جملات روحیه دهنده به بیماران

برای افرادی که به بیماری خاصی گرفتار شدن انگیزه اهمیت زیادی داره. حتی اگه داروهای مرتبط با بیماریشون بهشون جواب نده، انگیزه میتونه اونها رو سرپا نگه داره! چون اگه حال روح خوب باشه، حال جسم هم خوبه. یادمون باشه به آدمایی که چه بیماری جسمی و چه بیماری روحی، انگیزه بدیم.

در ادامه جملات انگیزشی و روحیه دهنده فوق العاده ای رو آماده کردیم که با اونها میتونید به کسایی که از بیماری های جسمی و روحی رنج میبرن انرژی بدید. این کار باعث بیشتر شدن اعتماد به نفس اون افراد بیشتر میشه. پس اگه قصد گفتن چنین جملاتی رو به افراد بیمار اطرافتون دارید، در ادامه همراه ما باشید.

متن انگیزشی به بیماران جسمی

چالش هایی که ما اونها رو با اسم مشکل و سختی میشناسیم، در واقع اومدن تا ما رو رشد بدن و باعث پیشرفتمون در زندگی بشن. از چالشی که با اون رو به رو شدی نترس! ترس یکی از ابزارهای قدرتمند شیطانه تا موجب توقف تو در این دنیا بشه. با قدرت ایمان به درمانت ادامه بده. قطعا میتونی این بیماری رو شکست بدی.

***************************

توی وجود هر آدمی اراده ای هست که اگه فعال بشه، بیماری که چیزی نیست از پس بزرگترین مشکلات دنیا هم در میاد. یادت نره قدرت اراده ات رو فعال کنی. اون موقع قد بیماریت هر قدر هم که باشه، قدش به اراده تو نمیرسه.

***************************

همه ما آدما سختی هایی تو زندگیمون داریم. اما این دلیل نمیشه که عقب بکشیم و بترسیم. یکی قرض و اقساط داره، یکی مشکلات ادامه تحصیل و انتخاب شغل، یکی هم مثل تو با بیماری طرفه. پس فکر نکن اگه بیمار نمیشدی، چالش های آسون تری سر راهت بود. بدی ما آدما اینه که میخوایم جای یکی دیگه باشیم. اراده ات رو قوی کن و پا روی ترست بذار! با شرایط فعلیت کنار بیا و امیدت رو برای درمان بیماریت از دست نده.

***************************

وقتی که ایمان باشه، بزرگترین ترس ها تبدیل به نقطه کوری در مقابل تو و خواسته ات میشن. با قدرت ایمانت، بیماریت رو درمان خواهی کرد. به درمان هایی که تا به حال کشف شده و کشف نشده توجه نکن. بزرگترین داروخانه دنیا به اسم داروخانه ذهن در درون ما آدما وجود داره! با ایجاد افکار مثبت، داروی مورد نیازت رو بساز و با خوردن این دارو، ایمانت رو افزایش بده تا بیماریت از بین بره.

***************************

بعضی مشکلات باعث قوی شدن ما انسان ها میشن. آدمهایی که تو قطب جنوب هستن رو ببین. اونها اینقدر با سرما چالش و مبارزه کردن تا بالاخره قوی تر از هر انسانی در برابر سرما شدن. این برای اونها یه موهبته! چون اونا چیزی رو که بقیه رو به راحتی به کشتن میده برای خودشون تبدیل به عادت و روزمرگی کردن. بیماری تو هم همینطوره. الان که با اون چالش داری، این چالش باعث قوی تر شدنت میشه.

***************************

سختی ها میان و میرن و مشکلات هم روزی به وجود میان و روزی هم برطرف میشن. دست آخر چیزی که میمونه انسان و شخصیتی هست که در اون به وجود اومده. دوست داری بعد این همه سختی و مشکلات شخصیتی قوی داشته باشی یا ضعیف؟ اگه جوابت قویه، پس در برابر بیماریت کم نیار و با قدرت باهاش بجنگ. این جنگیدن دست آخر از تو یک انسان با شخصیتی فوق العاده قوی میسازه.

