هم به همین شکل خواهد بود. تو خوب کردن حال آدم ها و رنگ و رو بخشیدن به دنیای آنها را خوب بلدی و برای همین است که حتم دارم در آینده هم دنیای من رنگ و رویی دیگر خواهد داشت و حال خوب من معنای واقعی تری به خود خواهد گرفت. تولدت را تبریک می گویم.

*************

پسرم، پدرت خوشحال ترین و سعادتمندترین مرد روی زمین است چرا که فرزندی به نام تو دارد. تو که هستی من خودم را خوشبخت ترین آدم روی زمین می دانم و هر لحظه حس خوب و خوشحالی سراسر وجودم را فرا میگیرد. با وجود تو من هیچوقت به غم و ناراحتی فکر نخواهم کرد و لحظه هم به افسردگی اجازه نخواهم داد وارد زندگی ام شود. تو به من حس انگیزه و امید می دهی و من هر لحظه با وجود تو خوشحالی ام بیشتر و بیشتر می شود. همیشه برایم بمان، دوستت دارم، تولدت مبارک.

دلنوشته پدرانه برای ازدواج پسرم

پسر عزیزم، ازدواج کردی و اکنون به سر خانه و زندگی خودت رفته ای. از امروز قرار است تو واقعا نقش یک مرد را بازی کنی. از امروز تو باید یک همسر فوق العاده باشی و بعد از آن در نقش یک پدر فرو بروی، نقشی که هم اکنون من آن را بر عهده گرفته ام. نمی دانم که پدر خوبی برایت بودم یا نه اما از تو میخواهم که همیشه در حال آموختن باشی و همیشه سعی کن از خودت یک همسر فوق العاده و یک پدر نمونه بسازی و این ها فقط با یادگیری و آموختن امکان پذیر است.

*************

پسرک عزیزم، چقدر زود بزرگ شدی و چقدر زود قد کشیدی. باورم نمیشود که داری ازدواج میکنی. هنوز فکر میکنم همان پسر بچه شاد و پر از شیطنتی هستی که چند سال پیش بودی. اکنون تو رخت دامادی بر تن کرده ای و خدا این شانس را به من داد تا تو را در این رخت ببینم. دیگر چه آرزویی می تواند برای یک پدر بماند وقتی که رخت دامادی پوشیدن پسرش را هم میبیند؟ از حالا به بعد من دیگر ارزویی از خدا ندارم چرا که بزرگترین آرزویم را هم براورده کرد. پس نازنینم، دوستت دارم و از خدا میخواهم که تو و همسرت را کنار هم تا همیشه خوشبخت نگه دارد.

*************

پسر عزیزم، خوشبختی تو آرزوی قلبی من است و من از ته میخواهم که تو تا همیشه بخندی و شاد باشی. اکنون که ازدواج کرده ای قدمی بزرگتر به سوی خوشبختی برداشته ای و همین برای من کافیست تا احساس کنم آرزوی قلبی ام بیشتر و بیشتر در حال برآورده شدن است. پسرم، از خدا میخواهم که در ادامه مسیری که در پیش گرفته ای همیشه شاد و خوشحال باقی بمانی و لحظه ای هم نظرت برای این کار تغییر پیدا نکند.

*************

پسر نازنینم، پدر و پسر در کنار هم تجربه های زیادی توانستیم کسب کنیم و زندگی را در کنار هم واقعا زندگی کنیم. اکنون تو تجربه ای که پدرت سال های پیش به دست آورد را اکنون تجربه میکنی و آن هم ازدواج است. چقدر خوشحالم از اینکه تو ازدواج کرده ای و چقدر خوشحالم از اینکه به زودی قرار است صاحب نوه شوم. باور نمی شود آنقدر پسرم بزرگ شده که حالا ازدواج کرده و بعد از مدتی قرار است خبر نوه دار شدنم را بشنوم. خدا را بی نهایت بار برای این زندگی شکر میکنم.

