در جواب جبران می کنم چه بگوییم

در پاسخ به عبارت جبران میکنیم شما میتونید به نکاتی از جمله داشتن تواضع، نشون دادن علاقه نسبت به طرف مقابل، کوچک جلوه ندادن کار، بیان کاری برای جبران، تنظیم لحن و تن صدا و همچنین زبان بدن، به رو نیاوردن خستگی و عدم خوشحالی زیاد، عدم اشتباه گرفتن محبت با وظیفه و آموزش شیوه انجام کار توجه داشته باشید و با اینها به دنبال پاسخی برای این عبارت باشید.

وقتی برای کسی کاری کردید و اون شخص در جواب کارتون بهتون گفت که جبران میکنم، به نظرتون بهترین جوابی که میتونید بهش بدید چیه؟ چه پاسخی واقعا تاثیرگذاره و میتونه نهایت احترامی که برای شخص مقابل تون قائل هستید رو نشون بده؟ در این مطلب ما رو همراهی کنید تا بهترین روش های پاسخگویی به این عبارت و همچنین چندین جواب زیبا برای پاسخ به اون رو باهاتون به اشتراک بذاریم.

جواب مناسب برای جبران میکنم

اگه کسی بهتون گفت جبران میکنم یعنی خواسته بهتون اهمیت کاری که براش کردید رو برسونه و بهتون بگه که قدر اون کار رو میدونه و تلاشش رو میکنه تا کاری مشابه به ارزش کاری که براش کردید رو براتون انجام بده. وقتی کسی چنین جوابی در پاسخ کاری که براش کردید بهتون میده قطعاً شایسته احترامه و شما باید پاسخی مناسب و در شان و شخصیتش بهش بدید. در ادامه نکات و روش هایی رو بهتون ارائه میدیم که باهاشون میتونید به بهترین شیوه پاسخ شخصی که چنین چیزی رو بهتون گفته بدید.

تواضع داشته باشید

اگه کسی بهتون میگه کاری که براش انجام دادید رو جبران میکنه، به جای اینکه کاری که کردید رو بزنید توی سرش و به خاطر اون کار سرش منت بذارید نسبت بهش تواضع به خرج بدید و جوری رفتار کنید که انگار از روی عشق و علاقه بسیاری که به اون داشتید اون کار رو کردید.

توجه داشته باشید حرف ها و رفتارهای شما نباید به گونه ای باشه که طرفتون احساس کنه کوچکترین منتی دارید سرش میذارید و یا اینکه کارتون رو مدام سعی دارید جلوش بزرگ جلوه بدید.

علاقه تون رو نشون بدید

برای اینکه به طرف مقابل تون بفهمونید که کاری که کردید صرفاً از روی عشق و علاقه تون به اون شخص بوده و نه از روی اجبار و چیز دیگه ای، در پاسخ جبران میکنم میتونید بگید نیازی به جبران نیست و صرفاً از روی اینکه اون شخص براتون مهم بوده و ارزش زیادی براتون داشته فلان کار خاص رو براش انجام دادید. اینجوری اون شخص میفهمه که چقدر براتون اهمیت و ارزش داره و همین مسئله باعث میشه که جلوش خیلی عزیز بشید.

البته در این مورد نباید زیاده روی کنید! مثلا اگه مدام به طرف بگید که من از روی عشق و علاقه ام به تو این کار رو کردم، چون برام ارزش زیادی داشتی این کار رو کردم و ...، ممکنه طرف رو از اینکه کارش رو بهتون سپرده پشیمون کنید پس به نکته قبلی که تواضع بود هم دقت کنید و در کنارش از این نکته هم که گفتیم غافل نشید.

کارتون رو کوچیک جلوه ندید

بعضی ها برای اینکه احترام شون رو به شخص مقابل نشون بدید و بهش بفهمونن که از روی عشق و علاقه شون فلان کار رو برای اون کردند، کاری که انجام دادند رو خیلی کوچیک جلوه میدن و طوری وانمود میکنن که انگار اون کار وظیفه شون بوده. یادتون باشه در کنار ارزشی که به طرف مقابل میدید، ارزش خودتون هم مهمه و باید حفظ بشه. درسته که شما نباید منت کاری که کردید رو سر طرف مقابل بذارید اما نباید طوری هم وانمود کنید که انگار هیچ کاری نکردید.

این نکته خیلی مهمه چون ممکنه طرفتون هر چقدر هم براتون عزیز باشه فکر کنه که انجام چنین کارهای وظیفه تونه یا انجام چنین کارهای وقت و انرژی زیادی ازتون نمیگیره پس مدام میتونه بار اونها رو به دوشتون بندازه. اینکه کارهای عزیزانتون رو انجام بدید خیلی ارزشمنده اما یادتون نره که مبادا طوری رفتار کنید که بقیه به این کار عادت کنند.

کاری که قراره انجام بده رو بهش بگید

ممکنه شما کاری داشته باشین که بخواین انجام بشه و این کار از عهده طرف مقابلتون بر میاد. در اینجا اگه اون چنین عبارتی به شما گفت در کنار تشکر ازش کاری که میخواین رو بهش بگید و خجالتی بابت این قضیه نداشته باشید.

