جملات امیدوار کننده برای کنکوری ها

استرس کنکور یکی از بدترین حس هایی هست که کسی میتونه تجربه اش کنه. در این زمان میتونی با خوندن جملات انگیزشی و متن های امیدوار کننده این استرس و اضطراب رو کمتر و کمترش کنی. این متن ها به تو انرژی مضاعفی میدن که کنکور رو یه آزمون عادی دونسته و بزرگ فرضش نکنی.

تو این مطلب چندین متن فوق العاده زیبا، انگیزشی و امیدوارکننده برای کنکوریها در اختیارتون قرار میدیم. اگه استرس کنکور دارید یا اضطرابش نمیذاره که به زندگی عادی ادامه بدید، این متن ها مرهمی برای شماست. در ادامه همراه ما باشید.

جملات انگیزشی و کوتاه برای کنکوری ها

جملات انگیزشی برای کنکوری ها

کنکور یکی از آسون ترین مراحل زندگیه که میتونی پشت سر بذاریش. توی زندگی ای که پیش رو داری ازت بی نهایت آزمون های سخت تر نسبت به کنکور گرفته میشه. این آزمون ها مربوط به درس و دانشگاه هم نیست بلکه مربوط به زندگیه. پس از کنکور که در برابر این آزمون ها هیچه نترس و با قدرت درس بخون تا بتونی به راحتی ازش بگذری.

***************************

کنکور غولیه که در ذهنت تصور میکنی اما حقیقت اینه که به راحتی میتونی شکستش بدی. ما آدما از اتفاقات و وقایع خیلی بیشتر از اونچه که هستن برداشت میکنیم. بیشتر از حد بهش بها نده و سعی کن راه حل رد شدن ازش رو یاد بگیری.

***************************

همه کنکور رو یه غول میدونن اما خوبه بدونی هر غولی یه نقطه ضعف داره و نقطه ضعف کنکور هم درس خوندن به شیوه درسته. پس از نقطه ضعفش علیه اش استفاده کن!

***************************

تو میتونی و باید از‌ آزمون کنکور موفق بیرون بیای. این همه درس خوندی، این همه تلاش کردی و قراره بعد از این آزمون ثمره اش رو بگیری. تلاشی که داشتی ضمانت گر موفقیت تو در کنکوره. پس ازش نترس و با قدرت برو سر جلسه آزمون بشین. میدونم که موفق میشی.

***************************

موفقیت یهویی به دست نمیاد بلکه نیاز به تکامل داره. از حق نگذریم تو هم دوره تکاملی خودت رو برای کنکور پشت سر گذاشتی. حالا که این اتفاق افتاده مطمئن باش دنیا هم پاداش صبر و تکاملت رو میده و تو در دانشگاهی که دوست داری ثبت نام خواهی شد.

***************************

کنکور برای خیلی ها یه آزمون مثل آزمون های عادی دوران مدرسه هست و برای خیلی ها هم یه آزمون سرنوشت سازه. در واقع هر دوی اینا درسته. کنکور یه آزمونه ساده ولی در عین حال سرنوشت سازه. ازت میخوام هر دوی این دیدگاه ها رو قبول داشته باشی یعنی این آزمونو خیلی بزرگ جلوه ندی و البته به راحتی هم از کنارش نگذری تا باهاش سرنوشتت رو تضمین کنی.

***************************

به روزایی فکر کن که سر کلاس های دانشگاه مورد علاقه ات میشینی، با اساتید در مورد درس ها بحث میکنی، هر ترم بالاتر میری و مقاطع تحصیلی رو یکی پس از دیگری پشت سر میذاری. وقتی به اینا فکر میکنی دیگه کنکور اونقدرا هم وحشتناک نیست چون در مقابل افکار زیبایی که در مورد ‌آینده وجود دارن فکر ترس از کنکور هیچه.