***************************

به بیماریت به دید یک مشکل نگاه نکن. به بعد بیماریت فکر کن! به زمانی که تو اینقدر با این بیماری جنگیدی که سرسخت و قوی شدی. اون موقع تصور کن که چقدر از بقیه جلوتری. تو با شخصیت قوی بعد بیماریت میتونی به بزرگترین خواسته هات برسی! چون تو جنگیدن رو خیلی خوب بلد شدی. این در صورتیه که شاید هنوز بقیه تو نقطه صفر باقی مونده باشن. پس دیدی؟ بیماریت اومده تا تو رو رشد بده، نیومده که از پا درت بیاره. فقط بستگی به دیدگاه تو داره که از چه جهتی بهش میخوای نگاه کنی.

***************************

دو نفر به یه بیماری خاص مبتلا میشن. یکی خونه نشین شدن رو یاد میگیره و یکی هم ورزش کردن رو بلد میشه. اون شخصی که خونه نشینه روز به روز بیمارتر میشه و شخصی که ورزش میکنه روز به روز مقاومتش در برابر بیماری بیشتر و بیشتر میشه. بستگی به تو داره که دوست داری جای کدوم یکی از این آدما باشی.

***************************

سختی ها و مشکلات جزء طبیعی زندگی ما انسان ها هستند. همه ما انسان ها مشکلات خودمون رو بزرگتر از بقیه میدونیم و وقتی هم که با دیگران به صحبت میشینیم، سعی داریم اونها رو قانع کنیم که از اونا بدبخت تریم. همه آدما همینطوری فکر میکنن؛ اما تو بخواه که متفاوت باشی. دیدگاه متفاوت، نتایجی متفاوت هم به ارمغان میاره. اونا فکر میکنن از همه بدبخت تر هستن و همین هم براشون اتفاق میفته. ولی تو باور داشته باش که سختی های راه، جزئی از راه هستن تا نتایج تغییر کنه.

***************************

درسته که من آشنایی خاصی با بیماریت ندارم، ولی تو رو کامل میشناسم. میدونم که میتونی! من باورت دارم، خودت هم باید خودت رو باور داشته باشی تا بتونی از پسش بر بیای.

***************************

ما آدما تا وقتی یه بیماری رو نمیشناسیم، اون رو خیلی کوچیک میدونیم. اما همین که اسم قلمبه سلمبه روش میاد، فوراً ازش یه غول میسازیم. با بیماریت رو در رو شو و به این کلمات توجه نکن، به اینکه راه درمانی داره یا نه توجه نکن، فقط به این توجه کن که اون همون بیماری کوچیکیه که اوایل فکر میکردی. این تفکرت باعث میشه تا بیماریت ضعیف و ضعیف تر بشه. این در صورتیه که شاید حتی راه درمان اون بیماری هم تشخیص داده نشده باشه. ذهن تو بزرگی یا کوچکی بیماریت برای جسمت رو تعیین میکنه، پس خیلی مراقب باش.

***************************

هر چیزی راه و روشی داره. اگه خواستی به چیزی برسی، باید حتما از راهش وارد بشی وگرنه به بیراهه میخوری. این در مورد بیماری هم صدق میکنه. تو راهی که پزشک ها جلوی پات گذاشتن رو در پیش بگیر و به هیچ مانعی فکر نکن. مطمئن باش که این راه تو رو به مقصدی که میخوای میرسونه. فقط تو راه به دنیا میانبر و ... نباش و همون راهی که میدونی رو ادامه بده.

***************************

سلامتی نعمتیه که خیلی از آدما قدرش رو نمیدونن اما وقتی ازشون گرفته میشه تازه به ارزشش پی میبرن. اگه تا به حال قدر سلامتیت رو نمیدونستی از این به بعد بدون. میدونی قدرنشناسیت چطور مشخص میشه؟ وقتی که این بیماری رو گرفتی و امیدت رو از دست بدی. همین امید از دست رفته باعث میشه سلامتیت بیشتر به خطر بیفته. الان بهترین راه برای حفظ سلامتیت اینه که امیدت رو بیشتر از قبل کنی و با نیروی امید، دوباره سلامتیت رو کامل به دست بیاری. اگه این کار رو نکنی، مشخص میشه هنوز هم قدردان سلامتیت نیستی.

