جملات زیبای بزرگان درباره تولد

تبریک تولد آن هم با استفاده از سخنان بزرگان و عالمان می تواند تاثیر فوق العاده ای روی طرف مقابل تان بگذارد. او از این کارتان خوشحال خواهد شد و قطعا نسبت به شما حس خوبی پیدا خواهد کرد. اما قبل از فرستادن سخنان، حتما باید به نکاتی توجه کنید تا به بهترین شکل متن را بفرستید.

تبریک گفتن روز تولد با یه جمله از بزرگان و عالمانی که صحبت های تاثیر گذار و زیبایی دارن، بسیار فوق العاده و زیباست. ما هم توی این مطلب چندین متن فوق العاده از بزرگانی که در مورد تولد صحبت کردن آوردیم که هر کدوم رو که خواستید میتونید به عزیزانتون که تولدشون نزدیکه هدیه بدید. اما قبل از اون پیشنهاد میکنیم توضیحاتی که درباره نحوه تبریک گفتن تولد در ادامه هست رو حتما بخونید. همراه ما باشید.

چطور تبریک تولد بگیم؟

تبریک گفتن تولد در شخص مقابل حس خوبی نسبت به ما ایجاد میکنه. اون حس میکنه ما به فکر و به یادشم و همین مسئله باعث خوشحالی و خشنودیش خواهد شد. اما مسئله مهم اینه که چطور تولدش رو تبریک بگیم که خوشحال تر بشه؟ چه عواملی توی تبریک گفتن ما تاثیر گذار هستند؟ در ادامه ما این عوامل رو ذکر میکنیم و بعد از اون هم براتون چندین متن از بزرگان دنیا درباره تولد رو قرار میدیم که از اونها برای تبریک استفاده کنید.

شناختن شخصیت طرف مقابل

شخصیت طرف مقابل تون رو بسنجید. به عنوان مثال اگه اون یه آدم اهل کتاب و علم هست، تبریک گفتن های امروزی که متن های خیلی ساده و سبکی دارند خوب نیست. شما باید از متن هایی استفاده کنید که همراه با بار علمیشون حس خوبی رو در طرف مقابل ایجاد کنه. اینجوری قطعا اون فکر میکنه بیشتر میشناسینش و همینطور بهش تبریکی متفاوت تر نسبت به بقیه گفتین.

اگه زیاد از شخصیت طرف آگاه نیستید از اطرافیانش سوالاتی در موردش بکنید. قصد و نیت شما خوشحال کردن اونه نه صرفاً یه تبریک گفتن ساده پس تلاشتون بر این باشه تا با شناخت کامل یک متن مناسب برای تبریک تولدش پیدا کنید.

انتخاب متن دنباله دار یا کوتاه

این هم بستگی به شخصیت طرف مقابلتون داره. هر کسی یه شخصیتی داره، یکی با خوندن یه متن طولانی خوشحال میشه و یکی هم اگه یه متن طولانی تبریک تولد ببینه شاید اصلا اون رو نخونه. قبل اینکه متنی رو برای این کار انتخاب کنید در مورد این مسئله از شخص مقابلتون مطمئن بشید تا اگه متن های طولانی دوست نداره از متن های کوتاه و جذاب استفاده کنید.

لطفا روی کلمه جذاب بیشتر دقت کنید. اگه قراره متن تون کوتاه باشه پس باید اونقدر جذاب باشه تا با همین تعداد کلمات کم به دل بشینه و طرف مقابل رو خوشحال کنه. پس به خوبی در انتخاب کلمات دقت کنید.

شناخت نقاط ضعف شخص

شاید با خوندن تیتر بهتون حس بدی دست بده اما استثنائاً اینجا منظور از نقاط ضعف چیزایی نیست که طرف رو ناراحت میکنه. ببینید که با چیا بیشتر خوشحال میشه، چه حرفایی رو بهش بزنید حالش خوب میشه و چه کلمات به گوشش قشنگ میاد. اینا همشون نقاط ضعف طرفتون حساب میشن چون با این کلمات و حرف ها به قول معروف دلش رام میشه و میتونید دلشو به دست بیارید.

