متن خوشحال بودن از زندگی

خوشحال بودن از زندگی و لذت بردن از آن به خودت وابسته است. تا وقتی که افسار فکر و ذهنت را در دست نگیری و نتوانی افکاری که در ذهنت در چرخش هستند را سر و سامان دهی خوشحالی برایت به ارمغان نخواهد آمد و تو نمی توانی لذت و آرامش را دریابی.

در این مطلب در مورد خوشحالی از زندگی صحبت کرده ایم. همراه ما باشید.

جملات خوشحال بودن از زندگی

خوشحالی را در پی هر اتفاق دریاب. چرا بگذاری غم تو را به زانو در آورد؟ چرا بگذاری ناراحتی و اندوه بر وجودت سلطه گر شود؟ به خودت بیا! وجودت را با عطر خوشحالی خوشبو کن و بگذار غم که بوی متعفنی دارد از وجودت پر بکشد و برود. در هر اتفاقی حتی اتفاقات به شدت منفی هم شاید بتوانی نکات مثبتی بیابی و به خاطر آنها خوشحال باشی پس به جای اینکه با توجه به نکات منفی خودت و روحت را آزار دهی و غم را به درونت راه دهی به نکات مثبت توجه کن و حتی از همان اندک نکات مثبت لذت ببر. شاید اولیل برایت سخت و دشوار باشد اما اگر تلاش کنی و برای مثبت اندیشی و خوشحال بودن کوتاه نیایی می توانی در نهایت از خودت انسانی بسازی که در پی هر اتفاقی به دنبال نکات مثبت است تا به واسطه آنها بتواند در زندگی خوشحال تر باشد و زندگی زیباتری در آینده برای خود خلق کند.

****************

خوشحالی، خوشحالی بیشتر و ناراحتی نیز ناراحتی بیشتری برایت به بار می آورد. قانون این دنیا همین است. اگر به آن عمل کنی می توانی زندگی ات را زیبا کنی اما اگر بخواهی خلاف آن عمل نمایی، هر کاری دیگری کنی نمی توانی در نهایت به آنچه که در زندگی با نام سعادت و خوشبختی میشناسی دست پیدا کنی. اگر میخواهی طبق قانون دنیا به پیش بروی قانون ساده و مشخص است اما شاید عمل کردن به آن کمی سخت باشد. تو باید همت داشته باشی، تلاش کنی و اراده ات را قوی تر از هر وقتش کنی که بتوانی در پی هر اتفاقی خوشحالی را دریابی تا به این واسطه بتوانی خوشحالی های بیشتری برای خودت به ارمغان آوری. اگر با کوچکترین اتفاقی که برایت رخ داد ناراحت شدی و غم به دلت راه دادی بهتر است بدانی که همین غم زمینه غم های بیشتر را در زندگی ات فراهم می سازد و در نهایت کاری میکند که تو در مردابی از غم های بی شمار غرق شوی.

****************

خوشحال باش، همین امروز را شاد باش، سعی کن که همین امروز را لبخند بزنی، به دنیا، به آدمها، به هر چیزی که میبینی با لبخند بنگری و سعی کنی که شاد باشی. چرا بخواهی این روز بی نظیر را با غم و ناراحتی بگذرانی؟ چرا بخواهی امروز را اسیر اندوه باشی؟ این کار را نکن چرا که وقتی به انتهای مسیر زندگی رسیدی و به گذشته ات نگاه کردی چیزی جز افسوس برایت نخواهد ماند، افسوسی که برای از دست دادن روزهای زندگی ات بوده، روزهایی که خودت را در زندان غم و ناراحتی اسیر میکردی و نمی خواستی که از این غم ها رهایی یابی. بهتر است بدانی که غم بیشتر اوقات تو را به اجبار در زندان خود گرفتار نمی کند بلکه این تو هستی که با پای خود به زندان آن وارد می شوی و مدت حبست را تعیین می کنی. غم ممکن است برای لحظاتی تو را زندانی خود کند اما بعد از مدتی سند آزادی ات را به تو می دهد اما این خودت هستی که تصمیم میگیری پای این سند را امضا کنی یا نه هنوز هم در زندانش باقی بمانی. بسیاری از انسان ها سند را امضا نمی کنند و در غم غطه ور می شوند در صورتی که اگر میخواستند می توانستند بعد از مدتی که از غم شان گذشت خوشحالی را دریابند و به سوی آن حرکت کنند. هر روز از زندگیت را سعی کن که با خوشحالی بگذرانی! بعضی روزها زندانبان غم ممکن است که به سراغت بیاید و تو را اسیر خود کند، مراقب باش که از هر لحظه برای فرار از این زندان و آزادی ات استفاده کنی و هر لحظه که توانستی به جای زندان غم بهشت خوشحالی را انتخاب کنی.

