متن تشکر از معلم در این روزهای کرونایی

وقتی که تو باشی، دیگر چه دلیلی دارد که از کرونا بترسیم؟ ما از کرونا می ترسیم چون قرار است آینده ما را خراب کند اما تو با بودنت آینده ما را می سازی و آن را زیباتر از هر وقت دیگریش میکنی. این جای تشکر دارد و همه ی ما دانش آموزانت به خاطر کاری که میکنی بی نهایت بار سپاسگزاریم.

توی حال و هوای کرونا، معلم هایی که درس دادن رو ادامه میدن، خیلی دل بزرگی دارن و برای همین دانش آموزان باید از اونها تشکر کنن. ما متن های تشکر خوبی رو در این رابطه در ادامه براتون قرار دادیم. همراه ما باشید.

جملات زیبا برای تشکر از معلم در روزهای کرونایی

متن تشکر از معلم در دوران کرونا

معلم عزیزم، در این روزهای کرونایی، سلامتت را به خطر می اندازی تا آینده ی ما به خطر نیفتد. از تو برای همه ی تلاش هایی که بی مهابا از کرونا برای ما میکنی، سپاسگزارم.

******************

معلم جان، با وجود تو، هیچ وقت ریشه علم و دانش خشک نمی شود. تو که باشی، نهال علم حتی اگر مانعی بزرگ مانند کرونا بر سر راه آن باشد همواره رشد می یابد. از تو به خاطر همه کارهایی که در حق ما میکنی متشکرم.

******************

معلم خوب، معلمی است که در روزهای کرونایی، جان خود را به خطر می اندازد و با حضور در سر کلاس ها، مسیر پیشرفت را برای بچه ها هموار می کند. معلم جانم، شما همون معلم خوب هستید. بی ن

هایت متشکرم.

******************

در روزهایی که کرونا همه جا را به تسخیر خود درآورده، شما به محدوده او نفوذ می کنید و محلی را برای کسب علم و دانش برای ما به وجود می آورد. به چه زبانی از شما تشکر کنیم که جواب این خوبی هایتان را بدهد؟

******************

معلم مانند اقیانوس است و دانش آموز مانند برکه ای خشک. او مسیرش را به سوی این برکه باز می کند و کم کم این برکه را پر آب خواهد کرد. معلم عزیزم، تو اقیانوسی از علم و دانش را برایم باز کردی و اکنون که کروناست، هنوز هم این جریان این اقیانوس ادامه دارد. برایش از تو متشکریم.

******************

قدر تو را می دانم چون تو قدرشناسی را به من یاد دادی. تو هر چه که در زندگی نیاز داشتم را به من یاد دادی و یاد می دهی و مهم نیست که کرونا باشد یا هر بلای دیگر، تو آموزش هایت را به اتمام نخواهی رساند. معلم خوبم، سپاس.

******************

با اینکه کرونا همه جا را فرا گرفته، اما انگار برای سرزمین تو، کرونا معنایی ندارد. تو سرزمین علم و دانشت را به روی همه باز گذاشته و همه را از آن بهره مند میکنی. معلم خوبم، چگونه قدردان این لطفی که در حق ما میکنی باشم؟

******************

من الفبای زندگی خود را با جوهر قلمی که تو نوشتن با آن را به من آموختی یاد گرفتم. زندگی مرا تو زیبا کردی. اکنون هم کرونا همه جا را فرا گرفته اما انگار برای تو کرونا معنایی ندارد! معنای مهم زندگی برای تو، آموختن معنای زندگی به دانش آموزانت است. متشکرم برای این کار بزرگت.

******************

وقتی که معلمی داشته باشی، وقتی که کلاس درسی داشته باشی، نگرانیت از آینده کمتر میشه. معلم عزیزم، خیلی متشکرم که منو از هر گونه نگرانی بابت آینده ام راحت میکنی؛ حتی همین حالا که کرونا به وجود اومده هم تو از این کارت دست نمیکشی و این برای من خیلی ارزشمنده. بابت همه تلاش هات سپاس.

******************

مرا با علم و دانشت از زمین به آسمان می بری! آسمانی که، سقف رویاهای زندگی من است. حتی همین حالا که کروناست، تو از آموختن چگونگی رسیدن به این رویاها دست بر نمی داری. به خاطر این متشکرم.

******************

باغ مرا آفت زده بود و هیچ در آن وجود نداشت. تو آمدی و باغبانی مهربان برای باغ زندگیم شدی. حال بگو چگونه از تو تشکر کنم؟ اکنون هم که آفتی بزرگ به اسم کرونا به باغ همه حمله کرده، باز هم تو از باغبانی ات دست بر نداشته ای. این دلی بزرگ و قلبی مهربان میخواهد. معلم جانم، به خاطر باغبانی باغ زندگی ام از تو متشکرم.

