متن عاشقانه در مورد باران و دلتنگی

بارون یه حس دلتنگی عجیب با خودش میاره، یه حس دلتنگی که با هر قطره ای که ازش میباره انگاری بیشتر هم میشه و قصد کمتر شدن نداره. بارون تا وقتی که بند نیاد دلتنگ نگهت میداره و هر کاری هم که انجام بدی انگاری اون خوب کارشو بلده و نمیذاره که از حس دلتنگی خاصی که برات به وجود آورده فرار کنی.

در ادامه این مطلب متن ها و جملات زیبایی در مورد بارون و دلتنگی به اشتراک گذاشتیم که شما رو دعوت به خوندن اونها میکنیم. شما میتونید از این متن ها به هنگام باریدن بارون در شبکه های اجتماعی تون استفاده کنید و حس و حالتون رو نسبت به باریدن بارون با دوستاتون به اشتراک بذارید. همراه ما باشید.

جملات عاشقانه درباره دلتنگی و بارون

حس میکنم وقتی که بارون میاد آسمون دلش میگیره، دلش میخواد گریه کنه و اشک بریزه. به نظرم حتی همون صداهای رعد و برق هم نشون از ناله ها و آه کشیدنای آسمون داره. شایدم آسمون مثل خیلی از آدما عاشق یکی شده که از این عشق ضربه خورده و حالا دلتنگشه، شایدم آسمون درگیر یه عشق اشتباه شده بوده که نتیجه اش این اشک هایی هست که ازش میریزه و ما به اسم بارون می شناسیم، شاید تاوان اون عشق اشتباهش همون رعد و برق هایی شدن که مثل آه کشیدنش میمونن و داغ دلش رو تازه تر و چشمهاش رو پر اشک تر میکنن.

*******************

آسمونِ دلم ابریه، بدم ابریه، دلم میخواد یه گوشه پیدا کنم و شروع کنم اشک ریختن، دلم میخواد این ابرا که میدونم توشون پر از بارون دلتنگی و غمه زودتر زمین دلم رو خیس کنن و دلم یکم هم که شده سبک تر بشه و آروم تر بشم. وقتی که دلتنگی، وقتی که دلت هوای بودنش رو میکنه اما نیست و وقتی که میخوای دستاش رو توی دستات بگیری اما کنارت نیست که این کار رو انجام بدی دلت میخواد به یه گوشه و کناری بری و فقط اشک بریزی و بارون اشک از چشمات جاری بشی.

*******************

کاش اینایی که عاشقت میکنن و بعد ولت میکنن و میرن بدونن که دل آدما مثل آسمونه منتهی فقط یک فرق با آسمون خدا داره و اون هم اینه که اگه آسمون ابری بشه باز دوباره آفتابی میشه و حالش خوب میشه اما اگه آسمون دل آدما ابری شد دیگه خبری از آفتابی شدن نیست و تا مدت ها از این ابرها بارون اشک میباره و حال دلشون رو خراب میکنه. کاش آدمایی که رها میکنن و میرن بدونن که چه ظلمی دارن در حق طرفشون میکنن، بدونن که چجوری دارن آسمون دلش رو ابری میکنن، اونو دلتنگ خودشون میکنن و دارن اشک رو به چشماش میارن.

*******************

دقیقا همونایی که میگن نمیرم و تا آخرش باهات هستم میرن و بدترین ضربه ها رو بهت میزنن. کاش حداقل این آدما ذره ای شرف داشتن تا مثل همونایی که از اولش میگن موندگار نیستن تو رو به خودشون وابسته نکنن و کاری نکنن که قلبت به وجودشون گره بخوره. این آدمایی که میگن نمیرم اما یهویی گم میشن و دیگه نیستن طرفشون رو با یه دل تنگ و بارونی و چشمای خیس رها میکنن، دلی که هیچوقت دوباره حالش خوب نمیشه و چشایی که دیگه هیچوقت از اشک خشک نمیشن.

