زیباترین متن در وصف معلم

معلم زحمات زیادی میکشد، معلم تلاش های زیادی را به جان می خرد و مشقت های زیادی را تحمل میکند چرا که عاشق شغلش است و شغلش باعث می شود که اون از نظر خودش زندگی مفیدتر و زیباتری داشته باشد. در وصف معلمان هر متن یا جملاتی بنویسی باز هم نمی توانی به درستی ارزش شغل آنها را نشان دهید.

در ادامه این مطلب قصد داریم متن ها و جملاتی زیبا در وصف معل با شما به اشتراک بگذاریم. همراه ما باشید.

جملات زیبا درباره معلم

معلم موجود دوست داشتنیست که از عمر خود مایه می گذارد تا موجبات رشد و پیشرفت دانش آموزان را به وجود آورد و آینده آنها را تضمین کند. یقینا شغل معلمی سختی های خاص خود را دارد و همین سختی ها موجب می شوند که هر کسی نتواند به راحتی از پس این شغل بر بیاید. معلمی گویی فقط شغل انسان های سرسخت است، انسان هایی که تلاش و کوشش کردند بخشی از زندگی شان است و عشق در وجودشان غلیان می کند.

*******************

یک معلم نقش بسیار با اهمیتی در زندگی یک دانش آموز دارد. اگر معلمی کارش را اشتباه انجام دهد ممکن است آینده دانش آموز به طور ل نابود شد و یا مسیر زندگی دانش آموز به صورت کامل عوض شود. این معلم است که دانش آموز را با معنای زندگی و دنیایی که در آن است آشنا می سازد، این معلم است که دانش آموز را با خواسته هایش آشنا می سازد و این معلم است که تا حد زیادی تعیین می کند که آینده دانش آموز چگونه است. به قول معروف اگر معلم پایش را ذره ای کج بگذارد با این خطا آینده دانش آموز به خطر خواهد افتاد. حال باید واقعا از آن دسته از انسانهایی که این شغل سخت را انتخاب کرده و با عشق به درس دادن به دانش آموزان می پردازند متشکر بوده و قدردان زحماتشان باشیم چرا که هر کسی نمی تواند از پس این شغل بر بیاید.

*******************

معلم عزیزم، تو با عشق به من درس می دهی و من متوجه این موضوع می شوم. من لبخند تو را وقتی که وارد کلاس مان می شوی می بینم و همین لبخند نشان از رضایت تو از شغلت دارد. این را بدان که تا وقتی درس میخوانم و تا وقتی که بر سر کلاسی می نشینم هر کاری از دستم بر بیاید انجام می دهم تا لبخند معلمم را حفظ کنم. این را بدان که لبخند تو بسیار ارزشمند است. معلم عزیزم، دوستت دارم.

*******************

معلم جان، عشق تو نسبت به شغلت است که باعث میشود ما دانش آموزان اینقدر راحت مفاهیم درسی را متوجه شویم و با آنها روز به روز بیشتر پیشرفت کنم. عشق و علاقه تو به کارت باعث می شود که بتوانی به بهترین شکل مفاهیم را به ما انتقال دهی و ما واقعا خوشحالیم که معلمی به مانند شما داریم. حضور شما امضایی برای سند خوشبختی و موفقیت ما در آینده است و ما با تمام وجودمان این موضوع را درک کرده ایم.

*******************

معلم جان، حضور پر مهر تو در کلاس درس باعث می شود که همه بچه ها دل به درس داده و عاشقانه درس بخوانند. تو وجودی پر از عشق و مهربانی داری و همین عشق و مهربانی باعث میشود که دانش آموزان مجذوب تو شوند و درس هایی که به آنها می آموزی را با تمام وجود درک کرده و به خاطر بسپارند. معلم عزیزم، تو به معنای واقعی کارت را درست و صحیح انجام می دهی و برای این من و دیگر دانش آموزان با تمام وجود از تو سپاسگزار و متشکر هستیم.

*******************

می دانی بعد از پدر و مادر مهمترین فرد زندگی انسان کیست؟ معلمش است چرا که این معلم نقش بسیار پر رنگی در ساختن آینده فرد دارد و اگر لحظه ای غفلت کند یا کارش را اشتباه انجام دهد ممکن است آینده او به طور کامل دچار اشکال بشود. معلم را می توان هم ردیف با پدر و مادر دانست و من حتم دارم که خداوند پاداشی بسیار برای این بنده خاص خود در نظر گرفته چرا که وظیفه سنگینی را به بر عهده گرفته و آن را عملی می کند.

