جملات لاتی رفاقتی کوتاه

رفیق کلمه ای هست که نباید برای همه به کار ببری. همه ارزش این رو ندارن که رفیقت باشن و همه ارزش این رو ندارن که بخوان به عنوان دوست و همراه در مسیر زندگی همراهیت کنن. رفیق فقط همون آدمای بامرامی هستن که حتی حاضرن از خودشون بگذرن تا تو آرامش داشته باشی. توی دوره و زمونه الان تعداد رفیقا واقعا خیلی کمه.

توی این مطلب قصد داریم جملات و متن های رفاقتی و لاتی کوتاهی رو به اشتراک بذارم. امیدواریم که از خوندن اونها لذت ببرید. همراه ما باشید.

جملات کوتاه رفاقتی و لاتی

متن لاتی رفاقتی کوتاه

رفیق، اگه تموم دنیا هم بخوان جلوت وایستن نمیتونن چون یه نفر مثل من هست که همیشه پشتته و تنهات نمیذاره. پس هیچوقت نگران نباش و هیچ وقت بابت هیچ مشکلی ناراحت نباش چون یه نفر اینجا هست که حاضره از جونش، از تموم دنیاش بگذره تا تو بمونی و آرامشت. میخوام بدونی که آرامشت واسه من مهمترین مسئلست و اگه اون از بین بره حاضرم دنیا رو به آتیش بکشم تا دوباره تو آرامش به دست بیاری.

********************

رفیق جان، دنیا خیلی کوچیکه اما رفاقت ما اونقدر بزرگه که دنیا و مشکلاتش در برابر اون اصلا دیده نمیشن. حالا دنیا هر چقدر میخواد میون ما فاصله بندازه یا ما رو از همدیگه دور کنه، مهم نیست! رفاقت ما با بزرگیش تموم نقشه های دنیا رو نقش بر آب میکنه و از بین میبره. میون رفاقت ما حسی بالاتر از دوستیه. رفیق میخوامت.

********************

رفیق میخوامت! حالا بذار همه در موردت بد بگن، همه بگن فلانه و به درد رفاقت نمیخوره، مهم نیست. مهم اینه که وقتی من و تو کنار همیم همه دوست دارن جای من یا تو میبودن چون ما خاص و تکیم و همه غبطه دوستی ما رو میخورن. پس بد به دلت راه نده و اگه شنیدی که چه برای من و چه برای تو گفتن این رفاقت بده بدون که میخوان جای من یا جای تو رو بگیرن.

********************

رفاقتای امروزی رو باید ساعت نه بذاری دم در تا آشغالی بیاد و ببره اما رفیق، تو اینطوری نیست، بودن با تو دنیا رو برای آدم گلستون میکنه. آدم با تو احساس امنیت میکنه، امنیتی که از بودنت میاد. رفیق بمون چون تموم جراتی که پیدا کردم، تموم شهامت و قدرتی که الان دارم به خاطر بودن توئه.


مطلب پیشنهادی :

متن های سنگین درباره فروختن رفیق


کوچیکتم رفیق جان. تویی که با بزرگیت به ما لطف داشتی، خیلی بزرگتر از مایی و ما هر کاری هم که کنیم به گرد پات نمیرسم. تو توی مرام و معرفت حرف اول رو میزنی و کسی نمیتونه حتی تو خیالاتش جای تو باشه. تو خاصی و همیشه هم خاص میمونی، اینو رفیقی بهت میگه که رفاقتای زیادی داشته اما رفاقت تو براش با همه فرق میکرده.

********************

رفیق جان، درست همون جایی که فکر کردی تنهایی به من فکر کن تا این فکر از سرت بیرون بره. تا وقتی که من هستم و کنارتم هیچوقت نمیذارم تنهایی رو احساس کنی. تنها گذاشتن و رها کردن کار نامرداست نه مایی که پیش خودت درس مردونگی رو پاس کردیم.