جملات روحیه دهنده به بیماران روحی

بیماری روحی ممکنه دردهای بزرگ و زیادی رو برای انسان به وجود میاره. وقتی که روح بیمار بشه، انسان از همه چی خسته میشه. خستگی تو قابل درکه اما اینکه بخوای از تموم دنیا دست بکشی، فقط نعمت زندگی رو ازت میگیره. من و تمام اطرافیانت تو رو درک میکنیم اما قبل از همه این ها لازمه تا خودت خودتو درک کنی. خودت رو دوست داشته باش و از وارد شدن به مراحل درمان نترس. بیماری روحی هر چقدر ادامه داشته باشه، به جای کمتر شدن بیشتر میشه. پس جدیش بگیر.

***************************

انگیزه گرچه خرجی نداره اما میتونه چیزی که میخوای رو بهت بده. ما آدما بیشتر از اینکه به درمان جسمی نیاز داشته باشیم، به درمان روحی نیاز داریم. روح به جسم فرمان میده و وقتی حال روح خوب نباشه، جسم هم خوب نخواهد بود. بیشتر از بیماری جسمت مراقب بیماری روحت باش. چون اگه روح بیمار بشه، خیلی سخت تر از اون چیزی که فکرش رو بکنی میتونی درمانش کنی. پس الان که فقط جسمت بیماره سعی کن با انگیزه دادن به خودت روحت رو قوی کنی تا بیماریت هم درمان بشه.

***************************

بیماری تو رو کسی نمیبینه واسه همین کسی هم درکت نمیکنه. اما یادت باشه تو نیاز به درک کسی نداری. آدمایی که عقلشون به چشمشونه چه بهتر که دورت نباشن. خودت خودتو درک کن! تو انسان قوی و شجاعی هستی و حتم دارم بزرگترین بیماری های روحی هم در برابر عظمت روح تو کم میارن.

***************************

بزرگترین شکنجه برای یک بیمار روحی اینه که بهش بگی فقط تصورات توئه و در واقعیت چیزی نیست یا بهش بگی فکرش رو نکن. کسی درک نمیکنه که وقتی کسی به این بیماری ها دچار میشه، بعضی وقت ها دست خودش نیست. من هم کاملا مسئله تورو درک میکنم. اما در کنارش میدونم که تو قطعا نمی خوای زندگیت همینطور ادامه پیدا کنه و از جات پا میشی و با قدرت ایمان بیماریت رو از بین میبری.

***************************

من و تمام اطرافیانت بهت ایمان داریم. خیلیا که بیماری روحی دارن، از طرف مردم دیوونه خطاب میشن. اما یادت باشه هیچوقت به گفته اونها بها ندی. تو باید بهترین از نوع خودت باشی. روی خودت برچسب هایی که مردم میذارن رو نذار و سعی کن با قدرت ذهنت به این بیماری غلبه کنی تا به اونها ثابت کنی که دیوونه واقعی اونها هستن که ندونسته راجع به تو و شخصیتت نظر دادن.

***************************

اگه فکر میکنی بیماری روحیت درمان شدنی نیست، باید بگم که روح تو بخشی از وجود خداونده. مگه خداوند شفا بخش نیست؟ پس مطمئن باش روح تو هم قدرت شفا دهی داره. تو باید با قدرت باور و ایمان بیماری روحیت رو شفا بدی. سخته، خیلی هم سخته اما میدونم تو اینقدر قوی هستی که میتونی این بیماری رو از بین ببری.

***************************

شجاعت واقعی در نبود ترس به وجود نمیاد، در کنار ترسه که به وجود میاد. از بیماری روحیت نترس و فکر نکن که قراره دیوونه بشی. اینقدر شجاعت داشته باش و اینقدر از خودت شهامت به خرج بده تا ترس از بیماری رو زیر پا بذاری و با قدرت از روش رد بشی. میدونم که میتونی.

