متن های زیبا در مورد افسردگی

افسردگی حتی اگه آدم رو از پا در نیاره، زندگیش رو مختل میکنه. توی افسردگی، جنسیت مهم نیست. چه زن و چه مرد، در صورتی که به افسردگی دچار بشن، کم کم در درونشون میل به زندگی کشته میشه. برای حس دوباره زندگی، هم خود شخص و هم اطرافیانش باید اقداماتی انجام بدن در غیر اینصورت ممکنه کار از کار بگذره.

توی جامعه ی الان، افسردگی زیاد به چشم میخوره. انسان های زیادی به افسردگی مبتلا هستن و حتی خودشون هم نمیدونن. این بیماری روحی، کم کم حس زندگی رو از انسان میگیره و اون رو ناامیدتر از هروقت دیگه ای میکنه. قصد داریم که توی این مطلب در مورد افسردگی بیشتر توضیح بدیم. همراه ما باشید.

متن درباره افسردگی زنان

وقتی که یه زن افسرده هست، افسردگی رو به وضوح در رفتارهاش میبینی. لازم نیست دقت خاصی کنی. بیشتر وقتا زنا مثل مردا نمیتونن احساساتشون رو مخفی کنن. اونا هر چی که در درونشون هست رو میکنن تا بتونن حس منفی شون رو از بین ببرن.

***************************

بیشتر افسردگی زنا به خاطر نادیده گرفتنشونه. یه زن هر چیزی رو میتونه تحمل کنه به غیر از بی توجهی. بی توجهی بلای جون اون میشه و کم کم ریشه ی شادی رو در درون اون میخشکونه.

***************************

بدترین ظلم در حق یه زن بی تفاوتی نسبت به اونه. وقتی که به زنی اعتبار دادی و حس قدرت اون رو برانگیختی، در کنارت تو رو قدرتمندترین انسان روی زمین میکنه. اما کافیه نسبت به اون بی تفاوت باشی تا کم کم نهال افسردگی در درونش رشد کنه و تمام وجودش رو در بر بگیره.

***************************

یه زن میتونه سنگ صبور همه باشه. اون میتونه غم همه رو به جون بخره اما گاهی اوقات خودش هم نیاز به غمخوار داره. در این موقع، دیگه کسی نیست که غمخوار یا سنگ صبورش بشه. اون فقط خودشه و خودش. میدونی، تو دنیای ما همه از زنا توقع دارن اما زنا نباید از کسی توقعی داشته باشن. این انتظار بی توقعی، اونها رو افسرده میکنه و اونا از درون نابود میشن.

***************************

درون یه زن پر از عشقه و احساسه. وقتی که این احساس نادیده گرفته بشه، جایگزینش افسردگی خواهد شد. یه زن در عین اینکه افسرده هست، میتونه لبخند بزنه، میتونه بخنده و جوری تظاهر کنه که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده. اما کافیه به درون اون نگاه کنی، کافیه به تنهایی هاش دقت کنی. اون موقع میفهمی که اون فقط ماسک یه آدم خوشحال رو زده بوده.

***************************

بیشتر مردا به خاطر کارشون افسرده میشن. اونا ناامیدی رو توی رسیدن به موقعیت شغلی دلخواه شون میبینن. اما در بیشتر اوقات یه زن اینطوری نیست. یه زن افسردگی هاش هم مثل خودش خاصن. یه زن میتونه افسرده ترین آدم روی زمین باشه اما با این حال باز میتونه جوری بگه و بخنده که همه فکر کنن خوشحال تر از اون پیدا نمیشه.

***************************

میدونی برای یه زن سخت ترین مرحله افسردگی کجاست؟ دقیقا همون جایی که مجبور میشه از خودش برای بقیه بگذره. اون مجبوره بخنده تا همسرش انرژی داشته باشه، مجبور بخنده تا بچه هاش خوشحال باشن، مجبوره بخنده تا زندگیش بهم نریزه. آخه میدونی، کسی دلسوز زنا نیست. اگه زنی افسرده شد، به راحتی براش جایگزین پیدا میشه؛ جوری که انگار هیچ وقت نبوده.