****************

ما انسان ها خود هستیم که زندگی ما را خلق میکنیم. یکی با خوشحالی و نشاط سعی میکند اتفاقات خوب بیشتری برای خود خلق کند و یکی هم با ناراحتی و اندوه اتفاقات ناراحت کننده بیشتری برای خود می آفریند. در واقع خداوند ما را خدای زندگی خود آفریده، خدایی که می تواند هر کاری انجام دهد و هر چه که بخواهد از دستش بر می آید. این خدا اگر بخواهد حالش خوب باشد می تواند این کار را انجام دهد و اگر بخواهد احساسی منفی داشته باشد باز هم این کار از دستش بر خواهد آمد. تو خدای زندگی خود هستی پس حالا بگو که برای زندگی ات چه می آفرینی؟ حال خوب یا احساس منفی؟

****************

حال خوب تو اتفاقات مثبتی وارد زندگی ات می کند و احساس منفی ات اتفاقات منفی وارد زندگی ات خواهد کرد. هر احساسی که به آن پر و بال دهی و قدرتمندش کنی اتفاقاتی هم ردیف و هم وزن با خودش را وارد زندگی ات خواهد کرد. اگر نسبت به کسی نفرت بورزی، نسبت به کسی کینه توزی کنه، نسبت به مسئله ای ناراحتی از خود نشان دهی، نسبت به اتفاقاتی عصبی شود و به این احساسات خود پر و بال دهی به یاد داشته باش که این احساسات خالق اتفاقات زندگی ات هستند و اگر همچنان به داشتن آنها مصمم باشی باید همچنان منتظر اتفاقات منفی بیشتری هم باشی. همچنین اگر نسبت به کسی عشق بورزی، نسبت به زندگی دیدگاه مثبتی داشته باشی، سعی کنی از جهات مثبت اتفاقات زندگی ات را ببینی و به جای عصبانیت سعی کنی منطق کاری را دریابی و آرامش را به خود هدیه دهی می توانی انتظار اتفاقات مثبت را داشته باشی.

****************

مراقب باش، خوشحالی و خوشبختی تو همین لحظه هاست، مبادا آنها را از دست بدهی و نادیده بگیری! بسیاری از انسان ها نمی دانند که در خوشحالی و خوشبختی به سر می برنند، دائما زیاده خواه هستند و می خواهند به موقعیت های بزرگتر دست پیدا کنند و لحظات اکنون شان را نادیده میگیرند. اما کافیست آن ها موقعیتی که در آن هستند را از دست بدهند، آن موقع وقتی به عقب برگشته و به گذشته شان نگاه کنند افسوس میخورند که چطور در خوشحالی و خوشبختی به سر می بردند اما متوجه نمی شدند. یادت باشد نعمت ها و موقعیت هایی که در زندگی در دسترس تو هستند را فراموش نکنی و برایت عادی نشوند که اگر این اتفاق بیفتد، دائما خوشحالی و خوشبختی را در چیزی دیگر جستجو خواهی کرد و دیگر موقعیتی که در آن هستی و نعمت هایی که آنها را دارا هستی برایت لذتی در بر نخواهند داشت.

****************

می دانی راز خوشحالی و خوشبختی در زندگی چیست؟ این راز این است که گذشته را به همان گذشته بسپاری و رهایش کنی، در حال زندگی کنی و از امروزت لذت ببری و همچنین به آینده ای زیبا امیدوار باشی. همین سه کار که از عهده تو بر بیاید می توانی در زندگی خوشحالی را دریابی و برای هر لحظه ات خدا را سپاسگزاری کنی. اما متاسفانه بسیاری از انسان ها به این سه اصل مهم توجهی ندارند. یکی درگیر گذشته اش است و دائما در گذشته زندگی می کند و با خود می گوید که چرا فلان کار را انجام نداد یا چرا از فلان موقعیت استفاده نکرد، یکی درگیر سختی ها و مشقت های امروز خود است و به کل لذت بردن از زندگی را فراموش کرده و دائما بیشتر از قبل در این سختی ها دست و پا می زند و دیگری نیز دائما نگرانی برای آینده در وجودش غلیان می کند و همین مسئله نمی گذارد که لحظه ای از زندگی لذت ببرد. هر کدام از انسان ها به نوعی خود را از خوشحالی محروم میکنند اما پیروز واقعی این دنیا انسانیست که بیاموزد گذشته را رها، امروز را استفاده و به آینده امیدوار باشد.

