متن های زیبا درباره ی روز جهانی شیر مادر

شیر مادر پر خاصیت ترین و بهترین روش تغذیه ای برای نوزاد هست که علاوه بر اینکه در دسترس ترین روشه و نیاز به گرم کردن هم نداره کلی فواید و خاصیت هم برای خود مادر و هم برای خود نوزاد داره. حالا که شیر مادر اینقدر اهمیت داره پس باید هم روزی به اسم روز جهانی شیر مادر وجود داشته باشه.

در ادامه این مطلب متن هایی درباره روز جهانی شیر مادر تهیه کردیم که شما رو دعوت به خوندن اونها میکنیم.

جملات در مورد روز جهانی شیر مادر

مادر، سایه تو بر سرم بود که توانستم به جایگاهی که اکنون در زندگی دارم دست پیدا کنم. تو بودی که پشت و پناه من شدی و هر لحظه و هر دم از وجودت مایه گذاشتی تا به درجات عالی زندگی برسم. تو از همان وقتی که به دنیا آمدم با شیری که به من از وجودت میبخشیدی و اکنون با مهر و محبتی که به من میبخشی مراقبم بوده و هستی و من این لطف و مهربانی تو را با هیچ چیزی نمی توانم جبران کنم. مادر تو همان سایه خدا بر روی زمین هستی که من با وجود توست که به بودن خدا ایمان می آوردم چرا که موجودی مهربان به مانند تو نمی تواند خود به خود خلق شده باشد و حتما خالقی دارد. روز جهانی شیر مادر مبارک.

******************

از همان ابتدا که به دنیا می آیی او از وجودش مایه می گذارد تا تو کم کم بزرگ شوی، مادر را می گویم. از همان ابتدا که به دنیا می آیی مادر با شیری که در وجودش هست برایت مایه می گذارد تا تو کم کم رشد کنی. اما مادر فقط از لحاظ جسمی نیست که از خود برای فرزندش می گذرد، مادر روح خود را در راه بزرگ کردن فرزندش خسته و آزرده میکند اما با این حال هیچگاه خم به ابروهایش نمی آورد. مادر فرشته ایست از سوی خدا. روز جهانی شیر مادر مبارک.

******************

شیر مادر بهترین تغذیه برای نوزاد است که او بتواند رشد کند و بزرگ و بزرگتر شود. شیر مادر باعث سلامتی نوزاد می شود و او را به بهترین شکل پرورش می دهد. مادر با هر قطره شیری که به وجود نوزاد می بخشد، دنیایی از سلامتی و دنیایی از عشق و محبت را به پای نوزاد می ریزد. در واقع هر انسان نتیجه همان شیر مادری و همان عشق نایاب مادریست که در دنیا نفس میکشد و زندگی میگذراند. مادر را می توان جانشینی از خدا بر روی زمین دانست، جانشینی که هر لحظه مراقب توست تا مبادا ذره ای احساس ناراحتی و خستگی کنی. روز جهانی شیر مادر مبارک.

******************

شیر مادر موجب سلامتی نوزاد میگردد. اگر نوزاد از شیر مادر تغذیه کند یقینا سلامتی برایش به ارمغان آورده خواهد شد. اگر تو مادری هستی که فرزندت را از تغذیه شیری که در وجودت هست منع میکنی شاید در حق او بزرگترین ظلم را میکنی پس مراقب باش و او را از حق طبیعی خود محروم نکن. بگذار تا سلامتی برای فرزندت به ارمغان آورده شود، بگذار تا در سایه مادرش بتواند رشد کرده و پرورش یابد. هفته جهانی شیر مادر مبارک.

******************

می دانی بزرگترین لطفی که می توانی در حق نوزادت بکنی چیست؟ این که به او از شیری که در وجودت هست تغذیه کنی. نه عشق زیاد می تواند باعث رشد مناسب نوزادت شود و نه مهر و محبت های بی اندازه، تا وقتی که او را از شیری که می تواند از وجودت تغذیه کند محروم کنی خللی در رشد و پرورش او به وجود آورده ای، خللی که ممکن است آسیب بسیاری به او و زندگی اش برساند. فرزندت را از حق طبیعی خودش محروم نکن. هفته جهانی شیر مادر مبارک.

******************

مادر از همان ابتدا که فرزندش به دنیا می آید به او شیر می دهد و او را بزرگ میکند و وارد جامعه می سازد. مادر از همان ابتدا از وجودش برای فرزندم مایه می گذارد. مادر از همان ابتدا فرزندش را با معنای واقعی عشق آشنا می سازد، فرزندش را با معنای حقیقی از خود گذشتن و مهر و عاطفه آشنا می سازد و همین هاست که از مادر یک فرشته می سازد، فرشته ای که حتی جایگاهش از سایر فرشتگان هم بالاتر است و شایسته احترام بیشتری است. روز جهانی شیر مادر مبارک.

