متن کوتاه و ادبی تبریک روز خبرنگار

خبرنگاری شغلی شریف و مقدسه و باید در روز خبرنگار از همه خبرنگارا تقدیر و تشکر به عمل آورد و این روز رو به اونها تبریک گفت. علاوه بر این باید بدونیم که قطعا خبرنگارها یکی از عوامل اصلی پیشرفت و تعالی هر جامعه ای هستند چون باعث افزایش آگاهی و دانایی افراد جامعه نسبت به موضوعات مختلف میشن.

در ادامه این مطلب متن ها و جملات کوتاه زیبایی در رابطه با تبریک روز خبرنگار تهیه کردیم که شما رو دعوت به خوندن اونها میکنیم. همراه ما باشید.

جملات کوتاه در مورد روز خبرنگار مبارک

خبرنگار همان انسانیست که به عشق نشان دادن زندگی انسان ها، دردهای آنها، مشقت های آنها، مشکلات شان و دغدغه هایشان خود درد، مشقت، مشکلات و دغدغه های بسیاری را به جان می خرد. خبرنگار همان انسان فداکاریست که حاضر می شود خود سختی را به جان بخرد اما دیگران را از حال و احوال انسان هایی که هر روزشان با درد و غمی خاص آغاز می شود اشنا بسازد. خبرنگار گرچه ممکن است خود درد نداشته باشد اما داوطلبانه درد و رنج را به زندگی اش وارد می کند تا درد و رنج دیگران را به گوش بقیه برساند. روز خبرنگار را به همه خبرنگارهای عزیز کشورم تبریک عرض میکنم.

***********

خبرنگاران انسان های بزرگ و فرهیخته ای هستند که در راه آگاهی جامعه قدم می گذارند. آنها این راه را هر چقدر سخت باشد، هر چقدر مشقت آفرین باشد و هر چقدر دغدغه های مختلف را برایشان به بار می آورد انتخاب میکنند چرا که عاشق شغل شان هستند، عاشق آگاهی بخشی و مطلع کردن مردم از خبرهای مختلف دنیا هستند. هر انسانی نمی تواند خبرنگار شود چرا که خبرنگاری شغلی پر خطر و پر از مشکلات است، تنها انسان های سرسخت هستند که به سراغ شغل خبرنگاری می روند. روز خبرنگار را به تمام انسان های سرسختی که این شغل را انتخاب کرده و با چالش های آن دست و پنجه نرم میکنند تبریک عرض میکنم.

***********

خبرنگاران همان صدای افرادی هستند که کسی صدایشان را نمی شنود، آنها را نمی بیند، از وجود آنها خبر ندارد و حتی نمی داند که چنین افرادی هم وجود دارند. خبرنگار صدای تمام مظلومان، ستم دیدگان، رنج دیدگان و آسیب دیدگانیست که ممکن است جامعه آنها را نادیده گرفته و یا حتی فراموش کرده باشد. خبرنگار با خبرش و با اطلاع رسانی اش دردهای ناگفته انسان هایی را می گوید که کسی از درد آنها خبر ندارد. روز خبرنگار را به تمام انسان های مهربانی که شغل خبرنگاری را انتخاب کرده اند تبریک عرض میکنم.

***********

ممکن است با خود بگویی کاری که ندارد، یک مصاحبه است، یک خبر جمع کردن است، یک مطلع شدن از اتفاقات خاص است، کاری که ندارد، به راحتی از پس هر کسی بر می آید اما اگر خود به جای خبرنگاران باشی و خود وارد شغل خبرنگاری شوی میبینی که برای ساده ترین خبرها هم باید مشقت ها و سختی های خاص را به جان بخری. خبرنگاری گرچه از دور شغل آسانی به نظر می رسد اما فقط زنان و مردان سرسخت را می طلبد، زنان و مردان که همت کرده و با تلاش شان سعی میکنند خبرهای مختلف را از جاهای مختلف دریابند. روز خبرنگار را به تمامی خبرنگاران زحمتکش تبریک عرض میکنم.

***********

خبرنگاران با سختی ها و مشقت هایی که به جان میخرند خبرهای راست و درست را تهیه می کنند تا به این واسطه مراتب رشد و پیشرفت جامعه ای که در آن زندگی می کنند را فراهم سازند. یکی از پایه های مهم دوام و پیشرفت جامعه امروزی خبرنگاران هستند چرا که اگر آنها وجود نداشتند جامعه در سرگرمی و دنیایی از ابهامات خواهد ماند. این خبرنگار است که به جامعه آگاهی می بخشد و آن را از اتفاقات مختلف آگاه می سازد. یقینا باید روزی وجود داشته باشد که از مقام این انسان های بزرگ یعنی خبرنگاران تقدیر به عمل آورد و چه روزی بهتر از امروز؟ روز خبرنگار را به تمام خبرنگاران عزیز کشورم تبریک عرض میکنم.