*******************

وقتی که بارون میاد میرم کنار پنجره میشینم و روزهایی که با اون زیر بارون دیوونه بازی در میاوردیم و حالمون کلی کنار هم خوب بود رو به یاد میارم. من همون روزهایی رو به یاد میارم که برام مهم نبود زیر بارونم و دارم خیس میشم چون دستام توی دستاش بود و از حرارت و گرمای دستاش وجود من هم گرم میشد و لازم نبود از چیزی بترسم. وقتی که بارون میاد میرم و با هر قطره بارون اون خاطرات رو مرور میکنم و انگاری این خاطره ها مثل تازیانه هستند چون دلتنگی من رو بیشتر از قبلش میکنن.

*******************

بارون رو شاید خیلی ها دوست داشته باشن اما من دوست ندارم چون برام دلتنگی میاره، دلتنگی اونی که یه روزی همه کسم بود، یه روزی همه وجودم بود، یه روزی همه دار و ندارم بود اما یهو گذاشت و رفت و حتی پشت سرش رو هم نگاه نکرد که چی قراره به من بگذره و چه اتفاقی قراره برای من بیفته. اون رفت و منو با یه دنیا حس ناراحتی و حال بد رها کرد. الان معلوم نیست کجاست، معلوم نیست حالش چجوریه و معلوم نیست بهش چی میگذره اما حال و روز من چیزی جز غم و دلتنگی نیست.

*******************

وقتی که عاشق کسی هستی و دوستش داری حتی کوچکترین حرفاش هم ممکنه روت تاثیر بذاره و حال دلت رو بد کنه، وقتی که کسی رو واقعا از ته دل دوست داری و هر لحظه دلتنگش میشی اگه یه حرف کوچیکی بزنه که دوست نداری ممکنه بزنی زیر گریه و هوای دلت بارونی بشه و وقتی که واقعا عاشق کسی هستی و ازش توقعی نداری کاری کنه یا حرفی بزنه که ناراحتت کنه اما دقیقا همون کار رو انجام میده و یا همون حرف رو میزنه انگاری که از درون میشکنی و نابود میشی.

*******************

ما به هوای بارونی دلمون، به این دلتنگیامون، به این حال بدمون و به این احساسی که نمیذاره یه لحظه هم اشک از چشامون بند بیاد عادت داریم و شده بخشی از زندگیمون. شما اگه برای شما هم یکی بود که تموم زندگی تون بود و یهو رهاتون میکرد و میرفت الان همینجوری میشدید، الان به جای هوای بارونی هوای دلتون طوفانی بود و در اون غوغایی به پا بود. به ما نگید غمگین و افسرده، ما فقط اون کسی که باهاش احساس خوب و سرزندگی داشتیم رو از دست دادیم وگرنه ما هم خوب بلدیم بخندیم و فارغ از غم زمونه و هر چی که بهمون گذشته لبخند بزنیم.

*******************

وقتی که کسی که دوستش داری رو از دست میدی دیگه هوای دلت آفتابی نیست، دیگه حالت خوش نیست و دیگه رمق هیچ کاری رو نداری، اون موقع هوای دلت ابریه، اون موقع حال بده و اون موقع فقط حس دلتنگی و غمه که درونت موج میزنه. غمگین بودن بدترین مریضیه که میتونه به سراغ آدما بیاد و بدترین نوع غمگین بودن هم به خاطر دلتنگیه. وقتی یکیو میبینید که هوای دلش بارونیه، داره از چشماش اشک میریزه و دلتنگ کسیه به جای اینکه ملامتش کنید بهش یه آغوش برای گریه هاش بدید چون اون بدترین مریضی دنیا رو گرفته.

