متن در مورد اعتماد به نفس کاذب

اعتماد به نفس کاذب که داشتی، فکر میکنی همیشه حق با تو هست و پیروزی ازآن تو هستش. اما وقتی که واقعا اعتماد به نفس داشته باشی، میپذیری که همه جا نمیشه که حق با تو باشه و همه جا نمیتونی به پیروزی برسی! اما اینجا مهم اینه که تو تلاشت رو میکنی. این فرق آدمیه که اعتماد به نفس واقعی داره با آدمی که اعتماد به نفس کاذب داره.

توی این مقاله میخوایم انواع متن در مورد اعتماد به نفس بالا و کاذب رو براتون بیاریم. کسایی که اعتماد به نفس کاذب دارن، راهشون از کسایی که واقعا اعتماد به نفس دارن جداست. اونا توی زندگیشون شکست خوردنشون حتمیه. حالا با ما همراه باشید تا در این مورد متن های خوبی رو با شما به اشتراک بزاریم.

جملات زیبا و کوتاه درباره اعتماد به نفس کاذب

متن های زیبا و اثربخش درباره اعتماد به نفس کاذب

آدمایی که اعتماد به نفس بالایی دارن، اتفاقا اصلاً نشون نمیدن و یا نمیخوان ثابت کنن که اعتماد ب نفسشون بالاست. بر عکس این آدما، افرادی هم هستن که از بس وجودشون خالیه و از بس تهی و پوچ هستن، مدام به بقیه میخوان ثابت کنن که نه ما اعتماد ب نفس داریم و نه ما خیلی بارمون هست. اما در واقعیت چیز دیگه ای نشون داده میشه.

------------------------------

غرور با اعتماد به نفس فرق داره. لطفا اگه غرور داریم اسمش رو نزاریم اعتماد به نفس. ما در واقع اعتماد به نفس نداریم بلکه غروری داریم که مترادفش میشه اعتماد به نفس کاذب که دشمنه آدمه و خیلی راحت میتونه اون رو از پا در بیاره. میدونی چرا؟ چون باعث میشه که آدم فکر کنه بی نقصه و وقتی که آدم همچین فکری کرد، اون موقع هست که شکست هاش شروع میشه.

------------------------------

موفقیت یک جاده هست که برای اینکه این جاده رو طی کنی، نیاز به ابزارهای مختلفی داری. یکی از چیزهایی که سرعتت رو توی این جاده خیلی خیلی شتاب میبخشه اعتماد به نفسه. اگه اعتماد به نفس داشته باشی، سرعتت توی جاده چندین برابر میشه. اما بترس از روزی که اعتماد به نفس کاذب رو با اعتماد به نفس واقعی اشتباه بگیری. اون موقع همون سرعت کمی هم که قبلا داشتی متوقف میشه و توی این جاده درجا میزنی.

------------------------------

آدمایی که اعتماد به نفس بالایی دارن، توی کاراشون همیشه محتاط عمل میکنن و خیلی صد در صد همه چیز رو قطعی نمیدونن! چون میدونن که این دنیا پر از اتفاقات غیر منتظره هست که ممکنه بیفته و اگه اونا بخوان صد در صد در مورد چیزی قطعی باشن، به شکست خودشون کمک میکنن. آدمایی که اعتماد به نفس کاذب دارن اینطوری نیستن. اونا فکر میکنن که کاملِ کامل هستن و هیچ اتفاقی نیست که بخواد مانع اونا بشه. اینجور آدمایی هر چه بیشتر به شکست خودشون کمک میکنن و باعث میشن که در زودهنگام ماشین موفقیت شون از کار بیفته.

------------------------------

به حرف آدمایی که اعتماد به نفس کاذب دارن گوشش نکن. اینجور آدمایی سعی میکنن خودشون رو خیلی قوی نشون بدن، سعی میکنن که خودشون رو بی نقص نشون بدن و سعی میکنن که بگن توی هر چیزی اول هستن. اما در واقعیت جور دیگه ای هست. اگه با طناب همچین آدمایی رفتی توی چاه، بدون که توی همون چاه موندگار میشی و هیچوقت نمیتونی خودت رو بالا بکشی.

