متن کوتاه و زیبا درباره خنده مصنوعی

خنده های مصنوعی میتونن حال آدم رو کم کم خوب کنن. درسته که این خنده ها فیکن، درسته که واقعی نیستن و حقیقت ندارن اما وقتی ادای چیزی رو در بیاری کم کم به همون تبدیل میشی. تو وقتی ادای یه آدم خوشحال و شاد رو در بیاری، کم کم به همچین آدمی تبدیل میشی.

در این مطلب متن ها و جملات مختلف و زیبایی در رابطه با خنده مصنوعی براتون قرار میدیم. شما میتونید این متن ها رو در شبکه های اجتماعی یا هر جایی که دوست داشتید با دیگران به اشتراک بذارید. اگر مایل به خوندن این متن ها هستید در ادامه همراه ما باشید.

جملات کوتاه در مورد خنده مصنوعی

بخند حتی اگه شده الکی، حتی اگه شده زورکی، حتی اگه شده به اجبار، بخند تا به تموم دنیا و آدماش ثابت کنی هیچ چیزی نمیتونه تو رو از پا در بیاره و هیچ چیزی نمیتونه شادی رو از تو بگیره. وقتی خنده های مصنوعی رو روی لب هات میاری، حتی همین خنده ها هم تو رو از حال بد دور میکنن، تو رو از چیزی که باعث میشه درونت حس بدی به وجود بیاد دور میکنن. خنده های مصنوعی تو رو قدم به قدم به سمت شادی واقعی میبرن پس حتی اگه شده بخند اونم الکی.

*************

بعضی وقتا برای اینکه به دیگران حس بدی ندی مجبوری میشی خنده های الکی بکنی، خنده هایی که از هزارتا گریه هم بدتره، خنده هایی که پشت شون پر از غمه و هیچکس این غم رو نمیبینه چون همه در حال تماشای اون خنده های مصنوعی هستن. چقدر بده وقتی میدونی یه غم داره از درونت ذره ذره نابودت میکنه، یه غم داره از درونت ذره ذره خردت میکنه اما تو باید بخندی، باید بخندی تا بقیه ناراحت نشن، بقیه حالشون بد نشه و بقیه از کنار تو بودن حس بدی بهشون دست نده.

*************

بخند حتی شده الکی، بذار تا دشمنات خنده های تو رو ببینن و بدونن تموم تلاش هاشون بی فایده بوده، بذار تا تموم بدخواهات خنده هات رو ببینن و اون احساسی که برای تو آرزو میکردن رو خودشون تجربه کنن. چرا بخوای ناراحت بشی و این ناراحتی رو به چهره ات بیاری؟ با این کار فقط دشمنات رو شاد میکنی، با این کار اونها رو به هدفشون رسوندی. هیچ کس و هیچ چیز توی این دنیا ارزش ناراحتی تو رو نداره اما اگه ناراحت هم شدی این ناراحتی رو به چهره ات راه نده تا مبادا دشمنانت احساس کنن به هدفی که داشتن رسیدن.

*************

بعضی ها آرزوشون دیدن ناراحتی توئه، بعضی ها آرزوشون اینه که گریه های تو رو ببینن، بعضی ها میخوان که اشک از روی گونه هات جاری بشه اما هیچوقت این اجازه رو بهشون نده که به آرزو شون برسن. هر چقدر بهت فشار آوردن و اذیتت کردن کم نیار، حتی شده خنده های مصنوعی روی لبهات بیار و کاری کن که بدونن تو قوی تر از اون حرفایی و نمیتونن با هیچ کاری ناراحتت کنن و اشک رو روی گونه هایت جاری کنن.

*************

فکر میکنی اگه جلوی این آدما گریه کنی، بغض کنی و از ناراحتی هات بگی اونها هم ناراحت میشن؟ نه، این آدما وقتی از ناراحتی هات جلوشون میگی تازه خوشحالم میشن که تو حالت بده و از درون بهم ریخته ای. چرا بخوای با این کارت اونها رو شاد کنی؟ همیشه بخند، همیشه حتی اگه شده لبخندی مصنوعی روی لب هات بکار تا اینجوری قدرتت رو به رخ همه بکشی، همیشه حتی اگه بغض سنگینی داشتی هیچ وقت از ناراحتی هات پیش کسی حرف نزن چون این آدما با ناراحتی بقیه ناراحت نمیشن بلکه شادتر میشن.

*************

خودت رو از جو سنگین آدمای افسرده و ناراحت دور کن، بخواه که زندگی کنی، بخواه که از زندگیت لذت ببری! مگه چقدر زنده ای که بخوای با بودن در کنار آدمای افسرده زندگیت رو هدر بدی؟ این کار رو نکن! به جاش فکرای قشنگ بکن، با آدمای مثبت رفت و آمد داشته باش و روی لب هات حتی شده خنده های مصنوعی بکار تا اینجوری کم کم حس و حال واقعیت بشه حس و حال یه آدم شاد. وقتی ادای چیزی یا کسی رو در میاری کم کم مثل اون میشی پس اگه ادای آدمای شاد رو در بیاری کم کم مثل همونها میشی.