کمی که با طرف صحبت کنید به راحتی متوجه این قضیه میشید ولی اگه متوجه نشدید از اطرافیانش در این مورد سوالاتی بپرسید که معمولا چه حرفایی آرومش میکنه، چه حرفایی از ته دل خوشحالش میکنه، چه حرفایی رو بشنوه شوق و ذوق در درونش غلیان میکنه. اینا رو که فهمدید اون موقع در انتخاب کلمات و جملات دست بازتری دارید و میدونید که دقیقاً از چیا استفاده کنید.

ابراز حس واقعی

توی متنی که قراره بنویسید حس واقعیتون رو ابراز کنید. شاید براتون جالب باشه که بدونید بقیه به راحتی متوجه چاپلوسی و موارد این چنینی میشن پس هیچوقت متن اینطوری تهیه نکنید.

متنی بنویسید که واقعا از ته دلتونه و حس میکنید اون شخص اگه اینو بخونه به اوج احساس شما در مورد خودش دست پیدا میکنه. اما همونطور که در قبل هم گفتیم شخصیت اون رو در نظر بگیرید و احساسات تون رو طوری بیان نکنید که اون خوشش نیاد یا به نوعی شما رو خیلی سبک و سطح پایین بدونه.

تعریف و تمجید شخص مقابل

روزی که قراره به اون تبریک بگید روز اونه پس تا میتونید تعریف و تمجیدهای درست بکنید و اونو خوشحالش کنید. از ویژگی های مثبتش در متن تبریک تولد استفاده کنید و به اون گوشزد کنید که به خاطر تمام این ویژگی ها و اخلاقیاتی که داره خاص و منحصر به فرده.

به طرفتون حس خاص بودن بدید اون وقت اون واسه اینکه دوستیش رو با شما ادامه بده تا همینطور تعریف و تمجید بشنوده هر کاری میکنه. آدما عاشق تعریف کردن آدمای دیگه در مورد خودشونن. پس حالا که نقطه ضعف آدما رو میدونید از اون برای به دست آوردن دل طرف مقابل استفاده کنید.

یادتون باشه که به نوع تعریف و تمجید ها دقت کنید. اگه متن بالا رو با دقت کافی خونده باشید گفتیم که تعریف و تمجید درس و حسابی، نه تعریف های صدمن یه غاز که هیچ ارزشی نداره و طرف میدونه صرفاً جهت اینکه فقط یه تبریک تولد ساده گفته باشید این متن رو فرستادید.

استفاده از استیکر و ایموجی های دلخواه طرف مقابل

امروزه دیگه کسی برای طرف مقابلش نامه نمی نویسه و تمام اونا رو تایپ میکنه تا در شبکه های اجتماعی با اون به اشتراک بذاره. خب شبکه های اجتماعی هم استیکرها و ایموجی های جذابی دارن که ممکنه طرف مقابل خیلی اونا رو دوست داشته باشه.

این ایمجوی ها و استیکرها رو شناسایی کنید و بعد از اون از اون ها در متنی که قراره بنویسید استفاده کنید. این باعث خوشحالی طرف مقابلتون میشه و با خودش فکر میکنه که زمان زیادی وقت گذاشتید تا تولدش رو تبریک بگید و این خیلی براش ارزشمنده.

عدم درخواست دعوت

خیلی ها همراه با متنی که میفرستن از طرفشون میخوان که اونا رو به جشن تولدش دعوت کنه. این چه به شوخی و چه به جدی زشته چون ممکنه به هر دلیل طرفتون شرایطش رو نداشته باشه یا حتی اگه داشته باشه موقعیت مناسبی نباشه تا شما در جشنش شرکت کنید. پس بذارید اگه قراره دعوتی صورت بگیره این از طرف اون باشه نه شما. اینجوری دست اون رو باز گذاشتید و معذبش نکردید.

خیلی ها این مسئله رو به شوخی به طرفشون میگن اما همونطور که در ابتدا هم گفتیم شخصیت افراد خیلی مهمه. اگه طرف شما یه آدم جدی باشه و این حرف رو بزنید قطعا هر چند اندک اما ممکنه بهش کمی احساس ناراحتی دست بده. پس به این موضوع مهم هم توجه کافی داشته باشید.

