جملات انگیزشی برای بیدار شدن از خواب

بیدار شدن به موقع از خواب یکی از مشکلات و دغدغه های خیلی از آدماست. اینکه آدم به موقع بخوابه و به موقع هم بیدار بشه یکی از اصول موفقیت در زندگی و کاره که اگه نتونی به این اصل توجه کنی و اونو عملی کنی قطعا در زندگی به مشکلات و چالش های زیادی بر میخوری.

در ادامه این مطلب متن ها و جملاتی انگیزشی برای بیدار شدن از خواب تهیه کردیم که شما رو دعوت به خوندن اونها میکنیم. این متن ها به شما کمک میکنن تا خوابتون رو به اندازه تنظیم کنید و نه بیشتر از حد و نه کمتر از حد بخوابید.

متن انگیرشی در مورد بیدار شدن از خواب

وقتی دلیلی برای بیدار شدن از خواب داشته باشی اون وقت دیگه هیچوقت شیرینی خواب رو به کارت ترجیح نمیدی و میخوای که بلند بشی و کارت رو انجام بدی. برای خودت دلیل بتراش، سعی کن هدف داشته باشی و هر روز خودت رو برای اون هدف مجاب کنی که از خواب بلند شدی و کارات رو انجام بدی. تا وقتی که دلیلی نداشته باشی شیرینی خواب خیلی بهتر و زیباتر از بیدار شدن و ادامه دادن به روال یکنواخت زندگیه پس نذار که زندگیت یکنواخت بمونه و سعی کن که با چیدن هدف و برنامه هایی مشخص برای خودت دلیلی برای بیدار شدن بتراشی.

*******************

تو میتونی تا همیشه خواب باشی، تا همیشه چشمات بسته باشه و توی رویا زندگی کنی اما یه سوال، آیا واقعا اینجوری میتونی طعم شیرین زندگی رو بچشی؟ آیا واقعا اینجوری میتونی از زندگی ای که داری لذت ببری؟ کمی که به این مسئله فکر کنی میبینی که خواب برات فقط در همون رویا و خیال شیرینی زندگی رو به ارمغان میاره اما وقتی که بیدار میشی میبینی که زندگیت هیچ تغییری نکرده. اگه میخوای شیرینی زندگی رو توی واقعیت تجربه کنی، اگه میخوای واقعا از زندگیت لذت ببری و به خوشبختی برسی راه حلش این نیست که در خواب و خیال به رویاپردازی بپردازی بلکه راه حلش اینه که بیدار بشی و برای رویاهایی که داری بجنگی. هر روز صبح اینو به خودت یادآوری کن و با خودت بگو که گرچه شیرینی خواب خوب و لذت بخشه اما هیچوقت به پایای شیرینی رسیدن به رویاهات و هدف هات نمیرسه پس باید از جات بلند شی و با یک اراده قوی به سمت چیزهایی که میخوای حرکت کنی.

*******************

بیدار شدن از خواب شاید سخت باشه اما سخت تر از اون اینه که یک زندگی مشقت بار و پر از سختی داشته باشی. هر چقدر به این خواب شیرینت ادامه بدی سختی های زندگیت هم بیشتر میشن و تو دیگه ترجیح میدی به جای اینکه بیدار باشی و با این سختی ها و مشکلات دست و پنچه نرم کنی کلا بخوابی. خواب خوبه اما به اندازه، اگه خواب از حدش گذشت اینو بدون که به اندازه هر لحظه خواب ممکنه موقعیت های سخت و مشکلات زیادی برات به وجود بیان که برای از بین بردنشون نیاز به تلاش و کوشش فراوان داری. چرا بخوای بذاری که این اتفاق بیفته؟ همیشه سر یه ساعت خاص بخواب و سر یه ساعت خاص از خواب بلند شو و برای زندگیت برنامه داشته باش تا نه تنها هیچ سختی و مشکلاتی برات به وجود نیاد بلکه بتونی از زندگیت نهایت لذت رو ببری و اتفاقات خوش و شیرین زیادی برای خودت به ارمغان بیاری.

*******************

خواب برای اینه که آدم به خودش استراحت بده و کمی از مشکلات و سختی ها دور بشه اما ویژگی بدی داره و اون ویژگی هم اینه که اگه زیادی بهش بها بدی ممکنه کل زندگیت رو دچار اختلال کنه و کلا نظم زندگیت رو از بین ببره. سعی کن به خواب به دید همون استراحت و رهایی از مشکلات نگاه کنی، سعی کن که نگاهت به خواب به این شکل باشه که تو برای اینکه سختی مقابله با مشکلات رو کمی فراموش کنی به سراغش میری، وقتی که تو چنین دیدگاهی نسبت به خواب داشته باشی دیگه زیادی به اون بها نمیدی و هر وقت که لازم شد از خواب بیدار میشی و دوباره برای مجادله با تموم چالش های زندگیت آماده میشی.