*************

دنیا پر شده از آدمایی که خنده های مصنوعی روی لب هاشون نقش بسته، پشت این خنده ها هزارتا فریاد نهفته هست، پشت این خنده ها هزارتا بغض و ناراحتی نهفته هست اما این آدما یاد گرفتن که نقش بازی کنن، یاد گرفتن که ناراحتی هاشون رو پنهون کنن و به جاش خنده های مصنوعی رو به روی لب هاشون بیارن. دنیا انگار پره از آدمایی که فقط نقش بازی میکنن، از آدمایی که نقش آدمای خوشحال رو بازی میکنن اما از درون آشفته اند و قلبشون پر از حس ناراحتی و غمه. چقدر تلخه این اتفاق.

*************

چقدر بده وقتی قلبت پر درده مجبور بشی بخندی، مجبور بشی لبخند بزنی و هیچی نگی. این لحظه بدترین لحظه زندگی هر کسی میتونه باشه که بخواد گریه کنه، بخواد فریاد بزنه و اشک بریزه اما نتونه این کار رو بکنه و حتی مجبور میشه که لبخندی مصنوعی روی لب هاش بکاره. آدم برای دشمنش هم همچین آرزویی نمیکنه! امیدوارم هیچ آدمی توی این دنیا طعم تلخ خنده های مصنوعی که پشتشون یه غم عمیق نهفته هست رو نچشه چون خیلی تلخه.

*************

چقدر سخته دستای کسی که دوستش داری رو توی دستای یکی دیگه ببینی و برای حال خوب اون هم که شده مجبور بشی لبخندهای مصنوعی بزنی، لبخندایی که طعم تلخ شون تا هیچ وقت از یادت نمیره.

*************

چقدر سخته وقتی میبینی آغوش کسی که دوستش داری متعلق به کسی دیگه هست و وقتی که اون رو با طرف مقابلش میبینی مجبور میشی لبخند بزنی صرفاً جهت اینکه حس کنه خوشحالی برای اینکه قلبش صاحب پیدا کرده، قلبش متعلق به یکی شده.

*************

طعم تلخ خنده های مصنوعی فقط اونجا که میفهمی همه حرفاش دروغ بوده، میفهمی هر چی بهت قول داده همش الکی بوده اما مجبور میشی بخندی که فکر نکنه کم آوردی، فکر نکنه خیلی بهش وابسته شدی، فکر نکنه به خاطر رفتنش خیلی آشفته شدی. کاش اگه حرفی میزنیم پای حرفمون بمونیم، کاش اگه قولی میدیم پای قولمون بمونیم، شاید یکی قلبش رو به این حرف ها و قول ها وابسته کرده بود و وقتی که اونها رو شکستی، در واقع قلب اون شخص هم شکسته میشه.

*************

بخند حتی اگه شده مصنوعی، نذار فکر کنه که فقط توی دنیا اون بوده که میتونسته حالت رو خوب کنه، نذار فکر کنه که فقط توی دنیا اون بوده که انیس و مونس تو بوده و حالا که رفته انگار همه چیت رو از دست دادی. آدمای این دوره و زمونه از ناراحتی تو بیشتر به جای اینکه ناراحت بشن خوشحال میشن! آدمایی که یه روزی عزیزترین کست بودن، یه روزی میذارن از پیشت میرن و وقتی ناراحتیت رو ببینن بیشتر به جای اینکه ناراحت بشن، خوشحال میشن. پس بخند حتی اگه شده مصنوعی!

*************

یه قرصی هست به اسم قرص لبخند که اگه روزی سه وعده به هر اندازه که دوست داشتی استفاده اش کنی بهت قول میدم که از هر چی حال بده و ناراحتی هست دور میشی. هر روز به خودت یادآوری کن که این قرص رو استفاده اش کنی. این قرص ها هر چند ممکنه اولش تاثیرگذار نباشن اما هر چی زمان جلوتر میره و تو ازشون استفاده میکنی حالت بهتر و بهتر میشه.

*************

خنده های مصنوعی رو به ما تحویل ندید، ما آدمیم، میفهمیم، متوجه میشیم و حالیمون میشه که این خنده ها فیکن، این لبخندا چیزی نیستن جز یه ماسک که بر روی لب هاتون زدین. طوری وانمود نکنین که از خوشحالی ما خوشحالین، توی این خوشحالی هاتون فریادی هستند که شاید خودتون نمی شنوید اما صداش خیلی بلنده، این فریاد میگه که حالتون چقدر از حال خوب ما بده، چقدر ناراحت شدین که ما خوشحالیم و چقدر قلب تون تیره و تاره که از شادی بقیه حالتون بد میشه.