*******************

چرا وقتی که بارون میاد انگاری حال آدم میگیره؟ انگاری هر چی حس غم و ناراحتی داره به سراغش میاد و وجودش رو آزار میده؟ چرا هر چی غم و اندوه هست اونو احاطه میکنه و نمیذاره که لحظه ای هم که شده احساسش خوب بشه؟ برای هر کسی که اینجوری نباشه برای من اینجوریه. وقتی که بارون میاد انگاری دلم میخواد برم یه گوش بشینم و به تموم چیزا یا کسایی که دلتنگشونم فکر کنم و از ته دل گریه کنم. این گریه انگاری واقعا آدم رو سبک میکنه و واقعا یکمی هم که شده مقداری از اون حس دلتنگی رو کم میکنه.

*******************

انگاری وقتی که بارون میاد دلتنگیامون دو برابر میشه، هر چی غم داشتیم بیشتر میشه و حالمونم بدتر میشه. انگاری وقتی که آسمون تصمیم بگیره گریه کنه و اشک بریزه بیشتر ما آدما هم محکوم به اشک ریختن و گریه کردنیم و مجبوریم پا به پای آسمون گریه کنیم. بارون یه حالتی داره که اگه خیلی هم حالت خوب باشه وقتی شروع به باریدن میکنه حالت بد میشه و هر چی دلتنگی و حال بده به سراغت میاد و برای همینه که میگم با باریدن بارون مجبوریم پا به پای آسمون گریه کنیم.

*******************

خوش به حال آسمون چون وقتی بارون میاد معلوم میشه از گریه کردنش نمیترسه و جلو همه گریه میکنه و اشک میریزه. خیلی از ما آدما اینجوری نیستیم، خیلی از ما آدم نمیتونیم گریه کنیم و نمیتونم دلتنگی هامون رو بروز بدیم. ما آدما حتی اگه بعضی وقت ها بمیریم هم حاضر نیستیم قطره ای اشک از چشامون بیاد و اون همه حال بد رو تحمل میکنیم تا مبادا احساس کنن ضعیفیم. اما کاش ماها بدونیم که آسمون با اون عظمتش یه وقتایی میشه که دلش میگیره و برای دلتنگی هاش گریه میکنه.

*******************

وقتی که از آسمون بارون میاد ترجیح میدم برم و بخوابم وگرنه یه عالمه حس دلتنگی به سراغم میاد، یه عالمه حس دلتنگی برای ادمایی که دیگه توی زندگیم نیستن و فقط جای خالیشون باقی مونده که منو عذاب میده و اذیت میکنه. بارون انگار کلا خصلتش همینه که دلتنگی هات رو به یادت میاره و دوباره عذابت نبودن کسایی که دوستشون داری رو به جونت میندازه. وقتی که بارون میاد ترجیح میدم بخوام و آروم بگیرم تا اینکه بیدار باشم و به یه دنیا حس دلتنگی مقابله کنم.

*******************

وقتی بارونو میبینم که داره میباره ناخودآگاه کسایی که دوسشون داشتم و بهم ضربه زدن و براشون مثل ابرای توی آسمون اشک ریختم به یادم میان، برای همین از بارون متنفر شدنم چون گریه هامو به یادم میاره، اشک هایی که از گونه هام ریختن رو به یادم میاره و حس دلتنگی و نفرت خاصی که درونم به وجود اومدن رو به یادم میاره و تموم وجودم رو عذاب میده. بارون خوب بلده تا اعماق قلب منو با هر قطره اش بشکفه و غم رو در اونجا نهادینه کنه. کاش هیچوقت بارون نیاد تا منم هیچوقت نخوام با این همه حس دلتنگی و نفرت زندگی کنم، دلتنگی و نفرتی که هر بار به سراغم میان مثل مرگ تدریجی عمل میکنن.