***************************

اگه فکر میکنی افسرده ای، اگه فکر میکنی مضطربی و اگه فکر میکنی دچار بیماری روحی شدی، در همه اینها حق داری. اما بدون گرچه جلوگیری از اونها از دستت در رفته اما موندن توشون هنوز هم دست خودته. خودت رو در برابر این بیماری ها نباز. هر کدوم از اونها نقطه مقابلی دارن که باید بهش دست پیدا کنی. افسردگی شادی میخواد، اضطراب آرامش میخواد و بقیه بیماری های روحی هم درمان خودشون رو میطلبن. به جای موندن تو این بیماری ها، به دنبال درمانشون باش.

***************************

وقتی همه بهت میگن چرا اینطوری هستی، نمیتونی جوابی بهشون بدی؛ چون روحت بیماره نه جسمت و کسی زخم های روحت رو نمیبینه. درک میکنم که چقدر سختی میکشی و قطعا با هر بار شنیدن چنین حرفهایی امیدت هم بیشتر از دست میره. اما زمانش رسیده که این زخم ها رو التیام بدی. هر چقدر منتظر بمونی، جای زخم هات عفونت بیشتری میکنه. اگه میخوای از این مخمصه بیرون بیای، اول از همه باید بخوای. بخواه تا بتونی.

***************************

همونطور که بیمار جسمی نیاز به مراقبت داره، بیمار روحی هم نیازمنده مراقبته. وقتی وارد مراحل درمان شدی، از تنهاییت نترس. من و همه کسایی که میشناسی در کنارت هستیم. با قدرت ادامه بده و کوتاه نیا. توی این مسیر تنها نیستی. روح تو برای ما اهمیت زیادی داره و میخوایم که سلامتیش رو به دست بیاره. پس برای خواست ما هم که شده، تلاش کن تا درمانت موفقیت آمیز باشه.

***************************

تو حق داری! هر کسی هم جای تو بود و چنین اتفاقاتی براش میفتاد، قطعا به این مرحله میرسید. اما زندگی ادامه داره. زندگی هنوز زیبایی هایی داره که باید تجربه شون کنی. بیماری روحیت فرصت تجربه کردن رو ازت میگیره. پس نذار بیشتر از این متوقفت کنه. جلوش رو بگیر!

***************************

فرقی نمیکنه بیماریت چه اسمی داره. این اسم ها فقط یه بخش از حس تو رو تعریف میکنن. احساس آدما رو فقط خودشون متوجه میشن. شاید احساسی که تجربه میکنن فقط مختص به خودشون باشه و هنوز اسمی براش در نظر گرفته نشده باشه. در این صورت باید بدونی که درمانش هم با خودته. پس به درونت رجوع کن و به جای دل بستن به دکتر و چیزهای مشابه، خودت بخواه که این حس رو تغییر بدی. میدونم که میتونی.

***************************

اگه میگن بیماری روحیت خیلی قویه پس بیان تا من از قوی بودن تو براشون بگم. میتونم بدون اینکه خسته بشم ساعت ها حرف بزنم. چطور وقتی که اینقدر قوی هستی، به این بیماری اجازه میدی تا پا روی شخصیت قویت بذاره؟ اینقدر در برابرش مقاومت کن و اینقدر به درمان ادامه بده تا بالاخره بهش غلبه کنی. میدونم که پیروز واقعی تو هستی.

***************************

در جدال بین تو و بیماریت، قطعا تو برنده ای. چون افراد زیادی که شخصیت ضعیفی هم داشتن تونستن به این بیماری غلبه کنن. حالا این بیماری که حتی از آدم ضعیفا شکست خورده، سر به جون انسان قوی و قدرتمندی مثل تو گذاشته. پس از برنده شدنت مثل من اطمینان داشته باش.


دیگر مطالب پیشنهادی :

گلچین جملات زیبا در مورد شفای بیماران

متن التماس دعا برای شفای مریض (2)


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...