جملات زیبا درمورد عظمت قرآن

قرآن کلام خداست و از آنجا که خدا عظمتی بی نهایت دارد، می توان این عظمت را در قرآن هم دید. اگر میخواهی تو هم از آن عظمت بهره مند شوی و روحت را بزرگ کنی باید قرآن بخوانی و هر روز با کلام خدا روحت را تطهیر نمایی اینگونه هم روحت و هم قلبت بزرگتر و عظیم تر از همیشه خواهد شد.

در ادامه این مطلب قصد داریم برایتان متن هایی زیبا در مورد عظمت قرآن را قرار دهیم. شما می توانید این متن ها را خوانده و به بزرگی این کتاب آسمانی پی ببرید و همچنین می توانید آنها را با دوستان تان به اشتراک بگذاری تا اهمیت خواندن قرآن را به آنها گوشزد نمایید. همراه ما در ادامه باشید.

متن هایی زیبا درباره عظمت کتاب قرآن

وقتی که حال بدی داری و هیچ چیز نمی تواند حالت را خوب کند، چرا قرآن نمی خوانی؟ قرآن بزرگترین و بهترین گزینه ایست که می توانی برای تزریق حس خوب به وجودت از آن استفاده کنی. برخیز و وضو بگیر و به سوی قرآن برو و شروع به خواندن سوره ای کن. همینکه قرآن را تلاوت میکنی گویی روحت آرامش می گیرد و حالت که چنان بد و ناخوشایند بود کم کم بهتر و بهتر می شود. این قرآن معجزه میکند، این قرآن عظمتی درون خود جای داده که وقتی شروع به خواندن آن می کنی حتی اگر در بدترین وضعیت ممکن هم باشی حال دلت خوب می شود.

********************

قرآن بخوان. حتی اگر وقت نداری، حتی اگر کارهای بسیار داری، حتی اگر دغدغه هایت تمام زمانت را پر کرده اند، زمانی را به قرآن اختصاص بده و با خواندن آن مسیر درست را از غلط تشخیص بده. وقتی که قرآن می خوانی خدا با نور هدایتش مسیر درست را به تو نشان می دهد و به تو می گوید که کجا بروی، قدم در کجا بگذاری، چگونه به پیش بروی که با مانعی برخورد نکنی و در سریعترین زمان ممکن به خواسته ات برسی. فقط کافیست به معنای و مفاهیمی که در پشت هر کلمه از آیاتی که میخوانی دقت کنی تا مسیر درست به تو نمایان شود.

********************

قرآن عظمتی درون خود جای داده که وقتی شروع به خواندن آن می کنی تازه به آن عظمت پی میبری. اینکه خدا دنیا را چگونه خلق کرد، چگونه این همه زیبایی را در آن جای داد و چگونه آنها را برای انسان آفرید تا از آنها استفاده کند را می توانی در این کتاب آسمانی بخوانی. وقتی که شروع به خواندن قرآن می کنی تازه به عظمت خدا هم پی میبری. در واقع به واسطه عظمتی که درون قرآن نهادینه شده تو می توانی به عظمت خدواندگارت هم پی ببری و او را بهتر شناخته و درک نمایی.

********************

در قرآن علومی نهفته است که هنوز کشف نشده اند و علومی کشف شده اند که قرآن هزار و چهارصد سال پیش از آنها سخن به میان آورده برای همین است که می گویند در قرآن عظمت بسیاری نهفته است. چه بسیار علم هایی که ممکن است صدها سال بعد کشف شوند اما هم اکنون درون قرآن نهفته شده و کسی نتوانسته که آنها را کشف کند. قرآن کتاب عظیمی است، قرآن کتاب بزرگی است و در پی هر کلمه آن نظم و علم به خصوصی نهفته شده که اگر سالیان سال عمرت را بگذاری و در پی آنها تحقیق کنی شاید باز هم زمان کم بیاوری و نتوانی کارت را به اتمام برسانی.

********************

در کتاب قرآن عظمت خدا در عین سادگی بیان شده. درست است در پی هر کدام از آیات تفاسیری وجود دارد و هر کدام علم خاصی را بیان می کنند اما وقتی که به درون مایه آنها می نگری می توانی مسیر بندگی را در عین سادگی تشخیص داده و در آن قدم بگذاری و به عظمت برسی. قرآن تو را به خوبی دعوت میکند، قرآن تو را به مسیر سعادت دعوت میکند و وقتی که به دعوت آن پاسخ مثبت می دهی یعنی به آن عمل کرده ای و در عین سادگی توانسته ای عظمت قرآن را درک کنی. لازم نیست که تمام عمرت را در پی تک تک آیات آن بگذاری، فقط کافیست مفهوم کلی ای که قرآن می خواهد از این دنیا، خدا و آخرت بدانی را بفهمی تا عظمتش وجودت را عظمت بخشد.

