متن در مورد خدایا پناهم باش

گاهی انسان دوست دارد که با خدایش راز و نیاز کند، گاهی او دوست دارد که در راز و نیازهایش از خدا بخواهد که پناهش باشد، مامنی امن برایش باشد و پشتش را در سختی ها و مشقات زندگی خالی نکند و سایه اش را بر سر او و زندگی اش بیفکند تا بتواند احساس امنیت و آرامش کند.

در این مطلب ما متن ها و جملاتی زیبا در رابطه با پناه بردن به خدا تهیه کرده ایم. اگر میخواهید از ته دل با خدا راز و نیاز کرده و به او بگویید که خدایا پناهم باش و سایه ات را از سر زندگی ام برندار می توانید از متن هایی که در ادامه تهیه کرده ایم استفاده کنید. همراه ما باشید.

جملات درباره پناه بردن به خدا

خدایا، من در این عالم هستی به جز تو به چه کسی می توانم پناه ببرم؟ چه کسی می تواند آغوش امنی برای من جز تو داشته باشد؟ در این دنیایی که همه چیز فانیست و هیچ چیز ماندگار نیست من به چه کسی غیر از تو می توانم اعتماد و اطمینان کنم که تا همیشه پشت و پناهم باشد و تا همیشه از من و زندگی ام مراقبت کند؟ خدایا، تو برای من بهترین مراقبت کننده ای، تو برای من بهترین سنگر در برابر هر سختی و چالش زندگی ای و تو برای من بهترین مامن امنی هستی که می توانم به آن پناه برم و مطمئن باشم که در برابر مشقات روزگار و سختی های آن ایمن خواهد بود. خدای من، حال که نگاهم به تو اینگونه است و جز سایه تو هیچ جای امن دیگری نمی یابم می خواهم که هر لحظه و هر دم سایه ات را بر روی زندگی ام بیندازی و نگذاری لحظه ای هم که شده خورشید سوزان غم و سختی های روزگار بخواهد زمین دلم را بسوزاند و حال مرا بد کند. خدای من، این خواسته قلبی من از توست و از آنجا که می دانم بندگانت را بسیار دوست داری و عشقی عمیق نسبت به آنها داری از تو این حاجت را دارم. خدایا، دعایم را برآورده کن و نگذار در این دنیایی که سختی و مشقت می تواند آرامش را از هر کسی بگیرد احساس تنهایی کنم و فکر کنم که کسی دیگر پشت و پناهم نیست.

************

خدایا، این دنیا سختی های فراوان دارد، این دنیا مشقت زیادی دارد، این دنیا چالش هایی بسیار دشوار دارد، من فقط در برابر آنها به تو تکیه میکنم، از تو میخواهم که تکیه گاهم باشی و لحظه ای پشتم را خالی نکنی. خدایا، وقتی که تو پشت انسان باشی او می تواند اطمینان داشته باشد که حتی از سرسخت ترین سختی ها و دشوارترین چالش ها هم عبور میکند و دوباره حال خوب و احساس خوب تمام زندگی اش را در میگیرد. من نمی گویم که مشکلاتم را حل کنی و مشقاتم را تو برطرف کنی، این وظیفه انسانی من است که خود آنها را حل کرده و به واسطه آنها دنیایی که آفریده ای را بیشتر تجربه کنم، من فقط از تو میخواهم که یار و همراهم باشی و نیروی کمکی و فوق العاده ای باشی که به سراغم می آیی و نمیگذاری که زمین بخورم. خدای من، حال که بنده ات فقط از تو همراهی می خواهد او را همراه باش و لحظه ای دستش را رها نکن و پشتوانه اش باش.

************

خدایا، پشت و پناه من در تک تک مراحل زندگی باش و لحظه ای هم مرا تنها نگذار. یقینا اگر دست تو از دستان من جدا شود این بهشتی که اکنون در زندگی احساس میکنم تبدیل به کویر می شود و خوشبختی در آن جز سراب چیزی نخواهد بود. خدایا، من به مامن امن تو در لحظه به لحظه زندگی ام محتاجم و نیاز دارم، یقینا اگر تو نباشی مشقت های این روزگار و دنیایی که در آن زندگی میکنم مرا از پای در خواهد آورد و به زانو خواهد انداخت. خدای من، تو که نمی خواهی بنده ات به زانو در بیاید، تو که نمیخواهی انسانی که فرشته ها بر او سجده کردند عزت و مقامش در برابر دنیایی که آفریده ای کاسته شود و به زانو درآید، پس به خاطر بزرگی ات و بخشندگی ات از تو میخواهم که پناهم باشم، امنیتم باشی، سایه بانی باشی که در برابر خورشید سوزان سختی های روزگار به آن پناه می برم و آسایش و آرامش میگیرم. خدای من، بدون تو گذر از این زندگی به مانند گذر از پلی است که از جنس مویی باریک بر روی جهنم ساخته شده و یقینا عبور از آن محال و بسیار مشقت بار است و تنها یاری و همراهی توست که باعث می شود انسانی بتواند در این دنیا به معنای واقعی سعادت و خوشبختی دست پیدا کند و در نهایت به بهشتی که نوید آن را می دهی برسد.