درخواست انتخاب کادو

اگه قراره کادویی برای شخص مقابلتون بخرید کاملاً بدون تعارف در انتهای متن تون بهش این رو گوشزد کنید. به هر حال شما قراره هزینه ای بکنید پس چه بهتر با این مقدار هزینه براش همون چیزی که میخواد رو بگیرید. این اصلا زشت نیست و احترام گذاشتن به سلیقه طرف مقابلتونه. اون نه به کادوی شما نیازمنده و نه حتی ممکنه اهمیتی بده ولی این سوال پرسیدن کادو رو هر چند با هزینه کم و بی ارزش باشه با ارزش میکنه.

خیلی ها توی رودربایستی گیر میکنن و این سوال رو جواب نمیدن. در اینجا به اونها گوشزد کنید که قراره برای خوشحال کردنش کادو بخرید و چه بهتر که این کادو به انتخاب و سلیقه خودش باشه تا طبق خواسته شما.

کار بهتر اینه که به خوبی از سلیقه و نیاز اون به شکلی که متوجه نشه سر در بیارید و همون چیزی که میخواد رو کادو بگیرید. این چندین برابر خوشحالش میکنه اما اگه طرفتون زیاد باهاتون صمیمی نیست و ارتباط چندانی ندارید شاید سخت و مشکل باشه.

انتخاب زمان مناسب ارسال متن

برای اینکه متنی که فرستادید تاثیرگذار و جذاب باشه باید در وقت مناسبی برای اون شخص بفرستیدش. این هم راحته و میتونید با یک پرس و جوی ساده در بهترین زمان متن رو بفرستید و اون رو خوشحال کنید.

مثلا بعضیا متن تبریک تولد رو دقیقا در اوج خستگی طرف و وقتی که مشغول کاری هست میفرستن. خب اینجا اون وقت نمیکنه متن رو بخونه و اگه شما این کار رو بکنید کل زحمات تون هدر میره. پس زمان مناسب رو پیدا کنید و موقع مناسب متن رو بفرستید.

تولد از دیدگاه بزرگان

دو روز مهم در زندگی شما روزی است که شما به دنیا می آیید و روزی است که دلیل آن را می فهمید.Mark Twain

***************************

به هر حال زندگی چیست؟ ما به دنیا آمده ایم ، کمی زندگی می کنیم ، می میریم.E.B. White, Charlotte's Web

***************************

"همه کودکان از تولد خود اسطوره پردازی می کنند. این یک ویژگی جهانی است. شما می خواهید کسی را بشناسید؟ قلب ، ذهن و روح؟ از او بخواهید تا از زمان تولدش برای شما بگوید.Diane Setterfield, The Thirteenth Tale

***************************

من از زمان تولد خودم را شرمنده کردم. Phil Lester

***************************

تنها گناه ، گناه تولد است. Samuel Beckett

***************************

واقعیتهای اصلی زندگی انسان پنج عدد است: تولد ، غذا ، خواب ، عشق و مرگ. E. M. Forster

***************************

تاریخ تولد یک یادآوری برای جشن گرفتن زندگی و همچنین به روزرسانی زندگی است.Amit Kalantri, Wealth of Words

***************************

مردان قبل از زنان خلق شده اند. ... اما این برتری آنها را اثبات نمی کند - بلکه این اثبات ماست ، زیرا آنها از زمین بی روح به دنیا آمده اند تا ما از گوشت زنده متولد شویم. و به هر حال این اولویت در ایجاد چه اهمیتی دارد؟ هنگامی که در حال ساخت و ساز هستیم ، قبل از اینکه بعداً ساختمان های مجلل و کاخ های زینتی را مرتفع کنیم ، ابتدا چیزهایی بدون لیاقت و زیبایی ذاتی را بر زمین می گذاریم. دانه های کم ارزش در زمین تغذیه می شوند و بعداً شکوفه های شاداب ظاهر می شوند. گلهای رز دوست داشتنی شکوفا می شوند و نارسیسی معطر می شوند. Moderata Fonte