*******************

این معلمان هستند که آینده کشوری را تضمین می کنند. آنها با درس دادن و آماده کردن بچه ها برای داشتن آینده ای زیبا این کار را می کنند. اگر معلمی وظیفه اش را نادیده بگیرد در واقع غیر مستقیم به آینده کشورش صدمه رسانده. معلمان وظیفه ای سنگین را بر عهده دارند و همین سنگین بودن وظیفه شان است که آنها را قابل احترام می کند. هر دانش آموزی باید با تمام وجود به معلم خود احترام گذاشته و تمام توجه اش را به حرف های بدهد تا به واسطه درس هایی که از او می گیرید آینده ای زیبا برای خود و کشورش خلق کند.

*******************

معلم یکی از بهترین مخلوقات خداست چرا که راه و سبک زندگی درست را به انسان نشان می دهد و به او می گوید که بهترین راه و بهترین سبک زندگی کدام است و کدام می تواند انسان را خوشبخت تر نماید. اگر معلم نباشد انسان زندگی اش را در سردرگمی و ابهام خواهد گذراند و به هیچ وجه نخواهد توانست آن طور که باید معنای حقیقی زندگی و خوشبختی را بیابد. در واقع هر انسانی خوشبختی اش را مدیون معلمانش است چرا که آنها بوده اند که او را با مفهوم واقعی یک چیز در این دنیا آشنا ساخته اند.

*******************

بوسه بر دست زحمتکش معلمان می تواند امری واجب شناخته شود چرا که معلمان زحمت بسیاری برای دانش آموزان می کشند تا بتوانند نکات و درس های مختلف زندگی را به آنها بیاموزند. معلمان این سختی که دانش آموزان را آماده به راه افتادن در مسیر زندگی کنند به جان می خرند چرا که به شغلشان عشق و علاقه دارند. واقعا باید وجودی سرشار از عشق داشت که بتوان چنین شغل مهم و با اهمیتی را پذیرفت.

*******************

معلم نازنینم، می خواهم بدانید که تا عمر که دارم مدیون شما و درس هایی هستم که به من داده اید. شما جدای از تمام درس های لازمه که در مدرسه آنها را به دانش آموزان می آموزند، درس های دیگری در رابطه با زندگی به من داده اید که همان ها باعث می شوند تا بتوانم زندگی را بهتر زندگی کنم و حال خوب را بیشتر تجربه کنم. واقعا خودم را انسانی خوشبخت میدانم که شاگرد شما بوده ام و می دانم هر کسی که شاگرد شما بوده و هست نظری به مانند نظر من دارد. امیدوارم که تا ابد سایه تان بر سر دانش اموزانتان باقی بماند چرا که شما گوهری نایاب هستید که آینده بسیاری از انسان ها را زیبا کرده و می کند.

*******************

معلم عزیزتر از جانم، شما به جان من ارزش بخشیدید، شما به من هویت دادید و اکری کردید که بدانم که هستم، به چه چیزی قرار است تبدیل شوم و زندگی ام قرار است که چگونه به پیش برود. شما به زندگی من سمت و جهت بخشیدید و کاری کردید که بدانم کدام راه بهتر می تواند زندگی ام را بهبود ببخشید. بدون شک من تا آخر عمر خود را مدیون لطف و مهربانی شما خواهم دانست و هیچ گاه لطف و مهربانی هایی که در حقم کردید را فراموش نخواهم کرد.

*******************

معلم عزیزم، می دانی که تو مثل یک فرشته برای من بوده و هستی؟ تو مثل یک فرشته نجات به زندگی من آمدی و کاری کردی که معنای زندگی را بهتر درک کنم و بدانم که در زندگی قرار است به کجا بروم و مقصدم کجاست. اگر تو نبودی یقینا هیچ کدام از این اتفاق ها نمی افتاد و اکنون من در گمراهی و بیراهه زندگی گرفتار شده بودم. فرشته نجاتم، از تو متشکرم که معلم من شدی و وظیفه درس دادن و رشد و پیشرفت مرا بر عهده گرفتی. این لطف تو زندگی خوب مرا تضمین کرد و من برای این از تو متشکرم.

*******************

معلم گوهر نایابیه که وقتی وارد زندگی کسی میشه میتونه از ارزش خودش به اون شخص هم ببخشه و زندگی اون رو هم ارزشمند کنه. این گوهر نایاب درسته نایابه و مثل خودش وجود نداره ولی همه رو تبدیل به گوهر میکنه و به همه ارزش و عیار میبخشه. کسی ممکنه هیچ ارزشی توی زندگیش خلق نکرده باشه و حتی ندونه که در کجای زندگی هست اما معلم کمکش میکنه تا ارزش های بسیاری در زندگی خلق کنه و جای خودش رو در زندگی بفهمه و درک کنه.