*************

خدایا، برای خوشبختی من همان بودن پسرم کافی بود اما تو کاری کردی که او عاشق شود، ازدواج کند و حتم دارم بعد از مدتی خبر نوه دار شدنم را هم میشنوم، با این اتفاق خوشبختی من چندین برابر می شود و حال خوب من چندین برابر افزایش خواهد داشت. تو را شکر میکنم که اینقدر به من لطف و مرحمت داشته و اینقدر در زندگی موجبات شادی و خوشبختی مرا فراهم نمودی. خدای من، همیشه از فرزندم، همسرش و نوه ای که قرار است به زودی خبر آمدنش به زندگی مان را بشنوم مراقبت کن.

دلنوشته پدرانه برای فوت پسرم

پسرم، رفتنت خیلی زود بود. تو هنوز قرار بود تجربه های بسیاری را در زندگی کسب کنی، تو هنوز قرار بود پا در جای پای پدر بگذاری و در زندگی به مرتبه های بالاتری برسی اما چه شد که رفتن را به ماندن ترجیح دادی؟ ای کاش که از پیش من نمی رفتی و ای کاش که مرا با این حجم از غم و اندوه رها نمیکردی. اکنون من بدون تو با این همه غم چطور کنار بیایم؟ تو مرهمی بودی که با آن غم هایم را فراموش میکردم اما حالا که رفته ای چطور این حجم از غم را به جان بخرم و دم نزنم؟

*************

پسرم، برای همیشه خداحافظ، خداحفظی این بارمان تا ابد است و من و تو قرار است که دیگر یکدیگر را نبینیم. بوسه زدن بر پیشانی ات عادت همیشگی من شده بود اما از اکنون من دیگر باید بوسه بر سنگ قبر سردی بزنم که هیچ جانی ندارد. پسر عزیزم، لب هایمان کار نمی کنند که بگویم خداحافظ، فقط از پیشت می روم، می روم و به آرزوی آمدنم به پیش تو زندگی می گذرانم. کاش خدا زودتر مرا به پیش تو بیاورد و آرزویم را زودتر برآورده کند.

*************

خدایا، امیدم رفت، پسرم رفت، آنکه آرزوهای بسیار در زندگی برایش داشتم اکنون دیگر نیست. چطور این موضوع را بپذیرم؟ چطور قبول کنم که عزیز دردانه ام را از من گرفته ای؟ یک پدر چطور می تواند نسبت به این قضیه بی تفاوت باشد و دم نزند؟ برای آرامش خانواده هم که شده من مجبورم خودم را آرام و صبور نشان دهم اما خدایا، تو میدانی که در دم من چی می گذرد و تو می دانی که چه حجم بسیاری از غم را به جان می خرم. کاش پسرم را از پیشم نمیبردی یا کاش او میماند و مرا میبردی.

*************

خدای من، باورم نمی شود، همان پسری را که وقتی که به دنیا آمد در آغوش پدرانه ام محکم فشردمش اکنون قرار است به خاک بسپارم؟ چطور این کار را بکنم؟ با سپردن او به خاک تمام زندگی ام را هم به خاک خواهم سپرد. من دیگر هیچ چیزی برای از دست دادن ندارم چرا که تو تمام هستی مرا از من گرفتی، تو پسرم را از من گرفتی. خدایا، مرا هم بمیران، دوست ندارم زنده باشم، کدام پدری دوست دارد بدون پسرش زنده باشد و زندگی کند؟ مرا زودتر به پیش او ببر و بگذار که بداند پدرش در هر موقعیتی حتی مرگ هم کنارش هست و رهایش نمیکند.

از شما متشکریم که تا انتهای مطلب همراه ما بودید.

در ادامه تماشا کنید :

دلنوشته مادرانه برای تولد پسرم

متن درباره بزرگ شدن پسرم

متن عاشقانه و زیبا برای فرزندانم + عکس نوشته

مجموعه متن های زیبا درباره پسرم

متن در مورد دوست داشتن فرزند + عکس نوشته

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...