********************

اگر میخواهی قلبت بزرگتر شود، اگر میخواهی به روحت عظمت بخشیده شود، پس قرآن بخوان. در پی قرآن خواندن انگار روحت را بزرگ و بزرگتر میکنی و احساس خداگونه ای را درونت بر می انگیزی که باعث می شود قلبت هم بزرگتر شود. وقتی که قرآن می خوانی این قرآن به مانند یک حمام روح عمل کرده و تمام احساس های بدت را می شوید و جایگزین آنها را حس خوب می نماید. همین احساسات خوب آنقدر درونت موج میزنند که در نهایت به بزرگ شدن روحت کمک خواهند نمود.

********************

به دنبال راهنمایی در زندگی می گردی؟ پس چرا از قرآن کمک نمیگیری؟ قرآن بزرگترین راهنماییست که می تواند تو را در جهان هستی به مسیری درست، مسیری که انتهای آن خدا و حسی خوب است هدایت کند. قرآن عظمتی درونش دارد که وقتی شروع به خواندن آن می کنی گویی نور هدایت به سویت تابیده شده و مسیر درست را نشانت می دهد. از خواندن قرآن صرف نظر نکن و هر بار که می خواهی به مسیر درست تر هدایت شوی کافیست شروع به خواندن و تلاوت آیات قرآن نمایی.

********************

عظمت قرآن به قدری است که وقتی شروع به خواندن آیاتش میکنی این عظمت وجود تو را هم در بر میگیرد و تو در برابر هر گونه سختی و مشکلات بزرگ می شوی. با به وجود آمدن این عظمت در درونت هیچ مشکل و چالشی وجود ندارد که بخواهد تو را تسلیم خود کند چرا که تو از او بزرگتری و می توانی به راحتی از آن بگذری. پس اگر میخواهی به عظمت زیاد برسی، اگر میخواهی قدرت بیابی و در برابر مشکلات سپری بزرگ داشته باشی قرآن بخوان و از خواندن قرآن صرف نظر نکن تا همیشه بتوانی به سوی سعادت و کمال قدم برداری.

********************

سعادت و کمال تو در قرآن نهفته است پس چرا در جایی دیگر به دنبال آن می گردی؟ اگر سعادت و کمال واقعی میخواهی پس قرآن را بخوان تا این کتاب آسمانی و مقدس راه را به تو نشان دهد. درست است که راهنماهایی در این دنیا وجود دارند که به تو می گویند کمال و سعادت چیست اما آیا سعادتی که آنها از آن سخن می گویند واقعیست؟ کسی نمی داند اما قرآن مسیر سعادت واقعی و راستین را به تو نشان می دهد که وقتی به آن مسیر وارد می شوی می توانی اطمینان داشته باشی که انتهایش به خوشبختی عظیمی می رسی.

********************

می خواهی هم دنیایت و هم آخرتت تضمین شود؟ پس قرآن بخوان. به واسطه قرآن می توانی راه ها و روش هایی را بیابی که در این دنیا به سعادت و خوشبختی واقعی برسی و بتوانی به معنای واقعی زندگی را زندگی کنی. همچنین در این کتاب آسمانی راهکارها و روش هایی وجود دارد که اگر به آنها عمل کنی می توانی آخرتت را هم زیبا کنی و دنیای دیگر را برای خودت آنگونه که باید نمایی. همین است که عظمت قرآن را به رخ ما انسان ها می کشد. گویی نام دیگر این کتاب کتاب خوشبختیست چرا که هر کس که آن را بخواند و به آن عمل کند هم در دنیا و هم در آخرت سعادتمند می شود.

********************

می خواهی آخرت زیبایی داشته باشی؟ پس چرا قرآن نمی خوانی؟ هر چیزی به غیر از قرآن ممکن است تحریف شده باشد و حرف های واقعی به تو نزند. تو نمی توانی از سایر منابع برای شناخت آخرت استفاده کرده و خودت را آماده آن کنی اما با قرآن می توانی چرا که این کتاب کلام خداست و در آن خدا از دنیایی دیگر برایت حرف میزند. وقتی که این حرف ها را می خوانی می توانی به معنای واقعی خودت را آماده آخرتی زیبا کنی، آخرتی که می دانی وجود دارد و در انتظار توست. این بسیار بهتر است تا اینکه به منابعی توجه کنی که معلوم نیست تحریف شده باشند یا خیر، به جای این منابع از قرآنی که صد در صد صحیح بوده و تحریف نشده استفاده کن.

********************

می دانی چه چیز عظمت قرآن را نشان می دهد؟ اینکه بعد از هزار و چهارصد سال باز هم نتوانستند آن را تحریف کنند و حتی نتوانستند آیه ای از آن را تغییر بدهند. این بزرگی این کتاب آسمانی را نشان می دهد، این حقانیت این کتاب آسمانی را نشان می دهد و ما اگر بخواهیم راز سعادت در زندگی را بیابیم، نباید در هیچ جایی به جز از قرآن آن را جستجو کنیم. این کتاب راز سعادت واقعی را گفته و هیچ کسی نتوانسته در طی این سال ها این راز را تغییر دهد پس این نشان از صد در صد واقعی بودن و درست بودن آن دارد.