********************

رفیق، حتی باوفاترین آدما هم باید پیش تو درس وفا رو یاد بگیرن. تو اینقدر برای من تلاش کردی که گاهی وقت ها از خودم خجالت میکشم که نکنه من مثل تو نبوده باشم یا نکنه اونقدرا هم مثل تو برات معرفت به خرج نداده باشم. بمون برام رفیق که من به معرفت و به وفاداریت نیاز دارم. توی دنیایی که الان همه دارن بهم نارو میزنن و از پشت خنجر میزنن بودن یکی مثل تو که به آدم ثابت کنه هنوز هم آدمای بامرام وجود دارن الزامیه.

********************

رفیق جان، مثل تو رو میون دنیای به این بزرگی پیدا نکردم. تو خاصی و تکی و برای همین تک بودنته که اینقدر همه میخوان باهات رفیق شن و باهات رفاقت کنن. رفاقت با تو یعنی بودن توی بهشت چون تو اینقدر از خودت مرام به خرج میدی تا طرفت احساس خوبی کنارت داشته باشه. رفیق جان، اگه تو رو بخوام به چیزی تشبیه کنم قطعا به ستون تشبیه میکنم چون همیشه پشت آدم هستی و هیچ وقت پشت کسی رو خالی نمیکنی.


همچنین ببینید :

متن ترکی استانبولی در مورد رفیق + ترجمه


رفیق، بهم بگو چطوریه که اینقدر مرام و معرفت داری و باز هم از دنیا و آدماش ضربه نمیخوری؟ رسم این دنیا همینه که از مرام آدمای با معرفت برای پیشرفت خودش استفاده کنه اما نمیدونم تو چه ستاره ای داری که هر کی باهات رفیق میشه نه تنها از مرام و معرفتت سوءاستفاده نمیکنه بلکه خودش با معرفت تر از همیشه میشه تا تو بخندی و از رفاقتت با اون راضی باشی. من حس میکنم چون این مرام تو از قلب و دلته برای همونه که همه رو قلباً عاشق خودت میکنی.

********************

رفیق من اهل سوسول بازی و اینجور چیزا نیست که آواز عاشقتم و دوستت دارم راه بندازم اما میخوام بدونی که هر جایی که مشکلی داشتی، هر جایی که به مسئله ای برخوردی، هر جا که تنها بودی و حس کردی نیاز به یک رفیق، نیاز به یک همراه داری بدون که میتونی روی من حساب باز کنی و من تا لحظه آخرش کنارتم تا تو به چیزایی که میخوای برسی.

********************

رفیق، حاضرم از خودم بگذرم تا تو بخندی و شاد باشی. وقتی که تو میخندی یعنی من دارم زندگی میکنم. نمیدونی خنده های تو چقدر به من انگیزه و امید میده. این خنده ها، خنده های آدمیه که از رفاقت زیاد زخم خورده، آدم های ناطور زیاد به پستش خوردن اما رفیق جان من نمیخوام برای تو جزو این ها باشم، تموم تلاشم رو میکنم تا همیشه بخندی و شاد باشی و همینطور بفهمی که یه آدم هستی که برای رفاقت با تو جونشم میده.

********************

رفیق، چطوری راه معرفت رو توی دنیایی که همه نامردی رو بلد شدن ادامه میدی؟ نمیدونم برای مرام و معرفتت چطور ازت تشکر کنم. شاید بگی اینو هر رفیقی باید داشته باشه اما باید بگم که نه، رفاقاتی الان دوستی خاله خرسه هست اما تو با همه فرق داری. گاهی خدا رو شکر میکنم که آدم بامرامی مثل تو رو وارد زندگی من کرد تا من بتونم با اون معنی واقعی رفیق رو بفهمم.


از این مطلب دیدن بفرمایید:

مجموعه متن کنایه دار و سنگین به دوست


رفیق روزهای سخت که میگن تویی بقیه ادات رو در میارن. دقیقاً همون موقع که به این بقیه نیاز پیدا میکنی پشتت رو خالی میکنن و برای همیشه میرن اما رفیق جان این تویی که میمونی، این تویی که از خودت میگذری تا من از سختی در بیام، این تویی که با تمام وجود تلاش میکنی که اون سختی از بین بره. این مردونگی و شرف تو رو نشون میده، چیزی که خیلی ها فراموشش کردن.

