دلنوشته های شیک و زیبا برای خودم

گاهی هم آدم باید در رابطه با خود حرف بزند، از خودش بگوید، احساساتش را بروز دهد و هر آنچه که در دل و قلبش می گذرد را نشان دهد. گاهی انسان نیاز دارد تا در قالب یک دلنوشته هر آنچه که در درونش می گذرد را بروز دهد و از افکاری که در ذهن دارد سخن بگوید.

در ادامه این مطلب متن ها، جملات و دلنوشته های شیک و زیبایی برای خود تهیه کرده ایم. اگر به دنبال دلنوشته هایی غمگین، شاد، انگیزشی و عاشقانه برای خود میگردید، می توانید از دلنوشته هایی که در این مطلب تهیه کرده ایم استفاده کنید. همراه ما باشید.

دلنوشته غمگین برای خودم

می خواهم بروم جایی که هیچکسی نباشد، می خواهم بروم همان جایی که تنهایی تنها همدمم باشد، می خواهم بروم جایی که هیچ اثری از هیچ چیز نباشد، انقدر از این آدم ها ضربه خورده ام که تنهایی را به بودن در کنارشان ترجیح می دهم. می خواهم بروم تا دیگر نه زخمی باشد و نه دردی، نه احساس بدی باشد و نه نفرتی. می خواهم به سراغ تنهایی هایم بروم، شاید اینجا کسی نباشد و در انجا کسی هم زبانم نشود اما همین که کسی هم نیست که با بدی هایش خنجری تیز به قلبم فرو کند برایم کافیست.

*************

غمگینم، نمی دانم برای چه، نمی دانم به چه علت و به چه دلیل، فقط می دانم که غمی درونم است که بی اندازه است. هیچ مرهمی، هیچ مسکنی و هیچ حس خوبی نمی تواند این غم را در هم بشکند. گویی این غم به اعماق قلبم نفوذ کرده و در آنجا ریشه کرده است، گویی که این غم افسار قلب و دلم را به دست گرفته و نمی گذارد ذره ای از مسیری که انتهایش افسردگیست خارج شوم. فقط می خواهم تنها باشم، فقط میخواهم به دور از همه کس و همه چیز باشم، شاید این خواسته قلبی ام نباشد اما همانطور که گفتم حالا دیگر خواسته قلب من مهم نیست چرا که این غم افسار قلبم را به دست گرفته.

*************

غمگینم، فقط می دانم که غمگین و حال خوبی ندارم. از همه چیز خسته شده ام، از حرف ها، از گوشه و کنایه ها، از آدم هایی که یک بار هم مرا از نزدیک ندیده اند و قضاوتم می کنند و از آنها که در مورد می گویند و می خندند اما نمی دانند که این خنده ها مثل تازیانه هایی به قلب و روح من است. کاش همان جا که در مورد کسی قضاوت میکنیم، انگشت اشاره مان را به سویش می بریم و به تمسخر از او یاد می کنیم بدانم که تمام این ها در نهایت قلبی شکسته و روحی خسته از آن شخص می کند.

*************

حال خوشی ندارم، به هر سمت که می روم تنها ناخوشیست که انتظارم را می کشد، سراغ هر چیز را میگیرم فقط حال بد است که جوابم را می دهد. نمی دانم در خلق خدا چه گناهی مرتکب شده ام که سزایش این است اما کاش تمام شود، کاش به آخر برسم و کاش دیگر نباشم. نبودن نسبت به هجمه های بی اندازه غم و ناراحتی به زندگی ام بهتر است. اگر نباشم، حداقل غمی هم نیست که آزارم دهد، حال بدی نیست که مرا برنجاند و اندوهی نیست که زمین گیرم کند.

*************

می گویند چرا دیگر نمیخندی، چرا دیگر لبخندی به لب نداری و حتی اگر لبخندی میزنی آن لبخند یک منهنی کوچک روی لب هایت است که خیلی زود محو می شود. شاید ندانند اما همین لبخند کوچک هم به خاطر همان غم هاییست که تمام وجودم را در بر گرفته، این لبخند یک لبخند تمسخر آمیز به خودم و زندگی ام است، لبخندی که می گوید اگر زندگی قرار بود این باشد چرا اصلا هنوز زنده ام؟ چرا نفس می کشم و چرا هنوز روی زمینی که با هر قدم روی آن غم برایم تداعی می شود زندگی میکنم؟

دلنوشته شاد برای خودم

می خواهم از هر چه غم است رها شوم، می خواهم بخندم، لبخند بزنم و از ته دل برای همه چیز خدا را شکر کنم. مگر چند بار قرار است زندگی کنم که ناراحتی به دلم راه دهم؟ مگر چند بار قرار است به این دنیا بیایم و روی این زمین زندگی کنم که ناراحت باشم؟ هر ناراحتی لحظه ای برای شاد بودن را از من می گیرد. من شاد می شوم، من میخندم و به همه چیز لبخند می زنم تا تمام غم ها و ناراحتی ها بدانند که هر چقدر نیروی آنها زیاد باشد، نیروی لبخند من زیادتر و قوی تر است.

