جملات زیبا درباره مغرور بودن

مغرور بودن هم خوبه و هم بعد اما خیلی از ما یاد گرفتیم که از وجه بد ماجرا به اون نگاه کنیم. غرور برخی جاها به کارمون میاد و بعضی جاها جلوی پیشرفت ما رو میگیره. اگه یاد بگیریم از غرور و خودبینی به اندازه استفاده کنیم نه تنها ما رو در مسیر زندگی متوقف نمیکنه بلکه باعث پیشرفت مون هم میشه.

غرور و مغرور بودن، خودبینی و تکبر محتوای این مطلب ما رو تشکیل میده. در این مطلب انواع متن های زیبا درباره مغرور بودن و خودبینی آوردیم که بهتون پیشنهاد میکنیم حتما اونها رو بخونید و از خوندنشون لذت ببرید. در ادامه همراه ما باشید.

جملات زیبا و کوتاه در مورد مغرور بودن

متن درباره غرور داشتن

غرور ربطی به معذرت خواهی نداره. کسی که عزت نفس داره و خودش رو ارزشمند میدونه، به این نتیجه رسیده که کجا باید مغرور باشه و کجا باید معذرت خواهی کنه. غرور رو با بیشعوری اشتباه نگیریم.

***************************

غرور یه عده هم تا سطحی رسیده که بیشتر شبیه به بیشعوریه تا غرور. مغرور بودن صرفاً تا وقتی قشنگه که ارزش خودت رو زیر سوال نبری و هر کاری رو انجام ندی ولی از یه وقتی به بعد خود همین غرور میتونه بی ارزشت کنه و جلوی بقیه کوچیکت کنه. مواظب باشیم غرورمون به مرحله بیشعوری نرسه تا جلوی بقیه خورد بشیم.

***************************

زندگی ما آدما مثل عمر یک گله. تا چشم به هم میزنی میبینی که زمان گذشت و پژمرده میشی. برای زندگی که ماندگاری نداره و یکم که سرت رو میچرخونی میبینی کلی زمان گذشت مغرور نباش. زمان غرورتو خورد میکنه.

***************************

تو در زندگی ام بودی و احساس میکردم مغرورم. بعد از رفتنت آن کوه بزرگ غرور تبدیل به سنگ هایی از ناامیدی و حس پشیمانی شد که بر سرم ریخت. اکنون برگرد و این سنگ ها را بردار. اگر این کار را نکنی، دیگر نه از آن غروری که به مانند کوه بود خبری است و نه همین حس پشیمانی و ناامیدی. آن زمان جسمی بی جان خواهد بود که روحش از آن پرواز کرده، این جسم متعلق به من است.

***************************

ما در زندگی ممکنه چیزهای زیادی رو بشکنیم. از یه شیشه گرفته تا لیوانی که تو دستمونه و داریم باهاش آب میخوریم. اما مهمتر از همه شکستنیا، اون چیزی که واقعا باید شکونده بشه غروره. غرور اگه نشکنه کم کم خود آدم به خاطرش میشکنه.

***************************

یکی از زیباترین شکستنی های دنیا که هیچ کس از شکسته شدنش ناراحت نمیشه غروره. غرورت رو بشکن اما یادت باشه دور نریزیش. یه گوشه از زندگیت نگهش دار تا همون خرده غرورهای باقی مونده نذاره ارزشت جلوی هر کسی پایین بره.

***************************

در میان هجمه های غرورت گاهی دلم میخواهد وحشیانه به آن حمله کنم و آن را از بین ببرم. در دنیای عشق من و تو غرور مانند حیوانی وحشیست که میخواهد عشق من و تو را شکار کند. بیا تا با هم به آن حمله کنیم و او را از بین ببریم.