************

خدایا، به پای فضل و کرمت هم که شده از تو درخواست میکنم که وقتی که بی قرارم، وقتی که آرامش ندارم، وقتی که احساس ناامنی می کنم، وقتی که احساس میکنم کسی کنارم نیست، وقتی که احساس میکنم همه تنهایم گذاشته اند و هیچ پشتوانه ای ندارم سایه ات بر سر زندگی ام باشد. خدای من، یقینا حضور تو در زندگی ام باعث می شود که هر چه بی قراری، ناامنی، حال بد و حس تنهاییست از بین برده شود. مگر می شود مخلوقی خالقش در کنارش باشد، خالش سایه اش بر سر زندگی اش باشد، خالقش پشتوانه و مامن امن او باشد و همچنان احساس بد و ناخوشایندی در وجودش شکل بگیرد؟ یقینا این امکان پذیر نیست. خدای من، پس به همین واسطه از تو میخواهم که پناهم باشی و مرا در آغوش امنت جای دهی که این بنده و مخلوق هیچ جایی جز آغوش و سایه پروردگارش را برای آرامش، آسایش و امنیت نمی خواهد. این مردمی که خود به آغوش تو محتاج اند نمی توانند برای من آغوشی امن داشته باشند! خدایا، تو که خالق همه ما هستی تنها می توانی آغوشت را به روی من باز کنی. من غیر از آغوش خالقم هیچ آغوش و سایه دیگری نمی خواهم، به جز پناهگاه خالقم هیچ پناهگاه دیگری نمی خواهم، هر پناهی و هر سایه ای روزی از بین می رود اما فقط پناه تو و سایه توست که ماندگار است و آدمی می تواند در آن زندگی کند و زندگی بگذراند و اطمینان داشته باشد که در پناه خدایش می تواند در این دنیا سیر سعادت و خوشبختی را بپیماید، پس من فقط پناه تو را می خواهم.

************

خدای من، این دنیا را به مانند میدان جنگی می دانم که در آن هر انسان برای اینکه پله های ترقی اش را بپیماید و به درجات بالاتر برسد حتی به هم نوع خود هم رحم نمی کند و او را زمین میزند تا خود پیشرفت کند. از تو میخواهم در دنیایی که اینگونه است همیشه پشت و پناهم باشی و همیشه سایه ات بر سر زندگی ام افکنده باشد تا از گزند انسان هایی که اینگونه هستند و هر چه که زندگی مرا تهدید می کند در امان باشم. خدایا، از تو میخواهم مامن امنم باشی تا مبادا من خود نیز یکی از همین انسان ها شوم و خلق و خوی انسانی خودم را فراموش کنم و صرفا برای پیشرفت و ترقی هیچکس و هیچ چیز را نبینم و فقط جایگاهی که میخواهم به آن دست پیدا کنم را مد نظر داشته باشم. خدایا، اگر تو پناه من نشوی، اگر تو مامن امن نشوی و اگر تو تکیه گاه من نشوی میخواهم به کجا پناه ببرم؟ می خواهم به کدام در بزنم و از که بخواهم که پناه من باشد؟ این انسان هایی که خود به دنبال مامنی امن هستند نمی تواند مامنی امن برای دیگران باشند و این کار فقط از پس تو بر می آید پس از ته دل آرزو میکنم که خواسته ام را برآورده کنی و مرا در آغوش من خود جای دهی.