******************

زندگی من تیره و تار بود اما تو به آن روشنایی دادی. تو به من آموختی که چطور زندگی تاریکم را به سمت روشنایی ببریم. اکنون که کرونا سعی دارد همه جهان را تیره و تار کند، تو با تمام تلاشت سعی میکنی که روشنایی را برای من به ارمغان آوری. این برای من ارزش بسیار دارد. معلم خوبم، از تو ممنونم.

******************

تو مرا از مرحله آدم بودن، به مرحله انسان بودن رساندی. در این جهان آدم زیاد داریم ولی چیزی که کم است، انسان است. تو آنقدر درس انسانیت را خوب آموزش می دهی که هرگز آن را از یاد نمیبری و اکنون که موجی از کرونا همه جا را فرا گرفته و خطر در کمین است، باز هم انسانیت به خرج می دهی و برایمان معلمی می کنی. معلم جان، سپاس.

******************

دریای علم و دانشت آنقدر بزرگ است که هر چقدر در آن شنا کنم، باز هم به انتهایش نمیرسم. اکنون کرونا موجی بزرگ در دل این دریا انداخته و نمی گذارد که من از آن بهره مند گردم. ولی تو با صبر و حوصله، برایم قایقی ساخته ای که در برابر تمام طوفان های کرونا مقاوم است. معلم جان، تو خودت شده آن قایق و هر طور شده می خواهی مرا از دریای علم و دانشت بهره مند کنی. از تو ممنونم.

******************

شاید برای خیلی ها معلمی شغل باشد، اما برای معلم من اینطور نیست. معلمی برای او زندگی است و زندگی برای او مهمتر از هر چیزیست. بعد از شیوع کرونا، زندگی های بسیاری به خطر افتاد، اما باز هم او از زندگی خود گذشت تا زندگی بقیه در آینده تضمین شود. او هنوز هم ازدرس دادن دست بر نداشته. معلم جان، برای همه فداکاری هایت ممنونیم.

******************

بذری در وجودم نهادی به اسم علم و دانش. از آب دادن به آن دست بر نداشتی. هر بار ممکن بود مانعی بر سر راه تو قرار گیرد، اما تو مصمم بودی تا این بذر را تبدیل به درختی تنومند کنی. وقتی که کرونا آمد، احساس کردم که دیگر از آب دادن این بذر دست میکشی اما نه! تو قوی تر از قبل، شروع به پرورش آن کردی. باغبانی بذر علم و دانش من دست توست اما نگهداری اش دست خودم. قول میدهم که زمینه رشدش را به بهترین شکل فراهم کنم. معلم خوبم، به خاطر زحماتت سپاسگزارم.

******************

معلم علم و دانش را امانتی از سوی خدا می داند که باید به همه ی مردم این امانتی را برساند تا مردم هم بتوانند جهانی که خدا خلق کرده را بهتر بشناسند. اما گویی کرونا مانعی سر راه معلم ها قرار داده و نمی گذارد که آنها به وظیفه شان به خوبی علم کنند. دم همه ی معلم هایی که کرونا را نادیده میگیرند و امانتی ای که در دستشان است را به دانش آموزان شان می رسانند، گرم.

******************

شاید قبلا آموختن علم و دانش به دانش آموزان برایت فقط مانند یک منبع کسب درآمد بود اما اکنون شده صدقه دادن. بله! در این روزهای کرونایی، کمتر کسی جرات می کند که کاری که تو انجام می دادی را انجام دهد و اکنون که تو این کار را میکنی، انگار صدقه ای از علم و دانش می پردازی که خداوند اجرش را در آخرت به تو خواهد داد.

******************

خرابه های ذهنم را تو آباد کردی وگرنه از قبل هم خراب تر می شد. اکنون آبادی ای که در ذهن و تفکراتم به وجود آمده، از صدقه سری توست. گویی از سمت شهرداری دنیا می خواهند بیایند که این آبادی را خراب کنند. این شهرداری به مجوز داشتن و نداشتن کاری ندارد، چرا که قانونش رسم دنیاست. مامور انجام این کار هم کروناست. کرونای بی رحمی که به هیچ چیزی توجه دارد و کارش را می کند. اما تو سرسختانه در مقابل این مامور ایستاده ای و نمیگذاری که گزندی به آبادی ذهن من برسد. از تو به خاطر این تلاشت متشکرم.

******************

معلم جانم، فکر نکن که حقوق تو فقط همان مبلغیست که هر ماه در حسابت واریز می کنند. تو بانکی نزد خدا به نام خودت داری و هر باره حسابت در این بانک پر می شود. در این روزهای کرونایی، قطعا خدا هم حقوق تو را در این بانک بیشتر از قبل کرده و پاداشی دو چندان به تو می دهد. برای این به تو تبریک می گویم و به خاطر زحماتی که در این حال و هوای کرونا برای دانش آموزانت میکشی متشکرم.

******************

کرونا با آمدنش، تصمیم گرفت که فصل علم و دانش را به فصل زمستان تغییر دهد. همه ی مدرسه ها بسته شدند و دیگر هیچ دانش آموزی سر کلاس نرفت. اما انگار کرونا خبر نداشت که رقیبی بزرگ دارد که این رقیب، تلاشش بازگرداندن فصل بهار علم و دانش می باشد. معلم عزیزم، آن رقیب تو هستی که با تلاش های خستگی ناپذیرت در ایام کرونا، سعی داری ما از دریچه ی علم و دانشت محروم نشویم. به خاطر این کارت از تو ممنونیم.