*************

میدونی بهترین صدا از نظر دشمنات چیه؟ صدای گریه هات! چرا بذاری صداهای گریه هات رو بشنون وقتی که میتونی با صدای خنده هات ته دلشون رو خالی کنی و گوششون رو خراش بدی؟ بخند حتی اگه شده مصنوعی! جوری بخند که تا الان نخندیده بودی، جوری لبخند بزن که تا به حال چنین منحنی زیبایی روی لب هات نقش نبسته بود، بذار تا بدونن حتی اگه بدترین ضربه ها رو هم بهت بزنن، حتی اگه تمام تلاششون رو هم بکنن باز هم بی فایده هست چون تو میخندی و لبخند میزنی.

*************

بخند حتی شده مصنوعی، شاید این خنده ها حال خودت رو خوب نکنه، شاید قلبت رو از اون حس و حال بد نجات نده اما شاید با این خنده ها بتونی لبخندی واقعی روی لب های بقیه نقش ببندی، شاید بتونی حال بقیه رو یکمی هم که شده خوب کنی و از غم دورشون کنی. آدمای قوی آدمایی هستن که درسته غم دارن اما میتونن غمشون رو برای عزیزانشون پنهون کنن و با خنده هایی مصنوعی به استقبال عزیزان شون برن تا لب های اونها رو با خنده آغشته کنن.

*************

دیدی وقتی یکی یه جوک لوس تعریف میکنه و تو باهاش رودربایستی داری مجبور میشی خنده های مصنوعی تحویلش بدی تا ناراحت نشه؟ حس میکنم الان رابطه من و دنیا و خدا هم همینجوری شده. دنیا یه جوک لوسه که خدا برام تعریف کرده و من مجبورم به دنیا و مشکلاتش بخندم و لبخند های فیک بزنم تا مبادا خدا احساس کنه از جوکی که برام تعریف کرده خوشم نیومده.

*************

بخند حتی اگه شده مصنوعی، تا حالا چه چیزی توی این دنیا موندگار بوده که اوضاع بد و ناجور تو بخواد موندگار بشه؟ زمانت رو با حال بد از دست نده، ایستگاه آخر قطار زندگیت شاید نزدیک باشه پس از هر لحظه ات لذت ببره و بخند. هر لحظه در حال گذره و توی هر لحظه اتفاقات مختلفی میفته، خدا رو چی دیدی، شاید همین لحظه دیگه مشکلت کامل حل شد و از بین رفت، یعنی اون موقع میخوای بشینی و افسوس بخوری که چرا الان حالت بد بود؟ چرا بخوای این افسوس رو به دلت راه بدی؟ از همین الان شاد باش و بخند و مطمئن باش که مشکلت حل میشه همونطور که مشکلات دیگرت تا الان حل شده.

*************

به گذشته ات نگاهی بنداز، کدوم غمی بوده که باعث شده از زندگیت لذت ببری؟ هیچ غمی قدرت این رو نداره که باعث لذت تو بشه پس بخند و شاد باش حتی اگه شده مصنوعی! مطمئن باش همین خنده های مصنوعی و شادی های الکی میارزه به اینکه بخوای حال بد رو به قلبت راه بدی. حال بد، حال بد بیشتری میاره و همینطور هم خنده، خنده های بیشتری با خودش میاره پس به جای اینکه حال بد رو انتخاب کنی، بخند.

*************

میدونستی با لبخند چهره ات زیباتر میشه؟ خوشگلتر به نظر میرسی و جذاب تر میشی؟ پس بخند حتی اگه شده مصنوعی و بدون که با این خنده ها تو به زیباترین شکل خودت در میای. چرا میخوای زشت باشی؟ غم و اندوه وقتی روی چهره آدم میشینه اون رو واقعاً زشت میکنه، زشت تر از چیزی که فکرش رو بکنی. خودتی که انتخاب میکنی، میخوای زشت باشی یا زیبا؟!

*************

کاش بعضی ها بیان و تو رومون بهمون فحش بدن، حال بدشون رو ابراز کنن و بگن که چقدر از بودن در کنارمون ناراحتن اما خنده های مصنوعی تحویلمون ندن. خنده های مصنوعی بعضی ها از هزارتا فحش بدتره. وقتی که میدونی هیچ دلیلی برای خندیدن وجود نداره، وقتی که میدونی تنها چیزی که الان وقتشه ناراحتیه اما اونها با خنده های مصنوعی شون روی مخت راه میرن میخوای زمین دهن باز کنه و برای همیشه یا تو رو یا اونها رو ببلعه.

*************

بخند حتی اگه شده مصنوعی، شاید دلیل خوشحالی یکی همین خنده های تو باشه، شاید دلیل حال خوب یکی لبخندهایی باشه که روی لب های تو نقش میبنده. چرا بخوای با اشک ریختن حال اون رو هم بد کنی؟ بخند تا بدونه چقدر برات ارزشمنده، بخند تا بدونه برای اون هم که شده روی تموم غم و غصه های دنیا رو کم میکنی. غم به هیچ کسی وفا نکرده بلکه اون رو به قعر افسردگی و حال بد برده، پس نخواه که حال بدت رو به چهره ات هم راه بدی، به جاش بخند که با خنده هات هم حال خودت خوب باشه هم حال کسی که دوستت داره.

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...