***********

امروز روز خبرنگاره و من جدای از تموم خبرنگارای عزیزی که محترم هستند و شغل اصلی زندگیشون اینه باید به اون دسته از فامیل های عزیزمون هم که تا یه اتفاقی میفته زودتر از خودمون با خبر میشن و کل فامیل رو خبر دار میکنن و بعد از فامیل نوبت به شهر میرسه تا اونا رو هم خبردار کنن تبریک عرض کنم. قطعا اگه فامیل های ما واقعا شغل خبرنگاری رو انتخاب میکردن شاید الان جزو بهترین خبرنگارای کشور بودن و هیچ کسی نمیتونست بالاتر از اونها باشه.

***********

می دانی معنی واقعی عشق را کجا می توان یافت؟ در همان جایی که هیچ کس حاضر نیست به منطقه یا محدوده ای خاص وارد شود اما خبرنگاری برای عشق به شغلش، عشق به کشورش و عشق به مردمش به آن منطقه و محدوده وارد می شود تا خبر بگیرد و دیگران را از اتفاقات خاص آنجا با خبر سازد. هر گاه خواستی معنای واقعی عشق را دریابی به رابطه خبرنگاران با شغل شان نگاهی بینداز. خبرنگاران را می توان عاشقان واقعی دانست پس این روز را به تمام عاشقانی که برای عشق شان حتی خطر را هم به جان میخرند تبریک عرض میکنم.

***********

می دانی طلایه داران آگاهی و چشم بینای مردم چه کسانی هستند؟ خبرنگاران! خبرنگاران آنچه را که مردم باید بدانند به آنها می گویند و چشم مردم را به روی حقایقی تلخ و شیرین باز می کنند. خبرنگاران حتی گاهی زبان گویای مردم هم می شوند و حرف های مردم را به گوش آن دسته از افرادی که مردم دوست دارند حرف شان را بشنوند می رسانند. خبرنگاران نقطه قوت هر جامعه ای هستند که برای آن جامعه آگاهی را به بار می آورند و زبان آن جامعه ای شوند.

***********

جدای از تموم افرادی که روز خبرنگار رو بهمون تبریک میگن، خودم هم روز خبرنگار رو به تموم خبرنگارهای عزیز کشورم که میدونم چه سختی هایی رو برای کارشون تحمل میکنند تبریک میگم. دوستای عزیزم، همکاران ارجمندم، قلم تون پر جوهر و همیشه لیست اخبارتون پر خبر باشه. ان شاء الله که همیشه خبرهای خوب رو به گوش مردم برسونید و همیشه بتونید از اتفاقات مثبت برای مردم خبر بیارید. روز خبرنگار مبارکمون باشه.

***********

خبرنگار همون کسیه که باعث میشه منی که این سر دنیام از اون سر دنیا با خبر بشم و بدونم که اونجا چه اتفاقاتی در جریانه. خبرنگار لحظه به لحظه اتفاقاتی که گوشه به گوشه دنیا هست رو به گوش من و امثال من میرسونه تا همیشه در آگاهی باشیم که در نهایت اینجوری جامعه مون جامعه ای آگاه و مطلع از وقایع اطرافش باشه. خبرنگاری شغل سختیه و مشقت های زیادی رو باید برای این شغل تحمل کرد. همینکه بتونی اخبار درست از گوشه به گوشه دنیا تهیه کنی خودش نشون دهنده سختی این شغله، به هر حال امروز روز خبرنگاره و من این روز رو به تموم خبرنگارای عزیز تبریک عرض میکنم.

***********

اگه میخوای از اهمیت شغل خبرنگاری مطلع بشی فقط همون زمانی رو به یاد بیار که منتظر یه خبر مهم بودی، مثلا منتظر بودی که کی نتیجه آزمون های کنکور میاد، کی فلان کمک از طرف دولت به مردم میشه یا کی خدماتی خاص در جامعه ارائه میشه، اینها رو که به یاد آوردی اون موقع هست که میفهمی شغل خبرنگاری چقدر اهمیت داره و اگه خبرنگاری نباشه تو توی فهمیدن هر کدوم از این خبرها کلی مشکل خواهی داشت و کلی چالش سر راهت به وجود خواهد اومد. روز خبرنگار رو به تموم خبرنگارای عزیز تبریک عرض میکنم.

***********

یه خبرنگار شغل خیلی مهمی رو در پیش داره، اون باید وقایع رو بدون اندکی تغییرات به ثبت برسونه. اگه یک خبر اون دچار تناقض با واقعیت باشه ممکنه اتفاقات خیلی بدی برای افرادی که خبر اون رو دنبال کردن بیفته. یه خبرنگار گاها باید حتی روزها وقت بذاره تا بتونه در مورد یک اتفاق اخباری درست به ثبت برسونه. این موضوع هم سختی و هم اهمیت شغل خبرنگاری رو به ما نشون میده. حالا که خبرنگارا اینقدر زحمت میکشن و اینقدر شغل مهمی در پیش دارن چقدر خوبه که در امروز که روز خبرنگاره به اونها تبریک بگیم. روز خبرنگار رو به همه خبرنگارها تبریک عرض میکنیم.