***************************

یه زن مثل یک گل میمونه. برای اینکه طراوت داشته باشه و با عطر خودش همه جا رو خوشبو کنه، باید بهش برسی. نرسیدن به اون برابره با پژمردگیش و بعد از مدتی از بی رفتنش. رسیدگی به یک زن یعنی محبت، عشق خالصانه و دادن دلیلی به او برای شاد بودن. کافیه همین کارها رو انجام بدی تا سرزنده ترین زن دنیا رو کنارت داشته باشی. اگه در قبال زن زندگیت این کارها رو انجام ندی، کم کم علف های هرز افسردگی گل با طراوت درون اون رو خشکیده میکنن.

متن درباره افسردگی مردان

برای یک مرد مرحله ی آخر افسردگیه. یک مرد تمام تلاشش رو میکنه و تمام راه ها رو به کار میگیره و اگه به نتیجه نرسید، رو به افسردگی میاره. مردها قدرتی در درونشون دارن که باعث میشه هیچوقت عقب نشینی نکنن. این تو خون مرداست که برای یک زندگی خوب بجنگن. وقتی که ناراحتی رو در چهره یک مرد دیدی، به جای سرزنش، درک کردنش بهترین روشیه که میتونی دوباره به روزای عادی زندگیش برش گردونی.

***************************

مردها ناراحتی هاشون رو طور دیگه ای بروز میدن. اونا توی جمع میگن و میخندن، اما تنهایی های یه مرده که شخصیت واقعی اونو رو میکنه. وقتی که به تنهایی بیشتر مردا قدم میذاری، متوجه میشی که خیلی وقته اون آدم قوی و سرحال از درونش گذاشته و رفته. جایگزین اون آدم، الان یه شخصیت افسرده هست که زخم های زیادی خورده اما همچنان سعی میکنه مقاوم باشه.

***************************

یه مرد هم حق داره افسرده بشه. یه مرد هم احساس داره و گاهی اوقات باید اون رو بروز بده. تابع فرهنگی غلط که مردا رو محکوم به حبس کردن احساسات در زندان درونشون کرده نباشیم. این فرهنگ باید خیلی وقت پیش نابود میشد! چون زمینه نابودی مردای زیادی رو فراهم کرد. وقتی که یک مرد افسرده هست، اون رو محکوم به ضعیف بودن نکنیم. این مرد اونقدر قوی بوده تا با وجود فرهنگی غلط، خود اصلیش رو بروز بده.

***************************

یه باور نادرست بین ما آدما وجود داره. باوری که میگه باید عالی باشی تا عالی بشناسمت. اگه این باور وجود نداشت، شاید خیلی از مردها برای درمان افسردگی هاشون اقدام میکردن. مردها همیشه میخوان قدرتمند و عالی به نظر برسن اما افسردگی اونها رو ضعیف نشون میده. اونها ممکنه با اینکه افسرده باشن اما تظاهر به عالی بودن کنن. همین ریشه شادی رو کم کم در وجود اونها خشک میکنه. اگه ما یاد داشتیم مردها رو فارغ از هر گونه احساس بدشون قوی بشناسیم، شاید الان خیلی از اونها، محکوم به تحمل این احساس بد نبودن.

***************************

افسردگی مثل یک خوره میمونه. وقتی که به جونت بیفته، کم کم تمام وجودت رو به تسخیر خودش در میاره. اون تو رو مطیع خودش میکنه و افساری به گردنت میندازه تا برای همیشه کنترلت کنه. برای اون جنسیت مهم نیست. وقتی که افسردگی به جون یه مرد میفته، میتونه اونو از پا در بیاره. توقعات بی جای خودمون رو از مردها کم کنیم. اونها هم حق افسردگی و ابراز ناراحتیشون رو دارن. اگه به موقع به داد اونها نرسیم، افسردگی هر روز قسمت بیشتری از وجود اونها رو در بر میگیره.