*************

شادی انتخاب من است. من می توانم غمگین و افسرده حال باشم، من می توانم اندوهگین و غمگین باشم و من می توانم در تنهایی هایم فرو بروم و از همه چیز گریزان باشم اما نهایتش چه؟ این غم در نهایت برایم چه به ارمغان می آورد؟ این غم در نهایت چه سرانجامی برایم دارد؟ من شادی را انتخاب میکنم چرا که حق انتخاب دارم. چرا وقتی که می توانم حالی خوب و زیبا که سرانجامی نیکو برایم در بر دارد را انتخاب کنم، به سراغ غم بروم که هر لحظه مرا بیشتر و بیشتر در باتلاق خود فرو می کند؟

*************

شادی یک انتخاب است! من می توانم انتخاب کنم که غمگین باشم یا شاد اما می دانم که هر چه که انتخاب کنم، در نهایت بازخوردش را در زندگی ام خواهم دید. غم بازخوردش غم های بیشتر و شادی بازخوردش شادی های بیشتر است. در این دنیا به هر چیز توجه کنی مقدار بیشتری از همان را دریافت خواهی کرد پس من انتخابم شادیست و با تمام وجودم می خواهم که شاد باشم. شاید شادی های بیشتری به سویم نیایند اما همینکه هم اکنون که با آن حس شادی ام حالم خوب است برایم کافیست.

*************

فقط کافیست تا انتخاب کنی که شاد باشی، انتخاب کنی که دیگر غمگین نباشی و آزاد و رها از هر چیز باشی، آن موقع میبینی که دنیا از نظرت چقدر زیبا می شود. روزهایی بود که غم تنها انتخابم بودم و کنج عزلت تنها جایی بود که به آن پناه می بردم اما روزی رسید که با خود همت کردم و انتخابم شادی شد. بعد از اینکه شادی را انتخاب کردم دیدم که حتی دنیا هم به من کمک می کند تا شادی های بیشتری را تجربه کنم. این دنیا، خدا و تمام کائنات خواستار شادی ما هستند فقط مهم این است که خودمان هم می خواهیم شاد باشیم یا نه.

*************

شادی یک حس درونیست که هر چقدر به آن دامن بزنی و دلایل بیشتری برایش به وجود بیاوری بیشتر و بیشتر می شود. من می خواهم شادتر باشم، می خواهم دلایل زیادی برای شاد بودنم در درونم به وجود آورم و می خواهم از هر چه ناراحتی و غم است فاصله بگیرم. من می دانم که ناراحتی و غم با تمام فاصله گرفتن هایم ممکن است باز هم به سراغم بیاید اما با این حال از انتخاب شادی و این حس درونی زیبا دست نمی کشم و هر کاری میکنم تا این حس نسبت به هر حس دیگری بیشتر با زندگی ام آمیخته شود.

دلنوشته انگیزشی برای خودم

حرف هایی ناگفته با خودم دارم که باید آنها را به خود بگویم. آهای، فراموش نکنی تو مهمترین فرد زندگی ات هستی و هیچ کس مهمتر از تو نیست. همیشه هوای خودت را داشته باش، همیشه مراقب خودت باش و همیشه به دنبال دلیلی بگرد که حال دلت خوب تر و بهتر شود. یادت باشد که حال خوب را در دل رضایت دیگران از خودت جستجو نکنی که اگر این کار را کردی فقط و فقط حال بد بیشتری برای خودت به ارمغان خواهی آورد.

*************

همیشه در زندگی به خود میگویم که هیچوقت کوتاه نیا، هیچوقت آرام نگیر و هیچ وقت سر جایت ننشین، تا وقتی که زنده هستی یعنی می توانی زندگی کنی، یعنی می توانی از زندگی لذت ببری و حال خوب را برای خودت به ارمغان بیاوری. تمام آنهایی که خود را شکست خورده می دانند فقط در زندان افکار پوسیده شان هستند اما تو نباید اینگونه باشی و همیشه باید بهترین افکار را به ذهنت راه دهی تا همیشه بهترین اتفاقات برایت رخ دهند. اگر افکاری درست داشته باشی جدای از اتفاقات خوبی که برایت رخ خواهد داد، به خاطر آن افکار هم که شده هیچوقت کوتاه نخواهی آمد و همیشه با قدرت ادامه خواهی داد.