***************************

کنکور رو مثل یه آدم فرض کن. حساب کن قراره باهاش دوئل کنی. خب هر آدمی هم قاعدتاً یه نقطه ضعف داره. قبل از اینکه به جنگ کنکور بری، نقطه ضعفش رو بیاب و خوب تمرین کن که در هنگام دوئل بتونی از ضعفش علیه خودش استفاده کنی. وقتی این کار رو یاد گرفتی جنگت با اون یه جنگ نابرابر میشه. چون تو خیلی راحت میتونی ازش بگذری.

***************************

به تموم کسایی که تا به حال کنکور دادن و سر کلاس های دانشگاه نشستن نگاه کن. اونا هم روزی مثل تو دغدغه و استرس کنکور رو داشتن اما همچنان دارن زندگی میکنن و هدف هایی برای خودشون دارن. خیلی هاشون در کنکور موفق نشدن اما با این حال در زندگی به موفقیت های زیادی رسیدن. پس کنکور رو مرحله آخر برای موفق شدن و خوشبخت شدنت ندون.

***************************

تو یه بچه کنکوری هستی و این یعنی دوازده سال (برای بعضیا بیشتر) درس خوندی تا الان به این مقطع رسیدی. اصلا نترس. مگه دوازده سال آزمون ندادی؟ مگه دوازده سال امتحان نداشتی؟ مگه دوازده سال درس های مختلف رو نگذروندی؟ الان هم قراره از همون درس ها از تو امتحان گرفته بشه. به جای اینکه به دلت استرس راه بدی به دوازده سالی نگاه کن که کلی تجربه کسب کردی و الان قراره با این تجربه یه آزمون نهایی داشته باشی.

***************************

اصلا از کنکور نترس. آی اگه موفق نشم، آگی بیچاره میشم، آی فلان و بیسار، کلی آدم هستن که از رفتن به دانشگاه های معمولی تونستن به موفقیت های بزرگی برسن که حتی کسایی که در دانشگاه های خوب درس میخوندن به اون درجات نرسیدن. همه چیز به خود آدم برمیگرده. اینکه چقدر برای آینده اش تلاش میکنه و چقدر آینده اش براش مهمه. تو حتی اگه این آزمون رو خراب کردی، آدم تلاشگری هستی و حتم دارم که برای آینده ات برنامه مفیدی در رابطه با موفقیت خواهی چید.

***************************

اونقدر به خودت اطمینان داشته باش که هیچ آزمونی نتونه به دلت استرس و ترس راه بده. کنکور یه آزمون ساده هست که در برابر قدرت و اعتماد به نفس تو هیچه. تو به راحتی میتونی ازش بگذری و آماده برای رفتن به دانشگاه بشی.

جملات مثبت مخصوص کنکوری ها

اعتماد به نفس کلید شکست غول کنکوره. این غول یه غول بی شاخ و دمه که با ترس رقیب هاشو که کسایی امثال تو هستند از پا در میاره. این غول یه نقطه ضعف هم داره و اون هم اعتماد به نفس توئه. وقتی ازش نترسی و وقتی با قدرت آماده شدی تا باهاش مواجه بشی، این غول بزرگ تبدیل به یک موجود کوچولو و بانمک میشه که خیلی راحت از پسش بر میای.

***************************

برای کنکور آماده باش. چقدر درس خوندی و چقدر تلاش کردی؟ به همون اندازه تلاش هات ایمان داشته باش و با خودباوری سر جلسه کنکور حاضر شو. اینجوری یعنی تو آماده ای، آماده برای آینده و آماده برای گذروندن یه دور تحصیلی دیگه به اسم دانشگاه.

***************************

هدف تو مشخصه، قبولی در دانشگاه مورد علاقه ات! پس به بقیه اش فکر نکن. بقیه همه موانع و ترس هایی هستن که به سراغت میان تا تو رو از راهی که در پیش گرفتی متوقف کنن.

***************************

فقط علاقه کافی نیست. اگه چیزیو میخوای باید براش تلاش کنی تا به دستش بیاری. تو که اشتیاق فراوانی برای رفتن به دانشگاه مورد علاقه ات داری پس برای کنکور هم تمام تلاشت رو بکن. با دست به عمل شدن و تلاش چیزی نیست که آدم نتونه به دست بیاره.