***************************

انسان است و غرورش. غرورِ انسان سخت ترین و محکم ترین چیزیست که در دنیا وجود دارد و به مانند آن نیست. حال ببین که اگر کسی به خاطر تو حاضر شد از این غرور بگذرد و آن را بشکند، چقدر برایش ارزش داری. قدر آدمهایی که غرورشان را برای ما زیر سوال میبرند بدانیم. هر روز کسی پیدا نمی شود که به خاطر ما از باارزش ترین دارایی خویش بگذرد.

***************************

من و تو دو تا حس مختلف داریم. تو حس غرور داری و من حس عشق. حس غرور تو نمیذاره که حس عشق منو درک کنی اما خوشا به حال من که عشقی بی بدیل دارم و با وجود غرور تو باز هم حاضرم اونو بهت هدیه بدم.

***************************

داستان من و تو داستان سنگ ریز و کوه سنگیه که کنار هم بودن. کوه سنگ برای این که سنگ ریزه اعتماد به نفسش رو به دست بیاره به اون انرژی مثبت میداد و این باعث میشد که سنگ ریزه داستان ما احساس بزرگی کنه. کار تعریف کردن کوه سنگ تا جایی پیشرفت که سنگ ریزه احساس کرد یک ابر کوه سنگه، وقتی که احساس بزرگی کرد دیگه کوه سنگ رو تحویل نگرفت و اونو به نوعی دور انداخت. اما سنگ ریزه نمیدونست که اگه کنار سنگ های دیگه قرار می گرفت اونو خورد میکردن و این بزرگی کوه سنگ بود که باعث شد او احساس بزرگی کنه. توی زندگی، من حکم اون کوه سنگ و تو حکم اون سنگ ریزه رو داری.

***************************

کسانی که غرور را برای عشق زیر پا میگذارند لایق احترام اند. آنها از چیزی می گذرند که به عنوان ارزش تلقی می شود و از چیزی می گذرند که باعث عزت نفس آنها می شود. کسی که حاضر شده چنین کاری کند، دست روی عزت نفس خود بگذارد و آن را صرفاً برای عشق نشانه بگیرد، شخصی قابل احترام است. او به ما ثابت میکند که هنوز هم در این دنیا انسان هایی هستند که به ذات مقدس عشق ایمان داشته باشند.

***************************

ایمانم به تو به قدریست که غرورم در برابر آن هیچ است. باور و یقینم به تو غرورم را زیر پا میگذارد و همین باعث می شود برای به دست آوردنت هرکاری کنم.

***************************

بزرگترین افسوس زندگیم مربوط به آن لحظه است که غرورم را به خاطر تو شکستم اما تو با وقاحت تمام از روی جسدش رد شدی و برای همیشه رفتی.

***************************

این غرور بزرگی که داری، بزرگیش به اندازه بزرگی تنهایی هاته. شاید مغرور باشی، شاید متکبر باشی، شاید به هیچ کس جز خودت بها ندی اما یادت باشه که این غرور و تکبر تو رو به جایی تبعید میکنه که فقط خودت هستی و تنهایی هات. این اینقدر ادامه پیدا میکنه که بالاخره خودت هم خودت رو ترک میکنی و اونجا در تنهایی محض غرق میشی.

***************************

گاهی برای عشق دلم می سوزد چرا که او قربانی غرور و تکبر است. دخترک در حالی که می رود حس میکند کسی دست او را می گیرد و پسرک وقتی دخترک را در حال رفتن می نگرد حس میکند فوراً بر میگردد و عشق شان را از نو میسازند. هیچ کدام از این ها اتفاق نمی افتد چون چیزی به نام غرور دختر را مجبور به رفتن و پسر را مجبور به تماشا کردن می کند.

***************************

غرورم را برایت شکستم. بهایی که می توانی برای شکستن آن بپردازی اندکی احساس است. آن را از من دریغ نکن تا لااقل فکر نکنم غرورم را ارزانی کسی کرده ام که ارزشی برایش قائل نیست. بگذار با همان اندک احساست فکر کنم خودم و غرورم کمی برایت ارزش داشتیم.