------------------------------

آدمی که اعتماد به نفس کاذب داره، به هیچ جایی در زندگیش نمیرسه. آدم اول باید نقص های خودش رو ببینه تا بتونه توی زندگی پیشرفت کنه. اصلا معنی پیشرفت چیه؟ پیشرفت یعنی از وضعیتی که الان توی اون هستی یک پله بالاتر بری و یکم بهتر بشی. خب وقتی که تو خودت رو بی نقص بدونی، اون موقع قراره تو چه زمینه ای بالاتر بری و تو چه زمینه ای رشد کنی؟ آدم وقتی که نقص هاشو بشناسه میتونه مسیر پیشرفت رو پیدا کنه. پس اعتماد به نفس کاذب رو بزار کنار و نقص هات رو با چشم باز ببین که بتونی توی زندگیت پیشرفت داشته باشی.

------------------------------

زندگی میتونه خیلی خوب باشه، زندگی میتونه خیلی جای پیشرفت داشته باشه و زندگی میتونه فوق العاده عالی تر از این چیزی که الان داریم باشه؛ به شرط اینکه اعتماد ب نفس کاذب مون رو بذاریم کنار. همه ی ما آدما توی زندگیمون جای پیشرفت داریم و هممون میتونیم رشد کنیم. کسی که خودش رو خوب مطلق بدونه، در واقع بازنده ی واقعیه؛ چون هیچوقت نمیخواد که نقص های خودش رو ببینه و اون نقص ها رو از بین ببره. ما اگه میخوایم که رشد کنیم و اگه میخوایم که پیشرفت کنیم، باید این دیدگاه رو کنار بزاریم. این دیدگاه آدم های بازنده هست که باعث میشه همیشه درجا بزنن.

متن تیکه دار در مورد اعتماد به نفس کاذب

یک راه صد در صد تضمینی برای شکست وجود داره که اگه به اون عمل کنی، قطعا و حتما شکست میخوری. میدونی این راه چیه؟ این راه اعتماد به نفس کاذبه. تا میتونی اعتماد به نفس کاذب داشته باش تا به شکستت نزدیک تر بشی. حتی اگه با کسی هم دشمنی و یا رقابت داری و میخوای اون شکست بخوره، کاری کن که احساس اعتماد به نفس بیش از اندازه و کاذب بکنه. اون موقع برد تو در برابر اون حتمیه. چون اونقدر اون به خودش اطمینان داره که هیچ کاری برای پیشرفت نمیکنه و اون موقع هست که تو میتونی از اون جلو بزنی.

------------------------------

آدما وقتی که به یک موفقیتی میرسن، همراه با اون موفقیت کلی از لحاظ درونی رشد میکنن و پیشرفت دارن. اما لازمه ی اینکه به موفقیت برسی اینه که اعتماد به نفس کاذب نداشته باشی و هرچی که لازمه رو برای موفقیتت به دست بیاری. حتی گاهی اوقات شاید لازم باشه کارهایی رو انجام بدی که به دید بقیه حقیرانه باشه! اعتماد به نفس کاذب رو فراموش کن و واسه پیشرفتت هر کاری که میتونی انجام بده تا به موفقیت برسی.

------------------------------

توی زندگی هر چقدر که رشد کنی، بازم جای رشد داری و میتونی از اینی که هستی هم بهتر باشی. اما امان از اون آدمایی که با یکم پیشرفت دیگه فکر میکنن علامه ده شدن. اینجور آدمایی هیچوقت نمیتونن دنیا رو تجربه کنن؛ چون فکر میکنن که کامل هستن و هیچ چیزی وجود نداره که اونا ندونن. اینجوری اگه باشی به شکست خودت کمک کردی، اینجوری اگه باشی شکست رو برای خودت حتمی کردی. چون این دنیا خیلی بزرگه و حتی اگه تمام ثانیه های عمرت رو براش کشف اون بزاری، بازم جا داره که بتونی بیشتر از قبل اونو درک کنی و کشف کنی.

