دلتنگی متن زیبا برای شادی روح اموات

مرگ یه چیز دور از ذهن نیست و ممکنه همین حالا یا چند لحظه بعد برای خود ما هم اتفاق بیفته. با مرگ نمیشه جنگید، نمیشه اون رو به تعویق انداخت و نمیشه ازش فاصله گرفت. مرگ اگر سر برسه تو باید اون رو بپذیری چون چاره ای جز این نداری و وقتی هم که روح تو رو گرفت یه دلتنگی بزرگ برای همه اطرافیانت به جا خواهد گذاشت.

ممکنه یه عزیزی رو از دست داده و خیلی دلتنگش باشین برای همین نیاز به یک دلنوشته زیبا و تاثیرگذار داشته باشید، ممکنه بخواین برای شادی روح اون دست به دعا از خدا بردارید و براش طلب مغفرت و آمرزش در اون دنیا بکنید، ممکنه که بخواین مرگ رو به نوعی به بقیه گوشزد کنید و بگید که اونقدرا هم که فکر میکنن اون ازشون دور نیست، به هر حال ممکنه با هر خواسته و نیازی در این زمینه به سراغ این مطلب اومده باشید که باید بهتون بگیم که خوب جایی اومدید. در ادامه براتون متن هایی در همین زمینه ها تهیه کردیم که با اونها میتونید حرف دلتون رو درباره مرگ و دلتنگی اموات بزنید. همراه ما باشید.

جملات زیبا درباره شادی روح اموات

کسایی توی این دنیا هستن که با وجود اینکه هنوز زندن اما برات مردن اما کسایی هم هستن که با وجود اینکه سالهاست که مردنو دیگه نمیبینیشون اما انگار برات زنده اند. برای شادی روح تمام درگذشتگانی که دلتنگشونیم و نمیتونیم باور کنیم که دنیا اونها رو از ما گرفته فاتحه و صلوات ختم کنیم و همچنین برای تمام کسایی که زنده اند اما دیگه برای ما مردن و حناشون پیشمون رنگی نداره دعا کنیم تا به مسیر درست هدایت بشن. الهی آمین.

***********

روز پنجشنبه هست و میگن که توی این روز اموات پیش نزدیکانشون میان تا ازشون خبر بگیرن، در واقع من فکر میکنم که اونها دلتنگ نزدیکانشون هستن و به پیش اونها میان. دست این اموات از دنیا کوتاست و چشم انتظار ما هستن تا با یاد کردنشون روحشون رو شاد کنیم. بیایم این کار رو انجام بدیم چون بالاخره هر موقع ای هم که باشه روز رفتن ما فرا میرسه. بیایم الان یاد امواتمون کنیم تا وقتی که خودمون دستمون از دنیا کوتاه شد و چشم انتظار عزیزانمون بودیم ما رو یاد کنند.

***********

با یاد کردن روح اموات میتونی روح اونها رو شاد کنی. کار زیاد سختی نیست فقط کافیه که به یادشون باشی، براشون فاتحه بخونی، صلوات بفرستی و دو رکعت نماز بخونی. اما به نظر من در کنار همه اینها با پخش کردن خیرات هم میتونی روح اونها رو شاد کنی. به واسطه خیرات نه تنها خودت بلکه تعداد دیگه ای از آدما هم برای اموات و درگذشتگانت این کارها رو انجام خواهند داد و در نهایت این مسئله نه فقط از سمت تو بلکه چندین انسان صورت گرفته. اگه دلتنگ امواتت هستی باید بدونی که گریه هیچ فایده ای به حال اونها نداره پس کاری کن که واقعا با اون شاد بشن.

***********

دلم تنگه برای کسی که از دست دادمش، برای کسی که دیگه پیشم نیست ، برای شونه هایی که یه روز سرم رو میذاشتم روشون و شروع میکردم به گریه کردن اما حالا دیگه نیستن و زیر خروارها خاک دفن شدن. دلم برای اون لحظاتی که کلی با هم خوش میگذروندیم و شادی میکردیم تنگ شده، دلم برای تمام اون لحظاتی که دنیا و غمش رو فراموش میکردیم و فقط خودمون بودیم و احساس خوبی که درونمون موج میزد تنگ شده. دلم همینطور برای تمام اون لحظاتی که با هم درد و دل میکردیم و با هم گریه میکردیم و از دردهامون میگفتیم تنگ شده، اون زمان که مشکل همو مشکل خودمون میدونستیم و هر کاری میکردیم تا حلش کنیم، دل برای همه اینا تنگ شده. اما این دلتنگی ها قراره تا آخر عمر برای من بمونه چون حالا اون زیر خروارها خاکه و یه فاصله بزرگ به اندازه دو دنیا میون من و اون افتاده. دلم میخواد منم زودتر برم پیشش، برم تا اینجوری حال دلم رو خوب کنم، روحم رو شاد کنم و دوباره طعم کنار اون بودن رو بچشم. الان به من میگن که برای شادی روحش فاتحه بخون اما نمیدونن که روح اون الان شاده چون پیش خداست و این روح منه که آزرده خاطر و ناراحته چون از بهترین دوستش، از بهترین کسی که توی دنیا داشت فاصله گرفته. کاش میشد برای دل آدمای این دنیا هم فاتحه خوند تا دل اونها هم شاد بشه اون موقع کلی خیرات میکردم تا برای شادی روحم مردم فاتحه بخونن و صلوات بفرستن.