همینطور که اون شخص کارش رو به شما سپرد، شما هم میتونید با نهایت احترام از اون بخواین تا فلان کار خاص رو براتون انجام بده. البته یادتون باشه طوری صحبت نکنید که اون شخص فکر کنه برای جبران کاری که براش کردید قراره فلان کار رو براتون انجام بده بلکه قبل از اینکه کارتون رو بهش بسپرید ازش درخواست کنید و طوری وانمود کنید که قراره لطف و محبتی در حق شما بکنه.
اگه به کسی که کاری براش کردیم مستقیم بگیم در جبران کاری که کردم فلان کار رو بکن قطعاً این مسئله ممکنه باعث ناراحتی اون بشه ولی ما میتونیم به نحوی دیگه کارمون رو به طرفمون بپرسیم که ناراحت هم نشه.

لحن و تن صداتون مناسب باشه

اگه توی این مورد لحن و تن صدای نامناسبی داشته باشید طرف ممکنه احساس کنه برای کاری که براش انجام دادید منتی سرش دارید یا ممکنه احساساتی این چنینی به سراغش بیاد پس حتما مراقب تن صدا و لحن بیان تون باشید و هر کلمه ای که قراره از زبون تون خارج بشه رو با صدای ملایم و لحنی مهربون و آهسته به طرف تون بگید تا متوجه حسن نیت شما از حرفی که قراره بزنید بشه.

اگه صداتونو آروم و ملایم کنید و لحن تون مهربون و آهسته باشه جدای از اینکه طرف تون منظور حرفی که بهش میزنید رو به صورت کامل متوجه میشه، از اینکه از انجام کاری که بهتون سپرده بود خوشحال هستید هم آگاه میشه و این قطعاً تاثیرگذاری فوق العاده ای میتونه داشته باشه.

زبان بدن مناسب داشته باشید

حتما بعد از اینکه کار طرف تون رو انجام دادید احساس خستگی میکنید اما بهتر اینه که وقتی طرف تون میاد تا باهاتون صحبت کنه و عبارت جبران میکنم رو بهتون بگه مراقب زبان بدن تون باشید تا طوری نباشه که طرف خستگی رو از روی حالات بدن شما متوجه بشه.

البته که شما حق دارید خستگی رو هم تا حدودی به روتون بیارید اما اگه این کار رو نکنید بهتره چون طرف تون ممکنه از اینکه اون کار رو به شما سپرده احساس گناه کنه.

خستگی رو به روتون نیارید

حتی اگه از کاری که برای طرف تون کردید خسته شدید هیچوقت این خستگی رو به روی اون نیارید چرا که این موضوع باعث میشه ارزش کارتون پایین بیاید. شما یا نباید کاری رو بپذیرید یا اگه نسبت به انجام دادن کاری جواب مثبت دادید باید به فکر عواقبش هم باشد و عواقب اون هر چقدر هم خستگی و مشقت بود هرگز نباید به روی طرفتون بیارید چرا که شما خودتون قبول کردید اون کار رو برای اون شخص انجام بدید.

هر چقدر هم که خسته بودید بهتره در زمانی که شخص به سراغتون برای تشکر اومد با روی باز جوابش رو بدید. این ارزش کار شما رو بیش از پیش میکنه و باعث میشه که نزد طرف مقابلتون شخصیت تون بزرگ تر بشه.

ابراز خوشحالی زیاد ممنوع

یادتون باشه درسته که نباید خستگی تون رو به روی طرف بیارید اما نباید از اون طرف بوم هم بیفتید یعنی نباید اونقدر ادای آدمای خوشحال رو در بیارید که طرف فکر کنه واقعاً کاری براش انجام ندادید و کاری که انجام دادید خیلی کوچیک بوده. سعی کنید حد میانه رو رعایت کنید تا همیشه بهترین بازخورد رو از طرف تون بگیرید.

بعضی ها اگه زیاد براشون ابراز خوشحالی کنید حتی ممکنه کاری که کردید رو به شکل وظیفه بدونن و هیچ احترامی برای اون کار شما قائل نشن پس به این نکته هم توجه داشته باشید که مبادا به این شکل رفتار کنید.

محبت رو با وظیفه اشتباه نگیرید

یادتون باشه هر چقدر هم که شما برای طرف مقابل تون احترام قائل هستید اما شما بابت کاری که اون بهتون سپرده محبت به خرج دادید که انجامش دادید و این وظیفه تون نبوده پس محبت کردن رو با وظیفه اشتباه نگیرید. وقتی طوری وانمود میکنید که وظیفه تون بوده طرف مقابل تون هم ممکنه همین احساس رو داشته باشه و دیگه کاری که براش انجام دادید رو نه به شکل محبت و کمک بلکه به شکل وظیفه تون ببینه.