******************

روز جهانی شیر مادر را به همه آن مادرانی که می توانند به واسطه شیر خشک فرزندشان را سیر کنند و اینگونه آسایش و راحتی را به خود هدیه دهند اما این کار را نمی کنند و برای فرزندشان اهمیت قائلند تبریک می گوییم. نه اینکه مادرانی که به فرزند خود شیر خشک می دهند لطف مادری ندارند، هزاران دلیل می تواند وجود داشته باشد که مادری به جای شیر خود از شیر خشک برای فرزندش استفاده کند اما شیر مادر یعنی همان شیری که فرزند از وجود مادرش می خورد سلامتی کاملتر و عشق را همراه با هم برایش به ارمغان می آورد.

******************

مادر واژه ایست مترادف با مهربانی، عشق، از خود گذشتگی. در هیچ جا نمی توانی موجودی به مانند مادر را بیابی. او حتی اگر در خسته ترین حالت ممکن باشد، او حتی اگر در بیمارگونه ترین حالت ممکن باشد، او حتی اگر در رنجش و مشقت باشد و او حتی اگر هزاران دغدغه و مشکل برایش به وجود آمده باشد باز هم از فرزندش نمی گذرد و او را با شیری که در وجودش است تغذیه می کند. مادر این کار را برای عشقی می کند که در وجودش می جوشد و به مانند این عشق در هیچ جا نیست. هفته جهانی شیر مادر مبارک.

******************

همین حالا تلفنت را بردار، شماره مادر خود را بگیر و از او به خاطر اینکه از وجودش مایه گذاشت تا تو رشد کنی تشکر کن. اکنون که تو تبدیل به اینی شده ای که میبینی مادرت رنج های بسیاری را تحمل کرده، سختی های زیادی را به جان خرید و ممکن است خود را فرسوده کرده باشد تا تو بتوانی معنای زندگی را بفهمی. او از همان بدو تولد با شیری که از وجودش به تو می بخشید از خود برایت مایه می گذاشت و اکنون هم با نگرانی ها و دل آشوبی هایی که برای تو دارد از خود برایت مایه می گذارد. مادر همان گوهر نایابیست که تا هست باید قدرش را بدانی پس تلفنت را بردار و این کار را انجام بده. هفته جهانی شیر مادر مبارک.

******************

شیر مادر بهترین محرک رشد و پرورش نوزاد است و می تواند برای او سلامتی به معنای کاملا واقعی را به همراه آورد. شیر مادر طبیعی ترین روش تغذیه ای است که یک نوزاد می تواند داشته باشد و البته شیر مادر را می توان سالم ترین روش تغذیه ای برای نوزاد هم دانست. در واقع شیر مادر حق طبیعی یک نوزاد است که نباید از آن محروم شود. چه خوب که در روز جهانی شیر مادر این موضوع را مطرح کنیم و با این کار سلامتی بسیاری از نوزادان که ممکن است با روش های غیر طبیعی و ناسالم تغذیه شوند را تضمین کنیم. هفته جهانی شیر مادر مبارک.

******************

سلام، من یک نوزاد هستم، خواستم بگم که شیر مامانم تا شیش ماهگی تنها غذای منه، اگه مامانم نباشه، اگه مامانم لحظه ای از من غفلت کنه، ممکنه به من، سلامتیم و حتی زندگیم خلل وارد بشه و من دیگه نتونم مثل آدم عادی زندگی کنم. شیر مامانم، باعث میشه تا من رشد کنم و تبدیل به یکی از آدمای سالم و تنومند مثل همه شماها بشم. میخوام به تموم مامانا بگم که همینجور که مامان من مهربونه و منو از شیر خودش محروم نمیکنه، شما هم تا جایی که میتونید نوزادتون رو از شیری که میتونه از وجودتون تغذیه کنه محروم نکنید. این بزرگترین لطفیه که میتونید در حق فرزندتون که به خاطر شما به این دنیا اومده بکنید. هفته جهانی شیر مادر مبارک.

******************

شیر مادر یکی از راه هایی هست که رابطه عاطفی بین مادر و فرزند رو بیشتر میکنه. وقتی که مادر فرزندش رو در آغوش میگیره و از شیر وجودش به اون میبخشه انگار که با این شیر بخشی از وجودش رو به فرزندش منتقل میکنه و اینجوری فرزندش میشه مثل جونش، میشه مثل زندگیش، میشه مثل همه چیزی که توی این دنیا داره. در واقع شیر مادر باعث میشه که مهر و محبتی که خدا در وجود مادر و فرزند آفریده نسبت به هم بیشتر بشه یعنی اینجوری وابستگی فرزند به مادر بیشتر میشه و عشق مادر هم به فرزند بیشتر خواهد شد. روز جهانی شیر مادر مبارک باشه.