********************

رفیق جان، میدونی چرا تو رو به عنوان دوست انتخاب کردم؟ توی دنیای الان مردم به جای اینکه رفاقت کنن بیشتر تو رو به سختی میندازن و کاری میکنن که از رفاقت کردن باهاشون پشیمون بشی اما تو حاضری سختی رو به جون بخری تا رفیقت آرامش داشته باشه. تو رسم مردونگی رو خیلی خوب بلدی و میدونی چطور رفیق باشی و این برای من به اندازه تمام دنیا می ارزه. رفیق بمونی برام که مثل تو خیلی کمیابه.

********************

تو رو مثل یک گنج میدونم، گنجی که خیلی از آدما ازش محرومن. رفیق جان، عیار و ارزش تو رو هیچ کسی نداره، هیچ کسی هم نمیتونه به گرد پای تو برسه. تو خاص و تکی و بقیه حتی اگه بخوان با معرفت باشن باید ادای تو رو در بیارن چون نمیتونن دقیقاً مثل تو معرفت داشته باشن. تو مثل یک گنجی که همه میخوان از آن خودشون کنن! رفیق جان، توی دنیایی به این نامردی با هر کسی رفیق شدن یعنی ضربه خوردن از نامردایی که مردونگی رو به کل از یاد بردن، اما رفاقت با تو معنای دیگه ای داره.

********************

درست همون جایی که داشتم کامل توی باتلاق مشکلات غرق میشدم، یکی اومد و منو از اون بیرون کشوند. رفیق اون تو بودی. زندگی خوبی که الان دارم برای بودن تو در زندگیمه. اگه تو نبودی، اگه دست یاری تو نبود، نمیدونم چطور باید از اون همه مشکلات عبور میکردم. دمت گرم که رسم مردونگی رو خوب به جا آوردی و تا آخرش موندی تا من کامل از این باتلاق بیرون بیام. الان هر کسی حتی خودت توی زندگیش باتلاق مشکلاتی داره، اما تو باتلاق خودت رو نادیده گرفتی تا من از باتلاقم در بیام و این برای من ارزشمنده.

********************

اسیرتیم سلطان، تا ابد هم زندانیت میمونیم چون زندانی سلطانی مثل تو بودن یعنی پادشاهی. تو حتی اگه اسیری هم داشته باشه با اون مثل یک شاه رفتار میکنی و هیچ وقت نمیذاری که بهش بد بگذره. رفیق جان، بالاتر از سلطان چیزی نیست وگرنه لقب اون رو به تو میدادم.

********************

دوران لاتی گذشته اما رفیق جان من میخوام لاتی رو به شکل دیگه ای تعریف کنم. اگه لاتی مرام مردونه باشه، اگه لاتی معرفت باشه، اگه لاتی وفا باشه، باید بگم که تو یک آدم لاتی، یک آدم لات که همه میخوان باهاش رفیق بشن چون لاتایی مثل تو کم شدن.


مطلب پیشنهادی :

متن های زیبا در باره ی دوستی و رفاقت


تعریف الان مردم از لات بودن تغییر کرده. توی دوره و زمونه الان لات اون کسیه که چشم چرونی ناموس مردم رو میکنه، غیرت رو فراموش کرده و هیچ مرام و معرفتی نداره. گذشت اون زمانی که لاتی یعنی مرام و معرفت، یعنی از خودت بگذری تا ناموس همسایه ات در امان باشه. رفیق تو یک لاتی اما نه لاتی که الان مردم میشناسن بلکه لاتی که زمانای قدیم بود، لاتی که وفا و غیرت از بارزترین ویژگی هاش بود.

********************

رفیق چطور اینقدر بامرامی؟ رمزی چیزی زدی که اینقدر معرفت پیدا کردی؟ بابا به ما هم بگو تا ما هم بتونیم اندازه خودت با معرفت بشیم تا جواب مرام گذاشتن ها و با معرفتی هات رو در خور شان و مقامی که داری بدیم.