------------------------------

دشمن آدم خود آدمه. تنها کسی هم که میتونه ما رو به زمین بزنه، دقیقا همون آدمیه که ما توی آینه میبینیم. هیچ کسی نمیتونه ما رو به زمین بزنه و هیچ کسی نمیتونه مانع پیشرفت ما بشه؛ این خود ما آدما هستیم که همیشه باعث شکست هامونیم. حالا یک جایی با ندونم کاری هامون، یک جایی با احساس ضعف مون و یک جایی هم با اعتماد به نفس کاذب مون. تو دو مورد اول میشه یه کاری کرد، اما امان از وقتی که ادم اعتماد به نفس کاذب داشته باشه. اون موقع هیچ کاری نمیشه کرد تا وقتی که اون اعتماد به نفسه از بین بره.

------------------------------

اعتماد به نفس کاذب بلای جون آدماست. آدما وقتی که اعتماد به نفس کاذب دارن، فکر میکنن که علامه ده هستن و همه چیز رو میدونن. اما کسی که واقعا شخصیت بالایی داره و کسی که واقعا میشه اون رو به عنوان علامه ده دونست، کسیه که با وجود پیشرفت زیاد بازم میگه که هیچی نمیدونه. اون میدونه که دنیا اینقدر بزرگه که برای همیشه جای پیشرفت هست و هیچ وقت نمیتونه انتهای اون رو درک کنه. آدمی که اعتماد به نفس کاذب داره بر عکسه اینه و با یکم پیشرفت فکر میکنه که دنیا رو شناخته و درک کرده.

------------------------------

کسی که اعتماد به نفس کاذب داره، بقیه رو مجبور میکنه که دوستش داشته باشن. اون نمیتونه بپذیره که شاید بعضی ها نتونن با شخصیت اون کنار بیان و یا شاید بعضیا مسیرشون توی زندگی با اون یکی نباشه. اون همه رو مجبور میکنه که به راهی که اون هست وارد بشن و مسیری که اون در پیش گرفته رو برن. جدای از این همه رو محکوم به دوست داشتن خودش میکنه. این یک کار اشتباه هست و ما هیچوقت به غیر از خودمون نمیتونیم کس دیگه ای رو با خودمون هم مسیر کنیم. هیچ کسی رو هم نمیتونیم به زور مجبور کنیم که ما رو دوست داشته باشه! چون سلایق و عقاید توی این دنیا بی نهایته و هر کسی یک عقیده و سلیقه ای داره.

------------------------------

آدمی که اعتماد به نفس کاذب داره، خودش رو استاد همه چی دون میشناسه. اصلا فکر میکنه که چیزی نیست که توی این دنیا ندونه و همه رو درک کرده. باید برای چنین اشخاصی بگیم که متاسفانه این افراد بر خلاف تصوری که خودشون دارن، جزو ضعیف ترین آدما شناخته میشن. چون زمانی که بقیه ی مردم در حال پیشرفت و ترقی هستن، این آدما با توهم دونستن زندگی میکنن و سرجاشون ایستادن. اونا ممکنه وقتی به خودشون بیان که بقیه چندین قدم از اونا جلوترن.

متن راجع به اعتماد به نفس کاذب

درسته که هیچوقت برای موفقیت دیر نیست، اما هر چه زودتر شروع کنیم بهتره. برای اینکه مسیر موفقیت رو زودتر شروع کنیم و وارد اون بشیم، بهتره که موانع ذهنی خودمون رو بشناسیم و اونها رو از بین ببریم. یکی از موانعی که باعث شکست ما آدما میشه، اعتماد به نفس کاذبه که نه تنها باعث رشدمون توی جاده موفقیت نمیشه، بلکه حتی باعث میشه که درجا بزنیم. این مانع رو اگه از بین ببریم، میتونیم موفقیت خودمون رو تضمینی کنیم.