******************

با هر بار گچ یا ماژیک در دست گرفتنت، نوشتن رو تخته و درس یاد دادن به من، من هم ماژیک و گچی در دستم گرفتم و روی تخته قلبم، نام تو را حک کردم. معلم جان، تو در قلب من حضور داری. اکنون هم که ایام کروناست، تلاش های تو پایانی ندارند و این برایم خیلی ارزشمند است. از تو سپاسگزارم.

******************

معلم جان، می دانستی شباهت عجیبی به شمع داری؟ شمع می سوزد تا نور را بسازد و تو میسوزی تا علم و دانش را برای ما بسازی. می دانم که اکنون با وجود کرونا، سختی کار تو بیش از پیش شده اما این را هم می دانم که عزم راسخ تو را برای این کارت هیچ کسی نمی تواند زمین بزند! معلم جان، به خاطر زحمات بی دریغت از تو متشکریم.

******************

در روزهای کرونایی، بر سر راه من برای رسیدن به آینده ای بهتر دیواری به وجود آمده و برداشتن این دیوار کار من نیست. از شما متشکرم که سعی در شکستن این دیوار دارید و تمام تلاش خود را میکنید تا آینده ی من زیبا بماند.

******************

دیو جهالت کم بود، دیو کرونا هم اضافه شد. این دو دیو بر سر راه زندگی من قرار گرفته اند تا مرا از آگاه شدن و خوشبخت شدن منع سازند. اما تو هر دو را زمین می زنی و از من مراقبت میکنی تا خوشبخت شوم. به من بگو چگونه این لطفت در حقم را جبران کنم؟ به خاطر تلاش های بی دریغت از تو متشکرم.

******************

می دانی از کی هدف زندگی تو را شناختم؟ از زمانی که کرونا آمد و تو همچنان به کارت ادامه دادی. من فکر میکردم که هدف همه ی آدم ها پول و ثروت است تا زمانی که دیدم با وجود کرونا، چگونه برای آموختن علم و دانش به بچه ها تلاش میکنی. این در صورتی است که شاید کمترین حقوق را هم دریافت کنی. از اینجا بود که من هدف زندگی تو رو شناختم. معلم جان، چه هدف بزرگ و زیبایی داری، هدفی که معنوی هست، هدفی که خشنودی خداست. به خاطر این هدف بهت تبریک میگم و ازت به خاطر زحماتت متشکرم.

******************

جهان مدام در حال لالایی خوندنه تا من تو این دنیا خوابم بگیره و اون به هدفش برسه. حالا کرونا هم که به اون اضافه شده! اما نه جهان و نه کرونا نمی تونن من رو بخوابونن چون معلمم کنارمه و با بودنش در کنارم، خواب رو از چشام میگیره. معلم جان به خاطر اینکه در این شرایط در کنارم هستی، سپاسگزارم.

******************

تصمیم گرفتم نام معلمم را در چند جا هک کنم. در قلبم برای اینکه عشق را به آن آموخت، در ذهنم برای اینکه علم را به آن آموخت، در دلم برای اینکه بزرگ بودن را به آن موختن و در زندگی ام برای اینکه خوبی را به من آموخت. حتی الان که کروناست، او از این کارش دست نکشیده و هر روز معنایی تازه تر و زیباتر از قبل از زندگی به من می دهد. معلم جانم، بی نهایت بار سپاسگزارت هستم.

******************

دیگر داشت باورم میشد که قرار نیست درس و مدرسه ای باشد. با وجود موج جدید کرونا، باورم قوی تر شد. اما معلمم این باور را در من شکست. او هر طور که شده، به من درس آموختن را ادامه داد و اکنون که هنوز هم در کرونا به سر میبریم، من دیگر آن باور قبلی را ندارم. معلم خوبم، برای اینکه این باور را در وجودم نهادینه کردی بی نهایت بار متشکرم.

******************

نامت برای همیشه در زندگیم ماندگار خواهد بود. شاید معلم های دیگرم را فراموش کنم، اما تو برایم معنایی دیگر داری. آخر در دل کرونا، از درس دادن به من دست بر نداشتی و گویی کرونا خیلی ضعیف تر از آن بود که تو را از کارت متوقف کند. این دلی بزرگ میخواهد و من به خاطر همین دل بزرگت هم که شده، می خواهم همیشه به یادت بیاورم و شجاعت و فداکاری ای که در حقم کردی را به خود یادآوری کنم. معلم جانم به خاطر زحماتت سپاس.


پیشنهاد های داغ و ویژه :

متن بازگشایی مدارس بعد از کرونا

متن درباره کرونا از زبان کودکان

متن درباره کرونا برای پروفایل

متن تشکر از پزشکان کرونا


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...