*******************

یه سوال از تموم اونایی که خیلی به خواب علاقه دارن و مدام خوابن دارم، خواب برای اینه که آدم استراحت کنه اما شمایی که مدام خوابید و مدام در حال خر و پف کردنید چه خستگی ای دارید که میخواید با خواب برطرفش کنید؟ خواب آدم رو به سمت خودش جذب میکنه و اگه آدم بخواد میتونه تموم روز رو بخوابه اما نکته اینجاست که این خواب اگه بیشتر از حد بشه نه تنها آرامش و استراحت رو به ارمغان نمیاره بلکه حتی ممکنه مشکلات بیشتری رو هم به انسان تحمیل کنه. یادت باشه که هر چیزی در زندگی به اندازه اش خوبه و اگه به خواب هم بیشتر از حدش بها بدی نه تنها لذت رو برات به ارمغان نمیاره بلکه نظم زندگیت رو هم از بین میبره و کاری میکنه زندگیت دچار یکنواختی بشه.

*******************

خواب میتونه حال خوبو به آدما هدیه بده اما اگه از حدش بگذره افسردگی و حال بد رو براشون به ارمغان میاره. خواب تا وقتی که برای از بین بردن خستگی ها باشه میتونه لذت بخش باشه اما به محض اینکه تبدیل به یک عادت شد نه تنها کمک کننده نیست بلکه مضر هم هست و میتونه به آدم ضررهای زیادی وارد کنه. قبل از اینکه خواب رو برای خودت تبدیل به یک عادت کنی با خودت بگو آیا واقعا زمان من اینقدر بی ارزشه که بخوام عادتی مثل خواب رو در زندگیم به وجود بیارم؟ آیا از این زمان هیچ استفاده دیگه ای نمیتونم بکنم که باید بخوابم و چشمام بسته باشه و هیچ کاری نکنم؟ خواب همون هیچ کاری نکردن و خنثی بودنه، پس وقتی خواستی بهش به شکل یک عادت تن بدی با خودت فکر کن که یعنی هیچ کار دیگه ای نیست که بکنی که به جاش میخوای خنثی بشی؟

*******************

از خواب بلند شو! تا کی میخوای بخوابی و در رویای رسیدن به اهدافت زندگی کنی؟ همین الان که خوابی انسان های بی شماری دارن تلاش میکنن تا به خواسته هاشون برسن و زندگیشون رو قشنگ تر کنن. تو چرا جزو اون دسته از افراد نباشی؟ تو چرا برای زندگیت تلاش نکنی؟ تو چرا بخوای در حسرت رسیدن به خواسته هات زندگی کنی؟ از خواب پاشو، مهم نیست چقدر سخت باشه فقط پاشو و یه کاری برای رسیدن به اهدافت انجام بده. شاید این مسئله در اوایل برات سختی آفرین و مشکل زا باشه اما همینکه بهش تن دادی و همینکه خواستی، کم کم برات تبدیل به عادت میشه و بعد اون میبینی که چقدر به خودت ظلم کردی که مدت زیادی رو فقط خوابیدی و هیچ کاری انجام ندادی.

*******************

تو تا ابد هم که بخوای میتونی بخوابی، تو تا ابد هم که بخوای میتونی سر جات دراز بکشی و هیچ چیزی اتفاق نمیفته اما یه سوال؟ مگه خدا تو رو برای هیچ کاری نکردن آفریده؟ منگه خدا تو رو فقط برای خوابیدن آفریده؟ اگر اینطور بود که جونت رو هر چه زودتر ازت میگرفت که برات بهتر بود چون اینجوری یک خواب دائمی داشتی و هیچ وقت هم از اون خواب بلند نمیشدی. اگه الان میبینی زنده ای، اگه الان میبینی داری نفس میکشی و در این دنیا هستی یعنی خدا از تو انتظاراتی داره، انتظاراتی که باید از پسشون بر بیای. خدا بهت رسالتی داده، هدفی داده و میخواد که تو در مسیر مشخصی قدم بذاری و در اون به نتیجه برسی پس به جای خوابیدن، به جای مدام دراز کشیدن و هیچ کاری نکردن سعی کن که اون رسالت رو بشناسی و در مسیر اون قدم بذاری. باور کن که وقتی در مسیر اهداف و رسالتت قدم میذاری حال خوب بیشتری نصیب تو میشه، حال خوبی که اگه صدها سال دراز میکشیدی و به قول خودت استراحت میکردی هم نمیتونست به سراغت بیاد.

*******************

ما آدما برای بیدار شدن از خواب نیاز به انگیزه داریم، انگیزه ای واقعی که بتونه ما رو سر شوق بیاره و از اون لذت خواب خیلی خیلی بیشتر باشه. اگر هنوز تا دیر وقت میخوابی و بیدار نمیشی یعنی تو انگیزه درست و حسابی برای بیدار شدن نداری. انگیزه ها از طریق اهداف به وجود میان پس برای خودت اهداف درستی انتخاب کن، اهدافی که وقتی بهشون فکر میکنی واقعا شور و هیجان در تموم وجودت غلیان میکنه. وقتی که این کار رو کردی اول صبح موقع بیدار شدن کافیه به همون اهداف فکر کنی اون موقع همین فکر برات تبدیل به انگیزه ای میشه که خوابت رو تموم کنی و روزت رو شروع کنی.