*******************

از بارون متنفرم چون قدم زدن هام در کنارش رو به یادم میاره. یادمه هر وقت که بارون میبارید دوست داشتم فوری بیاد سراغم و دست در دست هم به کوچه و خیابون ها بزنیم و با بوی نم بارون و قطره هایی که به سر و بدنمون می ریخت عشق مون رو به هم هدیه بدیم. اما حالا روزهاست که از اون موقع ها میگذره و اون دیگه سراغم نمیاد. اون منو تنها گذاشت تا خودم تنهایی زیر بارون قدم بزنم و حالا فقط حس دلتنگیشه که برام باقی مونده.

*******************

کاش آسمون میدونست که چقدر از بارون بدم میاد شاید اون موقع دیگه بارون نمی بارید و حال من هم هیچ وقت بد نمیشد. بارون فقط برام حس دلتنگی و غم رو تداعی میکنه. هر بار که قطره های بارون رو روی بدنم احساس میکنم و با خودم میگم الانه که بارون میاد یه حس دیگه ای هم بهم میگه که الانه که کلی دلتنگی و ناراحتی هم به سراغت بیاد و وجودت رو آزار بده. حس میکنم برای تموم آدما همینه، یعنی وقتی بارون میاد وجودشون پر از دلتنگی میشه، عامل دلتنگی هم میتونه هر چیز و هر کسی هم باشه.

*******************

بارون عاشقونه هست اما برای اونایی که یارشون کنارشونه، برای مایی که دستمون از دست حضرت یار جدا شده و دیگه نمیبینمش بارون فقط حکم تازیانه هایی رو داره که به روح مون میخوره و با هر بار برخوردش خاطراتی که با عشقمون داشتیم رو به یادمون میاره. خطاب به همه اونایی که عاشق کسی هستن و باهاش زیر بارون قدم میزنن و برای همین بارون رو دوست دارن، اول اطمینان پیدا کنین که طرفتون هم عاشقتونه و نمیذاره بره، وگرنه اگه گذاشت و رفت بارون فقط براتون حکم جهنم و حتی چیزی بیشتر از جهنم رو داره چون چیزایی که نمیخواین به یادتون بیاد رو به یادتون میاره.

*******************

بارون زیباست اما برای اونایی که عزیزی رو از دست ندادن. برای مایی که عزیزترین کسمون رو از دست دادیم، وقتی که بارون میباره ناخودآگاه دلتنگ اون میشیم و انگاری تموم وجودمون غرق در عذاب و ناراحتی میشه. با هر قطره بارون که به زمین میریزه انگاری که شدت دلتنگی ما هم بیشتر میشه و عذابمون نه تنها کاهش پیدا نمیکنه بلکه افزایش هم پیدا میکنه و من ناراحت تر از قبل میشیم. کاش خدا هیچکسی رو از عزیزش جدا نکنه چون اینجوری اون محکومه تا توی روزهای بارونی مثل ما غم ببینه و دم نزنه.

*******************

خدایا، بارون خیلی قشنگه و خاصه، بارون نشون از رحمت تو داره و به همه چیز جونی دوباره میبخشه اما چرا وقتی که میباره انگاری آسمون ناراحته؟ چرا وقتی که میباره انگاری توی وجود آدما هم یه غمی زنده میشه و دلتنگ میشن؟ بارون با اینکه قشنگی هاش رو داره اما بعضی وقت ها عجیب آدما رو ناراحت میکنه، عجیب عطر غم و ناراحتی رو در فضا میپراکنه و عجیب باعث میشه که احساس دلتنگی کنی.

*******************

از شما متشکریم که تا انتهای مطلب همراه ما بودید. اگر نظر، انتقاد یا پیشنهادی نسبت به محتوای مطلب داشتید در بخش نظرات اونو با ما در میون بذارید.


در ادامه تماشا کنید :

متن زیبا درباره باران | جملات کوتاه درباره باران

متن زیبا در مورد آسمان ابری

آلبوم عکس پروفایل باران | تصاویر بارانی و دخترونه

جملات کوتاه و زیبا درباره رنگین کمان

جملات ناب و زیبا درباره ی دریا


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...