***********

میخوام باور کنم رفتنشو، میخوام بپذیرم که دیگه نیست و برای همیشه رفته اما چطور؟ چجوری؟ باور کردنش برای منی که نزدیک ترین آدم به اون بودم خیلی سخته. من و اون سختی های زیادی رو پشت سر گذاشتیم، من و اون موانع زیادی رو در زندگی از بین بردیم و تازه داشتیم به اون مرحله میرسیدیم که از زندگیمون لذت ببریم که خدا اونو از من گرفت. حالا از هر دوی ما شادی به نحوی گرفته شد، زندگی به نحوی گرفته شد و انگار هر دوی ما مردیم. اون مرد و رفت زیر خروارها خاک اما من با نبود اون مردم و انگار دیگه زندگی نمی کنم. اما براش اون خوشحالم! آخه میگن وقتی که برای اموات فاتحه بخونی روحشون شاد میشه، من با فاتحه خوندن برای اون، صلوات فرستادن و خیرات کردن حداقل میتونم امید اینو داشته باشم که روحش شاد میشه اما برای خودم چه کنم که هیچ راه چاره ای برای شاد کردن دلم ندارم. آره میشه به یک روش خدا دلم رو شاد کنه و اون هم اینه که خدا بهم یه مرگ واقعی بده، یه مرگ که به واسطه اون بتونم برم پیشش و کنار اون باشم.

***********

خدایا، فکر میکنم که دیگه روح تمام آدمای روی زمین شاد نیست، دیگه حال هیچ کس خوب نیست و دیگه انگار هیچکس خوشبخت نیست حداقل روح اموات رو شاد کن تا ما آدمای روی زمین امیدی به این داشته باشیم که بالاخره اگه روزی از روی زمین محو شدیم به زیر خروارها خاک رفتیم، شاد میشیم و شادی میکنیم. خدایا میگن ما باید برای اموات فاتحه بخونیم تا روحشون شاد بشه اما فکر میکنم که برعکس گفتن چون اونا باید برای ما توی دنیای به این ظالمی فاتحه بخونن و صلوات بفرستن تا بتونیم اندکی شادی رو احساس کنیم. توی زندگی هر کسی یه مانعی هست، توی زندگی هر کسی یه مشکلی هست و همین مشکل باعث میشه که اون شخص روزی هزار بار آرزوی مرگ کنه. پس خدایا وقتی که مرگ اینقدر شیرینه، وقتی که مرگ اینقدر اتفاق خوبه که هر روز آدما آرزوش رو میکنن پس حتما از این دنیا خیلی خیلی بهتره. حالا بگو که کیا واقعا باید فاتحه بخونن؟ کیا روحشون غمگین و ناراحته؟ اموات یا ما آدمایی که هر روز روی زمین داریم آرزوی مرگ میکنیم که کاش نبودیم و کاش زودتر فرصت زندگی ازمون گرفته میشد. خدایا دلتنگم، دلتنگ برای یه بار حس کردن شادی، پس چه خوب که منو هم به اون دنیا ببری و چه خوب که من هم در لیست همون اموات قرار بگیرم.

***********

خدایا روح تمام امواتی که روزی روی این زمین راه میرفتن و هزارتا آرزو داشتن اما حالا زیر خروارها خاک خوابیده و برای همیشه دستشون از دنیا کوتاه شده رو شاد بفرما. این آدما همون آدمای گذشته اند، همون آدمایی که حس میکردن برای همیشه زنده هستن و حس میکردن میتونن هر کاری توی این دنیا انجام بدن اما وقتی که فرصت زندگی رو ازشون گرفتی و همچنین از کل دنیا فقط یک قبر به اونها دادی، بهشون فهموندی که اونقدرها هم که فکر میکردن فرصت ندارن و فرصت زندگی خیلی کوتاهه. خدایا در کنار شادی روح تمام اون اموات کاری کن که ما آدم هایی که هنوز زنده ایم و نفس میکشیم درس بزرگی که تو به ما دائماً یادآوری میکنی رو فراموش نکنیم، کاری کن که همیشه به یاد داشته باشیم که زندگی کوتاهه، همیشه به یاد داشته باشیم که هر کاری نمیتونیم بکنیم چون این دنیا مزرعه آخرت ماست و ثمره اون رو قراره در دنیای دیگه ای بگیریم و کاری کن که همیشه به یاد داشته باشیم که خدایی اون بالاسر هست که همه چی رو میبینه، از هم اسرار ما آگاهه و میدونه که توی دل ما چی میگذره. خدای من، ما آدما الان دلتنگ اون اموات هستیم اما شاید فراموش کردیم که ما هم به زودی زود هم ردیف با اونها میشیم پس باید از این زندگی به بهترین شکل استفاده کنیم.