برای خودتون ارزش و احترام قائل بشید و اول از همه ببینید که اصلاً میتونید از پس کاری که قراره بهتون سپرده بشه بر بیاید یا نه، اگه از پس کار هم بر اومدید باید یادتون باشه که شما قراره به طرفتون لطف و محبت تون رو نشون بدید و کاری که قراره انجام بدید به هیچ وجه جزو وظایف تون نیست.

شیوه کار رو آموزش بدید

بعضی ها ممکنه به صورت مداوم یک کار به خصوص رو به شما بسپرن و بعد وقتی که کار رو براشون انجام دادید بهتون بگن جبران میکنم. شما در پاسخ به این کارشون علاوه بر اینکه تشکر میکنید و محبت تون رو نشون میدید، شیوه کار رو هم آموزش بدید که کم کم خودشون از پس کاری که قراره انجام بشه بر بیان.

درسته که ممکنه کاری که برای طرف تون میکنید رو به عنوان لطف و محبت برداشت کنید اما بعضی ها ممکنه به فکر سوءاستفاده کردن بیفتن پس برای جلوگیری از این موضوع سعی کنید شیوه کار رو به طرفتون یاد بدید تا خودش کاری که داره رو انجام بده.

کنایه بزنید

بعضی ها هم ممکنه که مدام بخوان فلان کار خاص رو به شما بسپرن در صورتی که خودشون هم میتونن اون رو انجام بدن. در اینجا شما بهتره که از روش کنایه استفاده کنید تا به طرف تون بفهمونید که بهتره که خودش از این به بعد کار رو بر عهده بگیره. بعضی ها جبران میکنم رو تبدیل به سلاح کردن و کارهاشون رو به همه میسپرن در صورتی که انجام دادن اون کارها برای خودشون سختی و مشقتی نداره.

مراقب این دسته از افراد باشید، این افراد سوءاستفاده کردن رو خوب بلدن پس در این موقعیت به دنبال شیوه و روش دیگه ای نباشد و سعی کنید در پاسخ به اونها از کنایه استفاده کنید تا متوجه کار اشتباهی که میکنن بشن.

البته ممکنه طرفتون براتون اونقدری عزیز باشه که نخواین با حرفی که میزنید دلش شکسته بشه پس مراقب بار کلمات و جملاتی که به کار میبرید باشید تا مبادا کنایه ای که میزنید به قدری سنگین باشه که علاوه بر اینکه دل اون طرف میشکنه، ارزش خودتون هم پایین بیاد.

خب تا به همین جا صحبت در مورد شیوه ها و روش های پاسخ دادن به عبارت جبران میکنم رو به اتمام میرسونم و از اینجا به بعد پاسخ هایی رو براتون به اشتراک میذاریم که میتونید از اونها استفاده کنید. همراه ما باشید.

جواب های مناسب برای جبران میکنم

لازم به جبران نیست، من برای احترامی که براتون قائل بودم این کار رو انجام دادم.

*********

جبران شما همینه که زیاد به خودتون سخت نگیرید و اگه کارهایی این چنینی داشتید به من بسپرید.

*********

عزیز دلید، همینکه ارزش کاری که کردم رو میدونم برای من کافیه.

*********

مهم احترامی هست که براتون قائل هستم نه جبرانی که میخواین برام بکنید. همین که به فکر هستین کافیه.

*********

ممنون از اینکه به فکر جبران هستید. امیدوارم کاری که کردم اون بازخوردی که میخواستید رو براتون داشته باشه.

*********

نیازی به جبران نیست فقط امیدوارم باری از روی دوش شما برداشته باشم.

*********

خوشحالم از اینکه از نتیجه کار راضی بودید. همین رضایت شما خستگی رو از تن من در کرد. نیازی به جبران نیست.

*********

محبت دارید، اگه کار یا مسئله ای بود حتما باهاتون در میون میذارم.

*********

عزیز دل من هستید، من کاری داشتم که ..... هست و خواستم ازتون بخوام اگه در توان تون هست این کار رو برای من انجام بدید. ممنونم.

*********

کاری که کردم از روی عشقی بود که به شما داشتم پس نیازی به جبران نیست.

*********

جبران شما اینه که از این به بعد بیشتر حال و احوال ما رو جویا بشید. همین برای ما کافیه.

*********

محبت دارید. کاری داشتم که فقط از دست شما بر میاد و ممنون میشم اگه شما اون کار رو برای من انجام بدید.

*********

خواهش میکنم. البته انجام این کار سختی چندانی هم نداره و خودتون هم میتونید از پسش بر بیاین. (پاسخ کنایه دار)

*********

تمام تلاشمو کردم تا به بهترین شیوه کارتون انجام داده بشه ولی اگه خودتون در تایم خالی تون این کار رو انجام بدید صد در صد نتیجه کار بهتر میشه. (پاسخ کنایه دار)


مطالب پیشنهادی :

در جواب وظیفه بود چی بگیم

در جواب دستتون درد نکنه چی بگیم

در جواب قدمت رو چشم چی بگیم

در جواب مراحمی چی بگیم

در جواب جاشون خالی نباشه چه باید گفت

در جواب خوش بگذره چی بگیم


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...