***********

با آرزوی موفقیت برای تموم خبرنگارای عزیزی که حتی گاهی وقتا جونشون رو کف دستشون میذارن تا در مورد یک اتفاق خبر به دست بیارن. خبرنگارای عزیز، امیدوارم که اونقدر در زندگیتون مورد لطف و رحمت خدا قرار بگیرید و اونقدر نگاه مهربون خدا زندگی تون رو سیر از عشق و نعمت کنه تا هیچوقت سختی و چالش های مشقت آفرین شغل تون مد نظرتون نیاد و هیچوقت به خاطر زندگیتون از خدا گلایه مند نشد. روز خبرنگار رو به همه شما عزیزان تبریک عرض میکنم.

***********

بزرگترین خبرنگار دنیا از نظر من خود اپلیکیشن اینستاگرامه چون اونقدر سریع خبرها رو دست به دست میکنه و اونقدر سریع اونها رو جهانی میکنه که هیچ خبرنگاری نمیتونه به سرعت اون چنین کاری انجام بده. پس در امروز که روز خبرنگار هم هست جا داره از این اپلیکیشن تقدیر به عمل بیاریم و روز خبرنگار رو به جناب اینستاگرام تبریک عرض کنیم. با آرزوی پیشرفت و فوق العاده تر شدن و بهتر شدن این اپلیکیشن و با امید کم شدن آدم های مزخرف از این اپ جدای از اینستاگرام.

***********

امروز دیگه همه به نوعی خبرنگار شدن، یکی از وقایع اطراف زندگیش و حالی که داره توی استوریش و پروفایلش متن میذاره و دیگران رو خبردار میکنه، یکی توییت میزنه و یکی هم توی کانال تلگرامیش در مورد فلان موضوع پست میذاره، الان دیگه همه به نوعی لذت شغل خبرنگاری رو چشیدن. اینکه خبری تازه رو که هیچ کس در مورد اون اطلاعی نداره به گوش بقیه برسونی واقعا زیبا و لذت بخشه و خبرنگارا جدای از سختی هایی که میچشن از این لذت هم بهره مند میشن. روز خبرنگار مبارک.

***********

هر کسی عقیده ای دارد، هر جامعه ای فرهنگی دارد و هر کشوری قوانین و اساسنامه هایی دارد اما یک خبرنگار برای اینکه خبرها را به درستی نقل کند باید کاملا بی طرف از تمام این عقاید، فرهنگ ها و قوانین باشد و مسئله ای که حقیقت است را به دیگران منتقل نماید. بعضاً ممکن است که یک خبرنگار دچار مسائل عقیدتی و باوری شود به شکلی که اتفاق پیش رویش با باورهای خودش هم در تضاد است، در اینجا هم او می بایست خلاف باور خود عمل کند و کاملا بی طرفانه خبر را نقل نماید. این هم یکی از سختی های شغل خبرنگاریست که در روز خبرنگار جا داشت که به ان اشاره ای کنم. روز خبرنگار مبارک.

***********

مهمترین قانون در خبرنگاری به نظر من نقل حقایق است و هر خبرنگار هر روز که می خواهد کار خود را شروع کند باید این قانون را به خود یادآوری کند تامبادا وارد بیراهه شود. قطعا مسائل زیادی باعث می شوند که یک خبرنگار به سوی عقاید شخصی و یا عقاید دیگران متمایل شود و از حقیقت دور شود اما اون باید چنان روی خود کار کرده باشد و چنان ذاتی قوی و قدرتمند برای خود ساخته باشد که جز حقیقت به سوی چیزی دیگر گام بر ندارد. روز خبرنگار مبارک.

***********

اینکه اینقدر ما از همه چیز آگاهیم، اینکه اطلاعات مختلفی در مورد موضوعات مختلف داریم و اینگه آگاهی مون روز به روز بیشتر و بیشتر میشه به خاطر وجود انسان هایی بلند مرتبه به نام خبرنگاران هست. خبرنگاران هستند که آگاهی های جدید و خبرهای جدید رو به گوش ما میرسونن و اینجوری اطلاعات ما رو روز به روز بیشتر و بیشتر میکنن. با حضور اونهاست که به معنای واقعی تکامل انسان ها شکل میگیره و اونها پیشرفت میکنن. بخش بزرگی از پیشرفت جامعه بشری مون رو ما مدیون خبرنگارها هستیم. روز خبرنگار مبارک باشه.

***********

جدای از تموم خبرنگارهای محترمه جا داره روز خبرنگار رو به تموم خانومای توی کوچه مون که مثل دوربین مدار بسته تموم وقایع رو ثبت میکنن و نمیذارن که کوچکترین مسئله ای از زیر دستشون در بره تبریک عرض میکنم. این لامصبا وقتی که دور هم جمع میشن دیگه اون موقع واقعا باید ازشون ترسید چون اون موقع در حال انتقال اطلاعات خواهند بود و همین انتقال اطلاعات باعث میشه همه از کوچکترین اتفاقای زندگی مون که خودمون هم ازش خبر نداریم مطلع بشن.

***********

از شما متشکریم که تا انتهای مطلب همراه ما بودید. نظر شما در مورد این مطلب چی بود؟ حتما نظرتون رو در بخش نظرات برای ما به اشتراک بذارید.

تهیه کننده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...