*******************

تو تا زمانی که اراده ات رو در زمینه بیدار شدن از خواب زیاد نکنی نمیتونی انتظار داشته باشی که بخوای زود از خواب بیدار بشی و در مسیر خواسته ها و اهدافت قرار بگیری. اول از همه سعی کن که اراده ات رو قوی کنی، واقعا همت کنی و واقعا از ته دل بخوای که زندگیت تغییر کنه تا اینجوری بتونی زود از خواب پاشی و برای یک زندگی فوق العاده تلاشت رو شروع کنی. با خودت عهد ببند و به خودت قول بده که بخوای توی زندگیت جهاد اکبر به راه بندازی، جهادی که واقعا تو رو به کمال و خوشبختی میرسونه. اگه آدم واقعا به خودش قول بده و واقعا از ته دل اراده اش رو برای چیزی قوی کنه میتونه به اون جامه عمل بپوشونه و خیلی زود به چیزی که میخواد برسه. بیدار شدن تو از خواب هم یک خواسته هست که باید براش اراده داشته باشی پس اراده کن، جهاد اکبر رو به وجود بیار و بخواه که زندگیت تغییر کنه.

*******************

خیلی ها فکر میکنن که موفقیت در زود بیدار شدن از خواب و دیر به خواب رفتنه در صورتی که این درست نیست و اگه تو خواب درستی نداشته باشی هیچوقت نمیتونی موفقیت هایی بزرگ و خوبی برای خودت به ارمغان بیاری. یادت باشه که باید همیشه به اندازه بخوابی، به اندازه خوابیدن شاه کلید تو برای رسیدن به تموم خواسته هات. به اندازه خوابیدن باعث میشه که تو انرژی فوق العاده ای درونت شکل بگیره و همین انرژی باعث میشه که تو به خیلی از چیزهایی که میخوای برسی. پس یادت باشه زود خوابیدن و زود بیدار شدن یک اصل برای موفقیت نیست بلکه به اندازه خوابیدن اصل مهمی موفقیتته.

*******************

بیدار شدنت از خواب برات سخته؟ پس حتما به سختی ها و مشکلاتی که قراره برات به خاطر خوابیدن به وجود بیاد فکر نکردی، به مشقت هایی که با نرسیدن به هدف هات و خواسته هات قراره به سر زندگیت بیان فکر نکردی، به دغدغه هایی که تمومی ندارن و یکی پس از دیگری قراره به زندگیت سرازیر بشن فکر نکردی، اگه تو به اینها فکر کنی میبینی که سختی بلند شدن از خواب در برابر اونها هیچه و تو کافیه که بخوای تا بتونی از خواب پاشی. فقط وقتی که بیدار شدی و با خودت گفتی بذار پنچ دقیقه دیگه بخوابم با خودت فکر کن که که چه سختی هایی قراره به زندگیت وارد بشه، همونجا با همین افکار تو میتونی از خواب بلند بشی و دیگه برای ادامه خواب دلیل و بهونه نیاری.

*******************

اگه همین بذار پنج دقیقه دیگه بخوابم ها نبود، اگه همین این کار مهم نیست و میشه بعدا انجام دادها نبود و اگه همین بذار زمان زیاده ها نبود ما آدما خیلی زود از خواب بلند میشیم و طولانی خوابیدن یکی از دغدغه ها و مشکلات ما نبود. وقتی که از خواب بلند میشیم ذهن بهونه های زیادی میاره تا ما دوباره بخوایم بخوابیم و دوباره چشمامون رو ببندیم اما کافیه که ما به این بهونه ها گوش ندیم و اراده کنیم و از خواب بلند بشیم. اگه این کار رو انجام بدیم اون موقع می بینیم که زندگیمون چقدر میتونه جلو بیفته و چقدر میتونه رنگ پیشرفت و ترقی رو به خودش ببینه.

*******************

زندگی میتونه خیلی قشنگ باشه، زندگی میتونه خیلی خاص باشه و زندگی میتونه خیلی خواستنی باشه به شرط اینکه ما درست و بر طبق اصولی مناسب زندگی کنیم. یکی از شروط و اصول برای یک زندگی خوب اینه که خواب مناسبی داشته باشیم. خواب کمتر از حد به جسم و جون آدم ضرر میزنه و خواب بیشتر از حد به زندگی آدم ضرر میزنه. اگه نتونی خوابت رو تنظیم کنی و اگه نتونی به موقع بخوابی و به موقع از خواب بیدار بشی ممکنه یا صدمات جسمی به خودت بزنی و یا ریتم زندگیت رو به کل نابود کنی و از بین ببری. همیشه سعی کن با به موقع خوابیدن و به موقع بیدار شدن به یکی از شرط های اصلی برای داشتن یه زندگی خوب عمل کنی.

مطالب پیشنهادی:

جملات انرژی مثبت و زیبای اول صبح

جملات زیبا برای شروع یک روز خوب (2)

متن در مورد خندیدن و شاد بودن

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...