***************************

کل زندگی فرد چیزی نیست جز فرآیند به دنیا آوردن خودش. در حقیقت ، ما باید هنگام مرگ کاملاً متولد شویم - گرچه این سرنوشت غم انگیز اکثر افراد است که قبل از تولد بمیرند. Erich Fromm

***************************

ای کاش خاطره ای از اولین هوس شدید ، شوک هوای سرد ، نیش اکسیژن به ریه های جدید داشتم. همه باید به یاد داشته باشند که متولد شده اند. به نظر منصفانه نیست که ما فقط مرگ را به یاد بیاوریم. Lauren DeStefano, Fever

***************************

بعد از مرگ، شما همان چیزی خواهید بود که پیش از تولد خود بودید. آرتور شوپنهاور

***************************

هر روز، کمی زندگی است؛ هر بیدار شدن و بلند شدن، کمی تولد؛ هر صبح تازه، کمی جوانی؛ هر بار به استراحت رفتن و خوابیدن، کمی مرگ. آرتور شوپنهاور

***************************

پرنده برای بیرون آمدن از تخم مبارزه می کند. تخم، دنیای اوست. هر کسی که متولد می شود باید دنیایی را ویران کند. هرمان هسه

***************************

ازدواج، پیوند دو نفر است که یکیشان هیچوقت تولدها را به یاد نمی آورد و دیگری هیچ وقت آنها را فراموش نمی کند. آگدن نش

***************************

دوستی لحظه ای متولد می شود که یک نفر به دیگری می گوید: “چی! تو هم همینطور؟ فکر میکردم فقط من اینطور هستم.” سی.اس. لوئیس

***************************

این افراد جوان به طور طبیعی با ایده هایی متفاوت از ما بزرگ می شوند، چرا که آن ها برای دورانی متولد شده اند که ما دیگر اینجا نخواهیم بود. امیل زولا

***************************

دو نفر درون هر هنرمندی وجود دارد؛ شاعر و استاد. شما شاعر متولد می شوید، و شما استاد می شوید. امیل زولا

***************************

چشمانم را می بندم و تمام جهان می میرد؛ چشمانم را باز می کنم و همه چیز دوباره متولد می شود. سیلویا پلات

***************************

تنها مادران می‌توانند به آینده فکر کنند، چون آنها آینده را با تولد فرزندانشان ساخته‌اند. ماکسیم گورکی

***************************

چیزی که دوست دارم اینست که مردی را ملاقات کنم که بتوانم کلاهم را به نشانۀ احترام از سر بردارم و بگویم: “متشکرم که متولد شدی، هر چه بیشتر زنده باشی بهتر است.” ماکسیم گورکی

***************************

زمان همه چیز را پخته تر می کند؛ هیچ انسانی عاقل متولد نمی شود. میگل دِ سروانتس

***************************

میهن پرستی اعتقاد تو مبنی بر این است که این کشور برتر از همه کشورهای دیگر است چون تو در آن متولد شدی. جرج برنارد شاو

***************************

پادشاهان متولد نمی شوند؛ آنها از طریق توهم ساختگی به وجود می آیند. جرج برنارد شاو

***************************

رشد فکری باید از بدو تولد آغاز و تنها در هنگام مرگ متوقف شود. آلبرت انیشتین

***************************

من به طالع بینی اعتقادی ندارم. من متولد برج قوس هستم و ما شکاک هستیم! آرتور سی. کلارک

***************************

هیچ کس نابغه متولد نمی شود، بلکه نابغه می شود. سیمون دو بووار

***************************

من هیچ تصوری از شخصیت ولگرد کوچک نداشتم. ولی زمانی که لباس هایم را پوشیدم، لباس و گریم به من احساس کسی را داد که او بود. من شروع به شناختن وی کردم، و وقتی که روی صحنه رفتم او کاملا متولد شد. چارلی چاپلین


سایر مطالب پیشنهادی :

گلچین جملات بزرگان در مورد دختر و زن

جملات تکان دهنده بزرگان درباره معلم + عکس نوشته

دلنوشته های لاکچری درباره تولد خودم

گلچین بهترین سخنان بزرگان در مورد انسانیت


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...