*************

در گوشه از ذهنم همیشه به خود میگویم که اگر خودت برای خود تلاشی نکنی، هیچکس نیست که دلسوز تو باشد و برایت تلاش کند. در این دنیا هر کسی زندگی خود را دارد و هر کسی با مشکلات و چالش های خود رو به روست. تو نمی توانی از هیچکس جز خودت توقع داشته باشی که برات کاری کند و باعث شود تا تو به موفقیت و کامیابی برسی. همیشه خودت باش که برای خودت تلاشی میکنی و همیشه خودت باش که دست خودت را در مشکلات میگیری. اگر این کار را نکنی، این مردم فقط غرق شدنت در باتلاق مشکلات را تماشا خواهند کرد و بعد از اینکه غرق شدی اندکی به حالت افسوس خواهند خورد و بعد هم تو را فراموش خواهند کرد.

*************

نصیحتی برای خودم: هیچوقت سعی نکن که دیگران را از خود راضی نگه داری، راضی نگه داشتن دیگران مانند سیکلی معیوب است که اگر گرفتار آن شوی هیچوقت نمی توانی از آن خارج شوی و هیچ وقت نمی توانی در آن به نتیجه ای درست برسی. به جای راضی نگه داشتن مردم به دنبال راضی کردن خودت از اوضاع و شرایطی باش که درگیر آنها هستی. هیچوقت حضور شرایط منفی و افراد منفی را در زندگی ات نپذیر و همیشه تلاش کنی تا بهترین شرایط و بهترین افراد را وارد زندگی ات کنی.

*************

دوست دارم که به خودم بگویم که میان تمام سختی هایی که میکشی و میان تمام رنج هایی که تحمل میکنی، آن لحظه ای که قرار است موفق شوی و خوشبختی را از آن خود کنی را هم به یاد داشته باش. درست است که اکنون سختی میکشی و با مشکلات دست و پنجه نرم میکنی اما همه این ها تمام می شوند و در آخر تو میمانی و موفقیتی که برای خودت رقم زده ای. از تمام چالش ها و مشکلاتت هر چقدر هم که سخت هستند عبور کند و در مقابلشان کوتاه نیا تا در نهایت تبدیل به یک انسان موفق شوی.

دلنوشته عاشقانه برای خودم

میخواهم به خودم بگویم که دوستت دارم و عاشقت هستم. از تو متشکرم که در زندگی هیچوقت کوتاه نیامدی و هیچوقت به زانو در نیامدی، از تو متشکرم که همیشه تلاش کردی و همیشه بهترین نسخه خودت را ارائه دادی و از تو متشکرم که اراده فولادينت را در همه جا به کار بستی و سعی کردی در همه جا بهترین عملکرد را از خود نشان دهی. من تو را با این هایی که به خاطرشان از تو تشکر کردن و بدون این ها دوستت دارم و عاشقت هستم و تا همیشه هم عاشقت خواهم ماند.

*************

آهای خودم، تا کی میخواهی قربان صدقه کس دیگری غیر از خودت شوی؟ تا کی میخواهی عاشقانه هایت را برای کسی دیگر صرف کنی؟ کمی هم برای خودت وقت بگذار و کمی هم قربان صدقه خودت برو. باور کن که کسی غیر از تو لایق این قربان صدقه رفتن ها و دوستت دارم گفتن ها نیست. این تو بودی که از همان ابتدا برای خودت، زندگی ات و هر آنچه که داری جنگیدی نه کسی دیگر، پس کمی هم برای خودت وقت بگذار و جدای از تمام عاشقانه هایت برایت دیگران، عشقی خاص را به خود هدیه بده.

*************

دوست دارم از ویژگی های مثبت خودم بگویم، از اینکه چقدر نکات مثبت درونم وجود دارد بگویم و از اینکه چقدر خودم را دوست دارم حرف بزنم. دوست دارم یک بار هم که شده جدای از تمام تعریف هایم از دیگران اندکی برای خودم هم وقت بگذارم و به خودم هم یادآوری کنم که چه ویژگیهای مثبتی دارم. گاهی ما آنقدر غرق در دیگران می شویم که خودمان را فراموش میکنیم. نه، من دوست ندارم که اینگونه باشم، من، زندگی و حس خوبم هر سه ارزشمندیم و تا همیشه هم که شده من جدای از تمام آدم ها، به خودم بیشتر عشق خواهم ورزید و خودم را بیشتر از هر کسی دوست خواهم داشت.

*************

از شما متشکریم که تا انتهای مطلب همراه ما بودید. اگر نظر، پیشنهاد یا انتقادی داشتید خوشحال می شویم که آن را از بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.


در ادامه تماشا کنید :

دلنوشته های لاکچری درباره تولد خودم

مجموعه کپشن زیبا و کوتاه برای عکس خودم

متن و نوشته های کوتاه و زیبای پروفایل لاین واتساپ وایبر

آلبوم عکس نوشته های بسیار زیبا که حالتان را خوب میکند

آلبوم عکس پروفایل بسیار دلنشین + متن دلنشین


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...