********************

می خواهی عظمت قرآن را درک کنی؟ پس در اینترنت جستجو کرده و علومی که در قرآن یافت شده اند را ببین آن موقع متوجه خواهی شد که چه بسیار علم های مختلفی وجود داشته اند که بشر به تازگی به آنها دست یافته اما قرآن مدت ها بوده که در مورد آن سخن به میان آورده و حرف میزده. وقتی که این علم ها را میخوانی ایمانت نسبت به این کتاب راستین بیشتر می شود و می توانی بیشتر به عظمت آن پی ببری.

********************

قرآن علمی بی نظیر دارد پس اگر میخواهی دانای واقعی شوی کتاب قرآن را باز کرده و شروع به خواندن آن کن. این علم به گونه ایست که هر باره تو را به مسیری درست تر هدایت میکند! این عظمت این کتاب هزار و چند صد ساله است که وقتی آن را باز میکنی با علمی رو به رو می شوی که هر باره چیزهایی جدیدی برای گفتن دارد و تو هر باره با خواندن آن متحیر خواهی شد.

********************

می خواهی انسان با عظمتی شوی؟ اگر این را میخواهی پس قرآن بخوان. راه عظمتت قرآن خواندن است. انسان های بسیار دانا و انسان های بسیار فهمیده می دانند که فهم و دانش بسیاری در قرآن نهفته است پس برای همین شروع به خواندن این کتاب می کنند چرا که از هر کتاب دیگر بار معنایی بیشتری داشته و صحبت هایی دارد که به مانند آنها را نمی توانی در هیچ کتاب دیگری بیابی. پس اگر میخواهی عظمت و دانایی ات به قدری گسترش یابد که کسی به مانند تو نباشد، قرآن بخوان.

********************

می خواهی که همه تو را عاقل بدانند؟ می خواهی که همه تو را به عنوان الگوی خود انتخاب کنند؟ می خواهی که نزد همه عزیز باشی؟ پس قرآن بخوان. قرآن علمی بزرگ در خود جای داده که وقتی این علم را به دست می آوری می توانی به هر آنچه که قصد رسیدن به آن را داشتی برسی.

********************

عده ای به دنبال سحر و جادو برای زندگی شان می روند تا به این واسطه آن را زیباتر و خاص تر نمایند اما شاید نمیدانند که راه حل ساده تری هم وجود دارد و آن هم عمل به دستورات قرآن است. وقتی که به دستورات قرآن عمل کنی نیاز به هیچ سحر و جادویی نداری چرا که این دستورات دقیقا مطابق با قوانین دنیایی هستند و اگر به آنها عمل کنی می توانیی دنیایی سراسر خوشبختی و سعادت را از آن خودت کنی.

********************

قرآن کتابیست که هر آیه آن می تواند تو را به مسیر درست و خداگونه هدایت کرده و از هر گونه شر و بدی دور نماید. وقتی که به دنیای قرآن و آیاتش قدم میگذاری، دیگر هیچ شری نمی تواند به دل و قلبت راه پیدا کند چرا که به واسطه عظمت آن برایت سپری بزرگ در برابر تمام بدی ها و احساسات منفی ساخته می شود.

********************

انسان برای بقای جسم نیاز به خوردن غذا دارد پس اگر میخواهی که روحت هم بقا داشته باشد، روحت هم صحیح و سالم باشد و در برابر هرگونه بیماری روحی مقاوم باشی به تو پیشنهاد میکنم که قرآن بخوانی چرا که قرآن هم خوراک روحت می شود و تو را در برابر هر گونه بیماری روحی مقاوم می سازد.

********************

دوست داری که از لحاظ درونی رشد کرده و از خود یک منِ قوی بسازی؟ دوست داری که عظمت درونت را بیابی و وجودت را بزرگتر از آنچه که بود نمایی؟ به تو پیشنهاد میکنم که قرآن بخوانی چرا که راز تکامل درونی تو در قرآن نهفته است. قرآن به تو می گوید که چه کنی تا بتوانی رشد کنی و بتوانی از خودت یک منِ قوی تر و بهتر بسازی. دستورات قرآن ساده هستند و در عین سادگی تو را به آن چیزی که میخواهی می رسانند.


در ادامه تماشا کنید :

متن زیبا برای دعوت به تلاوت قرآن

متن زیبا برای هدیه دادن قرآن

جملات کوتاه مذهبی برای بیو تلگرام و اینستاگرام

جملات زیبا از آیت الله بهجت (21 تصویر )

آلبوم عکس قرآن برای پروفایل (3)


1 نظر

  1. صادق تروهندهصادق تروهندهsays:

    آرامش روح فقط در قرائت و تلاوت قران میسر است