***************************

در پی تمام سادگی های من چیزی وجود داشت به نام غرور. اما عشق به تو مانع میشد تا غرورم را برایت به نمایش بگذارم. من آن سادگی را انتخاب کردم تا تو احساس غرور کنی اما نمی دانستم با آن غرور پا روی سادگی ام می گذاری و غرور خودم را نشانه میگیری.

***************************

حاضر شدیم بارها در صفحات مجازی خود حرف از عشق و احساس بزنیم. هزار بار هم میشد این کار را ادامه میدادیم اما یک بار حاضر نشدیم رو در روی هم آن جملاتی که مینوشتیم را به زبان آوریم. این یعنی غروری که از عشق بین ما فراتر بود.

***************************

از آنچه که فکرش را میکنی قوی ترم که برای داشتنت حاضر شوم غروری که سال ها برایش زحمت کشیدم را زیر پا بگذارم.

***************************

کسانی که می خواهند بروند را بگذار به راهشان ادامه دهند. هر کاری برای آنها کنی باز هم همان راه را در پیش میگیرند. برخی غرورشان را برای متوقف کردن طرفشان ابزار و وسیله میکنند اما نمی دانند این غرور برای آن شخص ارزشی ندارد و به راحتی از روی آن عبور می کند.

***************************

برای کسایی که مغرورن، بقیه فقط نقش کسایی رو دارن که براشون به سجده در میان. مراقب باش به سجده همچین آدمایی در نیای. وقتی که زندگیت رو به پای اونها ریختی و به سادگی ازت عبور کردند یعنی تو به اونها سجده کردی.

***************************

در دلی که حس غرور موج میزند، محبت جایگاهی ندارد. محبت نقطه مقابل غرور است که در دل بسیاری از ما کشته شده چون خواسته ایم غرور را جایگزین آن کنیم، غروری که کم کم ما را به کنج عزلت و تنهایی تبعید می کند.

***************************

وقتی که عاشق میشی دوست داری که ضعف هات مشخص نشن. نه برای اینکه مغروری و غرورت نمیخواد این اتفاق بیفته بلکه به این خاطر که نمیخوای معشوقت از بودن با تو احساس پشیمونی کنه.

***************************

خودپسندی و غرور در برابر آدم ها کَریه ترین کاری است که از انسانی که با عشق آفریده شده روی می دهد. اما ما آدم ها همین کار کریه و زشت را به اینکه به یکدیگر عشق را هدیه دهیم و محبت را جایگزین غرور کنیم ترجیح می دهیم. در دوره و زمانه اکنون عشق ورزیدن و محبت کردن کریه تر از غرور شده.

***************************

بیا تا این غرور لعنتی را زیر پا بگذاریم. این غرور برای زیر پای ماست نه جلوی روی ما که نگذارد به هم برسیم و دست های هم را بگیرم. در این دنیا هیچ چیزی ارزشش را ندارد که مانع گره خوردن دستان من به دستان تو شود.

***************************

اگر میخواهی تمام شخصیت و ارزشت را زیر سوال ببری از ابزاری به اسم غرور استفاده کن. این ابزار یک ابزار قویست که تو را جلوی بقیه خورد و شخصیتت را از بین می برد.

***************************

با آدم های از خود راضی دوست نشو. آنها برای هر سوءتفاهمی قبل از رفع شدنش نقشه ای برای انتقام می کشند. دوست شدن با آنها برابر است با انتقام هایی که او در آینده قرار است از تو بگیرد.

***************************

آدمهای از خود راضی تنها به یک چیز رضایت می دهند و آن هم این است که به آنها بگویی حق با توست. آنها هیچ دیدگاه و هیچ تفکری جز تفکر خود را قبول ندارند. از چنین افرادی دوری کن در غیر اینصورت در جهان استبدادی آنها گیر خواهی کرد و کاری جز اطاعت نمی توانی انجام دهی.