******************

سلام من یکی نی نی کوچولو هستم که تازه به دنیا اومدم. سلامتی و زندگی من در گرو اینه که تغذیه مناسبی داشته باشم. وقتی که تغذیه ام مناسب باشه خب اون موقع میتونم سلامتی رو به معنای کامل تری تجربه کنم. یکی از چیزایی که سلامتی رو برای من به ارمغان میاره شیر مامانیمه. مامانم که بهم شیر میده سلامتی رو به من میده. شیر مادر از مرگ و میر بسیاری از بچه هایی مثل من جلوگیری میکنه. پس از همین جا از زبون همه نی نیا میخوام از تموم مامانا تشکر کنم که از وجودشون برای ماها مایه میذارن. مامان جونیا خیلی دوستتون داریم و یه دنیا تشکر. هفته جهانی شیر مادر مبارک.

******************

مامان جونی، میدونستی الان که به من شیر میدی باعث میشی که از اختلالات روانی من در آینده جلوگیری بشه؟ یعنی تو با شیر دادن به من نه تنها منو از لحاظ جسمی سالم نگه میداری بلکه از لحاظ روانی هم سالم میشم و اینجوری باعث میشی که زندگی رو به معنای واقعی زندگی کنم. مامان، بخش مهمی از زندگی من توی دستای توئه. تو اگه به من خوب برسی، خوب بهم شیر بدی و خوب ازم مراقبت کنی من میتونم زندگی کنم در غیر این صورت ممکنه این اتفاق برای منی که بچتم و بخشی از وجودتم هیچوقت نمیفته. مامانی، تو که خوبی اما کاش همه مامانا مثل تو بودن و به بچه شون مثل تو میرسیدن تا سلامت جسمی و روانی بچه شون تضمین بشه. روز جهانی شیر مادر مبارک.

******************

نوزادی که از شیر مادر تغذیه میکنه هوشش زیاد میشه و اینجوری توانایی ذهنی زیادی در اختیار داره. شیر مادر فواید بسیاری برای نوزادان داره که یکی از مهمترین فوایدش همین افزایش هوش نوزاد هست. اگه نوزادی دارین و نگران آینده شین پس تا میتونین کاری کنین که از شیر وجودت خودت بخوره و رشد کنه. شیر مادر یک منبع در دسترس هست که نیازی هم به گرم کردن نداره و جدای از اون سالم ترین و ساده ترین روش تغذیه نوزاد هست پس ازش نگذرین. روز جهانی شیر مادر مبارک.

******************

نوزادی که از شیر وجودی مادرش میخوره میتونه در برابر خیلی از بیماریها مصون بشه و ایمن بمونه. شیر مادر مثل یک سپر میمونه و باعث میشه تا نوزاد در برابر این بیماری ها حفظ بشه. اگه شیر مادر نباشه شاید این بیماری ها خیلی ساده وجود نوزاد رو در بر بگیرن و خدای نکرده خطرات جدی ای رو براش به وجود بیارن. میشه گفت که برای نوزاد دو تا چیز حیاتی وجود داره که یکی هواییه که برای همه حیاتیه و یکی هم شیر مادره که به پرورش و سلامتیش کمک میکنه. روز جهانی شیر مادر مبارک.

******************

مامان جونیم، میدونستی وقتی که من شیر رو از سینه تو میخورم، همون مکیدنم باعث میشه که هم فکم تقویت بشه و هم دندونام تقویت بشه؟ جدای از کلی خاصیت دیگه ای که شیر تو برای من داره، این مزایا هم برام به وجود میاد. پس حالا که اینجوریه میخوای منو از شیر خودت محروم کنی؟ یه خواهش از تو و تموم مامانا دارم، لطفا تا جایی که میتونید ما رو از شیر خودتون محروم نکنید چون شیر شما برای ما خیلی خاصیت و فایده داره. روز جهانی شیر مادر مبارک.

******************

مامانایی که از شیر وجودشون به بچه شون میبخشن یه سپر برای خودشون در برابر افسردگی درست میکنن. خیلی از مامانا ممکنه که بعد از زایمان دچار افسردگی بشن که اگه به بچه شون شیر بدن این افسردگی کاهش پیدا میکنه و حتی ممکنه که از بین بره. مامانا، اگه به فکر سلامتی خودتون و از همه مهمتر سلامتی فرزند و نوزادتون هستین پس تا جایی که میتونید از شیر خودتون به نوزادتون بدید تا اینجوری هم خودتون و هم نوزاد سالم و سلامت باقی بمونین.

******************

از شما متشکریم که تا انتهای مطلب همراه ما بودید. نظر شما در مورد این مطلب چی بود؟ آیا انتقاد و پیشنهادی داشتید؟ حتما در بخش نظرات نظرف پیشنهاد یا انتقاد خودتون رو با ما در میون بذارید.

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

1 نظر

  1. م ام اsays:

    به نظرم شما متن ننویس :/