***************************

هر چقدر حرف انگیزشی به تو بزنن چند دقیقه بعد همه رو فراموش میکنی و ترس کنکور دوباره سراغت میاد. من به تو انگیزه واهی نمیدم، بهت باور میدم، باور اینکه تو میتونی. به تموم موفقیت هایی که در زندگیت به دست آوردی فکر کن، به تموم موانعی که ازشون گذشتی و به تمام تلاش هایی که نتیجه دادن فکر کن. اون موقع میبینی که چه آدم قدرتمندی هستی. اینجوری بهت اشتیاق نشستن سر جلسه کنکور داده نمیشه بلکه خودباوری داده میشه که به راحتی ابزاری برای بر اومدن از پس غول کنکوره.

***************************

میدونی یکی از بهترین راه ها برای بر اومدن از پس کنکور چیه؟ اینکه با بچه هایی که استرس و اضطراب شدید دارن نشست و برخاست نکنی. اونا حتی اگه شجاع ترین هم باشی ترس به جونت میندازن و باعث میشن با ترس سر این جلسه حاضر بشی. به جای این با آدمای قوی نشست و برخاست کن و ترجیحاْ حتی اگه تونستی با کسایی مراوده داشته باش که در کنکورهای سال پیش تونستن به موفقیت برسن. اینجوری تو به خودباوری میرسی و کنکور هم اونقدر که باید مد نظرت بزرگ نمیشه.

جملات مثبت برای بعد کنکور

چند سال دیگه به امروزت نگاه میکنی و کلی به وضعیت الانت میخندی. اینکه چقدر استرس الکی کشیدی و چقدر دغدغه های بیخود داشتی. درسته، فکر آینده خوبه اما آینده مربوط به آینده هست. زمان حالت رو بچسب. هر چقدر استرس داشته باشی زمان حالت رو از خودت میگیری. تو تمام تلاشت رو برای کنکور کردی و از الان به بعد باید منتظر نتیجه باشی. پس از هیچ چیز نترس.

***************************

الان از کنکورت گذشته. هر چقدر بهش فکر کنی لذت زمان حالت رو از بین میبری. چرا به گردش نمیری؟ چرا نمیری تفریح کنی؟ تو از پس یک کار بزرگ بر اومدی، تو سر جلسه کنکور نشستی! حالا نتیجه هر چی میخواد باشه، مهم اینه که تو تلاش کردی. الان هم وقت استراحته. پس به جای استرس بگرد و شاد باش.

***************************

مطمئن باش که پیروز میشی. آدمی که در مسیر خواسته اش با تمام وجودش از خودش مایه بذاره و تلاش کنه بدون شک به مقصد میرسه. مقصد تو هم در این مسیر دانشگاه مورد نظرته و شک نداشته باش که چند ماه دیگه قراره آماده باشی تا بری سر کلاس هاش بشینی.

***************************

تبریک میگم تو یه آزمون سخت رو پشت سر گذاشتی. اصلا به نتیجه فکر نکن. به این فکر کن که چقدر برای خواسته ات تلاش کردی. تو آدم تلاشگری هستی. آدما بعضی تلاش هاشون نتیجه نمیده و به هدف نمیرسه، اما مهم اینه که تلاش کردن رو یاد گرفتن. تو هم حتی اگه در این آزمون موفق نشدی خوبیش اینه که تلاش کردن رو یاد گرفتی.

***************************

به زندگی بزرگ سال ها خوش اومدی. آدما بعد از کنکور دیگه وارد دوران بزرگسالی میشن و از اون به بعد قراره به محیط دانشگاه قدم بذارن. همراه با این خوش آمد گویی بهت تبریک هم میگم. چون تو برای وارد شدن به این مقطع خیلی تلاش کردی. منظورم درس خوندن برای کنکوره. از الان به بعد اون تلاش هات رو الگو قرار بده تا به هدف های دیگه ات هم برسی.