***********

خدایا نمیدونم دعای این بنده ات رو می پذیری یا نه و نمیدونم که اصلا امکان برآورده شدنش وجود داره یا نه اما کاش یه بار دیگه، فقط یه بار دیگه ببینمش؛ حالا چه در واقعیت و چه در خواب. خدایا دلتنگشم، دلم گرفته از اینکه اینقدر میون من و اون فاصله افتاده. من وابسته به اون بودم، انگار قسمتی از تمام وجود من بود که حالا که از من گرفتیش و رفته زیر خروارها خاک انگار که وجود من رو هم از من گرفتی. خدایا دعای منو برآورده کن! حداقل اگه نمیتونم توی واقعیت روحش رو ببینم، باهاش حرف بزنم، کاری کن که توی خواب و خیال این اتفاق بیفته، کاری کن که یک بار دیگه بتونم باهاش حرف بزنم و بتونم اون آرامش همیشگی که خیلی وقته از دستش دادم رو به دست بیارم. خدای من، فکر میکنم که با این کار روح اون هم شاد میشه آخه حس میکنم همونقدر که من به اون وابسته بودم اون هم به من وابسته هست پس فاصله میون ما رو حتی شده با یک خواب از بین بردار.

***********

همونطور که ما دلتنگشون هستیم اونها هم دلتنگ ما هستند و خواهند بود، همینطور که ما غصه دوری از اونها رو میخوریم اونها هم غصه میخورن، همینطور که ما رنج فراق میکشیم ممکنه اونها هم رنج فراق بکشن. اموات ما روزی روی این زمین زندگی میکردند، روزی جزوی از خود ما بودند و حالا که جسم شون زیر خروارها خاکه روحشون هست و مهم روح اونهاست که تمام اتفاقاتی که با ما براشون افتاد رو به خاطر داره. حالا اونها دستشون از زمین و آسمون کوتاست، حالا دیگه از این دنیا و آدماش دستشون کوتاست و نمیتونن برگردن اما ما میتونیم با یک فاتحه، با خیرات یا هر چیزی شبیه به این ها روحشون رو شاد کنیم. بیایم این حس دلتنگی، این حس غم و این حس ناراحتی که از فراق اونها داریم رو با همین کار از بین ببریم. یقیناً اینطوری روح اموات مون هم شاد میشه و ما خودمون هم خوشحالی رو احساس خواهیم کرد.

***********

هر چقدر هم که دلتنگش باشی اون دیگه بر نمیگرده. دنیا یه قانون خیلی بد داره و اون هم اینه که وقتی با مرگ میون آدما فاصله انداخت دیگه این فاصله رو مگر اینکه خودت هم بمیری از بین نمیبره. حالا اگه دلتنگ امواتت هستی باید بدونی که این فاصله از بین رفتنی نیست اما تو میتونی یه جوری تا حدودی اون رو پر کنی، تو میتونی روح امواتت رو شاد کنی. تو میتونی با دو رکعت نماز، خیرات یا هر چیزی که خودت به ذهنت میرسه این کار رو انجام بدی.

***********

برای شادی روح تمام امواتی که دلتنگشون هستیم، بخش مهمی از زندگی ما بودن و دیگه نیستن، باهاشون آرزوهای زیادی داشتیم که تموم اون آرزوها نقش بر آب شدن و باهاشون خاطرات زیادی داشتیم که حالا تموم اون خاطره های عذابی برای ما شدن و با مرور شدنشون در ذهنمون رنج به معنای واقعی رو درک میکنی فاتحه و صلواتی ختم کنیم تا باشد که به واسطه این فاتحه و این صلوات هم روح اونها شاد بشه و هم اندکی از رنج و غمی که در دل و قلب ما ریشه کرده کاسته بشه.

***********

خدایا، عزیزانمون از ما گرفته میشن، اونها رو به دل خاک میسپریم و دوباره با تموم دلتنگی هامون به زندگی مشغول میشیم و باز همه چیز یادمون میره. انگار نه انگار که مرگی اتفاق افتاده و انگار نه انگار که همین اتفاق فردا روز برای ما رخ خواهد داد. خدای من، کاری کن که هیچ وقت مرگ از جلوی چشممون کنار نره و همیشه توی بخشی از ذهنمون باشه، کاری کن که اموات مون از یادمون نرن و همیشه با یک فاتحه یا یک صلوات روحشون رو شاد کنیم. من حس میکنم اگه این اتفاق بیفته ما مرگ رو برای خودمون بیشتر می پذیریم، دیگه با اون غریبه نیستیم و بیشتر باهاش کنار میایم. وقتی که مرگ از جلوی چشات کنار نکرده بیشتر مراقب اعمالتی و وقتی هم که برای امواتت حتی شده یه صلوات میفرستی در واقع روح اون رو شاد میکنی و دنیا کارمایی داره که وقتی که خودت دستت از دنیا کوتاه شد، کسانی خواهند بود که برای شادی روح تو همین صلوات رو ختم کنن.


مطالب پیشنهادی :

گلچینی از شعرهای زیبا برای چهلم عزیزان

متن برای جای خالی عزیزان از دست رفته

آلبوم عکس پروفایل از دست دادن عزیزان


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...