***************************

خودخواهی و غرور نمایشیست برای پنهان کردن ضعف های آدمی. ما آدم ها برای اینکه نقاط ضعف مان را کسی نبیند از چیزی به اسم غرور استفاده میکنیم. غرور پوشانندگی خوبی دارد و میتواند ضعف های آدم ها را بپوشاند.

***************************

گاهی هم غرور نشانه خودخواهی نیست، گاهی غرور نشانه دل شکسته شدن ها و ناراحتی های بسیاری است که در انتها شخص به این نتیجه می رسد تا با استفاده از غرور جلوی تمام آنها را بگیرد.

***************************

برای بعضی از آدم ها مغرور باش، برخی ارزش صداقت و سادگی تو را ندارند. جلوی آنها ساده که باشی می گویند ساده لوح و احمق است. برای آنها مغروری باش که هر لحظه آرزو کنند کاش در لیست دوستان و نزدیکانش بودند تا ساده لوحی که هر لحظه او را از خود میرانند.

***************************

برای مردم این دوره و زمانه غرور بهترین عکس العمل است. جلوی آنها که ساده باشی یعنی به زبان بی زبانی می گویی من آماده ام تا هر چقدر می توانید از من سوء استفاده کنید. مردمِ حالا برای سادگی ارزشی قائل نیستن و سادگی تو را پله ای می کنند تا به واسطه آن خود را به بالا بکشند.

***************************

غرور را با عزت نفس اشتباه نگیر. غرور نتیجه احساسی است که درون مایه آن حس خوبی نیست و حال تو را بهتر نمی کند اما عزت نفس به تو حس ارزشمندی می دهد و این یعنی حس خوب. اگر می خواهی با ارزش و قدرتمند به نظر برسی به جای غرور از عزت نفس استفاده کن.

***************************

برخی از افراد برای اینکه عزت نفس کم شان را مخفی کنند از غرور استفاده میکنند. تمام کسانی که مغرور هستند صرفاً اعتماد به نفس بالایی ندارند. بعضی افراد اینقدر ضعیف اند که دوست ندارند این ضعف ها را کسب ببیند و برای همینکه آنها را بپوشانند، غرور را ابزار و وسیله خود می کنند.

***************************

غرور هم یکی از انواع احساس در انسان است و اگر خوب نبود قطعا خدا آن را نمی آفرید. اما هر احساس جایگاه به خصوص خود را دارد. در جایی باید خوشحال باشی، در جایی باید ناراحت باشی، در جایی باید سرشار از شوق و شعف باشد و در جایی هم باید مغرور باشی، اینگونه است که زندگی انسان تعادل می یابد. اگر ما یاد بگیریم که از هر احساس خود در جایگاه و به اندازه اش استفاده کنیم، زندگی مان بسیار زیباتر از آنچه که فکرش را میکنیم خواهد شد.

***************************

مغرور بودن خوبه اما برای کسی که بهش بیاد نه تویی که همه ات رو جمع کنند نیم مثقال هم نمیشی.

***************************

غرور خوبه اما برای آدمایی که چیزی برای مغرور بودن داشته باشن نه تویی که هشتت گرو نُهِته و فاز غرور و مغرور بودنت همه جا رو پر کرده.

***************************

توی دوره و زمونه الان هر چقدر مغرور تر باشی و بقیه رو آدم حساب نکنی لاکچری تر و جذاب تر حساب میشی. انگار هر چقدر ما به سمت بیشعوری قدم برداریم برای بقیه خواستنی تر میشیم. قانون جذابیت دنیای الان اینه که یک بیشعور به تمام معنا باش.


از مطالب پایین هم دیدن بفرمایید :

عکس نوشته غرورم|عکس نوشته درباره غرور

شعر درباره غرور عاشقانه

مجموعه کپشن زیبا و کوتاه برای عکس خودم

متن‌های زیبا در مورد دختر بودن + عکس نوشته


1 نظر

  1. ‌و‌وsays:

    چرا مردم رو به مغرور بودن تحریک می کنید؟