************

خدای من، سختی های زندگی بسیار هستند، مشقات آن بی شمار هستند و تعداد اتفاقات بد و منفی سر به فلک می کشد و اگر تو نباشی که انسان ها به تو پناه آورند، اگر تو نباشی که انسان ها در مامن امنت آرامش را تجربه کنند و اگر تو نباشی که آغوشت را به سوی انسان ها باز کنی قطعا همه ما خیلی زود در فلاکت، بدبختی ها و گرفتاری هایمان جان خواهیم داد. قطعا بودن توست که باعث شده ما انسان ها چنین آرامش داشته باشیم و بودن سایه توست که موجب شده آسایش را تجربه کنیم. خدایا، فقط خواستم که برای این ها تو را بارها شکر کنم و ثانیت را به جا آورم و در کنار این موضوع از تو بخواهم که همچنان پناه امن من و هر انسان دیگری باشی، از تو بخواهم که هیچگاه از ما انسانها روی برنگردانی و در همه حال یاریگر بندگانت باشی. خدای من، انسان ممکن الخطاست و ممکن است کاری نادرستی انجام دهد، از تو میخواهم که چه من و چه هر انسان دیگری که ناخواسته و یا خواسته کار اشتباهی را انجام دادیم و بعد به اشتباه بودن آن پی بردیم و توبه کردیم ما را ببخشی و ما را در سایه امن خود جای دهی. خدایا، اگر لحظه ای توجه تو به ما نباشد همانطور که گفتم چیزی جز فلاکت در انتظار ما نیست پس حال که اینگونه است لحظه ای توجهت را از ما برندار، از ما بندگانی که مخلوق تو هستیم و در دنیایی که آفریده ای تا آن را تجربه کنیم داریم زندگی می گذرانیم.

************

خدای من، تو که پناهم باشی حتی از قوی ترین دشمنان خود نیز نمی ترسم و حتی از سرسخت ترین کسانی که قصد کرده اند تا من و زندگی ام را به زانو درآورند نمی ترسم و با قدرت و با شهامت در مقابل آنها ایستادگی خواهم کرد. خدایا، تو که پناه انسان باشی در او انرژی فوق العاده ای به وجود می آید که این انرژی درون هیچ کس دیگری غیر از آنها که دل به تو خوش کرده اند وجود ندارد و همین انرژی باعث می شود که قدرتی دو چندان در انسان شکل بگیرد و با همان قدرت بتواند به مصاف همه مشکلات و سختی هایی که دارد برود. خدای من، از تو میخواهم که هیچگاه پناهت را من نگیری و هر لحظه با انرژی مضاعفی که درونم شکل میدهی کاری کنی که بر همه دشمنانم که بیشتر آنها مشقات و سختی های زندگی ام هستند پیروز شوم. اگر تو توجهت را از من برداری طولی نخواهد کشید که آنها مرا به زانو در خواهند آورد و تمام زندگی ام را به سلطه خود خواهند گرفت. خدایا، تو که نمی گذاری که عزت و غرور انسانی تباه شده و از بین برود، پس از تو میخواهم که عزت و غرور مرا در برابر تمام این اتفاقات سخت و طاقت فرسا حفظ کنی و لحظه ای هم مرا تنها نگذاری. آمین.

************

خدای من، به راستی که اگر بپرسند بزرگترین پشتوانه ات را چه کسی می دانی من نام تو را خواهم آورد و خواهم گفت که بزرگترین تکیه گاه من و بزرگترین کسی که به او پناه بردم و مرا بی پناه نکرد خدا بوده و هست. خدایا، حتی در سرسخت ترین لحظات زندگی ام هم می توانم روی تو حساب باز کنم، حتی همان جا که همه مرا رها کرده و رفته اند می توانم روی تو حساب باز کنم و تو هیچگاه بنده ات را ترک نمیکنی و هیچگاه او را تنها نمیگذاری. با این اوصاف وقتی این سوال را از من پرسیدند چطور می توانم نام کس دیگری را بیاورم؟ مگر کس دیگری هم هست که قدرتمندتر از تو باشد؟ هرگز! پس من همیشه دل به آغوش تو خوش خواهم کرد و با امید به اینکه پناه منی و پشتوانه ای امن برای منی به مصاف تمام سختی های زندگی ام خواهم رفت و با آنها به مبارزه خواهم پرداخت.

************

از شما متشکریم که تا انتهای مطلب ما را همراهی کردید. نظر شما در مورد این مطلب چه بود؟ آیا در رابطه با آن انتقاد یا پیشنهادی داشتید؟ شما می توانید نظر، انتقاد و یا پیشنهادات خود را نسبت به مطالب سایت با ما از بخش نظرات به اشتراک بگذارید. همچنین اگر خودت متن یا جملاتی دارید که در رابطه با عناوین مطالب سایت است باز هم می توانید از بخش نظرات متن خود را برای ما به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بتوانند آن را بخوانند و در صورت نیاز از آن استفاده نمایند.


در ادامه تماشا کنید :

عکس و متن زیبا از خدا (18 تصویر با کیفیت بالا)

آلبوم عکس نوشته های فانتزی و زیبا در مورد خدا (2)

جملات کوتاه و زیبا درباره خداوند


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...