***************************

آدم با امید زنده هست اما من فکر نمیکنم تو برای موفقیت نیازی به امید داشته باشی، تو یقین داشته باش، باور داشته باش که موفق میشی. تو تمام تلاشت رو کردی و کاری نبود تا برای کنکور انجام نداده باشی. این امید رو به قطعیت تبدیل میکنه. پس از الان ایمان رو جایگزین امید کن.

***************************

دیدی کنکور هم اومد و گذشت و هیچی نشد؟ مطمئن باش حتی اگه قبول نشی باز هم هیچی نمیشه. زندگی در گذره و اتفاقات مختلفی سر راه آدما قرار میگیره. کنکور سر راهت قرار گرفت و از اون گذشتی. حالا دیگه نتیجه رو به خدا واگذار کن و از فکرش بیا بیرون. مطمئن باش که موفق میشی و حتی اگه نشدی هم یادت نره که زمان میگذره و اتفاقای خیلی بهتری سر راهت قرار میگیره.

***************************

هر کدوم از ما آدما یه طرح الهی زندگی داریم. اگه در کنکوری که داشتی موفق شدی یعنی رفتن به دانشگاه مورد علاقه ات در طرح الهی تو بوده اما اگه نشدی دنیا رو ملامت نکن و بپذیر که شاید رفتن به اونجا در طرح الهی تو نبوده. به جای مخالف و درگیری با این طرح به فکر این باش که چطوری میتونی مسیر زندگیت رو طبق او پیدا کنی. اون وقته که واقعا طعم خوشبختی رو میچشی. شاید اگه اون دانشگاه در طرح الهیت نبود و تو وارد اون میشدی اصلا به خوشبخت شدنت کمکی نمیکرد.

***************************

بیا به جای استرس بهت بگم چکار کنی. یه موسیقی آرامش بخش پلی کن، چشمات رو ببند و خودت رو در دانشگاهی که دوست داری تصور کن. جزئیات رو با دقت ببین. هر آن چه که دوست داشتی تجربه کنی رو در تصوراتت لمس کن گویی که الان همه اونها رو داری. این کار رو که انجام بدی میبینی که چقدر حالت بهتره و چقدر امید بیشتری به موفقیت داری.

***************************

به خواسته ات وابسته نباش. دنیا چیزی که بهش وابسته هستی رو به شکلی ازت میگیره. به جای وابستگی رهاش کن و به خدا بسپار. تو تمام تلاشت رو برای خواسته ات کردی و الان کار دیگه ای نیست که انجام بدی. پس به جای نگرانی برای اینکه اگه من به خواسته ام نرسم چی میشه، آرامش داشته باش.

***************************

یه چیزی بهت میگم ممکنه حالت رو بدتر کنه اما اگه خوب بهش فکر کنی میبینی منطقیه. خودت رو برای روزهای بد آماده کن. فکر کن که قرار نیست وارد اون دانشگاه بشی یا قرار نیست کنکور رو موفق بشی. ببین که بعد این اتفاق باید چه کار کنی. برای زندگیت برنامه داشته باش. اینجوری حتی اگه توی کنکور هم به نتیجه نرسیدی برای بقیه مراحل برنامه داری و اینطور قطعا افسردگی به سراغت نمیاد.

***************************

به خودت باور داشته باش. بی اعتمادی نسبت به خودت رو کنار بذار. مگه همه تلاشت رو نکردی؟ پس دیگه دلیلی برای نگرانی نیست. اگه واقعا تلاش کرده باشی نتیجه اش رو هم میبینی. این دنیا رسم خوبی داره. اگه برای چیزی به درستی تلاش کرده باشی بالاخره در زمان الهی پاداشش رو بهت میده.

***************************

بعد کنکور اونقدر بخند تا دنیا جلوی خنده هات کم بیاره و چیزی که میخواستی یعنی قبولی در کنکور رو بهت بده. با این کار با خنده به استقبال دنیا رفتی و دنیا هم آدمای خوش خنده و شاد رو دوست داره.


سایر مطالب پیشنهادی :

متن تبریک موفقیت تحصیلی به فرزند

متن تبریک قبولی و موفقیت در آزمون دکترا


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...