------------------------------

آدمای باهوش و با اعتماد به نفس، آدمایی هستن که به حرف های منفی دیگران توجه نمیکنن اما انتقادهاشون رو گوش میکنن. حرف منفی با انتقاد خیلی فرق داره. انتقاد چیزیه که میتونه باعث رشد و پیشرفت ما بشه. آدمای بی اعتماد به نفس یا بهتره که بگیم با اعتماد به نفس کاذب همیشه میگن من بهترینم و بهتر از من روی زمین وجود نداره. به خاطر همینم همیشه همون آدم سطح پایین که بودن باقی میمونن؛ چون خودشون رو رشد ندادن و اصلا نقاط ضعف خودشون رو نمیدونن که بخوان باعث پیشرفت توی اونها بشن. اونا انتقادی هم که از بقیه بشنون رو قبول نمیکنن چون باور من بهترینمشون مانع این کارشون میشه.

------------------------------

آدمایی با اعتماد به نفس کاذب، فکر میکنن که اگه نباشن کار دنیا لنگ میمونه و هیچکس و هیچ چیزی هم نیست که باعث پیشرفت دنیا بشه. اونا اینقدر به خودشون مغرورن که فکر میکنن دنیا بدون اونها هیچه و حتما باید اونها باشن که کار دنیا زمینه نمونه. خب اینجور آدمایی نمیدونن که از قبیل اونا چندین میلیون آدم دیگه هم روی کره ی زمین وجود داره و هر کی که رفت، نفر بعد جایگزینش میشه. کاش به جای این غرور و اعتماد به نفس کاذب، سعی کنیم واقعا دنیا رو درک کنیم و از زمانی که توی اون هستیم نهایت استفاده رو ببریم.

------------------------------

کسی که اعتماد به نفس داره برای آینده ی خودش از هر نظر برنامه ریزی میکنه و طبق برنامه پیش میره. اما آدمی که اعتماد به نفس کاذب داره، همینجوری سرش رو میندازه پایین و میره و فکر میکنه که دنیا همیشه با ساز اون میرقصه و همیشه طوری پیش میره که اون میخواد. اینجور آدمی طعم شکست رو خیلی زود میچشه. چون دنیا هست و چالش هایی که برای آدم پیش میاره! اگه آدم خودش رو برای اون چالش ها آماده نکنه، باید منتظر شکست های پی در پی و سختی های متداول باشه.

------------------------------

اگه اعتماد به نفس کاذب داری، باید بگم که اینجوری نباش؛ اینجوری فقط به خودت ضربه میزنی. میدونی راز اینکه بفهمی اعتماد به نفس کاذب داری یا نه تو چیه؟ توی اینه که فکر میکنی توی هر زمینه ای بی نقصی و هیچ وقت جای پیشرفت نداری چون همین الان هم بهترین هستی. اگه اینجوری بودی، بدون که اعتماد به نفست کاذبه و باید از بین بره. اگه این کار رو نکنی، به نابودی هر چه زودتر خودت دامن زدی و کمک کردی. برای اینکه این کار رو بکنی، اول از همه خودت رو بهتر بشناس و ویژگی های خودت رو بدون که تو چه زمینه ای نقص داری و تو چه زمینه ای میتونی بهتر باشی. اون موقع هست که میتونی رشد کنی و میتونی واقعا جزو بهترین ها بشی.

------------------------------

توی راه رسیدن به هدف هایی که داری، هیچوقت اعتماد به نفس کاذب نداشته باشه. حتی اگه دانش خوبی برای رسیدن به هدفهات داری، کاری کن که اون دانش بیشتر از قبل بشه و آگاهیت در مورد اونا افزایش پیدا کنه. باور کن که اینجوری هدفهات برات شیرین ترن و اینجوری دیگه لازم نیست خیلی سختی بکشی! چون تو راه های از بین بردن سختی ها رو یاد گرفتی. این خیلی بهتره تا وقتی که با اعتماد به نفس کاذبت راه موفقیت و پیشرفت رو برای خودت ببندی.

تهیه کننده : توپ تاپ


پیشنهاد داغ و جدید :

متن درباره کسی که خودشو میگیره


مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...