****************

برای خوشحال بودن و شاد بودن کافیست سادگی را بیاموزی. ما آدم ها به دنبال تجملات هستیم، همیشه باید یک نعمت در کامل ترین و بهترین وضعیتش در دسترس ما باشد تا از آن لذت ببریم و هیچ وقت به آن میزان نعمتی که در اختیار داریم راضی نمی شویم و همین عدم رضایت موجب عدم خوشحالی نیز می شود. اگر میخواهی در زندگی ات خوشحال باشی سعی کن خوشحالی و لذت را در ساده ترین چیزها بیابی، سعی کن خوشحالی و لذت را در همان چیزهای کوچکی که به ظاهر بی اهمیت هستند دریابی و به دنبال تجملات نباشی. وقتی این را آموختی می بینی که چقدر از زندگی ات رضایت داری و چقدر زندگی ات با عطر خوشبختی خوشبو و معطر شده.

****************

می دانی یکی از رازهای مهم برای خوشحال بودن چیست؟ دور ریختن نگرانی ها از فکر و ذهنت. برای اینکه این کار را انجام دهی همیشه بدترین اتفاق را تجسم کن، با بدترین اتفاق ممکن قرار است چه به سرت بیاید؟ قرار است چه چیزهایی را تجربه کنی؟ خودت را برای همان ها آماده کن! وقتی که این کار را کردی یعنی خودت را برای بدترین اتفاق آماده کرده ای و همین مسئله باعث می شود که دیگر نگرانی نداشته باشی. دلیل نگرانی ما آدمها این است که آمادگی پذیرش اتفاقی خاص را نداریم اما اگر آن را پذیرفتیم و خودمان را برای آن آماده کردیم دیگر نگرانی نمی تواند وجود مان را آزار دهد.

****************

راز خوشحالی و خوشبختی ات در زندگی این است که کمتر نسبت به کسی توقع داشته باشی. توقع داشتن و انتظار داشتن موجب می شود که انسان از زندگی لذتی نبرده و هر لحظه منتظر باشد که کسی فلان کار را برایش انجام دهد تا او بتواند طعم لذت از زندگی را بچشد. هرگز منتظر دیگران نباش و هرگز هیچ توقعی از آنها نداشته باش چرا که همین انتظار و توقع فرصت لذت از زندگی را از تو خواهد گرفت. به جای این کار سعی کن به خودت و توانایی هایی که داری تکیه کنی و به واسطه آنها یک کار را هر چند هم ناقص انجام دهی. باور کن که همین کار ناقصی که به واسطه تکیه به توانایی های خودت انجام می دهی لذت بیشتری دارد تا اینکه هر لحظه چشم به راه باشی که کسی آن کار را برایت تمام و کمال انجام دهد.

****************

برای اینکه در زندگی ات خوشحال و شاد باشی سعی کن که دیگران را ببخشی و کینه ای نسبت به آنها در دلت به وجود نیاوری. وقتی نسبت به کسی کینه و نفرت داری همین کینه و نفرت وجودت را سرشار از افکار منفی می کنند و این افکار منفی به هیچ وجه نخواهند گذاشت خوشحالی را دریابی و بخواهی که از اکنونت لذت ببری. دیگران را ببخش و از آنها بگذر، این کار برای آنها نیست بلکه برای خودت است که وجودت را لبریز از آرامش کنی و حس خوبی به دل و قلبت راه دهی. تا وقتی که نبخشی و وجودت سرشار از کینه باشد، توجه ات بر روی همان افکار کینه توزانه و نفرت آمیز است و حتی اگر موقعیت های خوشحال کننده بسیاری بزرگی بر سر راهت باشد چون تو به چیز دیگری توجه میکنی نمی توانی آنها را ببینی.

****************

کار درست این است که هر چه در چنته داری رو کنی و هر چه در توان داری انجام دهی و از آن به بعد همه چیز را به خدا بسپاری تا خدا برایت کارت را پیش ببرد. وقتی که مسئله و چالشی بر سر راه توست، هر اقدامی که می تواند از تو سر بزند را انجام بده و هر کاری که می دانی درست است را سعی کن انجام دهی اما بعد از این ها که هیچ اقدام و هیچ کاری نبود که انجام دهی، همه چیز را به دست خدا بسپار و دیگر بابت مسئله پیش روی خود به دلت نگرانی راه نده. این کار را که انجام دهی می توانی خوشحالی را دریابی و مدام با نگرانی آن را نادیده نگیری

****************

ضمن سپاس از شما عزیزان که تا انتهای مطلب همراه ما بودید، خوشحال می شویم که نظرات، پیشنهادات یا انتقادات خود را در بخش نظرات نسبت به این مطلب با ما در میان بگذارید.


در ادامه تماشا کنید:

متن در مورد خندیدن و شاد بودن

عکس نوشته شاد بودن

متن های زیبا درباره من خوشبختم (2)

متن درمورد بالا و پایین زندگی

جملات زیبا درباره لحظات خوب زندگی

متن آرزوی خوب برای دیگران

متن زیبا در مورد من می توانم (2)


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...