*******************

معلم ها ممکنه ذره ذره آب بشن و در پی درس دادن به دانش آموزشون عمر با ارزششون رو کم کم از دست بدن اما با این حال به کارشون با عشق ادامه میدن چون میدونن که این کار باعث رشد و پیشرفت انسان های بسیاری میشه و اونها با این کارشون درسته ممکنه سختی بکشن اما آسونی رو برای خیلی ها به بار میارن و موجب آرامش زندگی خیلی ها میشن. معلم ها مثل فرشته و حتی بالاتر از فرشته ها هستند. خوی فرشته گونه معلم ها باعث میشه که از خودشون بگذرن اما نذارن که آینده دانش آموزی تباه بشه یا دانش آموزی در جهل و گمراهی گرفتار بشه.

*******************

میدونی معلم مثل چیه؟ مثل یک چراغ قوه هست. این دنیا مثل تاریکی محض میمونه و اونقدر تاریکی وجود داره که نمیتونی به درستی در مسیری قدم بگذاری. معلم در اینجا میاد و چراغ قوه تو در مسیر زندگیت میشه. اون باعث میشه که تاریکی ها از بین برن و تو دقیقا بدونی که میخوای در کجا قدم بذاری و پیش روت قراره چه چیزی باشه. معلم به زندگی آدم روشنایی میبخشه و باعث میشه که زندگیش به خاطر تاریکی دنیا تباه نشه.

*******************

معلم کیست؟ معلم همان موجود مهربانی و از خود گذشته ایست که برای اینکه دانش آموزی بتواند درس های زیادی از او آموخته و مسیر زندگی اش را بشناسد ممکن است سختی ها و مشقت های طاقت فرسایی را به جان بخرد و دم نزند. معلم سعی میکند که دانش آموز را برای آینده اش آماده کند و در این راه هر چه در چنته دارد رو میکند. او از کوچکترین مسائل هم نمی گذارد و هر کاری که از دستش بر بیاید برای دانش آموزش خواهد کرد. تنها چیزی که در ذهن یک معلم میگذرد این است که چگونه می تواند بهتر و سریع تر موجب رشد و پیشرفت دانش آموزش شود. اگر دنیایی داریم که بسیار زیباست، این دنیای زیبا را مدیون معلم ها هستیم چرا که آنها هستند که انسان ها را تربیت میکنند که زیبایی ها را خلق کرده و گسترش دهند.

*******************

کسی که شغل معلمی را انتخاب می کند یعنی در وجودش عشقی بسیار نسبت به این شغل دارد. شخصی که شغل معلمی را انتخاب میکند می توانده ر شغل دیگری را انتخاب نماید اما فقط و فقط معلمی را بر میگزیند چرا که عشق وجودی اش مانع این می شود که به سراغ شغل دیگری برود. عشق به یاددادن و عشق به آموزش آنقدر در وجود معلمان غلیان می کند که باعث می شود تا تمام سختی های مسیر کاریشان را فراموش کنند و تنها و تنها به همان عشق فکر کنند.

*******************

آموزش دادن و یاد دادن گویی بخشی از زندگی تمام معلم هاست و اگر معلم ها را از اینکه به بقیه چیزی بیاموزند و موجب بهتر کردن زندگی آنها شوند دور کنی گویی واقعا بخش عظیمی از لذت زندگی شان را از آنها گرفته ای. معلم ها از اینکه به دیگران چیزی می آموزند لذت می برند و این آموزش دادن برای انها یعنی عشقی حقیقی. معلمان به واسطه عشق شان کاری میکنند تا زندگی هیچ انسانی در گرفتاری و مشکلات به سر برده نشود و هر انسان بتواند به درستی مسیر زندگیش را بپیماید.

*******************

معلمی زیباترین شغل دنیاست. اینکه باعث پیشرفت و گسترش جهان شوی و اینکه هر روز باعث شوی تا انسان هایی فرهیخته تر و با آگاهی کامل تر در دنیا حضور داشته باشند واقعا زیباست و تنها کسایی که زیبایی به معنای حقیقی را درک کرده اند می توانند معلم شوند. هر کسی نمی تواند معلم شود چرا که هر کسی درکی از زیبایی شغل معلمی ندارد. تنها آن کسانی معلم می شوند و تنها آن کسانی وظیفه آموزش دادن را بر عهده می گیرند که به این زیبایی حقیقی که در موردش صحبت کردیم دست می یابند.

*******************

از شما متشکریم که تا انتهای مطلب همراه ما بودید.


در ادامه تماشا کنید :

دلنوشته های زیبا درباره روز معلم

جملات تکان دهنده بزرگان درباره معلم + عکس نوشته

متن درباره فوت معلم ، مرثیه ای در سوگ فوت معلم

متن تشکر از معلم در این روزهای کرونایی

مجموعه متن خداحافظی دانش آموز از معلم

متن تشکر کودکانه از معلم کلاس اول

متن زیبا برای تشکر از معلم و استاد,1395 جدید


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...