***************************

بهترین کار برای وقتی که یه مرد افسرده میشه اینه که کنارش باشی و تنهاش نذاری. بدترین کار هم در حق یه مرد اینه که افسردگیش رو به روش بیاری. یه مرد حتی اگه بدترین حالات افسردگی رو هم داشت، باز میخواد قدرتمند به نظر برسه. پس برای درمانش، فقط کنارش باش و تنهاش نذار. این بهترین راه حل برای اونه تا دوباره به شرایط عادی خودش برگرده.

***************************

افسردگی علائم مختلفی داره اما مهمترین ویژگیش اینه که آدم رو خسته نشون میده. خسته تر از هر وقتی! مردها خوب بلدن بقیه علائم افسردگی رو مخفی کنن اما خستگی رو تو عمق وجودشون میشه دید.

متن درباره درمان افسردگی

وقتی که فردی مبتلا به افسردگی میشه، نباید اون رو ضعیف بدونیم. بیماری های روانی به مراتب میتونن تاثیر بیشتری نسبت به بیماری های جسمی داشته باشن. بهترین راهکار برای درمان فردی که افسرده هست اینه که کاری نکنیم که حس کنه تنهاست. تنهایی افسردگی رو تجدید میکنه و کافیه این فکر در وجود شخص افسرده به شکل بگیره تا درخت زندگیش روز به روز خشکیده تر بشه.

***************************

فردی که افسردگی داره، برای رهایی از افسردگی، باید تغییراتی در سبک زندگیش ایجاد کنه. یک سبک زندگی تکراری، نتایجی مشخص رو برای اون به وجود میارن. اون آدم نمیتونه توقع شادی داشته باشه اما با این حال به سبک خسته کننده زندگی قبلیش ادامه بده.

***************************

بدترین کاری که میتونی در حق آدمای افسرده انجام بدی اینه که شرایط اونا رو عادی بدونی. شاید از نظر تو شرایط کاملا عادی باشه، اما برای شخص افسرده اینطور نیست! حتی اگه اوضاع خیلی عادی به نظر رسید، برای همدلی با شخص افسرده باید شرایط رو از دید اون نظاره کرد. این اولین قدم برای کمک به درمان او هست.

***************************

افسردگی ریشه در افکار انسان ها داره. برای اینکه ریشه اون خشکیده بشه، باید افکار تغییر کنه. تغییر افکار هم کاری یک روزه یا دو روزه نیست بلکه زمان بره. یک فکر خاص ممکنه برای روزها و ساعت ها در ذهن ما گردش داشته باشه و از بین بردن اون کاری زمان بر هست. به خودتون برای درمان افسردگی زمان بدید و انتظار تغییرات زود هنگام نداشته باشید.

***************************

اگه میخوای افسردگیت از بین بره، باید اولین قدم رو خودت برداری. وقتی که خودت نخوای، هیچ روانپزشک و روانشناسی نمیتونه بهت کمکی کنه. اولین مرحله یا اولین قدم پذیرش افسردگی و قدم بعدی اقدام برای تغییر شرایط هست. اگه این دو قدم رو برداری، به روند درمانت کمک زیادی کردی.

***************************

اگه افسرده هستی، هیچوقت همون اول برای از بین بردن افسردگیت وارد موقعیت های خطرناک نشو. موقعیت های خطرناک همون مواردی هستن که افسردگیت رو تجدید میکنن. اول از همه، باید توان مقابله با شرایط رو در خودت به وجود بیاری. اگه این کار رو نکنی، دوباره نتایج قبلی برات رقم میخوره. با ایجاد توانایی، قدرت مقابله با شرایط رو خواهی داشت و میتونی بر شرایط پیروز بشی.

***************************

وقتی که بیماری جسمی بگیری، راحت میتونی با چند قرص درمانش کنی. اما وقتی بیماری روحی گرفتی، درمان کردنش چندان کار راحتی نیست. تو با حریف قدرتمندی به اسم ذهن رو به رو هستی و باید تمام توانت رو به کار بگیری تا اون رو مغلوب کنی. ذهن به تو با افکار مختلف دلایل بیشتری برای بیماری روحی میده اما تو باید این دلایل رو نادیده بگیری و با ایجاد افکار جدید، بیماری روحیت رو از بین ببری. یکی از همین بیماری های روحی که به این شکل درمان میشه افسردگیه.