********************

رفیق، اگه بخوان الگویی توی رفاقت پیدا کنن من بدون شک تو رو بهشون معروفی میکنم چون توی رفاقت کردن تکی. نمیدونم کدوم ویژگی مثبتت رو بیان کنم چون کلی ویژگی مثبت داری پس به همین بسنده میکنم که بگم تو به معنای کامل رفیقی، تو به معنای کامل یک دوست و همراهی، همراهی که هیچوقت ازم دور نمیشه.

********************

بودن با دوست و رفیقایی مثل تو شانس میخواد و خدا رو شکر که من این شانس رو پیدا کردم. با تو بودن آدم رو با معرفت و با مرام میکنه برای همین میخوام همیشه رفیقت بمونم تا مرام و معرفت رو ازت یاد بگیرم. دنیای الان کاری میکنه تا آدما معرفت از یادشون بره اما بودن با آدمایی مثل تو معرفت رو دوباره به یاد آدما میندازه و کاری میکنه که نخوان راه بی معرفتی و بی مرامی رو در پیش بگیرن.

********************

رفیق درست همون زمانی که مشکل داشتم از مشکل خودت گذشتی تا به سراغ من و مشکلاتم بیای. نمیدونم برای از خود گذشتگیته یا برای به جا آوردن رسم رفاقت اما هر چی که هست باید بدونی که این تو رو برای من خاص کرد، اونقدر خاص و شیرین که هیچ رفیقی رو نمیتونم جایگزین تو کنم.

********************

میگن چرا میون رفیقات فقط به اون بها میدی، فقط میخوای با اون باشی و اون همیشگیت باشه؟! شاید اونا نمیدونن که بقیه فقط ادای رفیقا رو در میارن اما تو یک رفیق واقعی هستی. تو رفاقت رو به معنای کاملی برام تموم کردی و مرام و معرفتت نشون دهنده این موضوع هست.

********************

رفیق پس کی مدرسه ات رو راه اندازی میکنی تا ما دانش آموزت بشیم؟ چرا از حرفم تعجب میکنی؟ تو توی مرام و معرفت تکی و باید یه مدرسه تاسیس کنی و همه اینا رو توش یاد بدی. حس میکنم تموم ما آدما باید از کلاس اول توی مدرسه تو درس بخونیم تا بتونیم معرفت از دست رفته مون رو دوباره احیا کنیم.

********************

رفاقت با تو بهترین اتفاقی بود که توی زندگیم افتاد. رفیقایی مثل تو به آدم انگیزه میدن که زندگی کنه و از زندگیش لذت ببره. رفیق تو خوب بلدی عیبای آدما رو بپوشونی و در عوض هم خوب بلدی که اونها رو قوی جلوه بده. تو حتی اگه به مسیر نادرستی بری باز هم من حاضرم پیشت باشم و کنارت باشم چون میدونم کنار تو حتی توی همون مسیر نادرست هم بهم خوش میگذره.

********************

رفیق بمونی برام که به بودنت نیاز دارم. سلطان، ستون، مرد، تو یک پشتیبان خیلی قوی هستی که وقتی کسی بهت تکیه میکنه میتونه از تموم دنیا و مشکلاتش راحت بشه آخه تو به آدم اونقدر احساس امنیت میدی که اون واقعا حس میکنه که هیچ مشکلی نداره و اگه هم داره قراره خیلی راحت حل بشه.

********************

رفاقت کردن با رفیقی مثل تو برای من آرزو و خیال بود. دمت گرم که به زندگیم اومدی و کاری کردی که به آرزوم برسم. حالا اگه دنیا هم بخواد تو رو ازم بگیره بهش نمیدم چون تو مثال همون آدم با ارزشی هستی که اگه از دستش بدم زندگی خودم بی ارزش میشه.


در ادامه تماشا کنید :

متن درباره داشتن دوست خوب


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...