***************************

زندگی پستی و بلندی های زیادی داره. وقتی که در بلندی هستی باید به فکر پستی ها هم باشی و وقتی که در پستی هستی باید امیدت رو برای قرار گرفتن در بلندی ها از دست ندی. اینطوری هست که میتونی بر افسردگی های زندگی غلبه کنی.

متن درباره علائم افسردگی

افسردگی میتونه به دلایل مختلفی در انسان ها به وجود بیاد. ضربه روحی، شرایط سخت، شکست و کلی موارد دیگه میتونن باعث بروز افسردگی بشن. برخی اوقات علت افسردگی میتونه یه چیز کاملا بدیهی و ساده باشه. علت افسردگی مهم نیست، درمان اون اهمیت داره. به هر دلیلی که افسرده شدی، باید کم کم به فکر تغییر سبک زندگیت باشی وگرنه کسی برای بهبودی تو اقدامی نمیکنه.

***************************

حتی از خنده های آدم هم میشه افسردگی رو تشخیص داد. افسردگی حسیه که غمی در وجود آدم شکل میده و این غم هر طور شده راهش رو به بیرون پیدا میکنه تا خودش رو بروز میده. فقط کمی دقت کافیه تا متوجه اون بشی.

***************************

علائم افسردگیه به شکلیه که همه آدما با هر حالت روحی ای میتونن داشته باشن. یه آدم، فقط خودش میدونه که افسرده هست یا نه! چون فقط خودشه که از درون خودش آگاهه.

***************************

خستگی، بی خوابی، بی اشتهایی، انزوا و ... کلا از علائم افسردگی هستن اما یه آدم میتونه بعضی از علائم رایج رو هم نداشته باشه اما با این حال واقعا از درون در حال خورد شدن باشه.

***************************

بزرگترین نشانه ی افسردگی اینه که حس کنی کنترل زندگیت در دست خودت نیست و افسارش از دستت در رفته. شخصی که افسرده هست، تمرکز خوبی نداره و به راحتی کنترل شرایط رو از دست میده. پس اگه حس میکنی اینطوری هستی، بهتره برای درمانت اقدام کنی.

***************************

تحمل شرایطی که افسردگی پیش میاره رو هر کسی نداره. شخص افسرده دوست داره هر چه زودتر به شرایطش پایان بده اما انگار در مقابل این بیماری ناتوانه. برای همین به عنوان همراه این شخص باید در کنارش بود و درکش کرد. حتی اگه شرایط خیلی ساده به نظر میومد، مهم اینه که اون الان احساس نامناسبی داره و هر چه زودتر باید احساسش تغییر کنه؛ ما هم به عنوان همراه نباید در این راه تنهاش بگذاریم.

***************************

افسردگی تمرکز رو از آدم میگیره و نمیذاره که رو کاری به خوبی تمرکز داشته باشه. این بیماری روحی، خوب بلده آدم رو به تسخیر خودش در بیاره. افسردگی دشمن سرسخت و بی رحمیه که اگه جلوش گرفته نشه، کم کم به جای تمرکز، هوش و حواس رو هم از انسان میگیره. کاش برای آدمای افسرده زندگیمون وقت بیشتری بذاریم وگرنه ممکنه کار از کار بگذره و دیگه راه برگشتی برای اونها وجود نداشته باشه.

***************************

در آدمای افسرده خودکشی زیاد به چشم میخوره. کاش کمی به آدمای اطرافمون بیشتر دقت کنیم. شاید یکی تو اوج خنده هاش، افسردگی ای داشته باشه که کسی ازش خبر نداره. کاش کمی حواسمون بیشتر بود تا آدمای باارزش زندگیمون رو راحت از دست ندیم.


دیگر مطالب پیشنهادی :

عکس نوشته افسردگی برای پروفایل

جملاتی کمیاب درباره غم و اندوه (2)

عکس نوشته در مورد دلخوری و ناراحتی برای پروفایل

متن غمگین و کوتاه در مورد مرگ خودم


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...